Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
1741/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan biisi on itäeuroopan tyylinen humppa ja Loreen on vanhan toistoa. Käärijä voi olla ylpeä näiden keskinkertaisuuksien joukossa. Tanskan kappale sen sijaan on hyvä.

Vierailija
1742/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä biisei on vielä julkaisematta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsillä on taas kerran hyvältä kuulostava biisi. Eniten yllätti kuitenkin laulajan ääni, odottelin jotakin  Tanskan tyylistä popparia.

Vierailija
1744/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan balladien ystävä. Sveitsillä nyt on kuitenkin ihan hyvä perusbiisi ja pojalla riittää ääntä. Mieluummin tämä kuin Hollanti.

Vierailija
1745/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjppjp kirjoitti:

Onneksi Paskaboys ja UlinaTiina ei päässeet jatkoon 😂

Kun viisufanit ulkomailla olisivat kirjoittaneet Tiinasta jotain negaa, koko Euroopan poliisivoimat olisi valjastettu herjaustutkintaan ja kaikki muut rikostutkinnat olisi saanut pistää hyllylle.

Vierailija
1746/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin että jiuhuu, Suomi on ekassa semissä, missä on yksi maa vähemmän. No, eka semi onkin nyt se vaikea :/ Toisaalta ollaan onneksi Saksan kanssa samassa, niin ne kyllä antaa meille pisteitä.

Vierailija
1747/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin kappale oli aivan liian ihana. Sveitsiläiset vaikuttavat ylipäätään erittäin fiksuilta.

Vierailija
1748/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšekki ansaitsee voiton

Vierailija
1749/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin olin että jiuhuu, Suomi on ekassa semissä, missä on yksi maa vähemmän. No, eka semi onkin nyt se vaikea :/ Toisaalta ollaan onneksi Saksan kanssa samassa, niin ne kyllä antaa meille pisteitä.

Tuotako murehdit? Saattaa Suomelle tulla Saksan lisäksi muistakin maista yksittäinen säälipiste, ehkä me juuri ja juuri rimaa hipoen ollaan finaalissa. Olen kuullut, että ihan kaikki ulkomaalaiset eivät vihaa Suomea, Suomen biisiä ja suomalaisia tänä vuonna. Ainakaan sydämensä pohjasta.

Vierailija
1750/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotako murehdit? Saattaa Suomelle tulla Saksan lisäksi muistakin maista yksittäinen säälipiste, ehkä me juuri ja juuri rimaa hipoen ollaan finaalissa. Olen kuullut, että ihan kaikki ulkomaalaiset eivät vihaa Suomea, Suomen biisiä ja suomalaisia tänä vuonna. Ainakaan sydämensä pohjasta.

En nyt varsinaisesti murehdi. Katselin vaan, että toiseen semifinaaliin menee enemmän niitä tylsiä biisejä. Itse en osaisi sieltä valita 10 jatkoonmenijää, vaikka kaikki julkaisematta olevat olisivat hyviä.

Vierailija
1751/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo hetkeäkään murehtinut Suomen kohtaloa. Enemmän harmittaa jo valmiiksi niiden suosikkieni puolesta, jotka jäävät todennäköisesti semifinaaliin tuon onnettaren hölmöyden takia. Ja stressaa niiden puolesta, joilla on mahdollisuuksia mutta eivät Suomen lailla ole varmoja finalisteja.

Ainahan se on niin, että biisien julkistamisvaiheessa valitetaan huonosta tasosta, kun edellisvuoden eeppiset esitykset on vielä muistissa eikä todellakaan kaikki biisit avaudu heti. Mulla on käynyt näköjään päinvastoin kuin teillä, kuuntelen aktiivisesti top seiskaani, niin hyviä biisejä!

Vierailija
1752/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Sveitsi on mulle vähän samantekevä. Oon nirso balladien kanssa. Oon kuitenkin tykästynyt Hollannin biisiin, se on mun mielestä paljon mielenkiintoisempi, ja pelkään että Sveitsi tulee syömään siltä ääniä kun ovat vielä samalla puoliskolla semissä. Ehkä pitää antaa tälle vielä mahdollisuus. Livet tulevat määrittämään näiden kohtalon ja luotan Hollantiin lavatoteutuksessa enemmän.

Mielenkiintoista, kun ensi kertaa vuosiin on vain teleäänet käytössä, että mitenköhän se näkyy. Onko mahdollista, että kaksi balladia, jotka eivät ole radikaalisti erilaisia, pääsee läpi?

Vierailija
1753/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Sveitsi on mulle vähän samantekevä. Oon nirso balladien kanssa. Oon kuitenkin tykästynyt Hollannin biisiin, se on mun mielestä paljon mielenkiintoisempi, ja pelkään että Sveitsi tulee syömään siltä ääniä kun ovat vielä samalla puoliskolla semissä. Ehkä pitää antaa tälle vielä mahdollisuus. Livet tulevat määrittämään näiden kohtalon ja luotan Hollantiin lavatoteutuksessa enemmän.

Mielenkiintoista, kun ensi kertaa vuosiin on vain teleäänet käytössä, että mitenköhän se näkyy. Onko mahdollista, että kaksi balladia, jotka eivät ole radikaalisti erilaisia, pääsee läpi?

Tuosta ykkössemistä mielestäni kyllä. Kakkossemi on balladeille vaikeampi, kun niitä on siellä jo nyt useampi ja lisääkin voi tulla. Kreikka ja Kypros vielä siellä samassa semissä auttavat toisensa eteenpäin. Näin veikkaan, mutta minä olen usein aivan ulapalla näistä.

Voittajaa osaan vielä vähemmän veikata. Luulin viime vuonna, että balladikisan veisi Australia. Eikä kyse ole siitä, että se olisi ollut minun suosikkini. Yritän vaan arvailla, että mikä puree. Chanelin menestystä en myöskään osannut mitenkään päin kuvitella. Mutta pysyypä jännempänä näin :)

Vierailija
1754/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon Sveitsin kappaleen tarkoitus ottaa kantaa Ukrainan tilanteeseen vai onko sen takana jokin muu tarina? Siksi mietin, koska tuntuu että Sveitsi olisi viimeinen maa, jonka biisi kertoisi sodasta :D

Vierailija
1755/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoittajamaista ekassa semissä siis Ranska,Saksa ja Espanja. Korjatkaa jos meni väärin. Saksa ja Espanja antoivat Käärijälle täydet pisteet umk:ssa.

Vierailija
1756/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolla olimelko hyviä biisejä omassa kisassaan. Se hevikin oli hyvä.En tiedä oliko voittaja paras.

Vierailija
1757/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoittajamaista ekassa semissä siis Ranska,Saksa ja Espanja. Korjatkaa jos meni väärin. Saksa ja Espanja antoivat Käärijälle täydet pisteet umk:ssa.

Ei ole Espanjaa vaan Italia.

Eli: Italia, Ranska ja Saksa.

Saksalta tulee helposti 12 pistettä, en epäile hetkeäkään. Korkeat pisteet myös Ruotsista, Norjasta ja Latviasta tulossa.

Vierailija
1758/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon Sveitsin kappaleen tarkoitus ottaa kantaa Ukrainan tilanteeseen vai onko sen takana jokin muu tarina? Siksi mietin, koska tuntuu että Sveitsi olisi viimeinen maa, jonka biisi kertoisi sodasta :D

Samalla tavalla sveitsiläiset toivoo sodan loppuvan kuin muutkin eurooppalaiset. Vaikka Sveitsi on valtiona neutraali, niin samassa veneessä tässä ollaan. Remo sanoo SRF:n haastattelussa, että hänen sukupolvensa joutuu elämään edellisten sukupolvien päätösten seuraamusten kanssa ja se tuntuu turhauttavalta, mutta ehkä toivoa muutoksesta on. Biisiä kuvataan vetoamuksena rauhaan ja mainitaan, että samaa tematiikkaa on Ukrainan, Tsekin ja Irlannin viisuissa.

https://www.srf.ch/radio-srf-3/musik/watergun-von-remo-forrer-wie-viele…

Sveitsisläiset ei kyllä ole noin yleisesti kovin fanaattista viisukansaa. Mä säästän cha cha cha äänet finaaliin. T. Sveitsinsuomalainen

Vierailija
1759/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kun kaikki ehdokkaat ovat selvillä, alan kuunnella kappaleita Spotifysta, mutta niin etten tiedä minkä maan kappale on kyseessä. Ok, Ruotsin Melloa seuraan, mutta sen nyt varmaan arvaisin muutenkin. Haluan löytää suosikkini ilman ennakkoluulojani.

Vierailija
1760/19410 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti euroviisujen historian eka kappale joka ei selvinnyt finaaliin vaikka sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä olisi päässyt finaaliin. Johtui rahoittajamaiden automaattisesta finaalipaikasta.

Ketju on lukittu.