Miten ei voi aikuinen mies käsittää että ruoka ei tule itsestään pöytään?
Olemme olleet 10 vuotta yhdessä ja tästä on väännetty aina. Mitenhän kertoisin tämän lyhyesti.. mies jostain kumman syystä olettaa että, ruokakaapit täyttyy itsekseen ja vielä ilmaiseksi. Ja miten loihdin 10 minuutissa hyvän aterian ja pihvit ja perunat riittää hänen tuomilleen muutamalle yllätysvieraallekin. Hän vihjailee minun olevan pihi ja huonokäytöksinen, kun sanon että nyt ei tässä ole veljensä perheelle tiedetty varata ruokaa 5 minuutin varoitusajalla. Ja kyllä olen puhunut aiheesta satoja kertoja. Olen antanut ruoanlaitosta vastuuta miehelle - syömme sitten roiskeläppäpizzoja. Olemme käyneet yhdessä ruokaostoksilla, ja mies kauhistelee kun on hänen vuoronsa maksaa. Ottaa hyllystä yhtään hintaa katsomatta kaikkia erikoistuotteita, perusraaka-aineet jäisi kaikki ostamatta jos en ole mukana. Voi luoja että taas sapettaa tämä. Eniten ärsyttää nuo yllätysvieraat. Itse en missään tapauksessa voisi olettaa että minulle on jossain talossa ruokaa varattuna jos sopimatta menen siellä käymään, täysin absurdi ajatus :D
Kommentit (47)
Sanoisin että itse aiheutettu ongelma. Miksi ikinä lähdit tuommoisiin oikkuihin mukaan palvelijaksi?
Lähde menee seuraavan kerran, ennen kuin vieraat tulevat. Raapikoon mies kokoon aterian yllärivierailleen.
Vierailija kirjoitti:
Lähde menee seuraavan kerran, ennen kuin vieraat tulevat. Raapikoon mies kokoon aterian yllärivierailleen.
Suosittelisin tarkalleen ottaen esim. pizzalle ja huurteiselle menoa, mistä voi sitten vaikka lähettää iloisen kuvaviestin miehelle kotiin.
Ja te olette vielä yhdessä koska:___________?
Kuka pakotti sinut yhteen sen kanssa?
No vaihda miestä, jos on noin vaikeaa yhdessä.
Hieman sama asia kuin vaimon kuvitelma auton polttoaineesta. Sitä vain jostain ilmestyy sinne tankkiin. Ja jos joskus sattuu bensavalo palamaan, niin voi ottaa kakkosauton käyttöön. Näppärää.
Nyt kannattaa äkkiä tehdä pari lasta, niin tilanne helpottuu kummasti.
Minulla on ongelma, joten se ongelma on teilläkin.
Huolehdit jatkossa vain ja ainoastaan omasta ruokailustasi + ruokaostoksistasi.
Mies hoitakoon omat roiskeläppänsä ja vieraansa.
Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama asia kuin vaimon kuvitelma auton polttoaineesta. Sitä vain jostain ilmestyy sinne tankkiin. Ja jos joskus sattuu bensavalo palamaan, niin voi ottaa kakkosauton käyttöön. Näppärää.
Sinunkaan ei kannata mahdollistaa tätä enää yhtään enempää.
Sinällään hyvä tämä trollialoitus, saatin teidän perheen bensa-asiatkin kuntoon.
Se on varmaan loistava rakastaja, koska olet halunnut sen kanssa yhteen asumaan.
Kymmenen vuotta seurustellut mihen kanssa, jonka ajatusmaailmaa ei voi käsittää.
Minä en käsitä ap:ta.
Lopeta se passaaminen! Mies huolehtikoon tarjoiluista. Ja anna sen ostaa mitä ostaa. Oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään hyvä tämä trollialoitus, saatin teidän perheen bensa-asiatkin kuntoon.
En tiedä koska vaimo olisi viimeksi tankannut. Edellisen kerran kun teki sen noin 10 vuotta sitten, niin tankkasi ystävällisesti bensaa diisseliautoon. Tulee halvemmaksi tankata ihan itse.
Mutta kun mies oli ihana ja jännä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan loistava rakastaja, koska olet halunnut sen kanssa yhteen asumaan.
Tai paljon rahaa.
Itse elin 10v samanlaisessa liitossa. Lisäksi minulle kuului siivoaminen, pyykkäys ja kaikki ns. naisten työt. Ja mies valitti kuinka huonosti siivoan yms, ja raivosi monista asioista. Mies oli ikävä kyllä ihan oikea narsisti, tämän ovat muutamat terapeutitkin todenneet. Sitten päätin lähteä (ei ollut helppoa, vuosia kärvistelin erotako vai ei). Nyt minulla on puoliso, joka on exän vastakohta: kotityöt jaetaan niin, että se tekee kumpi on kotona ja ehtii. Mies kunnioittaa minua, pitää kuin kukkaa kämmenellä. Ymmärrän niin tilanteesi. Ei ole helppoa lähteäkään, mutta ikävä kyllä vanha koira ei uusia temppuja opi. Jos miehesi kohtelee sinua muuten hyvin, ehkä varaisin aikaa perheneuvolaan tms. Mutta jos muutenkin kohtelee sinua huonosti, lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä koska vaimo olisi viimeksi tankannut. Edellisen kerran kun teki sen noin 10 vuotta sitten, niin tankkasi ystävällisesti bensaa diisseliautoon. Tulee halvemmaksi tankata ihan itse.
Tää on aivan verisukulainen sille samalle väitteelle, että mies ei voi kotona pestä pyykkejä kun se tekee ne väärin ja sitten on vaatteet pilalla ja on vaan kätevämpää ja halvempaakin hoitaa se itse. Ja toinen naureskelee että miten helpolla se selviää.
Onhan se näköjään toiminut tähänkin saakka noin joten miksi ei jatkossakin?