Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää ei finaalivetoa katsota Youubesta samalla tavalla kuin ennen. Pysyy 11miljoonassa vaikka on viikonloppu. Eikä tehdä enää uusia reaktiovideoitakaan.
No ei tietenkään, onko tässä jotain ihmeellistä?
Täällä niin hehkutettiin että menee Loreenin ohi ja saavuttaa jonkun Måneskinin. Ei näytä siltä. Nyt pitäisi olla se aika kun tuo video leviää ympäri maailma ja siitä tehdään reaktiovideoita, mutta hiljaista on.
Harmi. Mä vähän salaa toivoin että cha cha chasta olisi tullut kesähitti.
Eilisestä keikasta oli reaktiovideoita, mutta ilmeisesti Yle poisti ne?
Yle on aina ollut sairaalloisen tarkka tekijänoikeuksista, tylsä homma koska etenkin tämän sallimisessa se pelaisi lopulta kotiin päin.
Eikö noi reaktiot oo ihan sallittuja? Sen takia ihmiset esim pätkii niitä, pitää pölötystaukoja, koska ei saa suoraan näyttää toisen biisiä kokonaan, mutta osissa saa. Ja en kyllä ymmärrä niiden poistattamista, toisi vaan lisää hypeä ja näkyvyyttä.
Levy-yhtiö ei salli reaktiovideoita levy-yhtiön merkin alla olevasta musiikista. Ei tässä Ylen kenkä purista muusta kuin siitä, että Ylen täytyy noudattaa tekijänoikeuslakeja jne ja tehdä kuten levy-yhtiö sanoo.
Onhan netti täynnä reaktiovideoita vaikka Warnerilla olevasta Käärijästä? En tiedä asiasta sen kummemmin, mutta katsoin just ESC Tomin, jota moni varmaan täällä seurailee, videon omasta tilanteestaan. Hän selitti, että levy-yhtiöllä on tekijänoikeudet musaan ja he laittavat reaktiovideoihin omat mainoksensa ja tuotot menee sinne sitten.
ESC Cha Cha Cha on vapaata riistaa siksi, että se on Eurovisionin sivullakin oleva video. Muut biisit ovat Warnerin ja siksi Warner päättää, mitä linjaa vedetään. Warner on tehnyt UMK:n kanssa saman sopimuksen kuin muutkin eli jos ja kun Käärijä voitti niin videoa saa sitten näyttää koko maailmalle.
"eli jos ja kun Käärijä voitti". Mutta kun ei voittanut.
Voitti UMK:n, hölmö.
Saako jollain erityisluvalla tehdä euroviisuihin vanhasta biisistä paranneltun version?
Naurattaa Jere Hevisauruksena :D piikkihousut jo onkin sopivat rooliin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo Käärijän puheet siitä ettei aio tehdä tätä loputtomiin tuntuu tässä kohtaa aika ihmeelliseltä ja jotenkin latistavilta. 🤔 Se on kuitenkin ollut suurelle yleisölle tuttu vasta tammikuusta. Ihan kuin se ei yhtään pitäisikään huomiosta. Ei tiennyt kuitenkaan millaista iso suosio sitten on.
Ehkä se on oikeasti introvertti? Minä olen sellainen. Etenkin nuorempana kaipasin jollain tasolla huomiota, mutta sitten kun sain sitä, väsyin ihan totaalisti.
Käärijä on sanonut olleensa aina ulospäin suuntautunut. Introvertti ei sanoisi noin. Ehkä hän on ambivertti.
Introvertti voi aivan hyvin olla ulospäinsuuntautunut. Introverttiys näkyy eniten niin että toisten ihmisten seura väsyttää, ja akut latautuvat yksin. Se ei tarkoita että olisi esim. hiljainen tai täysin sisäänpäin kääntyvä. Ihmisten seurassa olessaan voi olla hyvinkin seurallinen, mutta sitten tulee stoppi. Itse asiassa useat suuret artistit ovat sekä puheliaita, avoimia, että introverttejä.
Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain vähän väärin. Introvertti tarkoittaa kirjaimellisesti nimenomaan sisäänpäin kääntynyttä ja ekstrovertti ulospäinsuuntautunutta.
Sinun pitää ymmärtää, että tällä pastalla introvertti on jo vuosikausia tarkoittanut ulospäinsuuntautunutta, jopa suuren joukon keskellä viihtyvää ja puheliasta ihmistä, joka saattaa tykätä asiakaspalvelutyöstä. Introvertiksi hänet tekee ainoastaan se, että hän lataa akkujaan yksin.
En tiedä mistä siinä on kyse. Luultavasti tuota "faktaansa" hokevilla on äärimmäisen negatiivinen mielikuva ekstroverteistä (mölyäviä ja muista piittaamattomia ihmisiä?), eivätkä halua identifioitua sellaiseksi. Tästä syystä, vaikka he olisivat oikeasti kuinka ulospäinsuuntautuneita ihmisiä, he kutsuvat itseään introverteiksi.
Tämä havainto on tullut lukuisten ketjujen perusteella vuosien varrella.
Olen huomannut saman. :D Jostain syystä introvertti käsitetään täällä ulospäin suuntautuneeksi, vaikka se tarkoittaa juuri sisäänpäin kääntynyttä. Ilmeisesti palstalaiset eivät tiedä, mistä sanoista introvertti ja ekstrovertti tulevat.
Kaikki joutuvat lataamaan akkuja välillä, se ei liity tähän "versio"-kysymykseen yhtään. Toki on myös ambivertti, eli Jere voi olla ekstrovertti tai ambivertti mutta missään tapauksessa hän ei ole introvertti, senhän nyt näkee sokea riittakin. Ja etenkin kun on itse sanonut että on ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti.No kukaan ei pidä introverttiä määritelmällisesti ulospäinsuuntautuneena. Vaan introvertti voi ensivaikutelmallisilta ominaisuuksiltaan olla "ulospäinsuuntautunut", siis puhelias, avoin, sosiaalinen jne. Mutta on kuitenkin perusluonteeltaan sisäänpäinkääntyvä, siis introvertti. Pohtii elämää sisäisesti, muut ihmiset väsyttävät, jne.
Introverttejä pidetään usein hiljaisina, ujoina, seurasta vetäytyvinä jne vaikka tuo ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa. Heillä usein oletetaan myös olevan esiintymiskammon tai korostetun halun olla pois huomion keskipisteestä, vaikka monet muusikot jne ovat nimenomaan introverttejä ja esiintyvät miljoonille ihmisille.
Sillä tavalla vois siis olla "ulospäinsuuntautunut" vaikka on oikeasti sisäänpäinkääntynyt.
Kukaan ei ole väittänyt, että introversio tarkoittaisi sairaalloista ujoutta. Mutta jos Jere on itse sanonut olevansa ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti, niin ehkä häntä pitäisi uskoa. Ja kyllähän tuo ekstroversio hänestä huokuu. Esimerkiksi Ville Valon uskon olevan introvertti, ja hän on esiintynyt miljoonapäiselle yleisölle.
Jos introvertti tarkoittaa yhtäkkiä ulospäinsuuntautunutta (joka oikeasti tarkoittaa esktroverttiä) niin ei se käsite tarkoita sanana enää mitään.
Introvertti ei tarkoita ulospäinsuuntautunutta, enkä ole kenekään nähnyt väittävän näin. Sen sijaan introvertti voi vaikuttaa ulospäinsuuntautuneelta. Tajuatko eron?
Jerestä en kommentoi mitään, ihan sama millainen hän on tai mitä on sanonut.
Jos yhtään omaa ihmistuntemusta, niin introvertti ei kyllä vaikuta ulospäinsuuntautuneelta.
Ja tämä juuri on se harhaluulo. Olen niin introvertti kuin olla voi, mutta jos tapaat minut vaikkapa työpaikan tilaisuudessa, et tule sitä mistään tietämään. Esitän ekstroverttiä hyvin vakuuttavasti koska olen sosiaalinen ja voin jutella vaikka koko illan, kenen kanssa tahansa. Voin myös vetää tuon koko tapahtuman jos tarve on.
Kuitenkin oikeasti luonteeltani olen sisäänpäin kääntyvä, ehdottomasti.
Mutta miksi tästä asiasta täällä nyt jauhetaan? Miksi sinulla jollakulla kommentoijalla on nyt pakkomielle Käärijän ekstroverttiydestä?
Mä olen myös sellainen että kaikki luulevat extrovertiksi mutta olen oikeasti hyvin introvertti. Osaan vain esittää extroverttiä. Olen siis ns. sosiaalinen erakko. Käärijästä kyllä sanoisin että on oikeasti extrovertti mutta samapa se.
Jos olisi extrovertti, ei valittaisi väsymystä yhden kiireisen kevään vuoksi eikä tarvisi lähteä lomalle koska on tavallaan lomalla tilanteissa joissa äksöniä ja toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä myös toivon, että Jere olisi oikeasti mennyt Antti Tuiskun luo. Ensinnäkin taattu rauha ja toiseksi, saisi hyvää keskusteluapua henkilöltä, joka on Suomen mittakaavassa supertähti. Käärijä on tällä hetkellä niin suosittu, että ihan mihin tahansa peruslomakohteeseen kun menee, niin joku taatusti tunnistaa.
Kyllä siinä on hirvittävä sulatteleminen kun oikeasti alkaa miettimään mitä viime kuukausien aikana on tapahtunut ja mitä tästä mahdollisesti on tulossa.
Antti olisi siinäkin mielessä hyvä tuki, koska mielestäni hänkin on koko ajan pysynyt ystävällisenä ja mukavana yleisölleen. Jos on noussut päähän, niin ei ainakaan niin että kovasti näkyisi ulospäin. Antti on myös suht hyvin osannut tasapainoilla julkisen ja yksityisen Antin välillä
Antti on muuttunut itsekeskeiseksi, suorituskeskeiseksi tyypiksi joka ei huomoi enää fanejaan vaan pitää keikkojaan omina urheilusuorituksinaan ja kiittää vain tiimiään, tanssijoitaan ja tietenkin suurta ja mahtavaa Antti Tapani Tuiskua. Ulkonäöllisesti on muuttunut Paula Vesalan näköiseksi (laulaessa aukoo suutaan samalla tavalla) ja laulaa usein selin yleisöön. Harva tämän muutoksen huomaa, minä tarkkasilmäisenä olen aina ensimmäisten havainnoitsijoiden joukossa.
Aito pohjoisen poika on hukannut aitoutensa kaiken sälän ja suorittamisen alle. Äänikin biiseissä on mixattu siten, ettei tiedä laulaako siinä Kaija Koo, Eini. Ei hyvä.
Loreen oli buukattu jonnekin Britteihin keikalle nyt kesäkuussa.
Joku kommentoi, että kun tuntee brittiyleisön, niin ei ihmettelisi, että koko keikan kuuluisi Cha Cha Cha.
Onko ne oikeasti noin tylyjä =-O
Käärijän juomalaulut sopii kyllä erityisen hyvin briteille. Taitavat juhlimisen ja Cha Cha Cha ja Morgan varmaan tuttuja viikonlopun kulkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt oikea foorumi tälle pyynnölle:
Vanhemmat, älkää esittäkö artisteille vaatimuksia heidän tuotannostaan pilttienne miellyttämiseksi. Aivan kuten Blind Channelin kohdalla, nyt myös Käärijän biisejä halutaan siivota että ne olisivat pienille lapsille sopivia. Ei. Vanhemmat päättävät mitä lapset kuuntelevat ja mitä ei. He selittävät mitä biiseissä sanotaan ja miksi. Käärijä ei ole koskaan tehnyt lastenmusiikkia. Hän ei ole noussut suureen suosioon lastenmusiikilla. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa 20+ vuotiaan kundin elämästä kumpuavia biisejäkin viisivuotiaan elämään istuviksi. Ei vaikka jopa HS toimittaja tästä fantasio.Tietenkään ei kenenkään vaatimuksesta tarvitse yhdenkään artistin muuttua Hevisaurukseksi mutta Käärijä on ihan kohta kolmekymppinen joten voi olla että alkaa häntäkin kohta tympiä bileaihe. Se voi olla että hakee pian ihan uutta suuntaa. Ei sen tarvii lastenmusiikkia olla mutta jotain erilaista.
Mikä ihmeen bileaihe? Hänellä on aika monesta eri aiheesta biisejä. 😄
Loreen tattoo 86 miljoonaa kuuntelua :) muutaman päivän päästä menee 100 miljoonaa rikki, tulee olemaan striimatumpi kuin euphoria. Häärijä 39 miljoonaa jäljessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat, älkää esittäkö artisteille vaatimuksia heidän tuotannostaan pilttienne miellyttämiseksi. Aivan kuten Blind Channelin kohdalla, nyt myös Käärijän biisejä halutaan siivota että ne olisivat pienille lapsille sopivia. Ei. Vanhemmat päättävät mitä lapset kuuntelevat ja mitä ei. He selittävät mitä biiseissä sanotaan ja miksi. Käärijä ei ole koskaan tehnyt lastenmusiikkia. Hän ei ole noussut suureen suosioon lastenmusiikilla. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa 20+ vuotiaan kundin elämästä kumpuavia biisejäkin viisivuotiaan elämään istuviksi. Ei vaikka jopa HS toimittaja tästä fantasio.Juuri näin. Nää puheenvuorot siitä, että Käärijän tulisi yhtäkkiä vaihtaa linjansa Hevisaurukseksi, koska hänellä on myös lapsifaneja, on niin omituisia. Kepeitähän nuo Jeren sanoitukset on kun vertaa vaikka oikeaan gangsta rappiin. Ja eiköhän itse kukin ole kuullut lapsena ja nuorena lauluja, joissa lauletaan alkoholista, seksistä, parisuhteista ja niin edelleen, eikä ole tainnut sen isompia traumoja jäädä?
Ja missä vaiheessa Euroviisuista tuli lastenohjelma? En muista että olisin itse lapsena katsellut Euroviisuja porukoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä grand final kerää katsomiskertoja, 150t tänään.
Missäs se finaali on nähtävissä kysyy mummu 67
Noin vuorokaudessa pikkuisen vajaa 400t katsomiskertaa YouTubessa. Vielä viikko kisojen jälkeen kiinnostaa tämä veto. Nyt siis noin 12,4mijoonaa katsomiskertaa.
Loreenilla pyörähti 13milj rikki myös.
Brightonissa oli ollut toriaukiolla Euroviisuvalvojaiset ja iso screeni. Kyllä oli hiljaista Loreenin voiton jälkeen.
Kommenteissa joku sanoi, että Saksan euroviisujuontaja oli sanonut heti, että Suomen olisi pitänyt voittaa :-D
Vierailija kirjoitti:
Loreen oli buukattu jonnekin Britteihin keikalle nyt kesäkuussa.
Joku kommentoi, että kun tuntee brittiyleisön, niin ei ihmettelisi, että koko keikan kuuluisi Cha Cha Cha.Onko ne oikeasti noin tylyjä =-O
Käärijän juomalaulut sopii kyllä erityisen hyvin briteille. Taitavat juhlimisen ja Cha Cha Cha ja Morgan varmaan tuttuja viikonlopun kulkuja
Britit ja jenkit on todella kovia juhlimaan. Siinä jää suomalaisten tinaaminen kakkoseksi. 😄
Mites ne after prepartyt? Saiskohan noihin Suomeen porukkaa. Sama jengi kuin viisuissa. Australia saksa norja serbia, ruotsi
Minua alkanut epäilyttämään. Onko tässä koira haudattuna? Käärijä nousi japanissa listoille cha cha chaa
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/06634941-9575-49fc-ad72-458f269495b7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat, älkää esittäkö artisteille vaatimuksia heidän tuotannostaan pilttienne miellyttämiseksi. Aivan kuten Blind Channelin kohdalla, nyt myös Käärijän biisejä halutaan siivota että ne olisivat pienille lapsille sopivia. Ei. Vanhemmat päättävät mitä lapset kuuntelevat ja mitä ei. He selittävät mitä biiseissä sanotaan ja miksi. Käärijä ei ole koskaan tehnyt lastenmusiikkia. Hän ei ole noussut suureen suosioon lastenmusiikilla. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa 20+ vuotiaan kundin elämästä kumpuavia biisejäkin viisivuotiaan elämään istuviksi. Ei vaikka jopa HS toimittaja tästä fantasio.Juuri näin. Nää puheenvuorot siitä, että Käärijän tulisi yhtäkkiä vaihtaa linjansa Hevisaurukseksi, koska hänellä on myös lapsifaneja, on niin omituisia. Kepeitähän nuo Jeren sanoitukset on kun vertaa vaikka oikeaan gangsta rappiin. Ja eiköhän itse kukin ole kuullut lapsena ja nuorena lauluja, joissa lauletaan alkoholista, seksistä, parisuhteista ja niin edelleen, eikä ole tainnut sen isompia traumoja jäädä?
Ja missä vaiheessa Euroviisuista tuli lastenohjelma? En muista että olisin itse lapsena katsellut Euroviisuja porukoiden kanssa.
Varmaankin n. 1968. Itse katsoin ekat viisut tuolloin, 7-vuotiaana. Ja jokaiset Euroviisut siitä eteenpäin.
Nyt valloittava Käärijä valloittaa myös Aasiaa. Cha cha cha on Japanin viraalilistan kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan perheestä. Minun lapsuuteen Euroviisut kuului ja olen niitä seurannut 1-vuotiaasta lähtien. Juu, alkuvuosien lähetyksiä en muista, mutta biisit nauhoitettiin ja olen kuunnellut niitä eli tuttuja ovat sieltä 80-luvun alusta saakka.
Kyllä minäkin euroviisut aina katoin ja tänä vuonna lapseni katsoi myös toki nuorin ei loppuun asti. Käärijän keikan katsoi eskari. Eskarissa on vähän laulettu eritavoin biisiä. Ei pidetä kaksin käsin tuopista vaan tuolista, se tosin ei ollut kelvannut lapsille, kun eivät olleet ymmärtäneet, miksi tuolista pidetään kaksin käsin kii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko viisuissa ollut koskaa hevimiesballaadi? Auttaisko Tuomas Holopainen ja Marco Hietala, onko ne väleissä? Kuka hevimies uhrataan roviolle laulamaan? Ei kai ruotsiksi sentään?
Ei tuota puhkikulunutta Holopaisen rötkälettä, kiitos. Uutta verta.
Sanon tähän vielä epäsuositun mielipiteen: artistin ulkonäöllä on väliä. Katsokaa, mitkä suomalaiset euroviisut on menestyneet. Kaikissa on ollut hauskannäköisiä esiintyjiä. Tietenkään ei saa mennä ulkonäkö edellä, mutta siinä pitää olla fanituspotentiaalia.
Lordi ei ollut hauskan näköinen
Ehkä ne 2,5mijoonaa kuuntelua kävi jonkinlaisessa tarkastuslaskennassa, koska luku palasi 47,4 miljoonaan. Nyt otin kuvakaappauksen :-D:-D