Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Mä aikoinaan kyllä äänestin Jamalaa ihan musiikin takia enkä säälistä tai sympatista (oon ammattimuusikko). Biisi on edelleen mielestäni yksi parhaita ikinä.
Mun suosikkeja oli muistaakseni Ruotsin Frans ja Venäjän Lazarev, Jamalan voitto harmitti niin vietävästi.
Itse olen sitä tyyppiä, joka usein tajuaa tiettyjen biisien tai esityksien viehätyksen vasta paljon viisujen jälkeen.
Esim. viime vuonna en alkuun tykännyt yhtään Espanjan Chanelista, mutta kuukausia viisujen jälkeen kun katsoin esityksen niin tajusin että olihan se oikeasti ihan hemmetin taidokas ja päräyttävä show joka ansaitsi kolmossijansa.
Samoin Ruotsin Cornelia. Silloin kun Mellojen voittaja julkistettiin, niin en ollut erityisemmin vakuuttunut, mutta jälkeenpäin biisiä kuunnelleena pakko sanoa, että Hold Me Closer on ehdottomasti parasta mitä Ruotsi on viisuihin laittanut sitten Loreenin Euphorian. Upea kappale.
Tänä vuonna viisujen taso vaikuttaa aika heikolta ainakin tähän mennessä. Tiedän kuitenkin ihan varmasti, että tulen lämpenemään monelle biisille ajan saatossa niin kuin on aikaisemminkin käynyt :D
Niin tylsää jos Loreen voittaa vaan sen takia että on Loreen ja Ruotsista. Kappale on keskitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tylsää jos Loreen voittaa vaan sen takia että on Loreen ja Ruotsista. Kappale on keskitasoa.
Koko biisi ja esitys perustuu täysin loreenin aiempaan viisuvoittoon. Alussa hönkäillään hiljaa ja pyöritään lattialla savun seassa ja on pimeää, biisi nousee ja loreenin ääni samalla. Lopulta huudetaan ja noustaan ylemmäs heilumaan ja valot on kirkkaampia.
Tämä on jo nähty ja ei ansaitse voittoa toista kertaa.
Minunkin on pakko olla viisu-grinch ja sanoa, että tuo Loreenin Tattoo on todella ylihypetetty. Lavashow on hieno ja Loreenin ääni komea, mutta biisi on keskinkertainen, tasapaksu ja jää jotenkin piippuun. Olen kuunnellut biisin useamman kerran, eikä minua kiinnosta yhtään kuulla sitä uudelleen.
Sinänsä Ruotsin voitto olisi hyvä juttu, koska Ruotsiin olisi lyhyt matka lähteä katsomaan viisuja (jos ei Suomeenkin).
Itse siis tykkään katsoa viisuja ilon kautta, enkä kyttää Suomen sijoitusta varsinaisesti.
Voisko tänä vuonna olla mahdollisuus Pohjoismaiden triplavoittoon? Siis Ruotsi, Suomi ja Norja (järjestys voi periaatteessa olla mikä tahansa)?
Eikö Ruotsista ja Loreenista voisi jo pitää taukoa, etenkin kun nuo kirjoitukset toistavat itseään. Ei mitään uutta ole kerrottu enää pitkiin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä tyyppiä, joka usein tajuaa tiettyjen biisien tai esityksien viehätyksen vasta paljon viisujen jälkeen.
Esim. viime vuonna en alkuun tykännyt yhtään Espanjan Chanelista, mutta kuukausia viisujen jälkeen kun katsoin esityksen niin tajusin että olihan se oikeasti ihan hemmetin taidokas ja päräyttävä show joka ansaitsi kolmossijansa.
Samoin Ruotsin Cornelia. Silloin kun Mellojen voittaja julkistettiin, niin en ollut erityisemmin vakuuttunut, mutta jälkeenpäin biisiä kuunnelleena pakko sanoa, että Hold Me Closer on ehdottomasti parasta mitä Ruotsi on viisuihin laittanut sitten Loreenin Euphorian. Upea kappale.
Tänä vuonna viisujen taso vaikuttaa aika heikolta ainakin tähän mennessä. Tiedän kuitenkin ihan varmasti, että tulen lämpenemään monelle biisille ajan saatossa niin kuin on aikaisemminkin käynyt :D
Joka vuosi aina tässä vaiheessa tuntuu, että tuleepa paljon ihan plää tylsiä biisejä. Mutta kun toukokuulle päästään ja biisejä on kuunnellut enemmän niin niistä tykkää jo ihan tavalla ja suosikit ovat löytyneet. Siihen vielä kunnon show-meininki päälle ja hyvät esitykset, niin aina on tullut mahtavat bileet.
Tällä hetkellä tykkään Ranskan ja Tsekin biiseistä.
Ja Käärijä on tietysti lyömätön nro 1 💚
Vierailija kirjoitti:
Voisko tänä vuonna olla mahdollisuus Pohjoismaiden triplavoittoon? Siis Ruotsi, Suomi ja Norja (järjestys voi periaatteessa olla mikä tahansa)?
Ihan sama, kunhan Ruotsi voitattais. Toivottavasti Eurooppa on saanut jo tarpeekseen Loreenista. Pahalta kyllä näyttää, kauhea Loreen-hype jo päällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ruotsista ja Loreenista voisi jo pitää taukoa, etenkin kun nuo kirjoitukset toistavat itseään. Ei mitään uutta ole kerrottu enää pitkiin aikoihin.
Käy sinä itse tauolla.
Norja on tippunut jo kyydistä.Ei kuulu ennakkosuosikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin on pakko olla viisu-grinch ja sanoa, että tuo Loreenin Tattoo on todella ylihypetetty. Lavashow on hieno ja Loreenin ääni komea, mutta biisi on keskinkertainen, tasapaksu ja jää jotenkin piippuun. Olen kuunnellut biisin useamman kerran, eikä minua kiinnosta yhtään kuulla sitä uudelleen.
Sinänsä Ruotsin voitto olisi hyvä juttu, koska Ruotsiin olisi lyhyt matka lähteä katsomaan viisuja (jos ei Suomeenkin).
Itse siis tykkään katsoa viisuja ilon kautta, enkä kyttää Suomen sijoitusta varsinaisesti.
Veit sanat suustani! Kappale alkaa hyvin nousemaan, mutta sitten se lässähtää. Juhuhuu ei vain oikein iske. Lavarakennelma on tietysti hieno.
En ole seurannut ketjua, joten en tiedä, onko Puola-case täällä jo käsitelty, mutta Puolan saumat ovat tänä vuonna zero-points-tasoa.
💚💚💚💚💚💚💚💚
💥💥 Käärijä 💥💥
💚💚💚💚💚💚💚💚
Vierailija kirjoitti:
Norja on tippunut jo kyydistä.Ei kuulu ennakkosuosikkeihin.
Norja oli mullekin ensi kuulemalta Vau, nyt on komeaa ja tämä biisi varmaan kasvaa vielä.
Ei kasvanut. Komeaa on, mutta siihen se jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veit sanat suustani! Kappale alkaa hyvin nousemaan, mutta sitten se lässähtää. Juhuhuu ei vain oikein iske. Lavarakennelma on tietysti hieno.
En ole seurannut ketjua, joten en tiedä, onko Puola-case täällä jo käsitelty, mutta Puolan saumat ovat tänä vuonna zero-points-tasoa.
Puola-case ei ole täällä päivittynyt. Wiwibloggs jakoi jonkun puolalaisten (en muista minkä tahon, oli faneja mutta muitakin) vetoomuksen pisteidenjakoon liittyen. En aivan ymmärtänyt, että tekeekö joku nyt oikeasti jotain, mutta hyvin selväksi kävi, että suhmurointia siellä on tapahtunut. Ja kappaleen valinnasta on jo kaksi vuorokautta, mutta tuonne Eurovisionin youtubeen ei ole Blankan biisiä julkaistu.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset mullakin Loreenista. Biisi esityksineen on sitä vahvaa ruotsalaista viisutehdasliukuhihnatavaraa, jossa on kaikki kohdallaan ja hyvän voittajabiisin ainekset koossa. Täydellistä tuotosta, josta puuttuu täysin sielu ja mielenkiinto eli kaikki.
Valitettavasti Ruotsia aina vaan hypetetään ja äänestetään kärkikahinoihin vaikka Ruotsi osallistuisi kisaan ukko nooalla. Epistä, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi aina tässä vaiheessa tuntuu, että tuleepa paljon ihan plää tylsiä biisejä. Mutta kun toukokuulle päästään ja biisejä on kuunnellut enemmän niin niistä tykkää jo ihan tavalla ja suosikit ovat löytyneet. Siihen vielä kunnon show-meininki päälle ja hyvät esitykset, niin aina on tullut mahtavat bileet.
Eri kommentoija tässä.
Kyllä tämä on keskimääräisesti heikko vuosi. Montako biisiä 37:stä puuttuu? Britit, Hollanti (julkaisee tänään), Itävalta, Kreikka, Kypros, Israel, Serbia, Ruotsi. Unohdinko jonkun?
Tähän asti valituista tykkään ainostaan Suomesta ja Ranskasta.
Totta on kuitenkin se, että live voi muuttaa suhtautumista. Inhosin aikanaan Lake Malawia (älkää kivittäkö), mutta sulin täysin kun näin livenä. Tosin kappaleesta en koskaan oppinut tykkäämään, mutta onneksi he tekivät pandemia-aikana oman versionsa Serhatin Say na na naasta ja se on aivan ihana
Loreenin Tattoo on netin syövereissäkin haukuttu todella keskinkertaiseksi ja moni, itsekin, pelkään sen ratsastavan viisuvoittoon vain oman maineensa vuoksi. Olen positiivisesti yllättynyt miten moni ihan maailman laajuisestikin haluaisi Käärijän voittavan. Mielestäni Loreenin viisuvoitto (mellothan tuo varmasti voittaa) olisi oikeusmurha, jonka luultavasti taas jury sallisi, Ukrainankin sijakin Käärijän yläpuolella olisi poliittinen voitto. Ensimmäistä kertaa vuosikausiin (BC:n en uskonut voittavan, mutta sijoittuvan top10 kuten tekikin) uskon, että Suomella olisi oikeasti mahdollisuus voittaa jos vain politiikka ja jury sen sallii. Toki vielä on maita valitsematta edustajiaan, voi tulla joku ihan jumalaton bängeri, mut sen perusteella mitä nyt on edustajia biiseineen julkaistu.
Mä aikoinaan kyllä äänestin Jamalaa ihan musiikin takia enkä säälistä tai sympatista (oon ammattimuusikko). Biisi on edelleen mielestäni yksi parhaita ikinä.