Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
3781/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille viisugurut kun jaatte tietoa juryistä ja todennäköisyyksistä. Mä olen vasta tänä vuonna alkanut viisuista kiinnostumaan joten todella kiva saada tietoa heiltä, jotka kisoja on kauemmin seurannut.

Itse siirryin UMK ketjusta tänne, koska siellä keskustelu alkoi mennä liialliseen Käärijäfanitukseen.

Vierailija
3782/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille viisugurut kun jaatte tietoa juryistä ja todennäköisyyksistä. Mä olen vasta tänä vuonna alkanut viisuista kiinnostumaan joten todella kiva saada tietoa heiltä, jotka kisoja on kauemmin seurannut.

Itse siirryin UMK ketjusta tänne, koska siellä keskustelu alkoi mennä liialliseen Käärijäfanitukseen.

Kiva, että tämä ketju rupesi vilkastumaan eilen illalla. Minäkin siirryin UMK-ketjusta tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3783/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurystä tunnutaan usein ajattelevan että ne suosivat vain klassisia, taiteellisia tai muuten laadukkaita kappaleita, mutta yleensä juryt ovat antaneet pisteitä hyvin vedonlyöntien kärjessä keikkuville suosikeille. Kyllähän se herättäisi ihmetystä, jos juryt jättäisivät nytkin Käärijän huonoille pisteille, kun se on kerännyt valtavasti huomiota ja suosiota. Ei siis kannata liikaa huolehtia siitä, että Suomen menestys kaatuisi juryihin. Esimerkiksi 2012 Venäjän mummot tulivat toiseksi, silloinhan yleisö-ja raatipisteet yhdistettiin, mutta luultavasti ne saivat juryltäkin ihan kohtuullisesti pisteitä tuohon sijoitukseen. Esitys oli monen mielestä hyväntuulinen ja herttainen, mutta ei sille oikein laulutaidosta voinut pisteitä antaa.

Vierailija
3784/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ESC Tom sanoi tällä videolla, että la Zarralla olisi huhujen mukaan tullut erimielisyyksiä Ranskan viisuorganisaation kanssa. Mitähän siellä on taustalla? Ainakin ranskalaiset lehdet on olleet aika kovasanaisia la Zarraa kohtaan, koska hän on kanadalainen.. Hölmöä tollanen omiin muroihin k.seminen!

La Zarra on aito diiva, ehkä hän antoi kovasanaista palautetta toimimattomista korvamikeistä.

Vierailija
3785/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmille on paikkansa, mutta nyt tekee mieli keskustella. Mäkään en oo ennen seurannut viisuja näin tarkasti. Edes viime vuonna, vaikka olin lukiossa intohimoinen rasmusfani. Käärijässä on sitä jotain.

Mun on vaikea uskoa Espanjan telemenestykseen. Raadeissa varmasti pärjää. Mäkin veikkaan Ranskaa parhaaksi big5-maaksi, koska saa luultavasti hyvät potit sekä raadeilta että katsojilta.

Ootteko muuten huomannut, että UK:n biisin kertsissä on samanlainen sävelkulku yhdessä kohdassa kuin Vesalan Tequilassa? Mietin miksi se kuulosti niin tutulta. En siis tod puhu mistään plagiarismista, kunhan tuli mieleen. Molemmat hyviä biisejä.

Vierailija
3786/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ESC Tom sanoi tällä videolla, että la Zarralla olisi huhujen mukaan tullut erimielisyyksiä Ranskan viisuorganisaation kanssa. Mitähän siellä on taustalla? Ainakin ranskalaiset lehdet on olleet aika kovasanaisia la Zarraa kohtaan, koska hän on kanadalainen.. Hölmöä tollanen omiin muroihin k.seminen!

La Zarra on aito diiva, ehkä hän antoi kovasanaista palautetta toimimattomista korvamikeistä.

Mutta kyllähän tekniikka näytti pelaavan Amsterdamissa ainakin muilla. Madrid nyt oli mitä oli. Ja miksi syyttäisi Ranskan Euroviisuorganisaatiota näistä, kun sehän oli järjestäjien vika. Veikkaan että taustalla on jotain isompaa.

Vierailija
3787/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmille on paikkansa, mutta nyt tekee mieli keskustella. Mäkään en oo ennen seurannut viisuja näin tarkasti. Edes viime vuonna, vaikka olin lukiossa intohimoinen rasmusfani. Käärijässä on sitä jotain.

Mun on vaikea uskoa Espanjan telemenestykseen. Raadeissa varmasti pärjää. Mäkin veikkaan Ranskaa parhaaksi big5-maaksi, koska saa luultavasti hyvät potit sekä raadeilta että katsojilta.

Ootteko muuten huomannut, että UK:n biisin kertsissä on samanlainen sävelkulku yhdessä kohdassa kuin Vesalan Tequilassa? Mietin miksi se kuulosti niin tutulta. En siis tod puhu mistään plagiarismista, kunhan tuli mieleen. Molemmat hyviä biisejä.

Mä kans ennustan Espanjan vähän floppaavan teleäänissä. Ranska tulee olemaan vahva telessä ja juryssa. Vaikka biisi on erilaisempi kuin voila 2021 niin on niissä joitain samaa ja ihmiset näytti rakastavan ranskalaista tyyliä

Vierailija
3788/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurojuryissä Suomi nyt siis neljäntenä. Jos pysyy samalla sijalla tai nousee yhden ylemmäs, ovat mahdollisuudet hyvät, jos siis viisuissakin raatisijoitus olisi sama. Nelossija raadeissa voi ihan hyvin riittää voittoon, koska Käärijä tulee luultavasti saamaan yleisöltä äänivyöryn. Tämän vuoden kattauksessa ei hirveästi ole muita (ehkä Loreenin lisäksi) jotka saisivat runsaasti yleisöääniä. Norja on ollut fanisuosikki, mutta loppupeleissä biisi on aika tavallinen jumputus eikä oikein voittomateriaalia. Sijoitus voisi olla jotakin 5. tai 6. luokkaa kuten Keinolla oli. Israelin esitys on vielä täysin kysymysmerkki. Biisi on aikamoinen sillisalaatti, laulaja on kyllä kaunis ja osaa tanssia, mutta tuskin vakuuttaa yhtä hyvin kuin SloMo viimevuonna. Ulkomusiikilliset seikat tulevat hänen kohdallaan antamaan varmaan enemmän pisteitä kuin itse kappale, jos esitys on vaikuttava.

Raati tulee pitämään Italiasta, mutta yleisölle tämä ei ehkä näyttäydy kovin erikoisena kappaleena. Ranskan tyylikäs kappale voisi olla enemmän myös yleisön makuun, mutta voittoon - tuskin. Hyvin tyypillinen ranskalainen biisi, jollainen oli myös 2021 sijoittuen toiseksi. Espanja voi olla yllättäjä, mutta jää arvoitukseksi, miten hyvin tällainen erikoinen taiteellisempi biisi vetoaa. Vaatii ehkä useamman kuuntelun avautuakseen, ja tämä tosiaan jakaa mielipiteitä, kun osa rakastaa ja osa tuntuu saavan laulutyylistä päänsäryn. Maagisella livellä voi sijoittua hyvinkin.

Måneskin nousi voittoon nelossijalta. :D

Mä en jaksa yhtään enää Norjan biisiä. Sillä ois voitettu viisut joskus 2011.

Vierailija
3789/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut tykkäämään Belgian ja Iso-Britannian biiseistä, vaikka ensikuuntelulla vaikutelma oli aika mitäänsanomaton. Ei kovin erikoisia biisejä toki, mutta kivan meneviä ja ovat kasvaneet useamman kuuntelun jälkeen. Britannia voisi päästä top kymppiin. Veikkaisin myös Itävaltaa ja Serbiaa top10.

Vierailija
3790/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milloin Ylellä alkaa viisujen esikatselut? YLE Fem tai YLE2?

Vierailija
3791/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla, olikohan 30.4.

Noihin suhtautuu nykyään vähän varauksella, ruotsinkielinen naistoimittaja on aika hallitseva hahmo ollut, miestoimittaja ei kai ole enää kuvioissa?

Vierailija
3792/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi EI, Mikko Silvennoinen on tunkenut itsensä Viisukuplaan.

Vierailija
3793/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset rehearsal videot tulee noin 8-10 päivää ennen semiä! Joten ei tarvi enää kauaa odottaa :D

Vierailija
3794/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin suhtautuu nykyään vähän varauksella, ruotsinkielinen naistoimittaja on aika hallitseva hahmo ollut, miestoimittaja ei kai ole enää kuvioissa?

Noissa tykätään jos nyt edes tykätään mistään ihan ihme biiseistä ja haukutaan kaikki, varsinkin suosikit.

Vierailija
3795/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jurystä tunnutaan usein ajattelevan että ne suosivat vain klassisia, taiteellisia tai muuten laadukkaita kappaleita, mutta yleensä juryt ovat antaneet pisteitä hyvin vedonlyöntien kärjessä keikkuville suosikeille. Kyllähän se herättäisi ihmetystä, jos juryt jättäisivät nytkin Käärijän huonoille pisteille, kun se on kerännyt valtavasti huomiota ja suosiota. Ei siis kannata liikaa huolehtia siitä, että Suomen menestys kaatuisi juryihin. Esimerkiksi 2012 Venäjän mummot tulivat toiseksi, silloinhan yleisö-ja raatipisteet yhdistettiin, mutta luultavasti ne saivat juryltäkin ihan kohtuullisesti pisteitä tuohon sijoitukseen. Esitys oli monen mielestä hyväntuulinen ja herttainen, mutta ei sille oikein laulutaidosta voinut pisteitä antaa.

Venäjä 2012 oli 11. juryissä, kuten Blind Channelkin 2021. Loreen sai yli kolminkertaiset raatipisteet. Että sikäli ei niin rohkaiseva esimerkki :). Mutta mielenkiintoista nyt katsoa, että yleisöäänissä mummoilla ja Loreenilla oli tosi pieni ero, 343 ja 332.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2012

Vierailija
3796/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 7.5. vieraana on ohjelmatietojen mukaan "artisti Tiina "JaloTiina" Forsby".

Vierailija
3797/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa tykätään jos nyt edes tykätään mistään ihan ihme biiseistä ja haukutaan kaikki, varsinkin suosikit.

Islannin vastaavassa ohjelmassa parhaat pisteet sai Kroatia.

Vierailija
3798/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko Silvennoinen oli jo viime vuonna Viisukuplassa.

Vierailija
3799/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko Silvennoinen oli jo viime vuonna Viisukuplassa.

Siksi kai jäikin katsomatta koko ohjelma. Totta puhuen viisujen seuraaminen on viime vuosina jäänyt pelkkien semien ja finaalin katsomiseen. Tämä vuosi on iso poikkeus.

Vierailija
3800/19410 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa samaan aikaan useita kansainvälisiä viisuäänestyksiä: OGAE, Eurojury ja viimeisenä joku INFE + lisäksi Youtuben aika isotkin äänestykset + kansalliset tv-raatiäänestykset. Eniten kiinnostaa se, päädytäänkö noissa edes suunnilleen samoihin tuloksiin.

Ketju on lukittu.