Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortittoman kutsuminen mökille

Vierailija
19.05.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.

Kommentit (626)

Vierailija
361/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kutsunut vieraan. Vieras itse päättää, miten menee mökille vai meneekö ollenkaan. Olen hämmästynyt, että täällä on noon paljon ihmisiä, joiden mielestä kutsujan täytyy alkaa kuskata ja majoittaakin vieraita. Ei todellakaan tarvitse. Jos sellaiselle linjalle lähdettäisiin, kukaan ei enää kutsuisi ketään yhtään minnekään, kun niin kohtuuttomia vaaditaan.

No onneksi mä saan sentään vielä kutsua vieraita ja hommata heille kyytejä ihan kuten vain haluan.

Mutta kerro sä, miksi sä yleensä kutsut vieraita? Mitä ne vieraat sulle antaa?

Aika outo kysymys, että mitä vieraat antavat minulle. Luulevatko nämä autottomat lokkeilijat täällä, että he tuottavat kutsujalle jonkin atärvokkaan palkinnon läsnäolollaan?

Olen järjestänyt korona-aikana muutamia kutsuja mökillä, koska siellä on piha. Osa kutsutuista on tullut, osa ei. Oletan paikalle tulleiden halunneen tavata sukulaisia eli että he saivat kutsuista itselleen iloa. Ei tullut kertaakaan mieleen, että he olisivat siellä tekemässä palvelusta minulle ja että se pitäisi jollain rahallisella palvelulla korvata heille. Ihan ihmeellinen näkemys.

PS. Jokainen tuli omalla autollaan, ketään ei kuskailtu.

Vierailija
362/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa meille hevonperseentielle juhlistamaan kesäverhojen vaihtoa! Rento tilaisuus alkaa kello 13.02 tulethan ajoissa!

Ja hei Liisa, ainoa juna naapuripitäjään saapuu klo 14.20, joten valitettavasti emme pääse hakemaan, kun tulet piittaamattomasti myöhässä. Meillä on kädet täynnä juhlintaa ja välttämätöntä perunain keittoa.

Lämpimästi tervetuloa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha,

AP on takuulla yksi mun "ystävä"! Tosin tämä tapahtui viime kesänä. Aina hehkutti ihania kesäjuhliaan vielä ihanammalla mökillään ja vonkui sinne. Mä en ole mökki-ihmisiä ja tosiaan, ei ole autoa eikä edes korttia.  Koska viime kesä oli niin lämmin niin ajattelin, että miksei nyt kerrankin.

Katsoin junat, kaksi vaihtoa, matka-aika yhteensä 4 t ja risat. Kerroin kaverille, että tulisin näin, miten asemalta eteenpäin, matkaa joku 15 km. Hänpä veti kilarit, että on kuule niin kiire näissä järjestelyissä ja muutenkin. Lähetin sitten viestin, jossa sanoin, että antaa olla, lläydän varmaan kivaa tekemistä lähempääkin kuin yli neljän tunnin matkan päästä.

Muilta kavereilta kuulin, että väki joka vuosi vähentynyt näissä ihanissa bileissä juuri emännän skitsoilun vuoksi, milloin vieraat tekee mitäkin väärää. Mökki on ihan tavallinen suomalainen mökki. 

Oikeasti, me autottamat usein tulemme todella hankalasti ja kalliistikin niin pitkälle kuin sinne teidän korpikuuseen pääsee. 

Apua, onkohan meillä sama kaveri?

Jos on, et menettänyt mitään, mutta emäntä kyllä koko illan vaahtosi siitä, miten et tullutkaan, vaikka olit jo luvannut:-)

Olen ollut tämmöisissä bileissä, missä emäntä oikeasti kiehui, kun eräs oli sanonut, että ei pääse, koska ei ole autoa ja tivasi meiltä, että olisko meidän mielestä sitten pitänyt jättää meidät sinne itsekseen ja mennä tätä itsekästä bussilta hakemaan. Suuttui kun ajakka, kun porukka oli sitä mieltä, että kyllä me nyt täällä olisi se aika pärjätty, otettu vaikka drinksut. Sitä paitsi yksi pariskunta tuli vasta reilusti myöhemmin ja se ei ollutkaan mikään ongelma kuitenkaan. Niitä odoteltiin syömisessä, olivat selvästi emännälle "se tärkein", että sikälikin jäi aivan pskanmaku noista bailuista ja toiste en mene, piti riehansa missä hyvänsä.

Kukaan teistä muista ei sitten voinut kyyditä tuota autotonta? Vai eikö teitä edes pyydetty? Tunsiko kukaan teistä edes ko henkilöä?

Vierailija
364/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa meille hevonperseentielle juhlistamaan kesäverhojen vaihtoa! Rento tilaisuus alkaa kello 13.02 tulethan ajoissa!

Ja hei Liisa, ainoa juna naapuripitäjään saapuu klo 14.20, joten valitettavasti emme pääse hakemaan, kun tulet piittaamattomasti myöhässä. Meillä on kädet täynnä juhlintaa ja välttämätöntä perunain keittoa.

Lämpimästi tervetuloa!

Ap

Se riittää, Liisa tulee jos tulee.

Vierailija
365/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autottomana toteaisin, että jos ei aktiivisesti tarjota kyytiä, niin en lähtisi koko juhliin. Olisi mulla taksiraha, mutta en minä viitsisi jonkun mökkibileiden takia vaivautua. 

Sentään tajuat jäädä pois jos ei kyytiä tarjota.

Ihan uskomattomia sellaiset autottomat, jotka julistavat kuinka turha oma auto on tms, ja sitten kuitenkin ovat koko ajan vaatimassa kyytiä muilta.

Ei nyt liity tähän kesämökkijuttuun mitenkään.(kysehän oli  HUOM. VIERAILUKUTSUSTA)

Vierailija
366/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että autottomat vastustavat yksityisautoilua jostain ilmastosyistä tms. Kyse onkin näköjään vain siitä, että he vastustavat sitä, että joutuisivat itse maksamaan omasta liikkumisestaan. Silmiä avaava ketju.

Vierailija
367/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaisi maksaa taksia, mutta voi hitto jos sitä taksia ei saisikaan. Ei pääsyä mökille oikein voi jättää hyvän onnen varaan. Ahdistaa ajatuskin siitä, että kyyti ei olisi varmaa. 😄

Minä soitan ja varaan taksin, jos olen tulossa vaikkapa linja-autolla myöhään. Ja kun oma autoni oli rikki ja työt loppuivat klo 21, soitin päivällä, että taksi KK:n pihalle klo 21:10 ja kerroin, että olen menossa kotiin 30 km:n matkan.

Vierailija
368/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha,

AP on takuulla yksi mun "ystävä"! Tosin tämä tapahtui viime kesänä. Aina hehkutti ihania kesäjuhliaan vielä ihanammalla mökillään ja vonkui sinne. Mä en ole mökki-ihmisiä ja tosiaan, ei ole autoa eikä edes korttia.  Koska viime kesä oli niin lämmin niin ajattelin, että miksei nyt kerrankin.

Katsoin junat, kaksi vaihtoa, matka-aika yhteensä 4 t ja risat. Kerroin kaverille, että tulisin näin, miten asemalta eteenpäin, matkaa joku 15 km. Hänpä veti kilarit, että on kuule niin kiire näissä järjestelyissä ja muutenkin. Lähetin sitten viestin, jossa sanoin, että antaa olla, lläydän varmaan kivaa tekemistä lähempääkin kuin yli neljän tunnin matkan päästä.

Muilta kavereilta kuulin, että väki joka vuosi vähentynyt näissä ihanissa bileissä juuri emännän skitsoilun vuoksi, milloin vieraat tekee mitäkin väärää. Mökki on ihan tavallinen suomalainen mökki. 

Oikeasti, me autottamat usein tulemme todella hankalasti ja kalliistikin niin pitkälle kuin sinne teidän korpikuuseen pääsee. 

Apua, onkohan meillä sama kaveri?

Jos on, et menettänyt mitään, mutta emäntä kyllä koko illan vaahtosi siitä, miten et tullutkaan, vaikka olit jo luvannut:-)

Olen ollut tämmöisissä bileissä, missä emäntä oikeasti kiehui, kun eräs oli sanonut, että ei pääse, koska ei ole autoa ja tivasi meiltä, että olisko meidän mielestä sitten pitänyt jättää meidät sinne itsekseen ja mennä tätä itsekästä bussilta hakemaan. Suuttui kun ajakka, kun porukka oli sitä mieltä, että kyllä me nyt täällä olisi se aika pärjätty, otettu vaikka drinksut. Sitä paitsi yksi pariskunta tuli vasta reilusti myöhemmin ja se ei ollutkaan mikään ongelma kuitenkaan. Niitä odoteltiin syömisessä, olivat selvästi emännälle "se tärkein", että sikälikin jäi aivan pskanmaku noista bailuista ja toiste en mene, piti riehansa missä hyvänsä.

Kukaan teistä muista ei sitten voinut kyyditä tuota autotonta? Vai eikö teitä edes pyydetty? Tunsiko kukaan teistä edes ko henkilöä?

No siinähän se onkin, että kyllä tunnettiin, tai siis oltu samoissa juhlissa aikaisemminkin ja totta kai olisimme hakeneet, jos olisimme tienneet!

Saimme tietää hänen törkeydestään vasta noissa juhlissa, kun emäntä alkoi siitä paasata. Ja tosiaan kaikki oli sitä mieltä, että ei olisi bileet millään lailla pilalle menneet, vaikka emäntä olisikin käväissyt hakemassa, jos nyt ei kerran halunnut ketään meitä "vaivata".

Ja oli siis vain ilmoittanut, että ei pääse, kun ei ole autoa. Niinhän täällä kai monen mielestä pitääkin tehdä, jättäytyä pois, jos nyt ei ole mikään taikuri, joka osaa itsensä teleportata sinne mökille. Mutta tämä emäntäpä suuttui, oli kuulemma niin töykeä ilmoitus.

Mä en kyllä, for love of God, tiedä, mitä tän tyypin sitten olisi pitänyt tehdä: ei ole autoa, kun ei ole, emäntä ei tarjoa kyytiä, eikä kerro kenellekään muulle kyydin tarpeensa, mutta suuttumisen paikka, kun sanoo, että ei voi tulla.

Kyllä sen ainakin sinä iltana näytti siltä, että autoton ei voi voittaa tai tehdä oikein. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos porukkaa painaa autoilla mökille useampikin, on helvetin epäreilua ja töykeää vaatia yhtä saapujaa ensin jahtaamaan ja sitten makselemaan jotain pikkukylän taksia.

Mutta kuten sanottua, tuon emännän bileisiin mulla onkin tätä nykyä aina syy olla menemättä, ei tosin muutoinkaan liikaa olla tekemisissä.

Vierailija
369/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kutsunut vieraan. Vieras itse päättää, miten menee mökille vai meneekö ollenkaan. Olen hämmästynyt, että täällä on noon paljon ihmisiä, joiden mielestä kutsujan täytyy alkaa kuskata ja majoittaakin vieraita. Ei todellakaan tarvitse. Jos sellaiselle linjalle lähdettäisiin, kukaan ei enää kutsuisi ketään yhtään minnekään, kun niin kohtuuttomia vaaditaan.

Ihan kohtuutonta on tuollaisten,noin  köyhien henkilöauton ja  mökinomistajien ketään sinne mökilleen on kutsuillaan vaivatakaan.

On tietysti aivan eri asia, jos se mökki tai huvila sijaitsee samalla paikkakunnalla tai kauupunkialueella alle 10 km  säteellä , mutta jos puhutaan jostain, kymmenien kilometrien päässä sijatsevasta kesämökistä...

(jolla se sinne kutsuttu ei ole koskaan aiemmin vieraillutkaan ja jonne ei ehkä ole mitään liikenneturvallista  polkupyörätietäkään maantien yhteydessä )

...niin on kyllä aivan  kohtuuttomasti vaadittu että sitä paikkaa pitäisi kenenkään  lähteä polkupyörällä etsimään.

(polkupyöräilijä, eli pyörän 'moottori' ei muuten sekään toimi ihan  ilman 'polttoainetta'(=ruokaa)

Ja kymmenien kilometrien pyöräily vaatii sekin mahdollisuuden pienoiseen lepäilyyn ja mieluiten myös yöpymiseen perillä. 

Vierailija
370/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi mä saan sentään vielä kutsua vieraita ja hommata heille kyytejä ihan kuten vain haluan.

Mutta kerro sä, miksi sä yleensä kutsut vieraita? Mitä ne vieraat sulle antaa?

Aika outo kysymys, että mitä vieraat antavat minulle. Luulevatko nämä autottomat lokkeilijat täällä, että he tuottavat kutsujalle jonkin atärvokkaan palkinnon läsnäolollaan?

Olen järjestänyt korona-aikana muutamia kutsuja mökillä, koska siellä on piha. Osa kutsutuista on tullut, osa ei. Oletan paikalle tulleiden halunneen tavata sukulaisia eli että he saivat kutsuista itselleen iloa. Ei tullut kertaakaan mieleen, että he olisivat siellä tekemässä palvelusta minulle ja että se pitäisi jollain rahallisella palvelulla korvata heille. Ihan ihmeellinen näkemys.

PS. Jokainen tuli omalla autollaan, ketään ei kuskailtu.

Mökillänne mahtaakin  sitten  olla tilavakin parkkipaikka ?

Vierailija
371/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taidetaan nyt olla pohtimassa ja puimassa ongelmaa jollaiseen ei törmää kuin Vauva.fi -palstalla...

Vierailija
372/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mökki on jossain keskellä metsää, niin kutsuessani autottoman vieraan varaudun myös kuskaamiseen.

Mä en oikeasti ymmärrä, miten muuten voisikaan toimia!

Asun pikkukaupungissa, omakotitaloni on noin 15 m päässä linja- ja rautatieasemasta. Olen kutsunut useaankin kertaan kesäbileisiin ihmisiä ympäri Suomen. 

Ilman muuta keskustelen jokaisen, joka ei asu täällä, kanssa siitä, millä aikovat tulla. Kun kyseessä on kesäbileet, ymmärrän hyvin, että esim. pääkaupunkiseudulta haluavat tulla junalla, eikä omalla autolla, ettei ole seuraavan päivän (tai vaikka saman illan, riippuu aikatauluista) odottelua, koska voi ajaa (kyllä, hui, monet ottaa vähän drinksuakin).

Siinä on usein sumplimista, mutta aina ollaan selvitty siitä, kuka kulkee kenen kimppakyydissä, sillä autoilijoitakin on, ketä haetaan/viedään asemalle miten jne. Aina on vierailtakin löytynyt tiimihenkeä, eli joku 20 km kiekka ei todellakaan ole ongelma, jos jonkun toisen vieraan paikalle pääsy on siitä kiinni, herranen aika! 

Tai sitten on niin, että mun vieraat oikeasti on halunnut a) tulla niihin bileisiin b) ymmärtää, että muutkin haluaa tulla c) iloitsee siitä, että on bileet ja tulijoita ja osoittavat arvostusta emännälle näin, jeesaamalla sentään jonkun pienen kiertopolun heittämisen kautta.

Lisään muuten vielä, että vaikka asuisikin tässä kaupungissa, niin kun ei välttämättä asu ihan mun naapurissa (täällä on pidemmät etäisyydet) niin kyllä voi joku saada kyydin todellakin ihan kotiovelta ja ovelle takaisin muiden vieraiden autossa. Sanon vain, että tullessanne otatteko pliis mukaan Xn osoitteesta Y.

Komppaan kaikkea mitä sanoit ja olenkin ihmetellyt ketjua lukiessani onko tämä laajakin ongelma, kun on niin äkäisiä kommentteja. Ikinä ei ole tullut vielä omassa kaveripiirissä tai perhepiirissä ongelmaa kenenkään autottomuudesta, vaikka kaikenlaisia kokoontumisia on järjestetty milloin kenenkin mökillä tai jonkun maalle (=julkisten kulkuneuvojen ulottumattomiin) muuttaneen kotona. Aina saadaan kyydit järjesteltyä ilman draamaa. 🤷

Vierailija
373/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kieltämättä hämmentävä keskustelu. Jos olisin itse autolla tulossa juhliin, totta kai voisin tullessani tuoda vaikka itselleni ihan vieraankin ihmisen.

Ja olen muuten tuonutkin, kaverin juhliin toisen kaverin jostain ihan muusta piiristä, olimme toisillemme täysin vieraita (olimme yötä juhlapaikkakunnalla eli oletettavasti kyyditsin tätä henkilöä myös yöpymispaikan ja juhlapaikan välillä, mutta en kyllä edes muista, kenen juhlista tai mistä juhlista -- ehkä häät -- oli kyse... noloa).

Vaikka olisin tulossa eri suunnasta kuin missä asema sijaitsee, aivan hyvin voisin ajella vähän ylimääräistäkin. Tässä kyse 20 km matkasta suuntaansa ja tuskin ajaisin ihan mökin ohi jo menomatkalla (kun kerran vain lyhyt matka on valtatietä, ja iso osa mökki- ja kyläteitä, joilla nopeus on n. 40 km/h), eli ylimääräistä ajoa tulisi todennäköisesti vieläpä mahdollisesti huomattavastikin alle tuo 20 km suuntaansa (ja jos nyt sattuisi asumaan siinä AP:n mökin naapurissa, niin mikäpä vaiva minulle olisi ajella ilmastoidulla autolla tunti, kun se toinen vieras retuuttaisi julkisilla oletettavasti jostain kauempaa).

Vierailija
374/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kieltämättä hämmentävä keskustelu. Jos olisin itse autolla tulossa juhliin, totta kai voisin tullessani tuoda vaikka itselleni ihan vieraankin ihmisen.

Ja olen muuten tuonutkin, kaverin juhliin toisen kaverin jostain ihan muusta piiristä, olimme toisillemme täysin vieraita (olimme yötä juhlapaikkakunnalla eli oletettavasti kyyditsin tätä henkilöä myös yöpymispaikan ja juhlapaikan välillä, mutta en kyllä edes muista, kenen juhlista tai mistä juhlista -- ehkä häät -- oli kyse... noloa).

Vaikka olisin tulossa eri suunnasta kuin missä asema sijaitsee, aivan hyvin voisin ajella vähän ylimääräistäkin. Tässä kyse 20 km matkasta suuntaansa ja tuskin ajaisin ihan mökin ohi jo menomatkalla (kun kerran vain lyhyt matka on valtatietä, ja iso osa mökki- ja kyläteitä, joilla nopeus on n. 40 km/h), eli ylimääräistä ajoa tulisi todennäköisesti vieläpä mahdollisesti huomattavastikin alle tuo 20 km suuntaansa (ja jos nyt sattuisi asumaan siinä AP:n mökin naapurissa, niin mikäpä vaiva minulle olisi ajella ilmastoidulla autolla tunti, kun se toinen vieras retuuttaisi julkisilla oletettavasti jostain kauempaa).

Kiitos!

Mulla ei ole ajokorttia ja autoa, koska en ole sellaista oikeasti koskaan tarvinnut niin paljon, että se olisi järkevä sijoitus. Lisäksi olen kehittänyt itselleni asiasta vähän fobian, joka oikeasti hävettää. On noloa, että ei osaa ajaa autoa. Mutta niin se nyt vain kohdallani on.

Sen vuoksi olen todellakin valmis matkaamaan vaikka kuinka monta tuntia ja julkisia vaihdellen, jos kutsu on jonnekin mökille vaikkapa. Mutta jos julkisen saapumispaikasta on sitten juhlapaikkaan on vielä pitkä matka, niin kyllähän siihen sitten mun matka tyssää, jos isäntäväki ja muut juhlijat näkevät mut loisena, joka ei vain halua maksaa matkojaan.

Tuli oikeasti aika kamala olo ajatuksesta, että vieraana olisin heti alkuun vähempiarvoinen, rasittava loinen, koska en omista autoa tai osaa ajaa sitä.

Onneksi näin ei ole saaneet mua ne tuntemaan, jotka ovat mua jonnekin kutsuneet ja olen mennyt, mutta enhän mä nyt tiedä, mitä ovat ajatelleet ja takana puhuneet, jos kerran ihan yleinen käsitys on, että kaikkien pitää vain pärjätä paikalle joka paikkaan ilman mitään apuja.

Vierailija
375/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivokaamme siis että vieras liftaa kyydin ja perille saavuttuaan sytyttää mökin iloiseen roihuun.

Vierailija
376/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden huippuemäntien kannattaisi ottaa huomioon, että vieraat voi aina tuoda jotain ongelmia mukanaan. Heiltä on voinut unohtua jotain, mitä haluavat lainata tai peräti käyttää palauttamatta, jos on sen laatuinen juttu, he voivat pyytää jotain, mitä ei olekaan laitettu pöytään, joskus mökille tullessa vieraat voivat myös arvioida matka-ajan väärin ja tulla ajoissa/myöhässä, heille voi sattua joku vahinko matkalla tai mökillä, joka vaatii isäntäväen huomiota ja toimia, he voivat...joo, mitä enemmän tätä mietin, sen hankalammiksi vieraat, nuo kesäkansan loiset, huomaan ja muistutan itseäni, että tämä MINUN mökki, MINUN auto, MINUN kaikki ja menkööt nuo pois. Pois on hyvä.

377/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi hakea ennenkuin juhlat alkavat vai oletko liian hieno siihen

Y

Vierailija
378/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainoa ajokortiton vieras saa kyydin, mökille. Ap, yhteen autoon mahtuu useampi vieras. Toivottavasti tulee ikimuistoiset juhlat...

Vierailija
379/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia "ystäviä". Mun aivoon ei vaan sovi ajatus, että ystäväni kutsuisi minut kaukaa mökilleen ja sitten jättäisi hakematta asemalta. Kavereita asuu vaikka ja missä korvessa itselläkin ja aina kun sinne menen, niin oletus on että olen toivottu vieras ja mut haetaan sieltä mihin julkinen liikenne loppuu. Jos olisi ihan sama tulenko vai en, niin varmaan sitten jätettäisiin kutsumatta. Ainakin omassa kaveripiirissä oletus on, että kutsutut tulee paikalle ja niille järkätään yöpaikat, pesut ja ruoat. En näe syytä sille, että jonkun kesäjuhlan järjestäminen antaisi luvan aiheuttaa isäntäväen kutsumalle vieraalle näin suurta ongelmaa päästä niihin juhliin.

Vierailija
380/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että autottomat vastustavat yksityisautoilua jostain ilmastosyistä tms. Kyse onkin näköjään vain siitä, että he vastustavat sitä, että joutuisivat itse maksamaan omasta liikkumisestaan. Silmiä avaava ketju.

Totta. Olen aina luullut, että kun autoton ystävä kutsutaan jonnekin perähikiän mökille juhlimaan niin toki auton omistava tajuaa, että hänen perille pääsynsä on vähän myös sen kutsujan vastuulla. Kyllä kutsuja tietää, millaisen vaivan ja kasan ongelmia tuottaa ystävälleen saadakseen tämän juhliinsa. Ilmeisesti täällä ajatellaan, että on ihan ok pitää pippalot jossain metsän keskellä ja odottaa, että sinne matkataan parhaimmillaan satoja kilometrejä monella eri kulkupelillä ja sitten pitäisi vielä saada joku paikallinen taksikuski palvelemaan, että pääsee perille asti. Silmiä avaava ketju todellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä