Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolasta lasu

Vierailija
02.02.2023 |

Kenellä on käynyt niin, että neuvolakäynnistä on seurannut lastensuojeluilmoitus? Miksi näin kävi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun väsymyksen takia.

Vierailija
2/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden käyttö

Selvennyksenä, että ilmoitettiin itse (heti kun raskaus tuli tietoon), ja pyydettiin saada tukea lopetukseen. Saatiin, nykyään raittiina eikä olla enää asiakkaita.

Vierailija
4/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käydä julkisen puolen neuvolassa kun siellä on ammattitaidottomia pätemisenhaluisia akkoja töissä.

Vierailija
5/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ollut pessyt hampaitaan.

Vierailija
6/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin sitä itse, ei ole tukiverkkoja niin aateltiin et on fiksumpaa ennalta ehkästä kun pyyhkiä räkää poskelta.

Vierailija
7/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunnusti että oltiin jäähytetty lasta vaikka jäähyjen käyttöä ei suositella. Onneksi tuosta ei kuitenkaan seurannut muuta kuin perhetyöntekijän käyntejä.

Vierailija
8/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, niinpä, maailma on mennyt hulluksi. Meillä on jäähy täysin normaali käytössä, ja on hyvä tapa kun sen tekee oikein .

Vierailija
9/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja väitti, että lapsella on kuulon alenema siksi, kun hänen mielestään korva oli puhjennut korvatulehduksen takia. Syytti minua siitä etten ollut vienyt lasta lääkäriin ja teki lasun. Noh, lääkäri tutki ja totesi ettei korva ole puhjennut vaan kyseessä on vääntynyt tärykalvo ja korvassa on paljon vahaa. Vielä senkin jälkeen halusi tehdä lasun kun en ollut hänen mielestään huolehtinut riittävästi lapsen hyvinvoinnista.

Vierailija
10/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tunnusti että oltiin jäähytetty lasta vaikka jäähyjen käyttöä ei suositella. Onneksi tuosta ei kuitenkaan seurannut muuta kuin perhetyöntekijän käyntejä.

Näissä on pakko olla tosi isoja paikkakunta eroja tai ihmiset valehtelee.

Vierailija
11/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7, niinpä, maailma on mennyt hulluksi. Meillä on jäähy täysin normaali käytössä, ja on hyvä tapa kun sen tekee oikein .

Samoin tukkapöllyt. Itsekin sain pienenä tukkapöllyä ja pari kertaa remmiäkin. Ei jäänyt traumoja.

Vierailija
12/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin tukkapöllyt. Itsekin sain pienenä tukkapöllyä ja pari kertaa remmiäkin. Ei jäänyt traumoja.

Ei ei ei ei.

Vierailija
13/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja väitti, että lapsella on kuulon alenema siksi, kun hänen mielestään korva oli puhjennut korvatulehduksen takia. Syytti minua siitä etten ollut vienyt lasta lääkäriin ja teki lasun. Noh, lääkäri tutki ja totesi ettei korva ole puhjennut vaan kyseessä on vääntynyt tärykalvo ja korvassa on paljon vahaa. Vielä senkin jälkeen halusi tehdä lasun kun en ollut hänen mielestään huolehtinut riittävästi lapsen hyvinvoinnista.

Mun nuorimmalle (astmalapsi) kertyy helposti kivikovaa vahaa korviin.

Ei sitä arjessa aina mitenkään huomannut. Sitten kun sen tiesi, osasi tarkkailla mutta ekalla kerralla oli jäätävä jörkytys kun se oikein rapsahteli rikki ja tuli isoina klöntteinä ulos.

Hänellä ei ole ikinä ollut korvatulehdusta.

Vierailija
14/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitääkö paikkansa mutta olen lukenut, että jos hampaita ei pese moneen kuukauteen, ne voivat jo siinä ajassa mennä todella huonoon kuntoon ja jopa tipahtaa pois. Varsinkin kun nykyajan lapset syövät sokeria paljon.

Kannattaa lukea muuten tämä uutinen:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ccd1469-7699-4abb-9453-5f301640c1ba

Itse en pessyt ala-asteella hampaita ja vuodessa tuli pahimmillaan 8 reikää. Tunnen alle kouluikäisen lapsen, jolla kuulemma hammaslääkärin mukaan melkein hammas "kuollut", vaikka pesee hampaita säännöllisesti (hänen sokerinsyöntiään on nyt rajoitettu).

Pidetään lasten hampaista huolta, jooko? Itseä näin aikuisena hävettää, kun ei uskalla edes laulaa tai suudella kun paikat näkyvät. Eivätkä ne kestä ikuisesti vaan halkeilevat, vaikka muuten pitäisit hyvää huolta (minulla ei ole paikattu 15 vuoteen eli kun täytin 18, vaikka on narskuttelua ja refluksia. Alaikäisenä vietin aikaa hammaslääkärissä todella paljon.).

Älkää ottako hammasterveyttä itsestäänselvyytenä. Jos hampaita ei pese, ne voidaan joutua poistamaan jopa lapselta.

Välttäkää myös jakamasta lasten kanssa mitään esineitä samassa suussa kuin aikuisilla (tutit, jäätelöt, lusikat), koska reikiintymistä aiheuttavan bakteerin voi välttää kokonaan ja hampaat eivät reikiinny jos lapsi ei saa lapsuudessaan tartuntaa. Tästä puhutaan ihan liian vähän!

Jos lapsen hampaat reikiintyvät alle yläasteikäisenä, hän joutuu todennäköisesti paikkaamaan hampaita koko ikänsä ja tämän lisäksi voi tulla muita ongelmia.

Lisäksi ainakin itsellä uskon että suu on jatkuvasti kuiva esim. amalgaami ym materiaalin takia. Välillä on kaikenmaailman aftaa ja hampaat voivat haljeta kun paikka ja hammas ovat eri materiaalia. Paikat haurastuvat, kutistuvat, jne.

Hampaiden jatkuva hoidattaminen on myös taloudellinen kysymys! Jos siis haluat lapsellesi paremman tulevaisuuden ja itsetunnon niin varmista, että hän pesee hampaansa ja muistuta asiasta vähintään yläasteikäiseksi asti. Ala-asteikäiset eivät vielä asiaa ymmärrä, eivät välitä eivätkä tajua mitä reikiintyminen tarkoittaa. Itse olin järkyttynyt ala-asteikäisenä kun tuli ensimmäinen amalgaamipaikka, koska se ei ollutkaan enää hampaan värinen. Pelkäsin että kaikki tuijottavat sitä koulussa.

T. kasvatusalalta

Vierailija
15/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitääkö paikkansa mutta olen lukenut, että jos hampaita ei pese moneen kuukauteen, ne voivat jo siinä ajassa mennä todella huonoon kuntoon ja jopa tipahtaa pois. Varsinkin kun nykyajan lapset syövät sokeria paljon.

Itse en pessyt ala-asteella hampaita ja vuodessa tuli pahimmillaan 8 reikää. Tunnen alle kouluikäisen lapsen, jolla kuulemma hammaslääkärin mukaan melkein hammas "kuollut", vaikka pesee hampaita säännöllisesti (hänen sokerinsyöntiään on nyt rajoitettu).

Pidetään lasten hampaista huolta, jooko? Itseä näin aikuisena hävettää, kun ei uskalla edes laulaa tai suudella kun paikat näkyvät. Eivätkä ne kestä ikuisesti vaan halkeilevat, vaikka muuten pitäisit hyvää huolta (minulla ei ole paikattu 15 vuoteen eli kun täytin 18, vaikka on narskuttelua ja refluksia. Alaikäisenä vietin aikaa hammaslääkärissä todella paljon.).

Älkää ottako hammasterveyttä itsestäänselvyytenä. Jos hampaita ei pese, ne voidaan joutua poistamaan jopa lapselta.

Välttäkää myös jakamasta lasten kanssa mitään esineitä samassa suussa kuin aikuisilla (tutit, jäätelöt, lusikat), koska reikiintymistä aiheuttavan bakteerin voi välttää kokonaan ja hampaat eivät reikiinny jos lapsi ei saa lapsuudessaan tartuntaa. Tästä puhutaan ihan liian vähän!

Jos lapsen hampaat reikiintyvät alle yläasteikäisenä, hän joutuu todennäköisesti paikkaamaan hampaita koko ikänsä ja tämän lisäksi voi tulla muita ongelmia.

Lisäksi ainakin itsellä uskon että suu on jatkuvasti kuiva esim. amalgaami ym materiaalin takia. Välillä on kaikenmaailman aftaa ja hampaat voivat haljeta kun paikka ja hammas ovat eri materiaalia. Paikat haurastuvat, kutistuvat, jne.

Hampaiden jatkuva hoidattaminen on myös taloudellinen kysymys! Jos siis haluat lapsellesi paremman tulevaisuuden ja itsetunnon niin varmista, että hän pesee hampaansa ja muistuta asiasta vähintään yläasteikäiseksi asti. Ala-asteikäiset eivät vielä asiaa ymmärrä, eivät välitä eivätkä tajua mitä reikiintyminen tarkoittaa. Itse olin järkyttynyt ala-asteikäisenä kun tuli ensimmäinen amalgaamipaikka, koska se ei ollutkaan enää hampaan värinen. Pelkäsin että kaikki tuijottavat sitä koulussa.

T. kasvatusalalta

Tässä tapauksessa lapsi ei ollut pessyt niitä vuorokauteen. t. se aiempi

Vierailija
16/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

öö, tehdäänkö tällaisestakin nykyään lasuja? Jos ei pakkaseen laita naperoa jäähylle niin aika överiä.

Vierailija
17/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on ihan kelpo peruste lasulle. Jäähy ei yleensä ole.

Vierailija
18/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. kasvatusalalta

Tässä tapauksessa lapsi ei ollut pessyt niitä vuorokauteen. t. se aiempi

On äärimmäisen vaikea uskoa, että yhdestä unohtuneesta hampaidenpesusta tehtäisiin lasu. Käytännössä sitä on mahdotonta uskoa.

Olisko kyse ollut tapauksesta, jossa tämä oli ns. viimeinen niitti monien muiden ongelmien päälle?

Vierailija
19/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivalta on ihan kelpo peruste lasulle. Jäähy ei yleensä ole.

Jäähy rinnastetaan nykyisin psyykkiseen väkivaltaan koska lapsi saa siitä hylkäämiskokemuksen. Tutkimusten mukaan jäähy aktivoi lapsen aivoissa samat alueet kuin fyysinen väkivalta.

Vierailija
20/22 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt traumoja, mutta pidät puolustuskyvyttömän lapsen kuritusväkivaltaa ihan jeppis-keinona? Kannattaisiko kuitenkin avoimesti tarkastella, mihin sinun lapsena kokema väkivalta on sinut ajanut? Nimittäin lapselle kivun tuottaminen ei ole kenellekään normaalisti kasvaneelle ja kehittyneelle aikuiselle ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi