Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Ah, vielä 1.5 tuntia ja tiedetään millainen ekasta semistä tulee (Azerien biisi julkaistaan viideltä)
Siitä oli jo pätkä twitterissä. En ole twitterissä itse, joten en voi linkata sitä kun en muista, miltä tililtä löytyi. Toteutui taas se taika, että ihan hirveän kuuloisia on aina nämä teaser-biisit. Omaan korvaan kuulosti siltä, että on kuunneltu Beatlesia ja tehty siitä halpaversio. Tämä laulajaduo näyttää myös jotenkin epäsiisteiltä noissa kuvissa. Tulee mielikuva, että he haisee lyijykynältä.
Olin toivonut, että tulisi jotain itämaisvivahteista ja maalle ominaista (mitä se olisikaan). Tälle en veikkaa menestystä ja sehän tarkoittaa luultavasti sitten sitä, että ensi vuonna kuullaan taas ruotsalaistuotantoa Azereilta.
Jaahas, Azerbaidzanin lyhyt pätkä on jo julkaistu ja ellei tuo ole poikkeuksellisen huono osa biisistä niin uskaltaisin jo veikata jotain.
Semin varmat karsiutujat (ei missään järjestyksessä tässä tai muissakaan kategorioissa)
- Portugali
- Irlanti
- Latvia
- Azerbaidzan
Rajatapaukset - yksi näistä karsiutuu
- Malta
- Hollanti
- Sveitsi
- Israel
Varmat finalistit
- Ruotsi
- Suomi
- Tsekki
- Norja
- Moldova
- Serbia
- Kroatia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, vielä 1.5 tuntia ja tiedetään millainen ekasta semistä tulee (Azerien biisi julkaistaan viideltä)
Siitä oli jo pätkä twitterissä. En ole twitterissä itse, joten en voi linkata sitä kun en muista, miltä tililtä löytyi. Toteutui taas se taika, että ihan hirveän kuuloisia on aina nämä teaser-biisit. Omaan korvaan kuulosti siltä, että on kuunneltu Beatlesia ja tehty siitä halpaversio. Tämä laulajaduo näyttää myös jotenkin epäsiisteiltä noissa kuvissa. Tulee mielikuva, että he haisee lyijykynältä.
Olin toivonut, että tulisi jotain itämaisvivahteista ja maalle ominaista (mitä se olisikaan). Tälle en veikkaa menestystä ja sehän tarkoittaa luultavasti sitten sitä, että ensi vuonna kuullaan taas ruotsalaistuotantoa Azereilta.
Tässä teaser Azerien kappaleesta:
En tiedä trollaatko mutta vaivaudun silti vastaamaan että feikki. Tän videon alussa on oikea pätkä.
Toi kakkos semmi (eli se missä suomi ei ole mukana) on kyllä todella heikko. Itävalta ja slovenia ainoat oikeasti hyvät. Muuten vaikea sanoa miten käy.
Mika Newtonin innoittamana tutkin vuoden 2011 Euroviisut, en muista tuollaista laulajaa ollenkaan, enkä muista koko Euroviisuja. On ollut ilmeisesti historian huonoimmat viisut. Voittaja on joku Running Scared Azerbaidzanista, Italia toisena ja Ruotsin Saade kolmantena. Suomea edusti Paradise Oskar (21:s)
Newton oli peräti neljäs.
Irlannin kaksoset sentään tunnistaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mika Newtonin innoittamana tutkin vuoden 2011 Euroviisut, en muista tuollaista laulajaa ollenkaan, enkä muista koko Euroviisuja. On ollut ilmeisesti historian huonoimmat viisut. Voittaja on joku Running Scared Azerbaidzanista, Italia toisena ja Ruotsin Saade kolmantena. Suomea edusti Paradise Oskar (21:s)
Newton oli peräti neljäs.
Irlannin kaksoset sentään tunnistaa edelleen.
Olen samaa mieltä, että vuoden 2011 viisut ovat huonoimmat ikinä. Tuona vuonna aloin vieraantumaan viisuskenestä juuri sen takia. Vaikka yleensä en tykkäisi yhtään tuosta biisistä niin taso oli niin huono, että Eric Saade ansaitsi hyvän sijoituksensa, pakko myöntää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä trollaatko mutta vaivaudun silti vastaamaan että feikki. Tän videon alussa on oikea pätkä.
En trollaa, viisukuppilassa Azerbaidjanin ketjussa se pätkä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätkä mikä twitterissä oli. Kertosäe kun alkaa, niin hyvin beatlesmainen soundi on minunkin mielestäni.
Azerbaijanin edustaja on TuralTuranX kappaleella Tell me more. Mukana on räppiäkin. Ei tämä ole niin huono kuin moni sanoi sen olevan. Kisassa on mukana paljon huonompiakin biisejä. En usko että on kamppailemassa voitosta, mutta voi hyvinkin päästä finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Azerbaidzanin lyhyt pätkä on jo julkaistu ja ellei tuo ole poikkeuksellisen huono osa biisistä niin uskaltaisin jo veikata jotain.
Semin varmat karsiutujat (ei missään järjestyksessä tässä tai muissakaan kategorioissa)
- Portugali
- Irlanti
- Latvia
- AzerbaidzanRajatapaukset - yksi näistä karsiutuu
- Malta
- Hollanti
- Sveitsi
- IsraelVarmat finalistit
- Ruotsi
- Suomi
- Tsekki
- Norja
- Moldova
- Serbia
- Kroatia
Olen muuten samaa mieltä, mutta Portugali on mielestäni enemmän rajatapaus kuin varma karsiutuja - yllättävän moni näkyy pitävän siitä.
Israel taas on varma jatkoonmenijä, varsinkin jos live on näyttävä.
Kroatia on ennemmin rajatapaus - siinä on 50/50 mahdollisuudet kunnon telemagneettiin tai sitten se on koko semin viimeinen.
Kuuntelin äsken Loreenin viisubiisin ja sehän oli aika mitäänsanomaton. En jaksanut kuunnelle edes loppuun. Joidenkin mukaan muistuttaa Abban Winner takes it All -biisiä mutta eihän noissa ole mitään samaa.
Portugalilla on hyvät mahdollisuudet finaaliin. Kroatiasta en osaa sanoa. Kellään ei ole varaa mokata esitystään ykkössemissä.
Sellainen laulu sitten Kreikalta. Ajattelin ensin, että onpa taas turha, mutta puolustetaan sitä nyt silti vähän. En voi olla vertaamatta sitä Sveitsiin. Kreikan poika on ymmärtääkseni kirjoittanut biisinsä 14-vuotiaana ja kai tuottanut sen itse nyt 16-vuotiaana. Tuottamisesta en ole varma, mutta selittäisi sovituksen omituisuuden. Kappale kertoo laulajan omasta ahdistuksesta.
Sveitsin kappale taas on viimeisen päälle tuotettu ja sekin kertoo kai jostain ahdistuksesta, kun sanoituksessa shokeerataan verellä ja ruumissäkeillä. Minulle ei kuitenkaan tule tunne, että laulajalla olisi näistä omaa kokemusta.
Kumpaakaan laulua en rakasta ja tuskin kuuntelisin niitä huvikseni. Pakko silti sanoa, että Kreikan kotikutoisuus tuntuu virkistävämmältä Euroviisuissa.
RUOTSI on nyt vahva ja varma YKKÖSSUOSIKKI että ei mikään muu maa !
Kaikilla Top listoilla Ruotsi on ylivoimainen.
Jotta, silleen nyt menee.
Vaikka esittäjä ois miten Diiva, ( kuten onkin) niin eipä se näy pudottavan biisin suosiota.
Vierailija kirjoitti:
- Portugali
- Irlanti
- Latvia
- AzerbaidzanRajatapaukset - yksi näistä karsiutuu
- Malta
- Hollanti
- Sveitsi
- IsraelVarmat finalistit
- Ruotsi
- Suomi
- Tsekki
- Norja
- Moldova
- Serbia
- Kroatia
Moldova on kamala, samaa sarjaa viime vuoden Ranskan kanssa (paitsi se oli parempi), joka ei juurikaan saanut ääniä. Ei todella ole mikään varma finaaliin menijä. Israel sen sijaan pääsee varmasti finaaliin. Samoin todennäköisesti Portugali. Malta, Hollanti ja Sveitsi voivat kaikki karsiutua.
On kyllä laadullisesti todella epätasaiset semit. Ekassa semissä on todella paljon ennakkosuosikkeja ja paljon hypetettyjä (Ruotsi, Suomi, Norja, Tsekki, Serbia, Israel, Moldova), kun taas tokassa semissä sellaisia joilla on oikeasti mahdollisuus hyvään sijaan finaalissa, on pelkästään Itävalta ja ehkä Slovenia. Ekasta semistä tulee karsiutumaan muutama ihan kilpailukykyinen biisi, ja sitten taas tokasta semistä finaaliin pääsee jumbosijapotentiaalisia turhakkeita.
Hauskaa, kun pidätte itsejänne jonain musiikkiasiantuntijoina. Surkuhupaisaa. Oikeen pohditte sijoituksia ym
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun pidätte itsejänne jonain musiikkiasiantuntijoina. Surkuhupaisaa. Oikeen pohditte sijoituksia ym
Pidän itseäni pienen mittakaavan euroviisuasiantuntijana. Musiikin tuntemisen kanssa sillä ei välttämättä ole yhtään mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Azerbaijanin edustaja on TuralTuranX kappaleella Tell me more. Mukana on räppiäkin. Ei tämä ole niin huono kuin moni sanoi sen olevan. Kisassa on mukana paljon huonompiakin biisejä. En usko että on kamppailemassa voitosta, mutta voi hyvinkin päästä finaaliin.
En tiedä, mulle tää on selkeä putoaja ekasta semistä. Onhan kisassa huonompiakin, mutta ei montaa ekassa semissä ja sehän on ainoa millä on merkitystä jatkoonpääsyn kannalta. Samalla puoliskolla on kaksi muuta hitaampaa biisiä, jotka ovat paljon dramaattisempia tai niillä on ainakin potentiaalia sellaiseen esitykseen, kun kyseessä on kuitenkin Sveitsi ja Hollanti. Tästä tulee se vessataukobiisi.
Ja vielä tämäkin joukon jatkoksi: