Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Ilari Hämäläisen eilinen veto, näkeekö sen vielä jostain?
Täällä puhuttiin aiemmin siitä Lord of Lostista Saksan ennakkosuosikkina. Tässä on toinen:
Olen aivan rakastunut tähän biisiin. Toivon että tämä valitaan, enkä näe syytä miksi Lord of Lostilla olisi jotenkin ylivoimainen asema. Tämä on selkeesti jury-ystävällisempi (Saksassa on 50/50-äänestys) ja ei noissa kannatusmäärissä taida olla suurta eroa, mitä nyt joitain kyselyitä katsoin. Tää on yksi niistä muutamasta tän kevään ehdokkaista, joiden euroviisuvoitosta olisin onnellinen. Hän taitaa myös laulaa hyvin livenä. Saatais vähän musiikillista variaatiota tähän vuoteen.
Tässä hän kertoo urastaan ja biisin taustoista. Pelkäsin että sieltä tulee joku solidaarisuus Ukrainalle-juttu, mutta ei. (jos ei osaa saksaa eikä pysty seuraamaan tekstityksiä, niin ei kannata katsoa tätä)
Vierailija kirjoitti:
San Marinossa kilpailijat maksavat osallistumisesta. Siksi kannattaa ottaa melkein kaikki halukkaat mukaan, vaikkei kukaan jaksa katsoa yli sadan biisin karsintaa.
Tämä oli minulle uusi tieto! Itse asiassa en ole (kauhean paljon) seuraillut San Marinon viisukarsintoja, mutta nyt kun kuulin Ilarin olevan mukana, niin oli pakko katsoa kooste, ja olin todella hämilläni miten surkea taso San Marinon karsinnoissa on. Tuo "maksullisuus" selittää kaiken!
Puolet viisuista valittu. Olen pettynyt tämän vuoden tasoon. Nyt olisi melkein kenellä tahansa Suomen karsintaviisulla mahdollisuus saavuttaa hyvä sijoitus. Toivon Käärijää Suomen edustajaksi. Ukraina tietysti voittaa, mutta Suomi saattaisi tulla toiseksi ja viisut olisivat kenties Suomessa ensi vuoden keväällä.
Graham Norton on yksi euroviisujuontajista! Odotin, että Rylan Clark-Neal olisi ollut juontajajoukossa, mutta ei Nortonkaan huono valinta ole, päinvastoin.
Vähän harmittaa, että taas niin monta juontajaa. Kaksi riittäisi. Toisaalta ymmärrän, että yksi ukrainalainen otettu mukaan. Mutta tarviiko sitten kolme brittiä?
Australiassa olisi aineksia: örinää ja kaikkea. Mutta vähän viisupliisuksi jää
Ronela Hajatin San Marino -tyrkky ratsastaa Chanelin menestyksellä espanjaksi, aika hirveä :D
San Marino voisi tarjota edustuspaikkaa vaikka Sanremon kakkoselle tai muulle menestyjälle. Eikö Luxembourg ja Monacokin aina haalineet jotain Ranskan tähtiä itselleen ennen muinoin?
Australia on vähän niin kuin The Rasmus viime vuonna. Keskinkertainen rockbiisi, jolla mennään varmaankin finaaliin, mutta siellä jäädään häntäpäähän.
Suomella on kyllä hyvät saumat tänä vuonna. Ihan jo siksi että meillä on ehkä UMK:n kaikkien aikojen paras kattaus, mutta myös siksi, että muilla mailla ei kovin kummoista matskua ole.
On sekin, jos San Marinoa edustaa albanialainen espanjaksi. Mutta onhan niillä muitakin vaihtoehtoja siellä.
Jos tarkastelette Euroviisu-historiaa taaksepäin, niin onko teille jäänyt mieleen kansainvälisestä viisufinaalista mitään sellaista biisiä, joka olisi ollut hyvä, mutta lavashow olisi sen pilannut täysin?
Mulle jäi mieleen Pohjois-Makedonian biisu v.2010, Gjoko Taneskin "Jas ja imam silata". Taneski lauloi hyvin, biisissä todella kaunis melodia, mutta lava-show ei "tukenut" sitä ollenkaan. Se oli suorastaan vastenmielinen.
Suomeksihan tuo biisi tunnetaan nimellä "Jaska ilman silakkaa".
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkastelette Euroviisu-historiaa taaksepäin, niin onko teille jäänyt mieleen kansainvälisestä viisufinaalista mitään sellaista biisiä, joka olisi ollut hyvä, mutta lavashow olisi sen pilannut täysin?
Mulle jäi mieleen Pohjois-Makedonian biisu v.2010, Gjoko Taneskin "Jas ja imam silata". Taneski lauloi hyvin, biisissä todella kaunis melodia, mutta lava-show ei "tukenut" sitä ollenkaan. Se oli suorastaan vastenmielinen.
Lisään vielä tuohon, että tarkoitan sitä finaalin lava-showta. Musiikkivideohan oli ihan ok.
Minä tykkään tähän asti valituista vain Ranskasta. Australia on ihan kiva, mutta muita en oikein jaksa. Paitsi että Belgia alkaa kuulostaa paremmalta nyt kun sitä vertaa muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä tuohon, että tarkoitan sitä finaalin lava-showta. Musiikkivideohan oli ihan ok.
Esimerkiksi Luca Hänni ja She Got Me. Hyvä video, mutta onneton livenä. Lucan heikko laulutaito + onneton lavashow, pieleen meni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko nyt hyvä esimerkki, mutta se Moldovan Sugar. Musiikkivideo oli hauska hassuttelu ja kappale minusta hyvä omassa sarjassaan, enempi sellaista guilty pleasure osastoa toki. Lavalla oli vain surkuhupaisa ennätysnuotteineen.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sellaisia, joissa laulu on kulkenut mutta muuten live ollut huono, vai ihan kokonaisuutta? Jälkimmäisestä tulee ekana mieleen Waldo's people. Myönnän että kuuntelen sitä biisiä edelleen. Ja sitten se viime vuoden Itävalta (mutta se ei toki ollut finaalissa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Luca Hänni ja She Got Me. Hyvä video, mutta onneton livenä. Lucan heikko laulutaito + onneton lavashow, pieleen meni.
Minusta taas biisi heräsi eloon lavalla. En kuuntele tuota ikinä studioversiona vaan aina livenä. Sama juttu viime vuoden Romanian kanssa, että live oli mahtava mutta levyltä ei jaksa kuunnella.
Vastatakseni tuohon alkuperäiseen kysymykseen ylemmässä kommentissa. Voi kun muistaisi nämä kaikki! Maltan Chameleon oli sellainen pökkelöesitys lavalla, että vaikea oli uskoa laulajan haluavan esiintyä.
Omaan diskoilumakuuni sopi Pohjois-Makedonian Dance alone joskus viisi vuotta sitten. Kiva biisi, mutta lavashowna oli raskaanaoleva laulaja heilumassa yksin. Juu, ei päässyt finaaliin.
Halo viimevuodelta pilattiin livellä niin täysin, että se on jo ihan uskomatonta. Siinä oli kaikki pielessä. Se vankilana toimina renkula, laulajan epäonnistunut stailaus ja kaikenlaisen bilemenon puute.
Vaikka Ruotsin edustajaa ei ole vielä valittu niin Marcus ja Martinus herättää Air biisillään ihastusta TikTokissa. Onko muut kuullu? Ei löydy kai YouTubesta kun sääntöjen vastaista tässä vaiheessa, mutta onko mielipiteitä biisistä? Jäi itselleni korvamadoksi