Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
4881/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä kiva joskus katsoa viisut silleen, että ei seuraisi yhtään etukäteen eri maiden karsintoja ja harjoituksia ja muuta. OLis vaan silleen, että mitähän v#####a sieltä seuraavaksi tulee. 

Tein viime vuonna noin ja oli kyllä todella viihdyttävää!

Vierailija
4882/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä kiva joskus katsoa viisut silleen, että ei seuraisi yhtään etukäteen eri maiden karsintoja ja harjoituksia ja muuta. OLis vaan silleen, että mitähän v#####a sieltä seuraavaksi tulee. 

Kaikki muut vuodet paitsi tämän olen tehnytkin noin :D nyt Käärijän myötä olen ylivirittynyt ja seuraan mahdollisia kilpailijoita vasemmalta ja oikealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4883/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin taviskansa tekee :)) Ootte te ihania te viisufanit!

Vierailija
4884/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne omat harjoitukset lavalla Suomen osalta nyt siinä? Olin jotenkin kuvitellut, että esityksiä pääsee harjoittelemaan ja kamerakulmia ymv. hiomaan kauemmin, mutta nythän nuo harjoitukset oli aikataulujen perusteella vaan 30 minuuttia ekana päivänä ja 20 minuuttia eilen. Toki kuvausryhmät tekee pitkää päivää muiden esiintyjien kanssa, mutta todelta lyhyiltä nuo harjoitusajat tuntuu.

Seuraavaksi sitten harjoitellaankin koko ohjelman läpimenoa useaan otteeseen. Olisipa mukava päästä paikan päälle seuraamaan edes niitä harjoituksia.

Vierailija
4885/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän esityksessä arvosteltu huonoja kamerakulmia. Onko nekin nyt lopulliset eli ei voi enää muuttaa?

Tietääkseni pieniä justeerauksia voidaan vielä tehdä, eilen piti vaan olla lavakonsepti, rekvisiitat ja asut lopullisesti lukkoon lyötyjä.

Pitäkääpä mielessä että twitterissä ja ESC-sivulla julkaistut klipit ei ole lähellekään lopullista totuutta. Monikamerakuvaus ja kuvaleikkaukset tulee näkyviin vasta ensi viikolla semifinaaleissa.

Vierailija
4886/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei. Tykkään että tiedän biisit jo etukäteen. Saan viisuista enemmän irti

Vierailija
4887/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän esityksessä arvosteltu huonoja kamerakulmia. Onko nekin nyt lopulliset eli ei voi enää muuttaa?

Tietääkseni pieniä justeerauksia voidaan vielä tehdä, eilen piti vaan olla lavakonsepti, rekvisiitat ja asut lopullisesti lukkoon lyötyjä.

Pitäkääpä mielessä että twitterissä ja ESC-sivulla julkaistut klipit ei ole lähellekään lopullista totuutta. Monikamerakuvaus ja kuvaleikkaukset tulee näkyviin vasta ensi viikolla semifinaaleissa.

Et ilmeisesti ole vielä nähnyt niitä eilen ensimmäisen semifinaalin esityksistä julkaistuja videopätkiä?

Vierailija
4888/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenin tukkoinen nasaaliääni yhdessä kohdassa biisiä sattuu mun päähän :( ikään kuin hänellä ei riittäisi ääni tuohon.

Luultavasti säästelee paukkuja vaan jurykenraaleihin ja varsinaisiin liveihin. Tässä kohtaa voi falskata vielä ettei rasita ääntään turhaan ennen h-hetkeä.

Siis en ole katsonut mitään harjoituksia, vaan kokemus on siitä versiosta joka soi joka paikassa.

Joooo, mäkin pääsen Loreenin äänialoihin, kun olen pari päivää flunssassa.

Onko tässä joku taiteilijan näkemys, mitä en tajua vai eikö laulutekniikalla oo mitään väliä, jos sattuu olemaan Loreen...?

Vierailija
4889/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy Portugalin Mimicatia ja Ai Coracaota, ihan paska lavaylöspano kun heidän yleisradioyhtiönsä ei halunnut käyttää lantin lanttia esitykseen. Olisi muuten ollut esitys ihan eri maailmasta kuin nyt näillä punaisilla ledivaloilla.

Suomen viisuesitys ensi vuonna, kun hallitus leikkaa Ylen budjettia. Viisujen järkkäys päälle olisi katastrofi

Vierailija
4890/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi että Israel voittaa mutta onhan tämä Noan yksisarvinen valovuosia parempi kuin Netta mikä sekin voitti :D

Netan biisi oli valovuosia parempi, mutta tämänvuotinen esiintyjä mitä ilmeisimmin tanssijana vakuuttavampi. Ääntähän tältä tanssijalta ei esitetyssä videopätkässä sitten edes kuultu, eli ilmeisesti tuo tanssi on se, millä Israel nyt pyrkii voittoon.

Pyrkii tekemään Chanelit mutta olihan tämä eilinen klippi ihan tuhnu, pelkkää jalkojen levittelyä. Tanssiksi en tuota tohtisi kutsua.

Erona, että chanelin biisi oli ihan ok ja toimi äärimmäisen hyvin sen esityksen kanssa. Valot teki myös esityksestä hienon. 

Chanelin tanssi oli aika rivoa paikoitellen, yleisöäänten vyöryhän siitä tuli.

Pyllyesitys

Vierailija
4891/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen ei kuulostanut hyvälle tuossa klipissä. Jotenkin väkinäinen, yliyrittämisen makua tuossa laulusuorituksessa, ei kuulostanut puhtaalle. Uusi kuutio näyttää aika vaisulta verrattuna vanhaan ja kun liikkumatilaa on vähmemän, menee vähän säntäilyksi. En tykkää tuosta asennosta jossa L on haarat levällään ja työntää "kattoa" ylöspäin, näyttää hassulta. Vanha asu oli myös parempi kuin uusi, miksi lisäsivät nuo huonosti istuvat hihat?

Norja näytti klipissä ihan hyvälle, luultavasti saa paljon yleisöääniä vaikka onkin vähän vanhanaikainen, tulee mieleen joku vuosi 2016 tuosta esityksestä ja biisistä. Israelilla mahdollisuus top 5, laadukkaan oloinen esitys, mutta tuo soolotanssikohta ei kyllä ihan iskenyt. Tuntuu vähän kappaleesta irralliselle jumppaukselle ja automaattisesti vertaan Chaneliin, jolla tanssikohta sopi hyvin biisiin ja hänellä oli vielä enemmän karismaa. Jos Israelilla olisi parempi biisi tykkäisin enemmän, varsinkin nuo unicorn-huudot lopussa on aika kauheat.

Vierailija
4892/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei. Tykkään että tiedän biisit jo etukäteen. Saan viisuista enemmän irti

Mulla sama! Yleensä seuraan viisufinaalia jollakin porukalla joten on minusta mukavaa että saan itsekseni analysoida ja paneutua esityksiin rauhassa ja sitten ei tarvitse silmä kovana tapittaa samalla tavalla itse finaalipäivänä.

Vierailija
4893/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon kans huomannut, että Liverpooliin päästyään valittaa kaikesta. Ymmärtäähän sen toki, kun on väsynyt, mutta voisko ehkä vähän suodattaa meille seuraajille. Mut jaksa jaksa Käärijä vielä vähän aikaa ja lepäile aina kun pystyt! Luulen kyllä, että eiköhän ne näihin huone asioihin nyt puutu. Kärtsäri vois iteki kyllä tehdä asioille jotain, vaatia vaikka sitä toista huonetta, eikä vaan valittaa. Sepä ehkä ärsyttääkin, se valitus ilman tekoja asian hyväksi. Jos ei tee mitään, turha valittaa ja helpommalla pääsee kun hyväksyy vaan, että no nyt vaan on tämmöstä tässä hetkessä.

Mulla palaa käämi, jos kukaan ei ole tuolle huoneasialle tehnyt mitään ja Käärijä vetää siellä puutteelisilla yöunilla loppuviikon. Luulis että siellä vaikka jonkun toisen kanssa pystyisi vaihtamaan huonetta (absurdi ajatuskin että koko delegaatio mukana ja itse edustava artisti vetää uupumuksen rajalla hotellihuoneessa jossa nukkuminen häiriintyy) joka uhrautuisi viisuesityksen edun nimissä tai löytyisi hotellilta joku huone johonkin mihin vaihtaa. Tai hitto vaikka Käärijä nukkuu veljen kanssa samassa huoneessa jos sillä on hiljaisempi huone😄

Eiköhän tuo järjesty. Miksi viisuartistin pitää kärvistellä?

Vierailija
4894/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjasta ja Israelista tulee mieleen vaan jotkut Tiktokia varta vasten tehdyt kappaleet joiden tahtiin 12-vuotiaat voivat sitten heruttaa netissä.

Vierailija
4895/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen viisuissa

1. Huonompi asu kuin Melloissa

2. Huonompi pienempi hökötys kuin Melloissa

3. Huonompi äänentoisto tai Lortsun itsensä ääni kuin Melloissa

4. Vähemmän mahtipontinen esitys

Käärijä viisuissa

1. Sama yhtä hyvä asu kuin Umk.ssa

2. Isompi hökötys kuin UMK:ssa

3. Huonompi äänentoisto mutta eiköhän tää tästä.

4. Potentiaaliset riskit: Väsynyt ukko

5. Enemmän mahtipontinen esitys

🤭

Vierailija
4896/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituksissa täysin epävireessa Ruotsi ja Irlanti.

Parhaat Suomi, Israel, Tsekki, Moldova ja Serbia.

Vierailija
4897/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwibloggs äänesti: Who has the best box in Semi-Final 1 of Eurovision 2023?

Finland  42.75% 

Israel  36.62%

Sweden  20.63%

Vierailija
4898/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa noi kommentteja. Fanisuosikit on harvinaisen selviä. Suomi, Israel, Serbia toistuu usein. Saa kunnolla selata, että Ruotsia edes mainitaan.

Toisaalta suurin osa katsojista ei oo nähny Loreenin alkuperäistä lavastettu. Ehkä toi kenkälaatikki (Williamin suusta) näyttää hyvältä, jos ei oo vertailukohtaa? Mutta jos on nähny mellojen esityksen niin onhan tuo nyt surkuhupaisa.

Hyvä, että Norjan Alessandralla on nyt mustat sukkikset. Ei kuitenkaan vakuuta. Liian tyhjää lavalla, tohon ois saanu hienon shown.

Portugali menee budjettiversiolla? Olis voinu screeneihin panostaa enemmän. Liikaa punaista.

Tsekki parantaa. Mustan ja vaaleanpunaisen kontrasti on kiinnostava.

Suomi erottuu. Tykkään liskokielestä. Miksaus pitää tietty saada kuntoon. Kamera tärisee jossain kohdissa, onko se tarkoituksellista? Pientä viilattavaa, mutta luotto on kyllä kova!

Vierailija
4899/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon kans huomannut, että Liverpooliin päästyään valittaa kaikesta. Ymmärtäähän sen toki, kun on väsynyt, mutta voisko ehkä vähän suodattaa meille seuraajille. Mut jaksa jaksa Käärijä vielä vähän aikaa ja lepäile aina kun pystyt! Luulen kyllä, että eiköhän ne näihin huone asioihin nyt puutu. Kärtsäri vois iteki kyllä tehdä asioille jotain, vaatia vaikka sitä toista huonetta, eikä vaan valittaa. Sepä ehkä ärsyttääkin, se valitus ilman tekoja asian hyväksi. Jos ei tee mitään, turha valittaa ja helpommalla pääsee kun hyväksyy vaan, että no nyt vaan on tämmöstä tässä hetkessä.

Mulla palaa käämi, jos kukaan ei ole tuolle huoneasialle tehnyt mitään ja Käärijä vetää siellä puutteelisilla yöunilla loppuviikon. Luulis että siellä vaikka jonkun toisen kanssa pystyisi vaihtamaan huonetta (absurdi ajatuskin että koko delegaatio mukana ja itse edustava artisti vetää uupumuksen rajalla hotellihuoneessa jossa nukkuminen häiriintyy) joka uhrautuisi viisuesityksen edun nimissä tai löytyisi hotellilta joku huone johonkin mihin vaihtaa. Tai hitto vaikka Käärijä nukkuu veljen kanssa samassa huoneessa jos sillä on hiljaisempi huone😄

Eiköhän tuo järjesty. Miksi viisuartistin pitää kärvistellä?

Luulis että Warnerillakin eli levy-yhtiöllä kiinnostaisi jos niiden artisti nukahtaa lavalle pystyyn😁

Vierailija
4900/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ykkössemin putoajiksi Latvia, Irlanti, Azerit, Alankomaat ja Portigali/Kroatia. Tuo Kroatia on aika erikoinen ja voi joko pärjätä hyvin tai sitten olla liian outo ja tippua. Portugali vaikutti klipissä aika tylsälle. Maltalla oli mielestäni kiva värikäs esitys, ihan pirteä biisi ja voisi kerätä yleisöääniä. Sveitsillä myös ennakko-oletuksia parempi ja laulajalla hyvä ääni, vaikkei biisi ole kovin kummoinen, mutta uskoisin selviytyvän jatkoon.

Ketju on lukittu.