Mikä elokuva on ollut suurin pettymyksesi?
Mihin elokuvaan ollut suuret odotukset mutta osoittautuikin ihan surkeaksi? Eli ei mitään ponterosia miltä ei odotakaan juuri mitään
Kommentit (1276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi Batman oli paljon surkeampi kuin odotin.
Batmanit.😂
Muistan, kun kasarin lopulla telkkarissa näytettiin kökköä kuuskytluvun Batman-tv-sarjaa, jota sitten myöhempinä vuosina esitettiin vielä uusintoina. Naurettava ja paska kuin mikä. Sitten tuli se vuoden 89 Batman-leffa, mikä oli myös ihan paska. Siitä sitten tehtiin kuppasia jatko-osia, jotka ei ole ikinä kiinnostanut meikäläistä. Ennemmin katsoo vaikka jotain South parkia kuin mitään Batmania viittäkään minuuttia. Uskomatonta kuraa.Mä olin ihan myyty kun näin 1966 vuoden Batman sarjan yle teemalta oiskohan 10 vuotta sitten. Se oli niin hulvattoman hauska ja sai nauraa, vaikka se oli tosi kömpelön näköinen sarja, mutta oli silti koukuttava. Toiseksi, että tässä ketjussahan ei kysytty pashkoja elokuvia, vaan elokuvia jotka toivat pettymyksen tunnetta.
No, mä olin pettynyt siihen, että vuoden 66 huono tv-sarja on poikinut leffoja vuosikymmenten ajan. En arvosta Batmaneja. Ei ole meikäläisen juttu.
Eihän tuo 1966-1968 tehty Batman suinkaan ollut ensimmäinen Batman-TV-sarja!
Vierailija kirjoitti:
Haihurrikaanit, ihan ne kaikki.
Pakko kysyä, että odotitko paljonkin, kun noin kovin petyit? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Batmanit.😂
Muistan, kun kasarin lopulla telkkarissa näytettiin kökköä kuuskytluvun Batman-tv-sarjaa, jota sitten myöhempinä vuosina esitettiin vielä uusintoina. Naurettava ja paska kuin mikä. Sitten tuli se vuoden 89 Batman-leffa, mikä oli myös ihan paska. Siitä sitten tehtiin kuppasia jatko-osia, jotka ei ole ikinä kiinnostanut meikäläistä. Ennemmin katsoo vaikka jotain South parkia kuin mitään Batmania viittäkään minuuttia. Uskomatonta kuraa.Mä olin ihan myyty kun näin 1966 vuoden Batman sarjan yle teemalta oiskohan 10 vuotta sitten. Se oli niin hulvattoman hauska ja sai nauraa, vaikka se oli tosi kömpelön näköinen sarja, mutta oli silti koukuttava. Toiseksi, että tässä ketjussahan ei kysytty pashkoja elokuvia, vaan elokuvia jotka toivat pettymyksen tunnetta.
No, mä olin pettynyt siihen, että vuoden 66 huono tv-sarja on poikinut leffoja vuosikymmenten ajan. En arvosta Batmaneja. Ei ole meikäläisen juttu.
Voi olla hänelle ensimmäinen näkemänsä Batman ja annetaan hänelle tuo voitto, kun häntä on niin sorsittu tässä ketjussa.
Juoppohullun päiväkirja. Luin koko kirjasarjan läpi raskaana pakkolevossa ja nauroin niin, että pelkäsin synnytyksen käynnistyvän siitä hytkymisestä.. elokuva taas ei irrottanut edes yhtä hymähdystä.
mark kirjoitti:
Kaikki jatko osat on yleensä surkeimpia ja rahastuksia lukuun ottamatta esim Terminaattor 2 elokuvaa. Se oli paras osa. Koivusalon elokuvia ei pysty katsomaan edes humalassa. Pekot ym saa ymmärtämään että kuka tahansa voi tehdä elokuvan. Nykyajan elokuvat on kaikki surkeita tehosteilla mässäilyä niissä ei ole enää minkäänlaista sielua. Woody Allenin elokuvat. Herranjumala mitä moskaa ja huumoria joka menee täysin ohi. Onpa hauskaa kun joku on pukeutunut isoksi hedelmäksi tai olisi jos olisin 5 vuotias. Ensimmäisissä saw elokuvissa oli tunnelmaa myös. Joku mainitsi pettyneensä uuteen tuntemattomaan joka on huomioitu myös ulkomailla aitoutensa ja hyvyytensä vuoksi. Siinä näkyy realistisesti sodan tunnelmaa kotielämästä rintamalle ja tunteita tunnetiloja jos ymmärrät todellisuutta ymmärrät myös miksi tämä elokuva on hyvä. Eikä se perustu kuten amerikkalaiset johonkin lihaksikkaan yhden sotilaan naurettavaan uhoon ja 1000 ihmisen päihittämiseen. Pelastakaa sotamies ryan oli hyvä alussa lopussa se lässähti. Suomalaisissa elokuvissa on paljon mihin pettyä ja laatu on edelleen sitä että puhe kuuluu hiljaa ja musiikki täysillä. Yritetään matkia amerikkalaisia ja tuloksena on koomista surkeutta. Normaali katsoja joutuu olemaan volume nappulassa kiinni jatkuvasti. Tämäkin asia saataisiin kuntoon yksinkertaisesti mutta sitä ei haluta tehdä. Suomalaisille ohjaajille nussiminen näyttää olevan sellainen uusi asia että sitä on pakko joka ikisessä elokuvassa harrastaa ja jotkut elokuvat perustuvat siihen kokonaan. Levottomat ja sitten se yksi jalkapalloelokuva on maailmankaikkeuden surkeimpia elokuvia.
Ja tähän lisään vielä Suomi-elokuvien uuden tylsän tavan nussia vaatteet päällä. Joo. Lasken vaatteeksi myös rintaliivit. Onko nykyään naisten rinnat niin surkean näköisiä että ne pitää peitellä vaikka pitkillä hiuksilla. Huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Kaikki jatko osat on yleensä surkeimpia ja rahastuksia lukuun ottamatta esim Terminaattor 2 elokuvaa. Se oli paras osa. Koivusalon elokuvia ei pysty katsomaan edes humalassa. Pekot ym saa ymmärtämään että kuka tahansa voi tehdä elokuvan. Nykyajan elokuvat on kaikki surkeita tehosteilla mässäilyä niissä ei ole enää minkäänlaista sielua. Woody Allenin elokuvat. Herranjumala mitä moskaa ja huumoria joka menee täysin ohi. Onpa hauskaa kun joku on pukeutunut isoksi hedelmäksi tai olisi jos olisin 5 vuotias. Ensimmäisissä saw elokuvissa oli tunnelmaa myös. Joku mainitsi pettyneensä uuteen tuntemattomaan joka on huomioitu myös ulkomailla aitoutensa ja hyvyytensä vuoksi. Siinä näkyy realistisesti sodan tunnelmaa kotielämästä rintamalle ja tunteita tunnetiloja jos ymmärrät todellisuutta ymmärrät myös miksi tämä elokuva on hyvä. Eikä se perustu kuten amerikkalaiset johonkin lihaksikkaan yhden sotilaan naurettavaan uhoon ja 1000 ihmisen päihittämiseen. Pelastakaa sotamies ryan oli hyvä alussa lopussa se lässähti. Suomalaisissa elokuvissa on paljon mihin pettyä ja laatu on edelleen sitä että puhe kuuluu hiljaa ja musiikki täysillä. Yritetään matkia amerikkalaisia ja tuloksena on koomista surkeutta. Normaali katsoja joutuu olemaan volume nappulassa kiinni jatkuvasti. Tämäkin asia saataisiin kuntoon yksinkertaisesti mutta sitä ei haluta tehdä. Suomalaisille ohjaajille nussiminen näyttää olevan sellainen uusi asia että sitä on pakko joka ikisessä elokuvassa harrastaa ja jotkut elokuvat perustuvat siihen kokonaan. Levottomat ja sitten se yksi jalkapalloelokuva on maailmankaikkeuden surkeimpia elokuvia.
Ja tähän lisään vielä Suomi-elokuvien uuden tylsän tavan nussia vaatteet päällä. Joo. Lasken vaatteeksi myös rintaliivit. Onko nykyään naisten rinnat niin surkean näköisiä että ne pitää peitellä vaikka pitkillä hiuksilla. Huolestuttavaa.
Me too ja louhimiehen ajojahti johti siihen että suomifilmeissä ei nykyään naida kuin virkamiestyyliin mahdollisimman vähin elein, ilmein ja liikkein (jotka on sovittu allekirjoitetulla ja notaarin vahvistamalla lomakkeella etukäteen) ja mahdollisimman paljon vaatteita joka osapuolella päällä. Lisäksi suojatakseen elokuvayhtiötä koko ohjaus- ja tuottaja- ja kamera- ja muukin porukka lähtee kohtauksen kuvauksen ajaksi toiselle puolelle maata viettämään kohtauksen kuvauspäivän mökissä jossa ei ole minkäänlaisia tietoliikenneyhteyksiä minnekään ja kohtauksen näyttelijät kuvaa kohtauksen keskenään automaattikameralla.
True story!
Vierailija kirjoitti:
Titanic
Syke
Toinen saa peukun ylös ja toinen peukun alas. Syke tv sarja, siis nämä uusimmat jaksot on tylsää katsottavaa. Kun vertaa ensimmäiseen kauteen. (elokuvasta ei mitään nujua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mark kirjoitti:
Me too ja louhimiehen ajojahti johti siihen että suomifilmeissä ei nykyään naida kuin virkamiestyyliin mahdollisimman vähin elein, ilmein ja liikkein (jotka on sovittu allekirjoitetulla ja notaarin vahvistamalla lomakkeella etukäteen) ja mahdollisimman paljon vaatteita joka osapuolella päällä. Lisäksi suojatakseen elokuvayhtiötä koko ohjaus- ja tuottaja- ja kamera- ja muukin porukka lähtee kohtauksen kuvauksen ajaksi toiselle puolelle maata viettämään kohtauksen kuvauspäivän mökissä jossa ei ole minkäänlaisia tietoliikenneyhteyksiä minnekään ja kohtauksen näyttelijät kuvaa kohtauksen keskenään automaattikameralla.
True story!
Kiitos täydellisestä vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Batmanit.😂
No mikäs ihmeen sarja se on ollut, kun semmosesta ei löytynyt googlettamalla yhtikäs mitään? Kerro, kun kerran parhaiten tiedät.
Fight Club. Kaikki sitä kehuu, mutta minusta se oli ihan typerä, 1/5 enkä todellakaan katso toistamiseen.
Blade Runner (alkup.). Teininä koitettiin katsoa Director's cut ja meinattiin nukahtaa jatkuvasta kahvin tankkauksesta huolimatta. Aikuisena mietin että josko leffa ei vaan tuon ikäiselle uponnut. Katsoin suoratoistopalvelusta alkuperäisen teatteriversion. No vaikka hieman paremmalta vaikutti niin ei vaan uponnut vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Batmanit.😂
Muistan, kun kasarin lopulla telkkarissa näytettiin kökköä kuuskytluvun Batman-tv-sarjaa, jota sitten myöhempinä vuosina esitettiin vielä uusintoina. Naurettava ja paska kuin mikä. Sitten tuli se vuoden 89 Batman-leffa, mikä oli myös ihan paska. Siitä sitten tehtiin kuppasia jatko-osia, jotka ei ole ikinä kiinnostanut meikäläistä. Ennemmin katsoo vaikka jotain South parkia kuin mitään Batmania viittäkään minuuttia. Uskomatonta kuraa.
Batman oli olemassa sarjakuvana ja filmilläkin jo 1940-luvulla. Myös huumorintajuttomia ihmisiä on ollut olemassa pitkään.
Näyttää siis, että kummastakaan ei tule olemaan puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
batman 1943 series sekä batman & robin 1949 series.noilla tiedoilla pitäisi löytyä.
Batmanit.😂
No mikäs ihmeen sarja se on ollut, kun semmosesta ei löytynyt googlettamalla yhtikäs mitään? Kerro, kun kerran parhaiten tiedät.
Doctor Strange in the multiverse of madness. Yksi sekava sotku jonka ohjannut ö-luokan kauhuelokuvien ohjaaja jostain 80-90-luvulta..
Posse tv sekoilut uusintoina kyllästyttää.
Löysin kirpparilta 90luvun Gilbert Grape leffan jota on kehuttu hirveästi. Ok, Di Caprio teki vaikuttavan suorituksen kehitysvammaisena poikana mutta muuten elokuva ei ollut kummoinen.
Yksi katselukerta riitti.
Matrix Reloaded. Olisi pitänyt jättää koko maailma vain siihen yhteen elokuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeissin elokuvateatterissa katsomani elokuva Everything Everywhere All at Once oli täyttää paskaa. Piti olla multiversumitykitystä (no oli, mutta sellaista kahden markan hommaa), piti olla räkä poskella naurattava (hymähdin pari kertaa - ja minä sentään tykkään komedioista), piti olla kung fu -toimintaa (oli, mutta jotenkin mitääsanomattomasti toteutettua: ei tarpeeksi realistista tai tarpeeksi överiä, vaan siltä ja väliltä).
Mä oon kuullut paljon kehuja tuosta leffasta ja itse olen menossa katsomaan tuota ensiviikolla, kun lippu on jo ostettu. Elokuvateatteri on vielä nimennyt sen laatuelokuvaksi.
Nyt en tiedä mitä ajatella tuosta elokuvasta.
Odotukseni ainaskin on, että tulisin tykkäämään tuosta elokuvasta, että toivottavasti meillä on päinvastaiset maut.Ei ehkä täyttä paskaa, koska siihen oli nähty paljon vaivaa, puvut, maskeeraukset yms. Mutta minusta se tuntui liian pitkältä ja se oli tungettu täyteen monenlaisia yksityiskohtia, joihin turruin ja jotka eivät jaksaneet huvittaa.
Mielenkiintoista, että niin moni on kehunut sitä ja erityisesti ammattiarvostelijat.
Minusta tarina oli aika yksinkertainen. Perheenäiti kantamassa vastuuta perheestään, suhteestaan tyttäreen, mieheen ja isäänsä samalla kun on hoidettava perheyritys ja pakollinen byrokratia. Siis arjen pyöritystä.
Siihen perusjuttuun oli sitten laitettu ikään kuin lisukkeeksi juttu multiversumeista, kung fu -taisteluita yms.
Kävin katsomassa tuon ja itse pidin siitä tosi paljon. Varmasti herättää voimakkaita tuntemuksia myötä ja vastaan, kun alkaa realistisesti ja sitten laitetaan koko leffa niin överiksi kuin vaan voi laittaa. Aika massiivinen elokuva on, kun niin paljon asioita siihen ollaan laitettu. Itse tulkitsin elokuvaa, sen kuvaavan ihmismielen toimintaa. Ajattelen, että elokuva ollaan rakennettu kuin Mother! -elokuva tarkoitusperältään.
Lynchin Dyyni 80-luvulla. Terv. m58v.
Suurena Star Trekin fanina menin elokuviin katsomaan Star Trek IV: kotiinpaluu (The Voyage Home). Voi että, kun petyin! Tiedän kyllä, että moni muu trekkeri pitää sitä jopa yhtenä parhaimmista Star Trek -elokuvista, mutta minä en todellakaan pitänyt silloin ensi-illassa enkä pidä vieläkään.