Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?

Vierailija
19.05.2022 |

Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään

Kommentit (1231)

Vierailija
1081/1231 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Big Lebowski. Olen katsonut tosi surkeitakin elokuvia, koska usein ne on huvittavia mutta toi ei vaan iskenyt. Puolison kanssa jaksettiin puoli tuntia, sitten katsottiin toisiamme et oikeestiko me halutaan katsoa ja todettiin että ei kiinnosta kumpaakaan ja jätettiin kesken. Kaverit kehuu ja olen jotain yksittäisiä klippejä vielä yrittänyt katsoa mutta ei vaan iske.

Vierailija
1082/1231 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Big Lebowski. Olen katsonut tosi surkeitakin elokuvia, koska usein ne on huvittavia mutta toi ei vaan iskenyt. Puolison kanssa jaksettiin puoli tuntia, sitten katsottiin toisiamme et oikeestiko me halutaan katsoa ja todettiin että ei kiinnosta kumpaakaan ja jätettiin kesken. Kaverit kehuu ja olen jotain yksittäisiä klippejä vielä yrittänyt katsoa mutta ei vaan iske.

Sama ilmiö minullakin eli kaverit kehuu itse en pidä.

olen huomannut että pitää olla tiettyä sosioekonomista luokkaa jotta voi samaistua päähenkilöön.  mietin koko elokuvan milloin tuo tyyppi saa niin hyvin turpiin että ryhdistäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1231 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Matrix Resurrections

Vierailija
1084/1231 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

La La Land

Vierailija
1085/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 shades of gray.

Dakotan tissit olivat ehkä lipun arvoisia, mutta muuten roskaa.

Jännä että myös ehta bdsm-harrastajat pitävät leffaa roskana. Noihin juttuihin pitäisi olla molemmilla kutsumusta.

Vierailija
1086/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbie. Ehkä usa-laiselle jotenkin ennakkoluulotonta mutta pohjoismaisen mielestä tunkkainen tutkielma.

Vierailija
1087/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi uusinta Indiana Jones -leffaa. Miten on mahdollista epäonnistua näin pahasti? No, kun tarina (käsikirjoitus) on täysi kökkö, niin eihän siitä kunnollista leffaa saa.

Kolmas osa Viimeinen Ristiretki 1980-luvun lopulta on aivan huippu ja silkkaa parhautta - edelleen. Sen jälkeen kunnon mahalaskut. 

Vierailija
1088/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on La La Land. Rakastan sekä musikaaleja että romantiikkaa, mutta tätä en pystynyt katsomaan puolta tuntia pidempään. Ja kahdesti yritin.

Vierailija
1089/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimpänä isona pettymyksenä mielessä uusin Gladiator. Ihan paskaa. 

Vierailija
1090/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi uusinta Indiana Jones -leffaa. Miten on mahdollista epäonnistua näin pahasti? No, kun tarina (käsikirjoitus) on täysi kökkö, niin eihän siitä kunnollista leffaa saa.

Kolmas osa Viimeinen Ristiretki 1980-luvun lopulta on aivan huippu ja silkkaa parhautta - edelleen. Sen jälkeen kunnon mahalaskut. 

Ehkä olen ainoa joka piti (myös) kristallikallo-leffasta. Toki siinä oli naurettavat kohtauksensa kuten se jääkaappi alussa, ja tää nuori-varaindy oli ärsyttävä ei pelkästään näyttelijävalinnan vuoksi. Ei kait noita kukaan siksi mene katsomaan että juonen olettaisi olevan järkevä ja realistinen? Muuten tuo kyllä toimi toiminta-viihde elokuvana.

Viimeinen osa oli sitten tällainen täysin turha jatko jossa ohjaajalla taisi olla se harhaluulo että sama vanha menee vielä kerran nostalgian voimin läpi.

Sama vika cameronin viimeisessä terminaattorissa. Genisys ei ehkä ollut maailmanhistoriaan jäävä mestariteos mutta siedettävä. Cameronin oma jatko taas oli täysin turha tekele joka ei tuonut mitään uutta paitsi vanhan köörin valkokankaalle.

Vierailija
1091/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interstellar.

Fanitan paljon scifiä ja kova oli tämän leffan ennakkohype mutta täyttä roinaa koko filkka.

Tekomahtipontinen musiikki soi elokuvassa aivan liikaa ja aivan liian kovalla.

Elokuvan juoni oli todella kökkö ja sisälsi isoja epäloogisuuksia (ei, ei siksi että en tajuaisi "hienoja" musta aukko - aikavääristymä juttuja vaan koko elokuvan syy-seuraus-järkevyys logiikka ontui).

Päähenkilön jatkuva vollottaminen oli tuskallista katsottavaa, elokuvallisesti.

Kaiken kaikkiaan tekotaiteellinen paska elokuva, liian pitkä, liian 2001 avaruusseikkailuhakuinen vimmatusti merkkiteokseksi yrittävä, parhaimmillaankin juoneltaan ja toiminnaltaa joku 2 tähden elokuva. Kaiken sen mahtipontisuuden ja yliyrittämisen takia 1 tähden elokuva.

Ja minä olen kuitenkin scifin ystävä.

Vierailija
1092/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni voisi muistaa että jos leffaa menee katsomaan sillä asenteella että mitähän p...aa tämäkin muka tulee olemaan, niin aika todennäköisesti siitä leffasta näkee vain sen mikä tukee ennakkoasennetta. Sama toki pätee moneen muuhunkin asiaan musiikista peleihin tai teatteriin tai etc.

Negatiivisella valituksella taas näyttää saavan niitä "internet-pinnoja" joten joka paikka alkaa olla täynnä valitusta kaikesta mahdollisesta.

Mediakin on hylännyt ammattimaisen arvostelun ja menee siitä missä aita on matalimmillaan haukkuen kaiken mahdollisen klikkejä saadakseen.

Vierailija
1093/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spencer

Vierailija
1094/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knight Of Cups.

Uskomatonta... kuraa.

Voi luoja... voi luoja... tunteja ja minuutteja joita en saa koskaan elämästäni takaisin.

Vierailija
1095/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilla Sky (Tom Cruise), The Mexican (Brad Pitt), King Kong, Kuolleet lehdet kaikki niin tylsiä, että lähes kävellyt elokuvateatterista ulos, Kuolleet lehdet itse asiassa nukahdin.

Vierailija
1096/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on La La Land. Rakastan sekä musikaaleja että romantiikkaa, mutta tätä en pystynyt katsomaan puolta tuntia pidempään. Ja kahdesti yritin.

Joo tämä myös, aivan hirveä. Ei Moulin Rougekaan iskenyt.

Vierailija
1097/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Star Wars: The Phantom Menace. Myötähäpeän, kökköyden ja korniuden huippu, joka olisi saanut jäädä tekemättä.

1098/1231 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden alla. (Se Edvin Laineen yritelmä. Timo Koivusalon luomusta en ole viitsinyt edes katsoa.)

Vierailija
1099/1231 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodkaa komisario Palmu. Uskomaton tekele kun vertaa kolmeen edelliseen

Vierailija
1100/1231 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuka puhuu oli hyvä mutta jatko osa, Hei kuka puhuu taas, oli pettymys.

T.Raffe