Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Sveitsi voi yllättää live-esityksellä. Kappaleessa kuului erikoistehosteena mm. telaketjujen kirskuntaa. Mitäköhän lavalle vielä vyöryy? Jestas!
Onhan tämä myös valovuosia parempi viime vuoden Mariusta. Itse kyllä ihmettelen Sveitsin intoa lähettää miesslovareita vuosi toisensa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti euroviisujen historian eka kappale joka ei selvinnyt finaaliin vaikka sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä olisi päässyt finaaliin. Johtui rahoittajamaiden automaattisesta finaalipaikasta.
Eihän siinä mitään ihmeellistä ollut, jäi vain semifinaalinsa sijalle 11. Isot rahoittajamaat ja edellinen voittaja ovat aina päässeet automaattisesti finaaliin, muut ovat karsineet ja semin 10 parasta päässeet finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti euroviisujen historian eka kappale joka ei selvinnyt finaaliin vaikka sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä olisi päässyt finaaliin. Johtui rahoittajamaiden automaattisesta finaalipaikasta.
Tuona vuonna (2021) oli paljon naislaulajien esittämiä menobiisejä, ja jonkun kohtaloksi tuli väkisinkin putoaminen. Siellä oli El diablo, Mata Hari, Loco loco, Set me free, Je me casse, Adrenalina... nuo ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Eli Sveitsin biisi on englanniksi laulettu balladi. Kappaleen nimi on Watergun eli vesipyssy.
Ei tämä kovin vahvalta kuulosta. Moni Youtuben chatissa julisti tämän flopiksi.
Ihan ok biisi, laulajan ääni on mielenkiintoinen, mutta ei tässä biisissä ole mitään sellaista koukkua jolla tämä erottuisi tai josta tämän muistaisi.
Saas nähdä kuin korkealle tämä nousee noilla TOP-listoilla.
En tiedä miksi odotin Ranskan kieltä.. (rakastin Gjons tearsia).
Mutta tämä biisihän on todella ajankohtainen. Ja synkkä. Sotilaista, ruumis pusseista, ja laulaa siitä,että mieluummin leikkisiä vesipyssyillä,kun oikealla verellä.
Vetäneet yleisön vakavaksi. Ei ole huono biisi,mutta onhan tässä sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään ihmeellistä ollut, jäi vain semifinaalinsa sijalle 11. Isot rahoittajamaat ja edellinen voittaja ovat aina päässeet automaattisesti finaaliin, muut ovat karsineet ja semin 10 parasta päässeet finaaliin.
No onhan siinä ihmeellistä kun ennen niin ei ole tapahtunut, ei ole mitenkään normaalia.
Mulla ei jäänyt viime vuodelta yhtään biisiä varsinaiseen kuunteluun.
Siis tarkoitan kuuntelulla aktiivista kuuntelua. Tottakai muistan sieltä esim.stefanian etc. Mutta yleensä muistijäljet jää itse liveshowsta; eli muistan ne esitykset sieltä. (Tai sitten en muista). Muistan miten Suomenkin juontaja oli ihan ihmeissään miten holamibebe Be pääsi jatkoon (en muista kenet pudotti,jonka piti olla "varma" jatkoon menijä)
Vaikka katselenkin muiden maiden semejä niin ilmeisesti minulla ei ole auktoriteettia näiden "oikeiden viisufanien" mielestä. (En tarkoita täällä).
Välillä kyllä naurattaa,kun joku ison yleisön tykkäämä biisi menee ohi ja kovaa joidenkin "asiantuntijoiden" mielipiteistä.😄
Siinähän haukkuvat tätä vuotta. Tottakai ymmärrän Pettymyksen esim. Jann in kohdalla,mutta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuona vuonna (2021) oli paljon naislaulajien esittämiä menobiisejä, ja jonkun kohtaloksi tuli väkisinkin putoaminen. Siellä oli El diablo, Mata Hari, Loco loco, Set me free, Je me casse, Adrenalina... nuo ainakin.
Nyt ollaan näköjään lähdetty näistä "hopeamekkoisista naisista" toiseen suuntaan.. onko tämä vuonna muita kuin Blanka,jotka tätä "genreä" edustavat 🤔
Teyan ja Salenan edustusbiisi Edgar julkaistaan huomenna kello 8:40.
Israelia edustavan Noa Kirelin kappale Unicorn julkaistaan huomenna kello 22:45.
Onko muiden mielestä tuo Euroviisujen YouTube sivu vähän outo?
Mielestäni nostavat/laskevat videoita oudosti.
Ja soittolistalla vain pari biisiä.
Eli jos et tiedä mitä etsiä (maata) niin vo jäädä vähän piiloon. (Ei mielestäni Suomi ei ole sellainen).
Toivottavasti laittavat soittolistan kaikille biiseille pian kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Onko muiden mielestä tuo Euroviisujen YouTube sivu vähän outo?
Mielestäni nostavat/laskevat videoita oudosti.
Ja soittolistalla vain pari biisiä.
Eli jos et tiedä mitä etsiä (maata) niin vo jäädä vähän piiloon. (Ei mielestäni Suomi ei ole sellainen).
Toivottavasti laittavat soittolistan kaikille biiseille pian kuntoon.
Youtubesta löytää helposti euroviisut biisit hakusanoilla Eurovision + maa + vuosi.
Eiköhän tuo Eurovisionin virallinen sivu tee niistä sitten soittolistan kun kaikki on valittu.
Vielähän tässä on 9 biisiä julkaisematta. Ainakin viime vuonna on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan näköjään lähdetty näistä "hopeamekkoisista naisista" toiseen suuntaan.. onko tämä vuonna muita kuin Blanka,jotka tätä "genreä" edustavat 🤔
Norja ja Israel nyt ainakin, jotka melko varmasti nähdään finaalissa. Blankaa ei 😆
Euroviisubiisit mistä pidän paljon ja katson esitykset lähes hypnotisoituneena
Suomi, Serbia ja pienen välimatkan päästä Ruotsi
Euroviisubiisit mitä fiilistelen
Latvia, Tanska, Norja, Sveitsi, Saksa, Moldova
Euroviisubiisit mitkä menettelee
Espanja, Viro, Australia, Malta, Ukraina, Puola (Puolan esitys onneton)
Tästä tulee kyllä raastava kevät kun täytyy pelätä, että joku kulunut Euphoria-uusinta voittaa toksisten fanien takia, jättäen Suomen varjoonsa :( toivon kovasti, että Ruotsi ei valitsisi Loreenia, mutta taitaa olla aika mahdotonta että niin ei kävisi. En pelkästään tän takia vaan myös siksi, että Ruotsi voisi lähettää jotain vähän kiinnostavampaa ja vähemmän säälittävää kuin entisen voittajansa. Voisin melkein tykätä noista kaksoispojista, mikä on paljon multa sanottu kun puhutaan Ruotsin edustusbiiseistä 😀
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan kuuntelulla aktiivista kuuntelua. Tottakai muistan sieltä esim.stefanian etc. Mutta yleensä muistijäljet jää itse liveshowsta; eli muistan ne esitykset sieltä. (Tai sitten en muista). Muistan miten Suomenkin juontaja oli ihan ihmeissään miten holamibebe Be pääsi jatkoon (en muista kenet pudotti,jonka piti olla "varma" jatkoon menijä)Vaikka katselenkin muiden maiden semejä niin ilmeisesti minulla ei ole auktoriteettia näiden "oikeiden viisufanien" mielestä. (En tarkoita täällä).
Välillä kyllä naurattaa,kun joku ison yleisön tykkäämä biisi menee ohi ja kovaa joidenkin "asiantuntijoiden" mielipiteistä.😄
Siinähän haukkuvat tätä vuotta. Tottakai ymmärrän Pettymyksen esim. Jann in kohdalla,mutta muuten.
Lisäys: toki viime vuonna tuli jälkikäteen jotain syytöksiä äänten peukaloinnista tietyistä maista; en tosin muista yhtään mitä ne olivat.. ostettuja ääniä vai mitä? En edes muista mitä maita ja esityksiä ne koskivat.
Ja itse äänestin esim. Ukrainaa monta kertaa. Ja "järkytys" joidenkin "ammattilaisten" kohdalla oli mielestäni naurettavaa.
Mutta biisi oli hyvä. Ja mielelläni annoin Ukrainalle silloin ääneni.
Eiks kukaan diggaa Ruotsin euroviisuehdokaskappaletta Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods - Where You Are (Sávežan)?
Onko se enää edes kisassa mukana?
Siinä on se osuus, missä joku Ruotsin saamelaisukko joikhaa siellä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Eiks kukaan diggaa Ruotsin euroviisuehdokaskappaletta Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods - Where You Are (Sávežan)?
Jäi se mieleen ja olihan se ihan tarttuva. Mä en tiedä miksi mulla on antipatioita joikausta kohtaan. Se oli se yksi norjalaisryhmäkin jossa joku joikaili ja sain siitä huonolla tavalla kylmiä väreitä. Pillit myös monesti saa saman reaktion mussa. :-D
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä biisi. Myös Nordmanilla on hyvä biisi. Oikeastaan biisinä Tattoo ei kuulu kärkikahinoihin. Loreen voittaa koska hän on Loreen. Vaikka hän esittäisi lastenlaulun hän voittaisi Mellot silti. Ja Loreenhan on kovasti viemässä Ruotsia voittoon. Biisiä on soitettu jopa BBC:n radiokanavalla. Lisäksi sitä soitetaan ympäri Eurooppaa. Itsekkin toivon ettei Loreen voita, mutta se lienee erittäin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitan kuuntelulla aktiivista kuuntelua. Tottakai muistan sieltä esim.stefanian etc. Mutta yleensä muistijäljet jää itse liveshowsta; eli muistan ne esitykset sieltä. (Tai sitten en muista). Muistan miten Suomenkin juontaja oli ihan ihmeissään miten holamibebe Be pääsi jatkoon (en muista kenet pudotti,jonka piti olla "varma" jatkoon menijä)Vaikka katselenkin muiden maiden semejä niin ilmeisesti minulla ei ole auktoriteettia näiden "oikeiden viisufanien" mielestä. (En tarkoita täällä).
Minulle jäi viime vuodelta seitsemän biisiä kuunteluun,mm. Halo ja Lights off. Eikä ollut edes mikään huippuvuosi, kuten minulle oli 2019.
Kiva kun on erilaisia makuja. Eihän mitään keskusteluakaan syntyisi, kun kaikki huokailisi samojen perään. Kunhan nätisti puhutaan.
Sveitsi voi yllättää live-esityksellä. Kappaleessa kuului erikoistehosteena mm. telaketjujen kirskuntaa. Mitäköhän lavalle vielä vyöryy? Jestas!