Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?

Vierailija
19.05.2022 |

Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään

Kommentit (1276)

Vierailija
381/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lost in translation. Tekotaiteellista p * s k aa.

Olisin suonut, että bimbon rooliin olisi valittu joku muu kuin Scarlett Johanson, jonka näyttelijäntaidoista en ole vakuuttunut.

Bill Murrayhan vetää jokaisen roolin kunnialla vaikka unissaan - tai aineissa.

Vierailija
382/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susien klaani, odotin jotain niiiiin paljon parempaa.

Inception, aivan hirveä se muka-draamallinen taustatarina.

Tenet, Tylsääää.

Unelmien Pelikirja, täysin oli hollywoodmeininki siinä lopulta.

Marvelit - voi plääh miten tylsistyttävää (ole dc-fani myönnän)

Kunniattomat paskiaiset (nukahdin teatteriin)

Midsommar, tätä on hehkutettu aivan tajuttomasti liikaa

Parasite, sai liian oudon humoristisen käänteen

Alien - Gigerit näytti hienoilta mutta muuten oli köyhää lirua kuin Aurajoki

Nymhomaniacit, jäin hämmentyneeksi, juoni oli iljettävä

Serlockit, se harmitti että olivat niin köppäsiä kun olen ollut aina kova kirjafani

(Olen ehkä vähän liian snobi leffojen suhteen - sori siitä)

Loistavia leffoja taas löytyy aikalailla ja kerron vaikkei nyt kysyttykään

-Albert Nobbs

-The Wife

-Wrestler

- Straight Story

-A star is born

-Ice Storm

-Pilvikartasto

-Marriage story

-Jättiläinen

-Melancholia

-Precious

-Towelhead

-Imaginarium of dr Parnassus

- Kauriinmetsästäjä

Nämä tehneet ikuisen vaikutuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Tree of Life.

Vierailija
384/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter elokuvat. Kirjat olivat paljon parempia. Elokuvat lässäytti omassa mielikuvituksessa syntyneen fantasiamaailman.

Vierailija
385/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno Turhapuro It's my life. En katsonut edes loppuun.

Vierailija
386/1276 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Full Metal Jacketin koulutusosio loistava, Vietnam-osio plääh. Jos elokuvaan voi pettyä puolivälissä elokuvaa niin tämä on ehdokkaani.

Juuri näin, olen samaa mieltä. Se koulutuksen kovuus ja R. Lee Ermeyn rooli olivat naurettavia karikatyyreja. Jollekin inttiä käymättömille saattoivat olla kovia juttuja.

Vierailija
387/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotitko kuvalta jotain?

Vierailija
388/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin kirpparilta 90luvun Gilbert Grape leffan jota on kehuttu hirveästi. Ok, Di Caprio teki vaikuttavan suorituksen kehitysvammaisena poikana mutta muuten elokuva ei ollut kummoinen.

Yksi katselukerta riitti.

Moni pitää leffasta todella paljon.

Itse pidän myös.

Elokuvan lopputatkaisu on hölmön yksinkertainen, mutta muuten todella hieno elokuva.

Erityisesti DiCaprion rooli Arniena on huima.

Vierailija
389/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko kuvalta jotain?

Joko tämä viisastelija lopettaa, lapsellisen huomauttelun!

Vierailija
390/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin kirpparilta 90luvun Gilbert Grape leffan jota on kehuttu hirveästi. Ok, Di Caprio teki vaikuttavan suorituksen kehitysvammaisena poikana mutta muuten elokuva ei ollut kummoinen.

Itse pidän myös.

Elokuvan lopputatkaisu on hölmön yksinkertainen, mutta muuten todella hieno elokuva.

Elokuvaan on nivottu monia vaikeita teemoja.

Perheen isä on tehnyt itsemurhan ja äiti on masentunut kyvyttömäksi huolehtimaan perheestäön.

Vastuun ottaa perheen poika.

Asutaan maalla pikkukaupungin liepeillä, jossa vuoden kohokohta on kesälomalla saapuvat karavaanarit.

Perhettä lähimarketissa työskennellen elättävällä pojalla on vastuullaan murkkuikäinen pikkusisko, kehitysvammainen veli ja masentunut, lähes liikuntakyvyttömäksi lihonut äiti.

Tässä ympäristössä pitäisi elää parasta nuoruuttaan...

Vierailija
391/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko kuvalta jotain?

Joko tämä viisastelija lopettaa, lapsellisen huomauttelun!

Jotta voi pettyä, pitää odottaa elokuvalta jotain.

Uunot voivat vain yllättää positiivisesti, itseni yllätti "Uunon aviokriisi".

Nauroimme vedet silmissä koko perhe.

Vierailija
392/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Full Metal Jacketin koulutusosio loistava, Vietnam-osio plääh. Jos elokuvaan voi pettyä puolivälissä elokuvaa niin tämä on ehdokkaani.

Juuri näin, olen samaa mieltä. Se koulutuksen kovuus ja R. Lee Ermeyn rooli olivat naurettavia karikatyyreja. Jollekin inttiä käymättömille saattoivat olla kovia juttuja.

Tiedätkö, millaista koulutus oli Vietnamin sodan aikaisessa merijalkaväessä ja millaisia olivat kouluttajat silloin?

Minä en tiedä, vaikka Suomen armeijan olen 90-luvulla käynyt, mutta veikkaan, että koulutus on ollut kovaa ja simputus ankaraa.

Vierailija
393/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytti numero 6. Ylikehuttu. Tylsä tarina ja stereotyyppisiä henkilöhahmoja. Olisi ehkā 70-luvulla ollut uraauurtava.

Vierailija
394/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suurimmat juonelliset pettymykset on tulleet Avatar ja Pacific rim elokuvista.

Kumpikin on visuaalisesti hienon näköisiä,mutta juoni täysin järjetön.

Itse tykkäsin kaikista Star wars-elokuvista,vaikka Jar-jar on kyllä harvinaisen ärsyttävä/järjetön hahmo

Vierailija
395/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän myös.

Elokuvaan on nivottu monia vaikeita teemoja.

Perheen isä on tehnyt itsemurhan ja äiti on masentunut kyvyttömäksi huolehtimaan perheestäön.

Vastuun ottaa perheen poika.

Asutaan maalla pikkukaupungin liepeillä, jossa vuoden kohokohta on kesälomalla saapuvat karavaanarit.

Perhettä lähimarketissa työskennellen elättävällä pojalla on vastuullaan murkkuikäinen pikkusisko, kehitysvammainen veli ja masentunut, lähes liikuntakyvyttömäksi lihonut äiti.

Tässä ympäristössä pitäisi elää parasta nuoruuttaan...

Pikkukaupungissa asuvana teininä, jonka äiti oli sanut burn  outin ja isä suhtautui kaikkeen kuin vitsiin elokuva iski lujaa.  Myönnän kyllä, että nuori Johhny Depp ei yhtään haitannut pääroolissa .D

Vierailija
396/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alien 3, Cameronin räiskintäleffan jälkeen piti tulla taas kunnon klaustrofobia kauhua mutta tulikin jotain ihme musiikkivideo kamerakikkailua

Vierailija
397/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen iskä kirjoitti:

Ehkä kuitenkin pahin pettymys on elokuva Highlander II. 

Taustatarina voi hieman valottaa asiaa. Oli aikanaan hyvin haastavaa saada joitain leffoja Suomeen, joten niitä tilattiin VHS-kasetteina Yhdistyneistä Kuningaskunnista. Toimitusajat olivat parin viikon hujakoilla ja maksu tapahtui vaihtamalla pankin kassalla markkoja punniksi, jotka postitettiin kirjeenä engelsmanneille. Niinpä tapahtuma kesti hieman enemmän kuin nykyään stream - versiona leffoja katsoessa.

Eräänä kauniina päivänä, oltuani edellisen viikonlopun kiinni, pääsin armeijasta vapaalle. Tiesin jo etukäteen, että kotona odottaa Englannista tullut paketti ja tiesin ostaneeni VHS-julkaisun Highlander II. Tätä oltiin parhaan ystävän kanssa pitkään odoteltu ja baari-ilta päätettiin aloittaa ottamalla pohjia vasta kun maaaailman parhaan leffan jatko-osa olisi katsottu läpi selvinpäin. Virhe. Pohjien aloittaminen olisi pitänyt aloittaa hyvissä ajoin, sillä sellaista ripulia jouduimme katsomaan.

Eikä tälläkään kertaa muistikuvia saanut häivytettyä viinaksilla. 

Ainoastaan Star Wars Episode I ja JarJar Binx edes millään tavalla kilpailee tämän pettymyksen rinnalla.

Pahat kielet kertoo, että elokuva pilattiin leikkauspöydällä. Olen kuullut, että siitä olisi nykyään olemassa parempikin versio.

Vierailija
398/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Three will be blood. Todella pitkä ja tylsä leffa.

There siis, eikä three.

Kirjoitin leffan nimen ensimmäisessä kommentissani väärin, minkä jälkeen korjasin sen toisessa kommentissani. Ensimmäinen kommenttini sai alapeukkuja, kun toinen taas yläpeukkuja. Jännää, että kirjoitusvirheen korjaaminen kääntää negatiivisen positiiviseksi.

Vierailija
399/1276 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ollut so far pettymyksiä.

Vierailija
400/1276 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytti numero 6. Ylikehuttu. Tylsä tarina ja stereotyyppisiä henkilöhahmoja. Olisi ehkā 70-luvulla ollut uraauurtava.

Joo, voi että sitä journalistien kehumista ja mahlan erittämisen määrää mitä tämän elokuvan ympärillä ollaan nähty! Yle etenkin pinkeenä hehkutti että suomalaiset elokuvat menestyvät maailmalla kun tämä leffa nyt sai palkinnon Cannesissa. Mutta onko muuta menestystä tullut, ja miten muut "suomalaiset" leffat...

Ja itse elokuvan juoneen: miksi sen pitäisi kiinnostaa/puhutella minua ?!? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi