Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
18381/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo teininä käärijä on viihtynyt myös omissa oloissaan kotona ja pelaillut.

Vierailija
18382/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt oikea foorumi tälle pyynnölle:

Vanhemmat, älkää esittäkö artisteille vaatimuksia heidän tuotannostaan pilttienne miellyttämiseksi. Aivan kuten Blind Channelin kohdalla, nyt myös Käärijän biisejä halutaan siivota että ne olisivat pienille lapsille sopivia. Ei. Vanhemmat päättävät mitä lapset kuuntelevat ja mitä ei. He selittävät mitä biiseissä sanotaan ja miksi. Käärijä ei ole koskaan tehnyt lastenmusiikkia. Hän ei ole noussut suureen suosioon lastenmusiikilla. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa 20+ vuotiaan kundin elämästä kumpuavia biisejäkin viisivuotiaan elämään istuviksi. Ei vaikka jopa HS toimittaja tästä fantasio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18383/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista Kärtsärin lailla ihmisten sydämiin ja mieliin jäävää artistia ei euroviisuihin Saada Suomesta, eikä mistään muualta saada pitkiin aikoihin. Toivottavasti olen väärässä.

Aika hyvä paketti kun ajatellaan, että mitä, 2000 Instagram seuraajan sijaan hänellä on jo yli 500t seuraajaa.

Hän on luonut tätä brändiä jo vuosia. Tämä on hänelle tehty työkokonaisuus

Joo todella tavoitteellisesti tehtyä brändäystä jo pitkään. Viimein löi läpi vaikkei "keltaisella Käärijällä" onnistunut.

Vierailija
18384/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Käärijän puheet siitä ettei aio tehdä tätä loputtomiin tuntuu tässä kohtaa aika ihmeelliseltä ja jotenkin latistavilta. 🤔 Se on kuitenkin ollut suurelle yleisölle tuttu vasta tammikuusta. Ihan kuin se ei yhtään pitäisikään huomiosta. Ei tiennyt kuitenkaan millaista iso suosio sitten on.

Ehkä se on oikeasti introvertti? Minä olen sellainen. Etenkin nuorempana kaipasin jollain tasolla huomiota, mutta sitten kun sain sitä, väsyin ihan totaalisti.

Käärijä on sanonut olleensa aina ulospäin suuntautunut. Introvertti ei sanoisi noin. Ehkä hän on ambivertti.

Introvertti voi aivan hyvin olla ulospäinsuuntautunut. Introverttiys näkyy eniten niin että toisten ihmisten seura väsyttää, ja akut latautuvat yksin. Se ei tarkoita että olisi esim. hiljainen tai täysin sisäänpäin kääntyvä. Ihmisten seurassa olessaan voi olla hyvinkin seurallinen, mutta sitten tulee stoppi. Itse asiassa useat suuret artistit ovat sekä puheliaita, avoimia, että introverttejä.

Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain vähän väärin. Introvertti tarkoittaa kirjaimellisesti nimenomaan sisäänpäin kääntynyttä ja ekstrovertti ulospäinsuuntautunutta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Introvertti_ja_ekstrovertti

Sinun pitää ymmärtää, että tällä pastalla introvertti on jo vuosikausia tarkoittanut ulospäinsuuntautunutta, jopa suuren joukon keskellä viihtyvää ja puheliasta ihmistä, joka saattaa tykätä asiakaspalvelutyöstä. Introvertiksi hänet tekee ainoastaan se, että hän lataa akkujaan yksin

En tiedä mistä siinä on kyse. Luultavasti tuota "faktaansa" hokevilla on äärimmäisen negatiivinen mielikuva ekstroverteistä (mölyäviä ja muista piittaamattomia ihmisiä?), eivätkä halua identifioitua sellaiseksi. Tästä syystä, vaikka he olisivat oikeasti kuinka ulospäinsuuntautuneita ihmisiä, he kutsuvat itseään introverteiksi. 

Tämä havainto on tullut lukuisten ketjujen perusteella vuosien varrella. 

Olen huomannut saman. :D Jostain syystä introvertti käsitetään täällä ulospäin suuntautuneeksi, vaikka se tarkoittaa juuri sisäänpäin kääntynyttä. Ilmeisesti palstalaiset eivät tiedä, mistä sanoista introvertti ja ekstrovertti tulevat.

Kaikki joutuvat lataamaan akkuja välillä, se ei liity tähän "versio"-kysymykseen yhtään. Toki on myös ambivertti, eli Jere voi olla ekstrovertti tai ambivertti mutta missään tapauksessa hän ei ole introvertti, senhän nyt näkee sokea riittakin. Ja etenkin kun on itse sanonut että on ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti.

No kukaan ei pidä introverttiä määritelmällisesti ulospäinsuuntautuneena. Vaan introvertti voi ensivaikutelmallisilta ominaisuuksiltaan olla "ulospäinsuuntautunut", siis puhelias, avoin, sosiaalinen jne. Mutta on kuitenkin perusluonteeltaan sisäänpäinkääntyvä, siis introvertti. Pohtii elämää sisäisesti, muut ihmiset väsyttävät, jne.

Introverttejä pidetään usein hiljaisina, ujoina, seurasta vetäytyvinä jne vaikka tuo ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa. Heillä usein oletetaan myös olevan esiintymiskammon tai korostetun halun olla pois huomion keskipisteestä, vaikka monet muusikot jne ovat nimenomaan introverttejä ja esiintyvät miljoonille ihmisille.

Sillä tavalla vois siis olla "ulospäinsuuntautunut" vaikka on oikeasti sisäänpäinkääntynyt.

Kukaan ei ole väittänyt, että introversio tarkoittaisi sairaalloista ujoutta. Mutta jos Jere on itse sanonut olevansa ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti, niin ehkä häntä pitäisi uskoa. Ja kyllähän tuo ekstroversio hänestä huokuu. Esimerkiksi Ville Valon uskon olevan introvertti, ja hän on esiintynyt miljoonapäiselle yleisölle.

Jos introvertti tarkoittaa yhtäkkiä ulospäinsuuntautunutta (joka oikeasti tarkoittaa esktroverttiä) niin ei se käsite tarkoita sanana enää mitään.

Introvertti ei tarkoita ulospäinsuuntautunutta, enkä ole kenekään nähnyt väittävän näin. Sen sijaan introvertti voi vaikuttaa ulospäinsuuntautuneelta. Tajuatko eron?

Jerestä en kommentoi mitään, ihan sama millainen hän on tai mitä on sanonut.

Jos yhtään omaa ihmistuntemusta, niin introvertti ei kyllä vaikuta ulospäinsuuntautuneelta.

Ja tämä juuri on se harhaluulo. Olen niin introvertti kuin olla voi, mutta jos tapaat minut vaikkapa työpaikan tilaisuudessa, et tule sitä mistään tietämään. Esitän ekstroverttiä hyvin vakuuttavasti koska olen sosiaalinen ja voin jutella vaikka koko illan, kenen kanssa tahansa. Voin myös vetää tuon koko tapahtuman jos tarve on.

Kuitenkin oikeasti luonteeltani olen sisäänpäin kääntyvä, ehdottomasti.

Mutta miksi tästä asiasta täällä nyt jauhetaan? Miksi sinulla jollakulla kommentoijalla on nyt pakkomielle Käärijän ekstroverttiydestä?

Kellään ei ole pakkomiellettä Käärijän ekstroverttiydestä, vaan teidän joidenkin vääristelystä siitä, mitä introverttiys tarkoittaa. 

Jos olet jatkuvasti ekstrovertin oloinen muiden ihmisten silmissä, et todellakaan ole niin introvertti kuin väität. Tosi introvertti ei jaksa jatkuvasti esittää olevansa jotain muuta kuin on. 

"Olen sosiaalinen" =/= introvertin määritelmä. 

Sinä olet jotain introvertin ja ekstroverin välistä, vaikka sinua kuinka harmittaisi myöntää sitä. 

Vierailija
18385/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tanska2018 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko viisuissa ollut koskaa hevimiesballaadi? Auttaisko Tuomas Holopainen ja Marco Hietala, onko ne väleissä? Kuka hevimies uhrataan roviolle laulamaan? Ei kai ruotsiksi sentään?

Rasmussen?

Ja hän on? Varmaan tosi komee?

Jonas Flodager Rasmussen(s.28. marraskuuta1985Viborg,Tanska), tunnetaan paremmin nimelläRasmussen, ontanskalainenlaulaja ja lauluntekijä. Hän edustiTanskaakappaleella "Higher Ground"vuoden 2018 Eurovision laulukilpailussa.[

Vierailija
18386/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ekstrovertti, mutta esitän joka päivä introverttiä ihan täysillä. Huijaukseni on mennyt läpi koko elämäni ajan.  

Vierailija
18387/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se on endi vuonna hevimiesballaadi.

Vierailija
18388/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, mikä helmi aikoinaan on ollut Jussi Hakulisen joutsenlaulu.

Vierailija
18389/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin hevinaisballadi. Eiköhän näitä miesartisteja ole nyt ollut taas tarpeeksi pitkä suora.

Vierailija
18390/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Käärijä on buukattu esiintymään Allsäng på Skanseniin. Raivohullut ruotsalaisethan ampuvat sen vielä lavalle kuin Dimebagin! Nyt kannattaisi pysyä länsinaapurin katkerista sekopäistä kaukana.

Vierailija
18391/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jostakin putkahti mieleen vanha erikoinen biisi nicepapilta "kuumatkallaan" oli muistaakseni nimi.

Vierailija
18392/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin hevinaisballadi. Eiköhän näitä miesartisteja ole nyt ollut taas tarpeeksi pitkä suora.

Ketä hevinaisoletettuja laulajia meillä on?

Vierailija
18393/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista Kärtsärin lailla ihmisten sydämiin ja mieliin jäävää artistia ei euroviisuihin Saada Suomesta, eikä mistään muualta saada pitkiin aikoihin. Toivottavasti olen väärässä.

Aika hyvä paketti kun ajatellaan, että mitä, 2000 Instagram seuraajan sijaan hänellä on jo yli 500t seuraajaa.

Hän on luonut tätä brändiä jo vuosia. Tämä on hänelle tehty työkokonaisuus

Joo todella tavoitteellisesti tehtyä brändäystä jo pitkään. Viimein löi läpi vaikkei "keltaisella Käärijällä" onnistunut.

Jep, taitavasti tehty ja rakennettu. Koska ei kuitenkaan tule sellaista tunnetta että on joku rooli jonka vetää. Käärijä on siis selvästi osa Jereä, eikä mikään näytelmä. Siltä minusta ainakin tuntuu.

Itse olen AuDHD, ensimmäiseen burnoutiin asti olin todella ihmisrakas ja avoin. Mutta en tajunnut, että sosiaalisuuden vastapainoksi täytyy sitten olla joka päivä tunti painopeiton alla makoilua. Jotenkin minulle tuli Jerestä haastattelujen perusteella sellainen olo, että siinä on toveri.

Alessandra oli ihana ja nepsytutka piippasi myös hänen kohdallaan.

Uskon, että muusikoissa, urheilijoista, taiteilijoissa on paljon nepsyjä.

Vierailija
18394/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat, älkää esittäkö artisteille vaatimuksia heidän tuotannostaan pilttienne miellyttämiseksi. Aivan kuten Blind Channelin kohdalla, nyt myös Käärijän biisejä halutaan siivota että ne olisivat pienille lapsille sopivia. Ei. Vanhemmat päättävät mitä lapset kuuntelevat ja mitä ei. He selittävät mitä biiseissä sanotaan ja miksi. Käärijä ei ole koskaan tehnyt lastenmusiikkia. Hän ei ole noussut suureen suosioon lastenmusiikilla. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa 20+ vuotiaan kundin elämästä kumpuavia biisejäkin viisivuotiaan elämään istuviksi. Ei vaikka jopa HS toimittaja tästä fantasio.

Tietenkään ei kenenkään vaatimuksesta tarvitse yhdenkään artistin muuttua Hevisaurukseksi mutta Käärijä on ihan kohta kolmekymppinen joten voi olla että alkaa häntäkin kohta tympiä bileaihe. Se voi olla että hakee pian ihan uutta suuntaa. Ei sen tarvii lastenmusiikkia olla mutta jotain erilaista.

Vierailija
18395/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai taasko tällainen on tullut puheeksi. Hohhoi todellakin.

Vierailija
18396/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös toivon, että Jere olisi oikeasti mennyt Antti Tuiskun luo. Ensinnäkin taattu rauha ja toiseksi, saisi hyvää keskusteluapua henkilöltä, joka on Suomen mittakaavassa supertähti. Käärijä on tällä hetkellä niin suosittu, että ihan mihin tahansa peruslomakohteeseen kun menee, niin joku taatusti tunnistaa.

Kyllä siinä on hirvittävä sulatteleminen kun oikeasti alkaa miettimään mitä viime kuukausien aikana on tapahtunut ja mitä tästä mahdollisesti on tulossa.

Antti olisi siinäkin mielessä hyvä tuki, koska mielestäni hänkin on koko ajan pysynyt ystävällisenä ja mukavana yleisölleen. Jos on noussut päähän, niin ei ainakaan niin että kovasti näkyisi ulospäin. Antti on myös suht hyvin osannut tasapainoilla julkisen ja yksityisen Antin välillä

Anttihan on nykyään myös lyhytterapeutti, joten siinä on monessakin mielessä sopiva juttukumppani :D

Tarkennusta: suorituskeskeinen lyhyt terapeutti

Vierailija
18397/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Käärijän puheet siitä ettei aio tehdä tätä loputtomiin tuntuu tässä kohtaa aika ihmeelliseltä ja jotenkin latistavilta. 🤔 Se on kuitenkin ollut suurelle yleisölle tuttu vasta tammikuusta. Ihan kuin se ei yhtään pitäisikään huomiosta. Ei tiennyt kuitenkaan millaista iso suosio sitten on.

Ehkä se on oikeasti introvertti? Minä olen sellainen. Etenkin nuorempana kaipasin jollain tasolla huomiota, mutta sitten kun sain sitä, väsyin ihan totaalisti.

Käärijä on sanonut olleensa aina ulospäin suuntautunut. Introvertti ei sanoisi noin. Ehkä hän on ambivertti.

Introvertti voi aivan hyvin olla ulospäinsuuntautunut. Introverttiys näkyy eniten niin että toisten ihmisten seura väsyttää, ja akut latautuvat yksin. Se ei tarkoita että olisi esim. hiljainen tai täysin sisäänpäin kääntyvä. Ihmisten seurassa olessaan voi olla hyvinkin seurallinen, mutta sitten tulee stoppi. Itse asiassa useat suuret artistit ovat sekä puheliaita, avoimia, että introverttejä.

Nyt olet kyllä ymmärtänyt jotain vähän väärin. Introvertti tarkoittaa kirjaimellisesti nimenomaan sisäänpäin kääntynyttä ja ekstrovertti ulospäinsuuntautunutta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Introvertti_ja_ekstrovertti

Sinun pitää ymmärtää, että tällä pastalla introvertti on jo vuosikausia tarkoittanut ulospäinsuuntautunutta, jopa suuren joukon keskellä viihtyvää ja puheliasta ihmistä, joka saattaa tykätä asiakaspalvelutyöstä. Introvertiksi hänet tekee ainoastaan se, että hän lataa akkujaan yksin

En tiedä mistä siinä on kyse. Luultavasti tuota "faktaansa" hokevilla on äärimmäisen negatiivinen mielikuva ekstroverteistä (mölyäviä ja muista piittaamattomia ihmisiä?), eivätkä halua identifioitua sellaiseksi. Tästä syystä, vaikka he olisivat oikeasti kuinka ulospäinsuuntautuneita ihmisiä, he kutsuvat itseään introverteiksi. 

Tämä havainto on tullut lukuisten ketjujen perusteella vuosien varrella. 

Olen huomannut saman. :D Jostain syystä introvertti käsitetään täällä ulospäin suuntautuneeksi, vaikka se tarkoittaa juuri sisäänpäin kääntynyttä. Ilmeisesti palstalaiset eivät tiedä, mistä sanoista introvertti ja ekstrovertti tulevat.

Kaikki joutuvat lataamaan akkuja välillä, se ei liity tähän "versio"-kysymykseen yhtään. Toki on myös ambivertti, eli Jere voi olla ekstrovertti tai ambivertti mutta missään tapauksessa hän ei ole introvertti, senhän nyt näkee sokea riittakin. Ja etenkin kun on itse sanonut että on ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti.

No kukaan ei pidä introverttiä määritelmällisesti ulospäinsuuntautuneena. Vaan introvertti voi ensivaikutelmallisilta ominaisuuksiltaan olla "ulospäinsuuntautunut", siis puhelias, avoin, sosiaalinen jne. Mutta on kuitenkin perusluonteeltaan sisäänpäinkääntyvä, siis introvertti. Pohtii elämää sisäisesti, muut ihmiset väsyttävät, jne.

Introverttejä pidetään usein hiljaisina, ujoina, seurasta vetäytyvinä jne vaikka tuo ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa. Heillä usein oletetaan myös olevan esiintymiskammon tai korostetun halun olla pois huomion keskipisteestä, vaikka monet muusikot jne ovat nimenomaan introverttejä ja esiintyvät miljoonille ihmisille.

Sillä tavalla vois siis olla "ulospäinsuuntautunut" vaikka on oikeasti sisäänpäinkääntynyt.

Kukaan ei ole väittänyt, että introversio tarkoittaisi sairaalloista ujoutta. Mutta jos Jere on itse sanonut olevansa ulospäinsuuntautunut eli ekstrovertti, niin ehkä häntä pitäisi uskoa. Ja kyllähän tuo ekstroversio hänestä huokuu. Esimerkiksi Ville Valon uskon olevan introvertti, ja hän on esiintynyt miljoonapäiselle yleisölle.

Jos introvertti tarkoittaa yhtäkkiä ulospäinsuuntautunutta (joka oikeasti tarkoittaa esktroverttiä) niin ei se käsite tarkoita sanana enää mitään.

Introvertti ei tarkoita ulospäinsuuntautunutta, enkä ole kenekään nähnyt väittävän näin. Sen sijaan introvertti voi vaikuttaa ulospäinsuuntautuneelta. Tajuatko eron?

Jerestä en kommentoi mitään, ihan sama millainen hän on tai mitä on sanonut.

Jos yhtään omaa ihmistuntemusta, niin introvertti ei kyllä vaikuta ulospäinsuuntautuneelta.

Ja tämä juuri on se harhaluulo. Olen niin introvertti kuin olla voi, mutta jos tapaat minut vaikkapa työpaikan tilaisuudessa, et tule sitä mistään tietämään. Esitän ekstroverttiä hyvin vakuuttavasti koska olen sosiaalinen ja voin jutella vaikka koko illan, kenen kanssa tahansa. Voin myös vetää tuon koko tapahtuman jos tarve on.

Kuitenkin oikeasti luonteeltani olen sisäänpäin kääntyvä, ehdottomasti.

Mutta miksi tästä asiasta täällä nyt jauhetaan? Miksi sinulla jollakulla kommentoijalla on nyt pakkomielle Käärijän ekstroverttiydestä?

Kellään ei ole pakkomiellettä Käärijän ekstroverttiydestä, vaan teidän joidenkin vääristelystä siitä, mitä introverttiys tarkoittaa. 

Jos olet jatkuvasti ekstrovertin oloinen muiden ihmisten silmissä, et todellakaan ole niin introvertti kuin väität. Tosi introvertti ei jaksa jatkuvasti esittää olevansa jotain muuta kuin on. 

"Olen sosiaalinen" =/= introvertin määritelmä. 

Sinä olet jotain introvertin ja ekstroverin välistä, vaikka sinua kuinka harmittaisi myöntää sitä. 

En ole missään kohtaa sanonut että esitän jatkuvasti ekstroverttiä. Sinua tuntuu harmittavan se että kaikki introvertit eivät olekaan hiljaisia tuppisuita.

Vierailija
18398/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä Spotify kuuntelukertoja oli jo 47,4 miljoonaa! Nyt on ollut CHA CHA CHA bileitä!!

Vierailija
18399/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nää puheenvuorot siitä, että Käärijän tulisi yhtäkkiä vaihtaa linjansa Hevisaurukseksi, koska hänellä on myös lapsifaneja, on niin omituisia. Kepeitähän nuo Jeren sanoitukset on kun vertaa vaikka oikeaan gangsta rappiin. Ja eiköhän itse kukin ole kuullut lapsena ja nuorena lauluja, joissa lauletaan alkoholista, seksistä, parisuhteista ja niin edelleen, eikä ole tainnut sen isompia traumoja jäädä?

Vierailija
18400/19410 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt niitä Spotify kuuntelukertoja oli jo 47,4 miljoonaa! Nyt on ollut CHA CHA CHA bileitä!!

Ne kerrat hävisivät tuolta! En ollut uskoa silmiäni tuon 47,4 miljoonan kanssa ja tarkistin tuon luvun pari kertaa. Mutta kun palasin nyt ihailemaan lukua uudemman kerran, niin se olikin muuttunut takaisin.. mitä ihmettä

Ketju on lukittu.