Miten ei voi aikuinen mies käsittää että ruoka ei tule itsestään pöytään?
Olemme olleet 10 vuotta yhdessä ja tästä on väännetty aina. Mitenhän kertoisin tämän lyhyesti.. mies jostain kumman syystä olettaa että, ruokakaapit täyttyy itsekseen ja vielä ilmaiseksi. Ja miten loihdin 10 minuutissa hyvän aterian ja pihvit ja perunat riittää hänen tuomilleen muutamalle yllätysvieraallekin. Hän vihjailee minun olevan pihi ja huonokäytöksinen, kun sanon että nyt ei tässä ole veljensä perheelle tiedetty varata ruokaa 5 minuutin varoitusajalla. Ja kyllä olen puhunut aiheesta satoja kertoja. Olen antanut ruoanlaitosta vastuuta miehelle - syömme sitten roiskeläppäpizzoja. Olemme käyneet yhdessä ruokaostoksilla, ja mies kauhistelee kun on hänen vuoronsa maksaa. Ottaa hyllystä yhtään hintaa katsomatta kaikkia erikoistuotteita, perusraaka-aineet jäisi kaikki ostamatta jos en ole mukana. Voi luoja että taas sapettaa tämä. Eniten ärsyttää nuo yllätysvieraat. Itse en missään tapauksessa voisi olettaa että minulle on jossain talossa ruokaa varattuna jos sopimatta menen siellä käymään, täysin absurdi ajatus :D
Kommentit (47)
Mun vanhemmilla oli aikoinaan maalla tää sama ongelma (siis ehkä n 25-30v sitten), mutsi oli ihan hermona kun isä pyys aina kaikki jotka vaan tuli pihapiiriin vaikka lainaamaan jotain työkalua, joko kahville tai jos oli ruoka-aika ni syömään. Hän ei yhtään tajunnu ettei ruokaa ole varattu ylimääräisille ja halusi olla kohtelias kaikille.
Muistan joskus kun olin kesälomalla siellä, niin oli tosi kiusallinen tilanne kun eihän me oltu varattu ruokaa yhtään enempää kun meille kolmelle ja hän kutsuu naapurin miehen syömään. Uunissa 3 broilerun rintapalaa. Minä ja mutsi pistettiin rintapala puoliks, syötiin riisiä ja kastiketta tosi vähän jotta vieraalle jäi normi annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama asia kuin vaimon kuvitelma auton polttoaineesta. Sitä vain jostain ilmestyy sinne tankkiin. Ja jos joskus sattuu bensavalo palamaan, niin voi ottaa kakkosauton käyttöön. Näppärää.
Oikeastiko vertaat tankilla käyntiä jokapäiväiseen ruoanlaittoon ja kauppa-asioista huolehtimiseen? Oletko vähän yksinkertainen?
Toihan menee samaan kategoriaan vaimon luottokorttien kanssa, jos joku luottokortti on tapissa, niin aina voi voi vaihtaa toiseen. Ja kuun vaihteessa kaikki korttivelat nollaantuvat jotenkin ihmeellisesti, kun aviomiehellä on palkkapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla oli aikoinaan maalla tää sama ongelma (siis ehkä n 25-30v sitten), mutsi oli ihan hermona kun isä pyys aina kaikki jotka vaan tuli pihapiiriin vaikka lainaamaan jotain työkalua, joko kahville tai jos oli ruoka-aika ni syömään. Hän ei yhtään tajunnu ettei ruokaa ole varattu ylimääräisille ja halusi olla kohtelias kaikille.
Muistan joskus kun olin kesälomalla siellä, niin oli tosi kiusallinen tilanne kun eihän me oltu varattu ruokaa yhtään enempää kun meille kolmelle ja hän kutsuu naapurin miehen syömään. Uunissa 3 broilerun rintapalaa. Minä ja mutsi pistettiin rintapala puoliks, syötiin riisiä ja kastiketta tosi vähän jotta vieraalle jäi normi annos.
Meillä oli just sama! Isällä oli maatila. Jos sattui vaikka sähkömies käymään jotain asentamassa kun meillä oli ruoka-aika, isä kutsui syömään ja äiti joskus jätti syömättä kun ei halunnut nolata!
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se passaaminen! Mies huolehtikoon tarjoiluista. Ja anna sen ostaa mitä ostaa. Oppiipahan.
Aivan. Ei mies opi, ellei joudu tilanteeseen jossa vieraille ei ole mitään muuta kuin sipuli (vrt. Mr. Bean -elokuvassa).
Eikä yksi kerta riitä. Aapeen pitää itse kestää se, että tuttavat näkee nälkää tai että illanvietto epäonnistuu tarjoiluiden osalta. Muistaa vain sanoa ääneen, että tämä ilta ja sen tarjoilut oli mieheni vastuulla. Tuletteko toistekin? Ai ette...
Vaadi miestä ostamaan kaapit täyteen hätävaratarjottavaa. Ei sinulle saa aiheutua vaivaa hänen kutsumistaan vieraista.
Vierailija kirjoitti:
En ole eroamassa tämän asian takia. Rakastan ja arvostan miestäni monessa muussa asiassa.
Mies on tosiaan maalaistalosta, jossa äitinsä ruokki aina ison porukan. Anoppi olikin täysipäiväinen emäntä, mutta tuskin hänelläkään on aina helppoa ollut kun rahakaan ei puussa kasvanut. Ap
No mitä ihmettä oikein haluat? Vain valittaa? Mikäänhän tuossa ei itsestään muutu vaikka odotat vielä toiset vuosikymmenet, ja valitat täällä kerran kuussa. Lopeta se valitus, jos kerran tilanne on kuitenkin sen verran ok ettet sitä halua muuttaa.
En ymmärrä miksi sä olet tuollaisen kanssa. En itse katsellut vastaavan kaltaista hemmo 4 kk pitempään kun tajusin että se halus vaan lokkeilla..