Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotaan painajaisista. Mikä/mitkä on vakiopainajaisesi.

Vierailija
19.05.2022 |

Kuinka usein näet painajaisia?
Minkälaisia ne on?
Olen huomannut, että mitä ajattelee ennen nukahtamista, siitä näkee myös unta. Kun murehtii jotain asiaa, siitä näkee ahdistavaa unta.

Muut voisi kommentoida toisten unia.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluu koulun penkille. Ihmettelen, miksi olen taas koulussa, enkö valmistunutkaan. Ei tietenkään enää mitään hajua mistään oppikirjoista tai muusta koulutusmateriaalista.

Huomaan, että kaikki lemmikkini (tai kasvini) ovat ruokkimatta (tai kastelematta). Rupean kiireellä hommiin, mutta kasveja/lemmikkejä löytyy aina vain lisää ja lisää. En voi ymmärtää, miksi en ole huolehtinut asiasta aiemmin.

Hätkähdän, etten olekaan vielä muuttanut opiskeluaikaisesta asunnostani, vaikka olen asunut muualla jo vuosia. Muutto pitäisi tehdä nopeasti, ja huoneita ja tavaraa löytyy aina vain lisää. Mietin, paljonko vuokraakin on jäänyt jo rästiin.

Olen menossa hammaslääkäriin. Tuntuu, että kaikki hampaat heiluvat tai murenevat suuhun. Ajattelen, ettei näistä enää kyllä tule mitään. Tekarien paikka.

Seikkailen portaikossa. Jostain syystä kaiteet puuttuvat, ja välillä tasanteelta pitää hypätä toiselle. Huimaa, ja pelkään tippuvani.

Ajan autoa. En osaa ajaa yhtään. Auto joko matelee kävelyvauhtia, tai sitten mennään todella lujaa, ja törmäilen mihin sattuu.

Olen mummolassa, ja matkalla ahdasta portaikkoa pitkin pimeälle vintille. En ymmärrä miksi, koska tiedän siellä olevan jotain ihan kamalaa.

Huh. Ahdistavia unia, olen aina onnellinen, kun herään.

Vierailija
42/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painajaiset on outoja. Pitkään oli vakkaripainajaisena se että mulla on vielä 1 tai 2 pakollista kurssia ja gradu suorittamatta yliopistossa, vaikka aikanaan ne ihan ajallaan ongelmitta suoritin ja sain päästötodistuksen. Toinen vielä oudompi ja toistuvampi uni on se että joudun jo kolmatta! kertaa suorittamaan asepalveluksen vaikka senkin suoritin  kunnialla 11kk palveluksella jo 19-vuotiaana. Ikää on jo päälle 50. Noita unia ei oo onneksi pitkään aikaan ollut nyt, mutta saattaa ihan yllättäen taas tulla uusintana. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi toistuva painajainen on, kun en saa ulko-ovea kunnolla kiinni.

Jostain syystä se on aina auki, kun palaan kotiin.

Tai ovi on niin hutera tai lukko huono, ettei sitä saa lukkoon.

Vierailija
44/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun uudelleen samaan lukioon, jonka kävin yli 20 v. sitten. En kuitenkaan jaksa opiskella, vaan jättäydyn pois parin tunnin jälkeen. Kaduttaa hirveästi, että vein joltain nuorelta opiskelupaikan.

Tai sitten opiskelen peruskoulussa ja osaan kaiken mennen tullen. Ihmettelen, että se ei haittaa ketään. 

Vierailija
45/46 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porras- tai tikapuu-unia. En pääse portaita ylös, enkä alas. Tikapuut kaatuu.

Vierailija
46/46 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissiunet. Hissi ei pysähdy haluamaani kerrokseen, tai hissi putoaa kovaa vauhtia alaspäin.

Joskus portaikossa ei ole kaiteita.

Mullakin nämä hissiunet. En muista yksityiskohtia, mutta joku ahdistava tunnelma niissä usein on, yleensä meno ylöspäin, korkea rakennus ja jotain pysähtelyjä.

Yleisiä myös hotelliunet, huoneeseen ei pääse palaamaan tai sitä ei löydy.

Samoin se että yritän saada rappukäytävään vievän oven lukkoon mutta ei millään pysy lukossa ja jotain ihmisiä pyrkimässä sisälle.

Täällä samanlaista unta. Asunnon ovessa on jos jonkinlaista vikaa, ja sitä ei saa lukkoon millään. Monesti saranoistaan huterasti kiinni. Tai liian iso rako oviaukossa oven leveyteen verrattuna.

Mistähän tämä uni johtuu?