Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
481/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh. Ei tuo espanjakaan nyt ihan hmm. Kuunneltavaa ollut.

Kummallista, että eivät Chanelin jalanjäljissä tehneet toisenlaista valintaa. Tosin Espanja on aina ollut valinnoissaan hyvin persoonallinen oman tien kulkija ja sijoitukset on olleet mieluummin heikkoja kuin hyviä. Chanel oli poikkeustapaus häntäpään sijoitusten joukossa.

Hyvin pieni porukka valitsi tuon edustajan. Montako siinä juryssa istui? 8 muistaakseni. Heillä oli suuri valta, taisi olla peräti 50%. Sitten oli se ns.kansanraadin osuus. Kansanraati käsittää kai jonkun n.1000 ihmisen otannan ja maassa on kuitenkin 47,6 miljoonaa asukasta. Että aika pieni määrä edustaa sitä kansanraatia. Viisukuppilassa joku tiesi kertoa myös, että teleääniä oli tullut vain 10000.

Eli suhteutettuna vähän sama kun Suomen edustajan valitsisi 100 ihmistä.

Mielenkiintoinen kontrasti Suomeen. Oon aistinut että meillä on nyt nekin kiinnostuneet viisuista jotka eivät yleensä muuten niitä seuraa, kiitos Käärijän, ja umksta on tulossa koko kansan viihdettä. Olisi kiinnostavaa tietää kuinka huimat äänimäärät tänä vuonna tulee.

Vierailija
482/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanja valitisi tämän:

Voittaja sitten löytyi, järjestys oli juuri se, minkä arvelinkin olevan: Blanca Paloma ykkönen ja Agonay kakkonen. Molemmat erittäin tyylikkäitä ja loppuun hiottuja esityksiä joka tasolla, Blanca on varsin räiskyvä pakkaus, se tuli selväksi jo semissä. Mutta ihan rehellisesti sanoen mikään kappale ei missään vaiheessa kilpailua sytyttänyt, niin kuin Käärijä, joka iski heti ensi kuulemalta. "Eurooppa janoaa flamencoa", kailotti juontaja. En olisi ollenkaan sitä mieltä, Espanja on pari kertaa ennenkin lähettänyt viisuihin flamencoa, mutta huonoin tuloksin. Ne kappaleet eivät olleet mitenkään huonoja, Azúcar Morenon "Bandido" (vuodelta 1990) en edelleen kappale, jolla fiilistelen usein, aivan huippua, ja ehdottomasti parempi kuin tämän vuoden edustaja, joka toki on musiikillisesti ja muutenkin tyylikkäämpi kuin viime vuoden Chanel, joka jätti minut täysin kylmäksi, en esim. kuunnellut sitä YouTubesta kertaakaan, jotenkin vain halpa ja nolo koko esitys, vaikka sitten kärkeen sijoittuikin. Jotenkin tuntuu siltä, että espanjalainen musiikkimaku ja muu Eurooppa eivät vain kohtaa, harvoja poikkeuksia, = Chanel, lukuun ottamatta. Samaa voisi tietysti sanoa Ranskasta, harvemmin sieltäkään mitään kärkeen nousevaa tulee. Näistä suurista maista Italia on vahvin viisumaa, ja itsekin poikkeuksetta olen aina pitänyt Italian valinnoista.  

Espanjaa ei siis tulla näkemään kärkisijoilla tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että Norjan Alessandra tulee pärjäämään Euroviisuissa melko hyvin, finaalipaikka on ainakin varma!

Itseä tosin häiritsee, että siitä tulee ihan liikaa mieleen Ruotsin mellossa viime vuonna menestynyt Klara Hammarströmin Run to the hills

Vierailija
484/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt tuli luettua kommentteja, niin iso osa ulkomaalaisista viisufaneista on pettyneitä mellojen tasoon. En olisi niin varma, että sillä hutulla saadaan huippumenestystä, jos ei tule parempaa huttua seuraavissa. (jollain tosi oudolla tavalla tykästyin Evaan ja Ewaan 🤣 oon tosin huomannut että mun lemppariviisut Ruotsilta on olleet enimmäkseen heidän huonoiten menestyneimpiä tai karsinnoissa hylkäämiä)

Vierailija
485/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt tuli luettua kommentteja, niin iso osa ulkomaalaisista viisufaneista on pettyneitä mellojen tasoon. En olisi niin varma, että sillä hutulla saadaan huippumenestystä, jos ei tule parempaa huttua seuraavissa. (jollain tosi oudolla tavalla tykästyin Evaan ja Ewaan 🤣 oon tosin huomannut että mun lemppariviisut Ruotsilta on olleet enimmäkseen heidän huonoiten menestyneimpiä tai karsinnoissa hylkäämiä)

Mitä te siitä Ruotsin menestyksestä jaksatte murehtia? Eikö se ole muitten kannalta ainoastaan positiivinen asia?

Vierailija
486/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni nyt hirveäksi tiukkapipoksi ja ilonpilaajaksi, mutta tuo Norjan edustusbiisi ärsyttää ja tuntuu niin väärältä.

Kuvitelkaa, jos esiintyjä ei olisikaan nuori nainen vaan mies. Hän sitten nyrkkiä puisi ja jalalla polkisi laulaen, että "he will conquer all". Olisiko tähän maailmanaikaan sopiva kappale? Ei minusta.

Vierailija
487/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blanca on upea edustaja Espanjalle ja uskon, että sijoituskin tulee olemaan ihan hyvä. Turha muistella jotain vuoden 1990 menestystä, nyt on eri aika. Minusta on mukavaa, että Chanel menestyi viime vuonna ja mukavaa on myös, että tänä vuonna päättivät lähettää musiikkia ja vieläpä flamencoa.

Espanjan finaali oli kyllä niin tasokas, että viisuihin olisi voinut sieltä laittaa tyyliin kaikki.

Vierailija
488/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te siitä Ruotsin menestyksestä jaksatte murehtia? Eikö se ole muitten kannalta ainoastaan positiivinen asia?

Miten sä tulkitsit tuon murehtimiseksi? Ihan objektiivisesti pohdin Ruotsin tilannetta. Niin kuin minkä tahansa muunkin maan, viisuketjussa kun ollaan. Vai eikö Ruotsista saa enää puhua täällä?

Vierailija
489/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sloveniasta kivaa jatkoa viime vuotiselle nuorten poikain yhtyeelle ( joka tosin taisi jäädä koko kisan viimeiseksi, mutta oli omia suosikkejani). Mukava kappale, tämmöistä hyväntuulisuutta ei voi olla viisuissa liikaa. Kiitos, Slovenia!

Vierailija
490/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä Sanremo-faneja? Ensi viikko täyttä juhlaa!

Vierailija
491/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni nyt hirveäksi tiukkapipoksi ja ilonpilaajaksi, mutta tuo Norjan edustusbiisi ärsyttää ja tuntuu niin väärältä.

Kuvitelkaa, jos esiintyjä ei olisikaan nuori nainen vaan mies. Hän sitten nyrkkiä puisi ja jalalla polkisi laulaen, että "he will conquer all". Olisiko tähän maailmanaikaan sopiva kappale? Ei minusta.

Samaa ajattelin. Biisi on kaikilla tavoin tunkkainen. Bonuksena nuo tyylittömällä sanat.

Vierailija
492/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tulee pärjäämää paremmin euroviisuissa kuin Norja tai Ruotsi. Käärijä on lähellä voittoa.

Vierailija
493/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö täältä Sanremo-faneja? Ensi viikko täyttä juhlaa!

Olen myöhäisherännäinen San Remo-fani eli aloitin vasta viime vuonna. Italia ei ole ollut useinkaan suosikkimaani varsinaisissa viisuissa ja kuulin sitten vinkin, että San Remossa on varmasti jotain, mistä tykkään. Ja niin oli! Vielä kun ymmärtäisin italiaa, niin ohjelmasta saisi enemmän irti. Espanjaa osaan jonkun verran, niin välillä pääsen kärryillekin.

Upea se paikka ja kunnon orkesterit ja kaikki. Tyylikäs festivaali. Harmittaa vaan, kun en pysty katsomaan livenä kuin ne viikonloppushowt.

Vierailija
494/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tulee pärjäämää paremmin euroviisuissa kuin Norja tai Ruotsi. Käärijä on lähellä voittoa.

Mikäli Käärijä valittaisiin, niin ensin pitäisi selvitä finaaliin. Siellä sitten äänestää myös juryt ja tästä vuodesta lähtien koko maailma. Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista käsitystä, kuinka innokkaita äänestäjiä on Euroopan ulkopuolella ja mikä heidän makunsa on.

Sanon tämän Käärijä-fanina, joka todellakin toivoo hänelle menestystä ja uskon kyllä, että mahdollisuuksia on.

Vierailija
495/19410 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka te täällä parjaatte, niin kyllä Norja on lähes kaikissa top videoissa nro. 1. Toki kappaleita on julkistettu alle 10, mutta kuitenkin. Norja ja Espanja on ne suosituimmat. Itse en Espanjan kappaleesta tykkää yhtään ja se tuskin kovin hyvin pärjää, mutta uskon Norjan mahdollisuuksiin voittaa koko kisa.

Vierailija
496/19410 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri tuon norjan voittajan biisin ja aikamoista kakkaa kyllä

Vierailija
497/19410 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka te täällä parjaatte, niin kyllä Norja on lähes kaikissa top videoissa nro. 1. Toki kappaleita on julkistettu alle 10, mutta kuitenkin. Norja ja Espanja on ne suosituimmat. Itse en Espanjan kappaleesta tykkää yhtään ja se tuskin kovin hyvin pärjää, mutta uskon Norjan mahdollisuuksiin voittaa koko kisa.

Espanjan voittokappale on visuaalisesti kaunis, niin kuin kaikki muutkin kilpailijat siellä, mutta musiikillisesti ei minua säväyttänyt. Espanjalaiset itse ovat kyllä kovasti innoissaan, ja Euroviisujen merkitys ja huomio maassa tuntuu kasvavan vuosi vuodelta. Viime vuoden hyvä sijoitus näkyi tänä vuonna kaikessa. Voittoa lähdetään hakemaan! Norjasta en mene sanomaan mitään, kun en ole heidän kilpailuaan seurannut.

Espanjan arvovaltaisessa ja painoarvoltaan suuressa asiantuntijaraadissa oli 8 jäsentä: 3 espanjalaista, italialainen, israelilainen, amerikkalainen ja sitten nämä tunnetut Euroviisugurut Ch. Björkman ja Wiwibloggsin William Lee Adams. Kiinnostava huomio oli, että Björkmanin toimenkuvaan näyttää kuuluvan Euroviisujen vieminen formaattina Pohjois-Amerikkaan. 

Vierailija
498/19410 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon aikana selviää taas monta edustuskappaletta; Tsekki, Italia ja Viro ainakin.

Vierailija
499/19410 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ananakseen, mutta olihan toi Verka Helsingin viisuissa niin.... 💙💛 Ja nyt se biisi vasta toimiikin.

Vierailija
500/19410 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän viikon aikana selviää taas monta edustuskappaletta; Tsekki, Italia ja Viro ainakin.

Lisäys omaan viestiini. Tällä viikolla saadaan tietää peräti 8 kappaletta! Noiden jo mainittujen lisäksi siis vielä Romania, Croatia, Latvia, Tanska ja Malta valitsevat edustajansa.

Ketju on lukittu.