Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
3721/19410 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois suomalaisetkin vähän päivittää asenteitaan, ihan kaikessa, eikä elää jossain 40 vuoden takaisessa menneisyydessä.

Just tänä vuonna sain kuulla kuinka kuulemma Suomi häviää AINA Ruotsille jääkiekossa ja tätä säesti neljä tyyppiä,

kun totuus on että koko 2000-luvun aikana Suomi on voittanut Ruotsin useammin kun Ruotsi Suomen, mutta kun hoetaan noita samoja iänikuisia jargoneita vuosikymmenestä ja sukupolvesta toiseen, eikä tiedetä edes itse lajista yhtään miään.

Euroviisuissa Blind Chanelkin tuli kuudenneksi, mikä ei ole mikään surkeuden surkeus tulos ja olisi pärjännyt lähelle ykköspaikkaa, mutta Ruotsin raati ei anna Suomelle yhden yhtä pistettä, ei edes yhtä pistettä, mikä ei ole mitään muuta kun politisointia,

ja varmaan kostavat tänä vuonnakin tuon Naton takia Suomelle antamalla nolla pistettä, ihan sama vaikka meillä olis voittaja biisi.

Että vois näissä viisuissakin elää jo tätä vuosituhatta kun Suomi on pärjännyt pohjoismaihinkin verrattuna hienosti.

Musta tuntuu et esim. 90-luvun huono pärjääminen viisuissa ja ne toistuvat zero pointsit jätti jonkun alemmuuskompleksin monille suomalaisille viisuista. Ja aina aatellaan että Ruotsissa osataan paremmin. Moni ei ole kartalla nykytilanteesta jossa Suomen karsintoka pidetään laadukkaana ulkomailla. Olin itse todella yllättynyt UMK.n laadusra tänä vuonna.

Ruotsissa on aika paljon geneeristä laskelmoitua poppia ja itse ainakin arvostan enemmän persoonallista otetta. On mulla melloissa ollut takavuosina montakin suosikkia josta tykkään edelleen mutta ei tod pitäisi enää ainakaan potea mitään alemmuuskompleksia. Se on kyllä arsesta että raadit monesti suosii Ruotsia. Se on toisinaan jopa hupaisaa kun edes yleisö ei ole aina lämmennyt ruotsin biiseille

Vierailija
3722/19410 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja ja Portugali nousevat. Norja on edelleen hieno.

Suomen voisi vaihtaa jo asuaan.

Sitä minä ihmettelen miksi Kääryn ainoat esiintymisasut/edustuasut on kaalimato ja t-paita lähestulkoon. Eikö mitään muuta keksitty vai ehditty ommella kun menestys tuli niin nopeaa.

Brändi. Ja hyvä näin.

Eikö brändiin voi kuulua muita samanteemaisia vaatteita 😄 vähän samantyyppisiä vaatteita mutta hieman eri twistillä jotka näyträä kuiteskin artistilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/19410 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö se Lontoon keikka jostain livestreamista?

Pitää selvittää, mutta pahalta vaikuttaa senkin näkyminen. Toisaalta aika nopeasti tubeen tulee ensimmäiset videot.

Vierailija
3724/19410 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää selvittää, mutta pahalta vaikuttaa senkin näkyminen. Toisaalta aika nopeasti tubeen tulee ensimmäiset videot.

Mitää, eikö amsterdamia (eli huomista) muka näytetä livenä😭

Vierailija
3725/19410 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jotenkin niin iloinen tän vuoden viisuvuodesta. Niin paljon itselleni iskeviä kappaleita ja hauskoja persoonia artisteina(hauska ollut seurata somea), peräri suomen mahdollisuus viisuvoittoon. Suomen edustuskappale joka iskee. Viimeksi olen ollut innoissani blind channelin/måneskinin vuonna mutta tänä vuonna vielä enenmän. Mielestäni viisuissa on nykyään paljon laadukasta musiikkia jota ilolla kuuntelen ihan viisujenkin ulkopuolella.

Minä olen kolme kertaa ilahtunut suomen edustusbiisistä: Lordi, Blind Channel ja nyt Käärijä. Ihan Ok fiilikseen sai aikaan myös Softengine.

Vierailija
3726/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitää, eikö amsterdamia (eli huomista) muka näytetä livenä😭

Ilmeisesti ei, muutenkin heillä näyttää tietojen päivitys olevan aika hidasta. Pienellä porukalla tehdään

Vierailija
3727/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Puvustus jäänyt ikään kuin puolitiehen. Vihreän boleron kiehtovuuskin kärsii, kun sen näkee kaikkialla. Toukokuussa toivottavasti jotain erilaista vaatetusta edustamisiin. Paidaton voisi välillä hämmentää pukeutumalla paitaan. Muuten olen tietysti sitä mieltä, että mies itse on mahtava. Ehkä niuhotan tässä vaateasiassa

Vierailija
3728/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti oli siis tarkoitettu siihen aiempaan vaatekeskusteluun.

Vierailija
3729/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/5d827161-0cba-4b0c-a47d-dff5d104e9a1

Alkaa vaikuttaa siltä, että Yle tunkee taas esitykseen kaikkea liikaa ja tekee siitä vitsin... Eikö edes eurolavoja olisi voitu korvata jollain edustavammalla?

Äänestin Käärijää UMK:ssa siinä toivossa, että esitys olisi viisufinaaleissa vähemmän amatöörimäinen. Kappale on Suomen parhaimpia, mutta kirpaisee vähän silti.

Vierailija
3730/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso EI eurolavoille. Ulkomaalainen katselijakunta ei ymmärrä niiden ideaa ja tummaa taustaa vasten eivät näytä ollenkaan hyvältä isolla lavalla. Jos esityksessä nähdään pyroja ja muuta sälää, pelkään että show menee liian sekaiseksi. Sellainen tuskin vetoaa äänestäjiin. No ehkä yle tekee tästä farssin ihan sillä tarkoituksella ettei varmasti voiteta.

Ja tuo vihreä bolero on jo aika kulunut ja olisi kiva nähdä Käärijällä esityksissä jotain muuta. Esim. jokin kirkkaan värinen puvun takki, jonka heittäisi pois siinä kohtaa kun kappaleen sävellaji muuttuu.

Vierailija
3731/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tykkään eurolavoista. Tosi maskuliiniset ja Käärijämäiset. Eurolavat tosiaan onkin Käärijän oma idea. Tykkään siitä kontrastista, jossa ne vaaleanpunaiset hörhelöpukuiset tanssijat sekoilevat halpojen eurolavojen keskellä. Ei sovi yhteen, mutta sopii kuitenkin :D

Toimii. 

Vierailija
3732/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Ruotsin streamausmäärät kyllä vähän masentaa. Vaikka Käärijästä tykätään niin Loreeniakin äänestetään varmasti paljon. Ainoa toivo olisi että yleisö ei lämpenisi niin paljon kuin CCC:lle ja jury äänet jakautuisi Ruotsille ja Espanjalla (miksei vähän portugalillekin) ja myös Käärijää arvostettaisiin juryssa edes jossain määrin

Vierailija
3733/19410 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Norjan Tixin? Kappaleensa falling angel on mun viisulemppari parin vuoden takaa.. 🤩

Vierailija
3734/19410 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voitti euroviisut 2006. Megajuhlat torilla. Juhliikohan mikään muu maa euroviisuvoittoa niin näyttävästi kuin Suomi? 

Torilla siis tavataan Toukokuussa 2023? 

Vierailija
3735/19410 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Packalen oli yksi parhaista suomen euroviisuissa ja ihmettelen suuresti miksi ei pärjännyt paremmin!

Vierailija
3736/19410 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Käärijän silmät on ihan punaiset? :D

Vierailija
3737/19410 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen samanlainen musta bolero vihreillä niiteillä ois sopinut molempien pöksyjen kanssa ja myös keltainen bolero.Minuakin hieman harmittaa,että YLE olisi voinut hieman satsata,kun nyt on kerrankin näkyvyyttä,niin silloin ei tartuta siihen.Käärijä itse on kuitenkin osallistunut kaikkeen ihan kybälläKiitos hänelle.

Vierailija
3738/19410 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen samanlainen musta bolero vihreillä niiteillä ois sopinut molempien pöksyjen kanssa ja myös keltainen bolero.Minuakin hieman harmittaa,että YLE olisi voinut hieman satsata,kun nyt on kerrankin näkyvyyttä,niin silloin ei tartuta siihen.Käärijä itse on kuitenkin osallistunut kaikkeen ihan kybälläKiitos hänelle.

No hänellähän oli jossain stooreissaan kananpojankeltainen bolero ja sitten se musta lyhyt takki, oletettu UMK:n yläosa.  Nämä oli juuri ennen kuin lähti Madridiin. Olisiko ihan valinta kuitenkin käyttää noita tavaramerkkiasuja. Satunnaisemmatkin katsojat saattavat tunnistaa ja muistaa myöhemmin.

Vierailija
3739/19410 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa irlantilainen pitkän linjan euroviisuanalyytikko vertailee Suomen ja Ruotsin voittomahdollisuuksia. https://www.youtube.com/watch?v=g2EiNV58XGM

Vierailija
3740/19410 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa brittiläinen klassisen musiikin muusikko listaa oman paremmuusjärjestyksensä ja laittoi Käärijän ykköseksi.

Ketju on lukittu.