Miten ei voi aikuinen mies käsittää että ruoka ei tule itsestään pöytään?
Olemme olleet 10 vuotta yhdessä ja tästä on väännetty aina. Mitenhän kertoisin tämän lyhyesti.. mies jostain kumman syystä olettaa että, ruokakaapit täyttyy itsekseen ja vielä ilmaiseksi. Ja miten loihdin 10 minuutissa hyvän aterian ja pihvit ja perunat riittää hänen tuomilleen muutamalle yllätysvieraallekin. Hän vihjailee minun olevan pihi ja huonokäytöksinen, kun sanon että nyt ei tässä ole veljensä perheelle tiedetty varata ruokaa 5 minuutin varoitusajalla. Ja kyllä olen puhunut aiheesta satoja kertoja. Olen antanut ruoanlaitosta vastuuta miehelle - syömme sitten roiskeläppäpizzoja. Olemme käyneet yhdessä ruokaostoksilla, ja mies kauhistelee kun on hänen vuoronsa maksaa. Ottaa hyllystä yhtään hintaa katsomatta kaikkia erikoistuotteita, perusraaka-aineet jäisi kaikki ostamatta jos en ole mukana. Voi luoja että taas sapettaa tämä. Eniten ärsyttää nuo yllätysvieraat. Itse en missään tapauksessa voisi olettaa että minulle on jossain talossa ruokaa varattuna jos sopimatta menen siellä käymään, täysin absurdi ajatus :D
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama asia kuin vaimon kuvitelma auton polttoaineesta. Sitä vain jostain ilmestyy sinne tankkiin. Ja jos joskus sattuu bensavalo palamaan, niin voi ottaa kakkosauton käyttöön. Näppärää.
Oikeastiko vertaat tankilla käyntiä jokapäiväiseen ruoanlaittoon ja kauppa-asioista huolehtimiseen? Oletko vähän yksinkertainen?
No tuleehan se ruoka näköjään itsestään pöytään. Tullut miehelle ja vierailleen jo 10 vuoden ajan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama asia kuin vaimon kuvitelma auton polttoaineesta. Sitä vain jostain ilmestyy sinne tankkiin. Ja jos joskus sattuu bensavalo palamaan, niin voi ottaa kakkosauton käyttöön. Näppärää.
Sinunkaan ei kannata mahdollistaa tätä enää yhtään enempää.
Sinällään hyvä tämä trollialoitus, saatin teidän perheen bensa-asiatkin kuntoon.
En tiedä koska vaimo olisi viimeksi tankannut. Edellisen kerran kun teki sen noin 10 vuotta sitten, niin tankkasi ystävällisesti bensaa diisseliautoon. Tulee halvemmaksi tankata ihan itse.
Tää on aivan verisukulainen sille samalle väitteelle, että mies ei voi kotona pestä pyykkejä kun se tekee ne väärin ja sitten on vaatteet pilalla ja on vaan kätevämpää ja halvempaakin hoitaa se itse. Ja toinen naureskelee että miten helpolla se selviää.
No mutta eikös se ole miehen tehtävä tehdä vaimon elämä mahdollisimman mukavaksi? ;)
Vierailija kirjoitti:
No tuleehan se ruoka näköjään itsestään pöytään. Tullut miehelle ja vierailleen jo 10 vuoden ajan!
Niin. Ja ap kehtaa vielä väittää, että mies on väärässä.
Millainen anoppi on? Millainen miehen lapsuudenperhe?
Anoppilassa monta lasta ollut ja anoppi a)vastaa kaikesta ruoasta ja b) tekee ruokaa aina komppanialle. Sinne voi melkein aina mennä syömään, tai ainakin silloin kun oli lapsia vielä kotona pystyi menemään.
Miehen sisarukset tuntuvat kuvittelevan että näin se menee ainakin lapsiperheissä..heille ei tietenkään voi noin vain mennä, mutta kai äidit aina tekevät ruokaa 10 litran astioissa?! Meillä 2 päiväkoti-ikäistä..hieman on ihmetyttänyt.
Tietysti se harmittaa av-mammaa, kun miehen koulutus ei ota onnistuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko vertaat tankilla käyntiä jokapäiväiseen ruoanlaittoon ja kauppa-asioista huolehtimiseen? Oletko vähän yksinkertainen?
Jos ei ole ihan yksinkertainen, niin tietää, ettei joka päivä tarvitse uutta ruokaa tehdä. Ja harvoin kaupassa pystyy tekemään useiden satasten suuruista virhettä.
Kyllä täytyy sanoa että ap oli ihan aiheellinen ja monien muidenkin arkipäivää. Ihan turhaan hyökkäätte hänen kimppuun ja annatte typeriä "eroaäläkävingu" ohjeita.
Ymmärrän ap:ta täysin.
Tässä vaan on just se ongelma että jotkut ei vaan tajua asioita, eivät mieti niitä, eivät ota opiksi, eivät ota itse vastuuta, eivät itse tee fyysisesti ko asioita eikä kertakaikkiaan ole tilannetajua.
Näitä valitettavasti löytyy.
Saatetaan jopa suureellisesti "tehdä ruokaa", eli paistaa grillissä pihviä. Kaikki muu pihvin hankintaa myöten jää vaimon tehtäväksi. Ja siitä kuullaan sitten seuraavat kaksi vuotta "kyllä mä hei grillasin pihvit meille!"
Samaten "konehan se pyykit pesee!" ja mitä näitä muita kotitöitä onkaan.
Naisoletetuilla tämä vastine on esim. lasten lahjavaatteista "jos se nyt kuitenkin menisi päälle!" kun on tuotu kolme numeroa liian pienet vaatteet. Tai vaihtoehtoisesti tuodaan 5 numeroa liian iso, "siitä voi vähän kääriä hihoja ja lahkeita!"
Ehkä siksi, jos se aina käytännössä tulee itsestään pöytään, hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen pienoisnovellin kirjoitti yksinäien, katkera velatäti tänään...
Onks näitten trollikommenttien taustalla joku ajatus että vapaaehtoisesti lapsettomat ei saa miehiä vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy sanoa että ap oli ihan aiheellinen ja monien muidenkin arkipäivää. Ihan turhaan hyökkäätte hänen kimppuun ja annatte typeriä "eroaäläkävingu" ohjeita.
Ymmärrän ap:ta täysin.
Tässä vaan on just se ongelma että jotkut ei vaan tajua asioita, eivät mieti niitä, eivät ota opiksi, eivät ota itse vastuuta, eivät itse tee fyysisesti ko asioita eikä kertakaikkiaan ole tilannetajua.
No onko siis ratkaisu jatkaa vaan passaamista? Itse uskon, että yksi nolo kokemus avaa miehen silmät kyllä. Eli todellakin ap lähtee ovesta ulos kiireellä Työväenopiston keramiikkakurssille ensi kerralla, kun vieraita on tuppaamassa yllättäen kylään.
En ole eroamassa tämän asian takia. Rakastan ja arvostan miestäni monessa muussa asiassa.
Mies on tosiaan maalaistalosta, jossa äitinsä ruokki aina ison porukan. Anoppi olikin täysipäiväinen emäntä, mutta tuskin hänelläkään on aina helppoa ollut kun rahakaan ei puussa kasvanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näitä valitettavasti löytyy.
Saatetaan jopa suureellisesti "tehdä ruokaa", eli paistaa grillissä pihviä. Kaikki muu pihvin hankintaa myöten jää vaimon tehtäväksi. Ja siitä kuullaan sitten seuraavat kaksi vuotta "kyllä mä hei grillasin pihvit meille!"
Samaten "konehan se pyykit pesee!" ja mitä näitä muita kotitöitä onkaan.
Naisoletetuilla tämä vastine on esim. lasten lahjavaatteista "jos se nyt kuitenkin menisi päälle!" kun on tuotu kolme numeroa liian pienet vaatteet. Tai vaihtoehtoisesti tuodaan 5 numeroa liian iso, "siitä voi vähän kääriä hihoja ja lahkeita!"
Juuh, miehenä saan kuulla kaikenlaista homottelua, ämmättelyä sun muuta jos erehdyn joskus puhumaan ruoanlaittoharrastuksestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaan ei kannata mahdollistaa tätä enää yhtään enempää.
Sinällään hyvä tämä trollialoitus, saatin teidän perheen bensa-asiatkin kuntoon.
En tiedä koska vaimo olisi viimeksi tankannut. Edellisen kerran kun teki sen noin 10 vuotta sitten, niin tankkasi ystävällisesti bensaa diisseliautoon. Tulee halvemmaksi tankata ihan itse.
Mua niin kiristää päätä tää käsitys.
Suuri osa suomalaisista naisista osaa ajaan autoa ihan itse, ja hoitavat itse perusasiat, tankkauksen, pissapojan nesteen, huoltoon viennin, renkaidenvaihdon järjestämisen ja katsastuksen sekä vakuutusasiat ja rahoituksen. Etenkin maaseudulla se on yleensä perheessä vaimo, joka organisoi tuon kaiken myös miehen autoon, mies vaihtaa ehkä öljyt (jos naapurin Jaskalla sattuu olemaan autonostin tai öljymonttu) ja renkaat.
Ne samat naiset hoitaa mys perheen ruoka- ja vaatehuollon, kaikki muut vakuutukset, pankkiasiat, verotukseen liittyvät asiat, lasten päivähoitoon ja koulunkäyntiin liittyvät asiat. Miehet osallistuu harrastuksiin (peltoautoilu, salibandy ja jääkiekko). Paitsi tyttöjen osalta, ne saa vaimo hoitaa.
Mies käyttää suurimman osan ajastaan nurmikonleikkuuseen tai lumenluontiin (jonka vaimo tekee kuitenkin aina aamuisin, kun lähtee ensimmäisenä liikkeelle).
Mut joo, kiva kun edes joku nainen pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks näitten trollikommenttien taustalla joku ajatus että vapaaehtoisesti lapsettomat ei saa miehiä vai mikä?
Kaikki tädittelijät ja muotoja sellainen/semmoinen käyttävät ovat inselimiehiä.
Av-mammoilla on av-mammojen ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin sut ilkeäksi, kohta poistuu
Kymmenen vuotta on sapettanut miehen ymmärtämättömyys, mutta pakko on jatkaa samaan malliin. Välillä voikin sitten käydä tällä palstalla avautumassa, niin jaksaa taas vuoden pari.