Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
1701/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko epäkorrektia sanoa? Mutta mä rakastan tuota lyhytkasvuista huilistia!😍 Ja miten ne ns. Haastaa toisiaan laulajan kanssa yhdessä vaiheessa, lol😂

keski-aika fiilikset tulee.

Esityksessä on outoa se, että taustalaulajat vetää lujemmin kuin solisti itse. Onhan tuo erikoinen esitys kaikkine hirvensarvineen ja huilisteineen, mutta Kalush puhutti silti enemmän.

Vaikutteita on ilmeisesti tullut naapurista.

Ymmärsin, että Moldovalla oli samoja äänimiksausongelmia kuin UMKssa, mikä selittänee jotain.

Moldovalaiset näyttävät närkästyvän näistä vertauksista, koska ilmeisesti esitys kuvastaa heidän autenttista kulttuuriaan, eikä ole esim. Ukrainan inspiroima.

No samaahan sanottiin keiran kohdalla huiluista.

Ei kukaan kansa voi omia huilua itselleen. Eikä ne valittajat olleet edes ukrainalaisia.

Meidän pitää varmaan keksiä biisi,jossa on joku kantele ja Kalevalan tarina.

(Mielellään hevi versiona)

Jaa niin kuin Amorphis edustamaan? :D No joo, jos nyt ei kuitenkaan.

Niin, no kirjoitin ensin,että pitäisi olla Kalevala aiheena ja lähetin, ja sitten tajusin, että Amorphis on käyttänyt kalevalaa pohjana biiseissään. (Ei kai tosin kanteletta). En ole suurin Amorphis fani,mutta löytyy niiltä hyviäkin biisejä. Ja esim tämä on tosi tarttuva itselleni. Toki ajattelin vähän erityylistä. (Mutta voisi ainakin sanoa suomlaiseksi!)

Itsehän siis juuri olen fani ja en todella näkisi heitä Euroviisuissa. Menisi yli kovaa ja korkealta tavalliselta viisufanilta. Örinät olisi jo next level verrattuna niihin mitä viisuissa on totuttu. Mutta juu, kovaa settiä!

Niin. Itse ajattelin vain päässäni jotain hyvän kuuloista metallibändiä ja Kalevalaa aiheena; voisi jopa heijastaa taustalle.

Meillä on niin upea suomalainen teos,että siitä voisi varmasti tehdä hyvän biisin, joka olisi todella suomalainen. Ja esitellä viisuissa. Monilla hevilaulajilla on joku klassinen tausta kai,joten pystyvät laulamaan upeasti.

*Päiväunelmoin*

Suomi on hevibändien luvattu maa, täällä on niitä tosi paljon joten eihän tämä mahdotonta ole. Itse olen vain vähän valikoiva hevin suhteen, semmoinen kikkelihevi tai Teräsbetoni-tyylinen tai Norjan kirkonpolttohevi ei iske. Mut joku Amorphis, Nightwish tyylinen menee, ja tykkään jopa jostain vähän enemmän örinää sisältävistä bändeistä esim. Ruotsin maalta esim. In Flames.

Vierailija
1702/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämä jo täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joku kommentti Luke Blackin esityksen videolla, että sekä sekä Suomen että Serbian karsinnat on hirveästi parantaneet menoaan ja on löydetty hyvä konsepti. Se lienee totta.

Vierailija
1704/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono taso tänä vuonna. Ei nappaa mikään biisi. Jopa Cha, cha, cha alkaa kuulostaa voittaja-kandidaatilta...

Kaipa se on subjektiivista. Mun mielestä tää vuosi on yleisesti vähän mitä on, mutta toisaalta sellaisia biisejä joista oon hullaantunut on paljon enemmän kuin viime vuonna. Ei se määrä vaan se laatu... Viime vuosi oli kokonaiskuvassa hyvä, mutta en mä oikein rakastunut kunnolla niihin mun puntarin ykkösiinkään niin että oisin kuunnellut niitä putkeen, esim. Serbia ja Norja

Serbia vielä parempi kuin Norja. Hakkaa myös Loreenin jos Loreen valitaan edustajaksi. Serbia voi hyvinkin voittaa viisut tänä vuonna.

Vierailija
1705/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono taso tänä vuonna. Ei nappaa mikään biisi. Jopa Cha, cha, cha alkaa kuulostaa voittaja-kandidaatilta...

Kaipa se on subjektiivista. Mun mielestä tää vuosi on yleisesti vähän mitä on, mutta toisaalta sellaisia biisejä joista oon hullaantunut on paljon enemmän kuin viime vuonna. Ei se määrä vaan se laatu... Viime vuosi oli kokonaiskuvassa hyvä, mutta en mä oikein rakastunut kunnolla niihin mun puntarin ykkösiinkään niin että oisin kuunnellut niitä putkeen, esim. Serbia ja Norja

Serbia vielä parempi kuin Norja. Hakkaa myös Loreenin jos Loreen valitaan edustajaksi. Serbia voi hyvinkin voittaa viisut tänä vuonna.

Näen myös mahdolliseksi. Omat suosikkini on Käärijä ja Luke Black. Tähän mennessä ei ole näitä voittaneita. Ja kiitos heille, euroviisut on vähän mielenkiintoisemmat.

No juu onhan se Loreenin esitys toki ihan hieno, mutta ei ole Suomea ja Serbiaa voittanutta. :)

Vierailija
1706/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joku kommentti Luke Blackin esityksen videolla, että sekä sekä Suomen että Serbian karsinnat on hirveästi parantaneet menoaan ja on löydetty hyvä konsepti. Se lienee totta.

Esimerkiksi Melloja seuranneena sanon, että UMK oli tänä vuonna parempi ja löytyi enemmän suhteessa mielenkiintoisia kappaleita. Yleensä olen fanittanut Melloissa olleita biisejä moniakin. Nyt ei ole löytynyt ykköslempparia. Toki Loreen on ok, mutta puuttuu semmoiset kunnon haastajat.

Vierailija
1707/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armenia julkaisee biisinsä 17.3. Ainakin niin Armenian yleisradioyhtiö vihjasi.

Se taitaa olla viimeinen julkaistava biisi. Eli ensi viikon perjantaina kuullaan se.

Siis onko kaikki muut biisit julkaistu ja kuunneltavissa jo?

Vierailija
1708/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen viisujury antoi viime vuonna Ruotsille 12 pistettä ja Ukrainalle 0! Ohhoh!

Su9malaiset musiikin ammattilaiset ovat ajasta jäljessä. Onhan rappia ollut jo aika kauan ja se on normalisoitunut musiikkina. Kalush Orchestra osaa vielä yhdistää rapin ja ukrainalaisen kansanmusiikin sekä hyvän bassobiitin pohjalle. Sen lisäksi he käyttävät ääniään instrumentteina. Voittajalla oli siis todella paljon ansioita muualla paitsi suomalaisten musiikin asiantuntijaraadin mielessä.

Vierailija
1709/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voittaa. Rajanaapureilta toki tulee hyvin pisteitä entiseen tapaan.

Vierailija
1710/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbialla ihan mielenkiintoinen biisi mutta silti tykkään enemmän Käärijästä.

Vierailija
1711/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voittaa. Rajanaapureilta toki tulee hyvin pisteitä entiseen tapaan.

Voisiko olla kuitenkin, että jotain melodisempaa ja mukana laulettavampaa äänestettäisiin enemmän? Toisaalta Portugali voitti yhdessä vaiheessa eikä se ollut mitään sen ajan mainstream musiikkia vaan ihan omasta maailmastaan koko kappale. En pidä yhtään mahdottomuutena, että Serbia yllättää positiivisesti, en tiedä voittoon asti kuitenkaan välttämättä (ei se mahdotonta ole), mutta mahdollisuus on myös flopille. Se on silleen jännä kappale, että hankala sanoa.

Vierailija
1712/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbia tai suomi voittaa.Ei Ruotsi.

Vierailija
1713/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen viisujury antoi viime vuonna Ruotsille 12 pistettä ja Ukrainalle 0! Ohhoh!

Su9malaiset musiikin ammattilaiset ovat ajasta jäljessä. Onhan rappia ollut jo aika kauan ja se on normalisoitunut musiikkina. Kalush Orchestra osaa vielä yhdistää rapin ja ukrainalaisen kansanmusiikin sekä hyvän bassobiitin pohjalle. Sen lisäksi he käyttävät ääniään instrumentteina. Voittajalla oli siis todella paljon ansioita muualla paitsi suomalaisten musiikin asiantuntijaraadin mielessä.

Kuulostaa erikoiselta, että suomalainen ammattiraati ei antanut pistettäkään Euroviisuvoittajalle. Mutta eivät antaneet myöskään mm Ruotsi, Britit, Viro, Serbia, Espanja, Kreikka, Pohjois-Makedonia.

Vierailija
1714/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän kismittää, että Kärtsäri ei noussut globaalin viraalilistan ykköseksi, kuten Norjan biisi. Mutta vielä sillekin aikaa esim. viisujen jälkeen. :)

Vierailija
1715/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbialla ihan mielenkiintoinen biisi mutta silti tykkään enemmän Käärijästä.

Moldovallakin on tarttuvampi biisi kuin Serbialla.

Vierailija
1716/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua. Puhuin siis 2022 Norjasta ja Serbiasta :Ddd oon yksi niistä jotka on dissanneet tän vuoden Norjaa täällä

Vierailija
1717/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy vieläkään sitä Kreikan biisiä 🤔

Vierailija
1718/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Serbia kiilasi mun listalla ykköseksi, kun kuulin ja näin sen äsken ekaa kertaa.

Vierailija
1719/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muistanut yhtään, että antoi Ukrainalle nolla?!!! Yleisön äänistä sai 12 kuitenkin. Itsekin äänestin sitä useamman kerran.

Mutta minua ärsyttää Suomen jury: Ruotsille hyvät pisteet aina, eikä ne anna edes takaisin.

Varmasti antaa tänäkin vuonna sitten loreenille 12...

Höh, toivottavasti ei!

Vierailija
1720/19410 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen tai Noa voittaa.

Ketju on lukittu.