Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
981/19410 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla San Marinon viisuissa tänään kisaamassa Ilari Hämäläinen

Mun aivot tosta otsikosta: aprillipäivä jo nyt? Umk uusiksi

Eiku nii tietty ne San Marinon karsinnat.

Tästähän tulisi monella tapaa suomalainen euroviisujuhlavuosi jos saataisiin San Marinon kautta toinenkin edustaja Liverpooliin :D

Vierailija
982/19410 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia valitsi edustajansa. Harmittaa, kun tykkäsin tämän artistin/bändin viime vuoden biisistä, mutta en tästä. Eipä ollut yllätys tänä vuonna :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/19410 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australia valitsi edustajansa. Harmittaa, kun tykkäsin tämän artistin/bändin viime vuoden biisistä, mutta en tästä. Eipä ollut yllätys tänä vuonna :/

Tasapaksuus jatkuu :/ no ainakaan esittäjässä ei ole vikaa.

Nythän puuttuu molemmista semeistä enää 6 biisiä. Lauantain jälkeen 5.

Uskaltaakohan silloin alkaa povaamaan jatkoon pääsijöitä

Vierailija
984/19410 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaksuus jatkuu :/ no ainakaan esittäjässä ei ole vikaa.

Nythän puuttuu molemmista semeistä enää 6 biisiä. Lauantain jälkeen 5.

Uskaltaakohan silloin alkaa povaamaan jatkoon pääsijöitä

Eiku mitä mä selittelen. Ekasta semistä puuttuu vielä enemmän porukkaa. Mutta tokaa voi ehkä jo varovasti arvioida

Vierailija
985/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Kuuntelin Maltan kappaleen toisen kerran viikon tauon jälkeenja rakastuin! Siis mitä ihmettä, sehän on aivan huippu! Ei kai Maltalta ole koskaan tullut mitään näin hyvää?! Niin sitä pitää, Malta! Ei enää ruotsalaisia ylijäämäbiisejä, jotka ei melloihin kelvanneet, vaan saarelaisten omaa, oikeaa musiikkia.

Kilpailun kannalta voi olla ongelmallista, että kappaleena tämä on enemmän kiva bilebiisi kuin täydellinen euroviisu. Joku voisi valittaa vaikkapa laulumelodian puutetta tai sitä, ettei biisin loppupuoliskolla tapahdu juuri mitään uutta. Mutta ei se niin haittaa, kun bileet on hyvät. Melodiapuolta voi paikata saksofonilla, laulajalla on oma tärkeä roolinsa söpönä villapaitapoikana. On muuten aika karismaattinen ja viehättävä ilmestys tämä laulava pediatri. Kyllä minä sille vastaisin, että joo, haluan tanssia.

Malta pomppasi vuoden kärkeen tässä vaiheessa. Kuka pistää vielä paremmaksi?

Vierailija
986/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea Israelin kappale.

Vierailija
987/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Viime vuotinen biisi oli tosi hyvä. Tuo ei jää mieleen, valitettavasti.

Vierailija
988/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea Israelin kappale.

Tämä oli pelkkää kiusantekoa, ei oikea biisi. Maltetaanpa odotella.

Vierailija
989/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portion Boys voittaa, vähintään Suomen esukarsinnan!

Portion Boys!

Portion Boys!

Portion Boys!JEEEEE!!!

Vierailija
990/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässyt Ilari jatkoon San Marinossa

Vierailija
991/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Marinossa kilpailijat maksavat osallistumisesta. Siksi kannattaa ottaa melkein kaikki halukkaat mukaan, vaikkei kukaan jaksa katsoa yli sadan biisin karsintaa.

Vierailija
992/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ehkä saa sympatiapisteitä natojupakan takia. Jos ja kun Käärijällä mennään niin niitä ei edes paljon tarvitsisi. Suomelle hyvä sijoitus.

Vierailija
993/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole asiallista äänestää Ukraina voittoon niin kauan, kuin r yssä hyökkää.

Vierailija
994/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Viime vuotinen biisi oli tosi hyvä. Tuo ei jää mieleen, valitettavasti.

Olen varmaan ainoa, joka tykkää tosi paljon Australian tämän vuoden viisusta. Katselin youtubesta Top-18-listauksia ja kyseinen biisi on kaikilla ihan hännillä. Onpa useammankin kerran sattunut niin, että minun mielestäni vuoden paras biisi ei ole selviytynyt semifinaaleista finaaliin (esim. ALbania 2017 ja Valko-Venäjä 2016)

Vierailija
995/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä se Australia on. Eiköhän mene finaaliin.

Vierailija
996/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka tykkää tosi paljon Australian tämän vuoden viisusta. Katselin youtubesta Top-18-listauksia ja kyseinen biisi on kaikilla ihan hännillä. Onpa useammankin kerran sattunut niin, että minun mielestäni vuoden paras biisi ei ole selviytynyt semifinaaleista finaaliin (esim. ALbania 2017 ja Valko-Venäjä 2016)

Minä siis linkkasin tuon videon tänne ja sanoinkin jo, että tämän edustajan viimevuotinen biisi olisi ollut hyvä kilpailukappale. Ehkä minulla sen vuoksi oli suuret odotukset kun näin kuvan, että Australia on valinnut Voyagerin edustajakseen. Olin jo siinä uskossa, että nyt kuulen tämänvuotisen suosikkini. Että pakkohan nyt jollain maalla on olla se bängeribiisi. Mutta ei. Ei vaan lähtenyt.

Siitä huolimatta en todellakaan halua lytätä tätä. Oikein kiva edustaja verrattuna muihin tämänvuotisiin. Sanoisin myös, että mukavan rohkeita valintoja tekee Australia. Eivät lähetä vuodesta toiseen jotain tusinapoppista vaan laadukasta musiikkia.

Vierailija
997/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia on tässä kattauksessa itsellä ihan kärjessä.

Vierailija
998/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh! Kuuntelin Maltan kappaleen toisen kerran viikon tauon jälkeenja rakastuin! Siis mitä ihmettä, sehän on aivan huippu! Ei kai Maltalta ole koskaan tullut mitään näin hyvää?! Niin sitä pitää, Malta! Ei enää ruotsalaisia ylijäämäbiisejä, jotka ei melloihin kelvanneet, vaan saarelaisten omaa, oikeaa musiikkia.

Kilpailun kannalta voi olla ongelmallista, että kappaleena tämä on enemmän kiva bilebiisi kuin täydellinen euroviisu. Joku voisi valittaa vaikkapa laulumelodian puutetta tai sitä, ettei biisin loppupuoliskolla tapahdu juuri mitään uutta. Mutta ei se niin haittaa, kun bileet on hyvät. Melodiapuolta voi paikata saksofonilla, laulajalla on oma tärkeä roolinsa söpönä villapaitapoikana. On muuten aika karismaattinen ja viehättävä ilmestys tämä laulava pediatri. Kyllä minä sille vastaisin, että joo, haluan tanssia.

Malta pomppasi vuoden kärkeen tässä vaiheessa. Kuka pistää vielä paremmaksi?

Ihanaa etten ole ainoa Malta-fani :D siis ei tämä imo vedä vertoja Destinylle 2021, mutta ihan huippu silti. Solistin laulutekniikassa on hiottavaa, muuten tää on erittäin menevä piristysruiske tuolla samantekevien biisien keskellä. Oon saksofonille perso, se ehkä selittää jotain. Tän kohdalla on vaikea arvioida menestystä. Maltalla on tapana menestyä huonosti teleäänissä, mikä on erityisen paha juttu tänä vuonna. Toisaalta tämä voi erottua edukseen, riippuen siitä valitseeko Moldova vakkari sax guynsa vai ei (mun mielestä heikompi biisi kuin Malta, mutta voi syödä ääniä)

Vierailija
999/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päässyt Ilari jatkoon San Marinossa

En pystynyt katsomaan sitä esitystä loppuun. Ne taustalaulajat aiheutti niin järkyttävän myötähäpeän.

Katselin osan eilisestä semistä nähdäkseni tuon esityksen, ja taso oli odotettavasti ihan järkky. Kaikki musiikki ton jälkeen kuulostaa hyvältä xD

En kerennyt näkemään Eiffel 65sta livenä, mutta siis huh mikä pettymys. En jaksa seurata enempää noita lukuvuoden päättäjäisjuhlan numeroita

Sori kuulostaapa negailulta. Alkaa nää jatkuvat viisupettymykset tän vuoden karsinnoista vuotaa kaikkeen. Onneks on UMK lauantaina

Vierailija
1000/19410 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaisempaan pohdintaani: uskaltaisin jo tässä vaiheessa veikata, että finaalista jää suurella varmuudella ulos Irlanti ja Latvia ekassa semissä, ja tokassa semissä Romania. Luultavasti myös Liettua ja Belgia, mutta niistä en ole yhtä varma. Tilanne voi toki muuttua, riippuen alitetaanko rima vielä :/

Olin aluksi varma, että Kroatia jää vikaksi semissään. Mutta tolla biisillä on oma fanikuntansa, se vaikuttaa mustalta hevoselta jonka kanssa voi käydä miten vaan. Sitä en tiedä ovatko hehkuttajat enimmäkseen vain itse kroaatteja. (ja joo, täälläkin voi olla traktorifaneja, pointti on ennemmin ilmiön kokonaiskuvasta)

Ketju on lukittu.