Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka te täällä parjaatte, niin kyllä Norja on lähes kaikissa top videoissa nro. 1. Toki kappaleita on julkistettu alle 10, mutta kuitenkin. Norja ja Espanja on ne suosituimmat. Itse en Espanjan kappaleesta tykkää yhtään ja se tuskin kovin hyvin pärjää, mutta uskon Norjan mahdollisuuksiin voittaa koko kisa.
Ei täällä oo kukaan tainnu epäillä sen menestystä? Itsekin povasin sen pääsevän heittämällä finaaliin ja varmaan top kymppiin. Itse en usko voittomahdollisuuksiin. Joka tapauksessa henkilökohtaiset mielipiteet on eri juttu kuin tulosennusteet, ja hyvät arvostelijat tietävät eron ja ottavat sen huomioon. Mä perustelen kantaani sillä että a) hyvin vähän biisejä on tosiaan vasta valittu b) muutamilla mailla on jo karsinnoissaan biisejä, jotka iskevät laajemmin hyvin erilaisiin ihmisiin. + youtuben top-videot ei ole kauhean hyvä ensisijainen lähde suosion ennustamiselle, ei edes striimausmäärät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka te täällä parjaatte, niin kyllä Norja on lähes kaikissa top videoissa nro. 1. Toki kappaleita on julkistettu alle 10, mutta kuitenkin. Norja ja Espanja on ne suosituimmat. Itse en Espanjan kappaleesta tykkää yhtään ja se tuskin kovin hyvin pärjää, mutta uskon Norjan mahdollisuuksiin voittaa koko kisa.
Ei täällä oo kukaan tainnu epäillä sen menestystä? Itsekin povasin sen pääsevän heittämällä finaaliin ja varmaan top kymppiin. Itse en usko voittomahdollisuuksiin. Joka tapauksessa henkilökohtaiset mielipiteet on eri juttu kuin tulosennusteet, ja hyvät arvostelijat tietävät eron ja ottavat sen huomioon. Mä perustelen kantaani sillä että a) hyvin vähän biisejä on tosiaan vasta valittu b) muutamilla mailla on jo karsinnoissaan biisejä, jotka iskevät laajemmin hyvin erilaisiin ihmisiin. + youtuben top-videot ei ole kauhean hyvä ensisijainen lähde suosion ennustamiselle, ei edes striimausmäärät
Yksittäisen youtube-videon katselukerrat eivät aina senkään vuoksi kerro kaikkea, että katselut jakautuvat epätasaisesti biisien eri videoversioille.
Ruotsilta jos lähtee Loreen, niin siinä jää Norjan tyttö auttamatta kakkoseksi. Israelin biisiä ei olla julkistettu, joten sekin voi olla kova kilpailija. Siitä tulikin mieleen, että Israel aivan ensimmäisenä julkisti jo artistin. Siis joskus syyskuussa! Tammikuussa kerrottiin kappaleen nimi, Unicorn. Miksi ihmeessä sitä kappaletta ei voitu julkistaa, en vaan tajua?!
Instagram-kommentit ei ole luotettava tietolähde, mutta silloin kun Maltan Aidan diskattiin, niin näin mielenkiintoisen kommentin. Siinä sanottiin, että yksi Tanskan biiseistä on jopa esitetty julkisesti jo viime syksynä eli ennen kuin kappaleita saa julkistaa tämän vuoden kisaa varten. Kappale oli eri nimellä ja eri sanoilla, mutta sama sävelmä.
Näkikö kukaan muu vastaavia juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni nyt hirveäksi tiukkapipoksi ja ilonpilaajaksi, mutta tuo Norjan edustusbiisi ärsyttää ja tuntuu niin väärältä.
Kuvitelkaa, jos esiintyjä ei olisikaan nuori nainen vaan mies. Hän sitten nyrkkiä puisi ja jalalla polkisi laulaen, että "he will conquer all". Olisiko tähän maailmanaikaan sopiva kappale? Ei minusta.
Tosi hyvä pointti! Et ole mielestäni tiukkapipo, vaan ihan asiaa ja kyllä tällaisia pitäisi miettiä!
Ei porion boys ole esiintynyt Ilmajoella. Kysyin asiaa sukulaisilta jotka asuu siellä.
Tää Serbian (ennakkosuosikki?) ehdokas on mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on mulla ihan ehdoton lemppari tässä vaiheessa ja jos viisuihin lähtee niin toivon tälle voittoa - toki vain jos Käärijä ei voi voittaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilta jos lähtee Loreen, niin siinä jää Norjan tyttö auttamatta kakkoseksi. Israelin biisiä ei olla julkistettu, joten sekin voi olla kova kilpailija. Siitä tulikin mieleen, että Israel aivan ensimmäisenä julkisti jo artistin. Siis joskus syyskuussa! Tammikuussa kerrottiin kappaleen nimi, Unicorn. Miksi ihmeessä sitä kappaletta ei voitu julkistaa, en vaan tajua?!
Ihme pihistelyä... Hyvä pointti toi Noa Kirel, taistelevat varmaan samoista äänistä. Onkohan nyt useampi maa lähettämässä Chanelin inspiroimana soolonaispoppareita? Eihän sama genre/elementit ole este menestykselle, mutta jos on useita kilpailijoita samalla hiekkalaatikolla niin täytyy pystyä erottautumaan siitä massasta. En näe että Norjalla olisi erityisen hyvät eväät siihen. Mulla muistuu mieleen Helena Paparizou, joka oli kaiketi ainoa naispoppis vuotenaan, nyt tuskin tulee sellaista etua (voi olla että niitä oli muitakin, mutta jos oli ne oli tosi huonoja koska en muista).
Viime vuonnakin ennakkohypetetyt Kreikka, Puola ja Hollanti jämähtivät kaikki sinne top kympin äärelle, koska niitä melankolisia popballadeja oli yli sietorajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mulla ihan ehdoton lemppari tässä vaiheessa ja jos viisuihin lähtee niin toivon tälle voittoa - toki vain jos Käärijä ei voi voittaa ;)
Mitäköhän toi nimi tarkoittaa, jota lauletaan tuossa?
Sanremo-fanit, millä mielin kohti huomenna alkavia festareita?
Itse odotan ihanaa italian kieltä, italialaista kaaosta, Sanremo-orkesteria, Amadeusta, artisteista Marco Mengonia, Colapesce Dimartinoa, Elodieta, Madamea ja Ultimoa, Amadeusta ja duetoista Colapesce Dimartinon & Carla Brunin Azzurro-versiota. Jännä nähdä, miten Chiara Ferragni pärjää juontajana - hän olisi ollut varmasti upea viisujuontaja!
Måneskin esiintyy torstaina, Blahmood huomenna. Finaali-iltana mm. Achille Lauro ja legendaariset Ornella Vanoni ja Gino Paoli. Fantastico!
Odottelen San Remoa sillä mielellä, että päässä soi Marco Mengonin Ma stasera Tänään se alkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän toi nimi tarkoittaa, jota lauletaan tuossa?
Jotain että olen uninen, haluan nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että Norjan Alessandra tulee pärjäämään Euroviisuissa melko hyvin, finaalipaikka on ainakin varma!
Itseä tosin häiritsee, että siitä tulee ihan liikaa mieleen Ruotsin mellossa viime vuonna menestynyt Klara Hammarströmin Run to the hills
On kyllä tosi samantyyppinen.
San Remossa kilpailee 28 kappaletta ja niistä 5 pääsee tänä vuonna superfinaaliin (aiemman kolmen sijaan).
Äänestyssysteemi on minusta paljon reilumpi Italiassa kuin Espanjassa. Tosin menen siinä ihan sekaisin, vaikka lukisin säännöt moneen kertaan. Äänestys kun on eri päivinä erilainen. Jos ymmärsin oikein, niin siinä superfinaalissa, josta voittakin lauantaina valikoidaan, puhelinäänet on 34%, kansanraati 33% ja lehdistö 33%.
Vierailija kirjoitti:
Sloveniasta kivaa jatkoa viime vuotiselle nuorten poikain yhtyeelle ( joka tosin taisi jäädä koko kisan viimeiseksi, mutta oli omia suosikkejani). Mukava kappale, tämmöistä hyväntuulisuutta ei voi olla viisuissa liikaa. Kiitos, Slovenia!
Disko oli ihana biisi 💗
Mara Sattein Sanremo-biisi on itsensä AV-mammojen jumaloiman Damianon kirjoittama!
Näkeekö Sanremot RAIn sivuilta ilman vpn:ää tänä vuonna? Vai onko heillä joku youtube-striimi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme pihistelyä... Hyvä pointti toi Noa Kirel, taistelevat varmaan samoista äänistä. Onkohan nyt useampi maa lähettämässä Chanelin inspiroimana soolonaispoppareita? Eihän sama genre/elementit ole este menestykselle, mutta jos on useita kilpailijoita samalla hiekkalaatikolla niin täytyy pystyä erottautumaan siitä massasta. En näe että Norjalla olisi erityisen hyvät eväät siihen. Mulla muistuu mieleen Helena Paparizou, joka oli kaiketi ainoa naispoppis vuotenaan, nyt tuskin tulee sellaista etua (voi olla että niitä oli muitakin, mutta jos oli ne oli tosi huonoja koska en muista).
Viime vuonnakin ennakkohypetetyt Kreikka, Puola ja Hollanti jämähtivät kaikki sinne top kympin äärelle, koska niitä melankolisia popballadeja oli yli sietorajan.
Ainakaan vielä ei soolonaispoppareita ole montaa valittuna. Tulee mieleen vain Israel ja Norja, unohdankohan jonkun.. Miehiä (kappaleista en tiedä) on edustajina ainakin Kreikalla ja Kyproksella. Itävallalata kisaan lähtee naisduo ja olikohan niin, että Hollannilta nais-miesduo.
Espanjaa ei voi lukea naispoppareihin, on se niin erilainen. Slovenialta ja Irlannilta on (poika)bändit valittuna. Albanialta lähtee koko perhe matkaan :D
Mitä noita karsintoja olen seurannut, niin sellaista kevyttä naispoppismusaa ei ole juurikaan tarjolla. Tämä melkein ihmetyttää. Serbian ennakkosuosikki on tuo nuori mies. Toki niistä naapurimaista voi vielä joku naisedustaja putkahtaa.
Minulle kolahti Viron Meelikin Tuju jo ennen suomalaisehdokkaiden julkaisemista. En ole kuullut mitään vertaistaan, mutta odotan mielenkiinnolla.