Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotaan painajaisista. Mikä/mitkä on vakiopainajaisesi.

Vierailija
19.05.2022 |

Kuinka usein näet painajaisia?
Minkälaisia ne on?
Olen huomannut, että mitä ajattelee ennen nukahtamista, siitä näkee myös unta. Kun murehtii jotain asiaa, siitä näkee ahdistavaa unta.

Muut voisi kommentoida toisten unia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa uin ihanaa jokea alavirtaan. Aina tulee vastaan kivinen putous, jossa niin voimakas virtaus, ettei siitä pääse eteenpäin.

Vierailija
22/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aikuisena menemään takaisin ala-asteelle 6 luokalle tai

Kirjoitan yo kokeet uudestaan kolmannen kerran ja todistuksia on kolme erilaista.

Rasittavia unia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina olen nähnyt toistuvasti unta jossa olen lapsuudenkodissani ja minulle selviää äkillisesti, että veljeni vaatehuoneessa asuu murhaaja. Joskus vaatehuoneesta laskeutuvat portaat alas kellariin. Tiedän unessa, että jos näen murhaajan kasvot niin kuolen.

Juoksen siskoni huoneeseen, jossa on avomieheni. Kerron miehelle, että nyt on tosi kyseessä, meidän on haettava aseet ja paettava.

Ja joka kerta juoksemme yläkertaan. Viimeksi minulla taisi olla aseenani vain kynä ja miehelläni pesäpallomaila.

Ja sitten kuuntelemme kuinka joku lähestyy portaita ylös. Piilottelemme savupiipun takana.

Murhaaja lähestyy ja ampuu mieheni. Sitten hän tarttuu minua hiuksista ja repii mukaansa, huutaen minulle, mutta en koskaan muista mitä. Tässä vaiheessa herään aina.

Luulen, että kyseessä on lapsuuden traumojen palaaminen mieleen. Isäni oli väkivaltainen. 

Vierailija
24/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen ahdistavia unia joskus heistä, jotka ovat oikeasti olleet ahdistavia minua kohtaan oikeassa elämässä.

Vierailija
25/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt yli 20 vuoden ajan unta, jossa olen tulossa Amerikasta Suomeen ja lentokentällä tai lentokoneessa on ikäviä tilanteita. Jos olen lentokentällä, niin joudun juoksemaan valtavissa lentokenttärakennuksissa ja etsimään oikeaa porttia tai lentokone on ylibuukattu, lentokone unissa taas lento ei pääse lähtemään, kone lentää rakennusten välissä, lento kestää monta päivää tai lentokoneessa ei ole ikkunoita. Unet ovat aina ahdistavia.

Valitettavasti unet tulevat ihan tositilanteesta. Asuimme hieman yli 20 vuotta sitten Amerikassa ja meillä oli muutamia ikävähköjä tilanteita lentokentällä. Asuessamme siellä oli myös syyskuun 11. päivän isku ja se oli tilanteena meillekin todella kamala, vaikka meillä ei mitään hätää loppujen lopuksi ollutkaan.

Olen jutellut unistani kyllästymiseen saakka mieheni kanssa ja välillä niitä ei tulekaan kuukausiin, mutta heti jos tulee jotain aiheeseen liittyvää, niin unet tulevat taas. Pärjään kyllä, mutta ihmetyttää vain kuinka kauan ne voivatkaan vielä kestää.

Vierailija
26/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen unissani pissalla tai kakalla ja yhtäkkiä huomaankin, että vessassa ei ole seiniä ja kaikki näkevät minut. Usein siellä ei ole vessapaperia ja yritän keksiä miten pääsisin mahdollisimman siististi paikasta pois.

Minulla ei ole mitään vessoihin tai sontimiseen liittyviä pelkoja ja en pelkää ihmisiäkään, mutta unia tulee silti säännöllisesti.

Vierailija
27/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella soittaminen ei millään onnistu. Yleensä unessa pitäis soittaa hätäpuhelu tms ja numerot ei vaan mene oikein.

Vierailija
28/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvat leffateatterin tuolit oli aika pelottavat.

Kaikki rivit lähtivät liikkumaan takaseinää kohdin ja ne murskautuivat siellä isoksi kasaksi.

Vierailija
29/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella soittaminen ei millään onnistu. Yleensä unessa pitäis soittaa hätäpuhelu tms ja numerot ei vaan mene oikein.

Tätä samanlaista unta myös minulla. Numerot hätänumeroon menee aina väärin. Puhelimet kummallisia vanhoja kapistuksia.

Vierailija
30/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan olevani alasti esim. töissä ja sitten yritän teeskennellä, että tilanne on aivan normaali, vaikka tajuan olevani alasti ja tilanne on tosi häpeällinen.

Aiemmin näin usein toistuvan unen, jossa yritän paeta juoksemalla jotain takaa-ajajaa, mutta jalkani eivät liiku tai pääsen etenemään vain hidasta kävelyvauhtia, vaikka kuinka ponnistelen. Nämä unet ovat onneksi vähentyneet.

Näin ennen myös toistuvaa painajaista kahdesta eri asiasta eri ajanjaksoina. Kun kumpikin vuorollaan toteutui reaalielämässä, en enää koskaan sen jälkeen nähnyt niistä painajaista.

Vierailija
31/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samanlaista unta myös minulla. Numerot hätänumeroon menee aina väärin. Puhelimet kummallisia vanhoja kapistuksia.

Lisäksi samassa unessa etsin kadun nimeä ja numeroa, missä olen. Ei löydy.

Vierailija
32/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin oli aiheina kontrolli-virkatäti-, toimisto- ja kaavakepaperiunet. Onneksi poistui suureksi osaksi. Sitten oli unet asunnottomista ihmisistä tai osa asui jossain ylisuurissa kerrostaloissa (ylisuuri kerrostalo on vieläkin joskus aiheena), jossa oli kolkkoa. Jopa koirat olivat kodittomia kadulla. Tosielämässä toivon että kaikilla olisi asiat hyvin ja turvassa ihmiset. Joskus takavuosina näin välillä unia ihmisistä jotka olivat jossain klinikalla tai sairaalassa. Ja outoja rakennuksia muutenkin. 

Vierailija
33/46 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun kiipeämään johonkin TOSI korkealle ja/tai hyppäämään sieltä alas. Tai jossain on ihan hele-vetin iso hämähäkki. Silloin tällöin näen myös unia, joissa olen joko entisellä ala- tai yläasteellani ja ne ovat hyvin ahdistavia (olin koulukiusattu koko peruskoulun ajan).

Vierailija
34/46 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa revitään melkein joka yö hampaat suusta. -_-

Silloin tällöin näen painajaista, että hampaita roikkuu lähes irti, kun olen hammaslääkärille menossa.

Minäkin syljen joskus hampaita suustani unissani. Usein unet tulivat silloin, kun jollakin lapsistani heilui hammas ja se oli niin ällön näköistä, että asia tuli omiin uniinikin.

Vierailija
35/46 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa olen unohtanut työpaikan puhelinnumeron, en voi soittaa ja sanoa, olen myöhässä, kauhea kiire ja sotkuinen pöytä.  Välillä siinä talossa jossa silloin asuin, on vain verhot jäljellä.

Vierailija
36/46 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, että lapsuudenaikaiset lemmikit ovat hoitamattomina nälissään ja janoissaan pienissä purkeissa. Oikeasti ne hoidettiin aina hyvin niillä oli isot elintilat.

Vierailija
37/46 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autolla vaikka en osaa ja menen vain kaikista mutkista suoraan ja sekoilen liikenteessä halitsemattomasti. Toinen mikä toistuu liian usein on muutto uni. En edes tiedä missä asun ja mihin muutan. Kaksi asuntoa vähintään pitäisi pakata ja näissä loputtomasti huoneita ja kerroksia mitä en unessakaan muista ,että asunnossa olisi ollut.

Vierailija
38/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen painajainen kampaamokäynti tällä kertaa.

Kampaaja rullaa permanenttirullat puolipitkiin hiuksiin vain latvaosiin. Leikkaa mielivaltaisesti hiuksia kysymättä. Joudun keskeyttämään ja huutelemaan itse jo rullatut. Missä kiinnitysaine? Laitan sen itse. Kampaaja vieressä sanoo, että älä käytä sitä niin paljon.

Niskaa nipistää ja kiristää.

Kysyn kampaalalta, miksi olet laittanut tänne niskaan tikin?

Kampaaja pitää vaan välinpitämättömänä savuketta kädessä, ja menee tupakalle. Minulla on käsilaukku hukassa.

Ääh, kaikenlaista unta sitä näkee.

Vierailija
39/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissiunet. Hissi ei pysähdy haluamaani kerrokseen, tai hissi putoaa kovaa vauhtia alaspäin.

Joskus portaikossa ei ole kaiteita.

Mullakin nämä hissiunet. En muista yksityiskohtia, mutta joku ahdistava tunnelma niissä usein on, yleensä meno ylöspäin, korkea rakennus ja jotain pysähtelyjä.

Yleisiä myös hotelliunet, huoneeseen ei pääse palaamaan tai sitä ei löydy.

Samoin se että yritän saada rappukäytävään vievän oven lukkoon mutta ei millään pysy lukossa ja jotain ihmisiä pyrkimässä sisälle.

Vierailija
40/46 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vielä valmistunut maisteriksi, koska on ilmennyt että minulta puuttuu vielä opintosuorituksia.