Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajokortittoman kutsuminen mökille

Vierailija
19.05.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.

Kommentit (626)

Vierailija
381/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja porukkaa ottaa tämä trollin tosissaan. Ei juma...

Vierailija
382/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että autottomat vastustavat yksityisautoilua jostain ilmastosyistä tms. Kyse onkin näköjään vain siitä, että he vastustavat sitä, että joutuisivat itse maksamaan omasta liikkumisestaan. Silmiä avaava ketju.

Totta. Olen aina luullut, että kun autoton ystävä kutsutaan jonnekin perähikiän mökille juhlimaan niin toki auton omistava tajuaa, että hänen perille pääsynsä on vähän myös sen kutsujan vastuulla. Kyllä kutsuja tietää, millaisen vaivan ja kasan ongelmia tuottaa ystävälleen saadakseen tämän juhliinsa. Ilmeisesti täällä ajatellaan, että on ihan ok pitää pippalot jossain metsän keskellä ja odottaa, että sinne matkataan parhaimmillaan satoja kilometrejä monella eri kulkupelillä ja sitten pitäisi vielä saada joku paikallinen taksikuski palvelemaan, että pääsee perille asti. Silmiä avaava ketju todellakin.

Sen verran avaava, että pitää lajitella ystävät autollisiin ja autottomiin, ja jättää autottomien kutsuminen pois. Kutsu on heille liian rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaisi maksaa taksia, mutta voi hitto jos sitä taksia ei saisikaan. Ei pääsyä mökille oikein voi jättää hyvän onnen varaan. Ahdistaa ajatuskin siitä, että kyyti ei olisi varmaa. 😄

Minä soitan ja varaan taksin, jos olen tulossa vaikkapa linja-autolla myöhään. Ja kun oma autoni oli rikki ja työt loppuivat klo 21, soitin päivällä, että taksi KK:n pihalle klo 21:10 ja kerroin, että olen menossa kotiin 30 km:n matkan.

Muutoin ok. Mutta kun se Berner meni tekemään sen tempun, ettei taxilla enää uskalla liikkua. Varsinkaan vielä jossakin syrjäseuduilla. Mikä taxi sieltä tulisi ja olisiko se joku Afrikan tai Irakin liikenne"sääntöjä" noudattava - ehkä jopa moraalisääntöjä?

Vierailija
384/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin suunniteltu trolli, kaikki tulevat eri suunnasta ja ainoa mahdollisuus hakea kesken juhlien.   

Vierailija
385/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että autottomat vastustavat yksityisautoilua jostain ilmastosyistä tms. Kyse onkin näköjään vain siitä, että he vastustavat sitä, että joutuisivat itse maksamaan omasta liikkumisestaan. Silmiä avaava ketju.

Totta. Olen aina luullut, että kun autoton ystävä kutsutaan jonnekin perähikiän mökille juhlimaan niin toki auton omistava tajuaa, että hänen perille pääsynsä on vähän myös sen kutsujan vastuulla. Kyllä kutsuja tietää, millaisen vaivan ja kasan ongelmia tuottaa ystävälleen saadakseen tämän juhliinsa. Ilmeisesti täällä ajatellaan, että on ihan ok pitää pippalot jossain metsän keskellä ja odottaa, että sinne matkataan parhaimmillaan satoja kilometrejä monella eri kulkupelillä ja sitten pitäisi vielä saada joku paikallinen taksikuski palvelemaan, että pääsee perille asti. Silmiä avaava ketju todellakin.

Sen verran avaava, että pitää lajitella ystävät autollisiin ja autottomiin, ja jättää autottomien kutsuminen pois. Kutsu on heille liian rasittavaa.

Kutsu on liian rasittava ja tulee liian kalliiksi, koska taksi voi maksaa saman verran kuin kaikki muut matkakulut yhteensä. Ja joo, jos tulen monen sadan kilometrin päästä niin eiköhän siinä ole tarpeeksi stressiä ja vaivaa kaikkien bussien tai junanvaihtojen ym. kanssa. Eri asia jos on vain lyhyt matka takana ja loput taksilla, mutta eipä nuo metsäpirtit yleensä ole ihan taajamassa. Omalla autolla tuleva maksaa toki bensat, mutta muuten saa tulla oman aikataulun mukaan suorinta tietä minkä löytää.

Vierailija
386/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin suunniteltu trolli, kaikki tulevat eri suunnasta ja ainoa mahdollisuus hakea kesken juhlien.   

Miten niin kesken juhlien? Lue aloitus uudestaan. Siinä sanotaan, että kesken juhlien järjestelyn. Ja muutenkin, jos on hyvä kaveri, niin tuon ei pitäisi olla todellakaan ongelma. Siitä ei pitäisi edes keskustella.  Kestää reilu puoli tuntia tuollainen hakureissu.

Vierailija
387/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvitse autoa ja ajokorttia koska asun keskustassa ja kaikki palvelut lähellä. En ala korttia ja autoa hankkimaan jonkun mökkireissun takia. Jos ei pääse kyydillä helposti perille, jätän menemättä. Varmasti joku tulijoista voi koukata aseman kautta autollaan.

Vierailija
388/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kesken juhlien? Lue aloitus uudestaan. Siinä sanotaan, että kesken juhlien järjestelyn. Ja muutenkin, jos on hyvä kaveri, niin tuon ei pitäisi olla todellakaan ongelma. Siitä ei pitäisi edes keskustella.  Kestää reilu puoli tuntia tuollainen hakureissu.

Mutta tämä vierashan ei ap:n mukaan ole edes hänelle läheinen. Hyvin suunniteltu trolli todellakin.

Vierailija
389/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.

Ap

Isommat juhlat, joihin vain yksi tulee autotta, kaikki muut niin toisesta suunnasta, ettei ketään voi pyytää hakemaan. Muut saavat tulla kesken valmistelujen, mutta junantuomaa ei voi hakea.

Joko kiusaamistilanne tai trollialoitus.

Vierailija
390/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuminen on kohteliasta jo sinällään. Osallistua voi, jos haluaa ja pystyy, se ei ole pakollista kenellekään. Jos ei pääse paikalle, niin oma on menetyksensä.

Vierailija
391/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin jotain autollisista hakemaan ja saisivat  sopia itse korvausjärjestelyistä. Varmaan tommonen 40 km koukkaus autolla kuitenkin halvempi kuin taksilla sama matka. Jos osana isoa kaveripiiriä niin luulisi autottoman olevan jonkun autollisen kaveri??  Ilmaiseksi ei tietenkään tarvitse hakea, mutta joku kohtuullinen korvaus summa luulisi käyvän kaikille. Näin ainakin meidän kaveripiirissä.

Vierailija
392/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pyydetty autottomia vieraita tulemaan sen verran hyvissä ajoin, että ehdimme hakea asemalta. Esimerkiksi juhannusjuhliin mökillemme olemme kutsuneet vieraita ja kaksi heistä tulee jo edellisenä päivänä, koska juhannusaattona saattaa olla niin kiire aikataulu, ettei ehtisi hakea lähimmältä juna-asemalta.

Jos emme voisi majoittaa heitä yöksi, sanoisimme heidän olevan toki tervetulleita, mutta että valitettavasti emme ehdi hakea heitä asemalta, joten joutuvat järjestämään itse jonkun muun kyydin. Takseja siitä asemalta kyllä löytyy.

Vierailija
393/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisin 20 km päästä autolla, oletan että tulisi hyvissä ajoin ja auttaisi järjetelyissä. Jos joku muu hakee niin antaa reilun bensakorvauksen. Jos vain lokkeilee ja ei hanki autoa koska "aina jollakin on auto", niin voi miettiä onko muutenkin liian itsekäs tyyppi.

Vierailija
394/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit on keksitty. Autottomille jää valtavasti rahaa käteen kun ei ole autoa. Eli bussilla tai junalla lähimmälle pysäkille ka siitä taksi.

Itsellä menee autoon bensoineen 500-600 kuussa. En tietenkään kuskaa ketään. En maksa tuollaista summaa siitä ilosta, että saisin toimia ilmaisena taksina piheille ihmisille.

Jos ei ole autoon eikä taksiin laittaa rahaa niin sitten niille vieraille se reissu ei ole tärkeä. Heille on tärkeämpää säästää ja olla kotona, ettei vaan rahaa kulu. Kävellessäkin kengät voi kulua ja pyörän kumeihin menee ilmaa! Ei pysty menemään mihinkään. Voi voi.

Vierailija
395/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kännikuski valmiina. Ei voi kortti palaa, kun sitä ei ole.

Vierailija
396/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette itsekkäiden lokkien kavereita? Itse en ainakaan kaveeraa kenenkään sellaisen kanssa, jota haukkuisin selän takana lokiksi, siipeilijäksi, itsekkääksi, hankalaksi ja ties mitä tässä ketjussa on sanottu. Onko teillä oikeita ystävyyssuhteita lainkaan, jos on noin ikäviä tyyppejä kutsulistalla? 🙄

Vierailija
397/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia

On sitten aika pieni paikka

Vierailija
398/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mulle tärkeä ihminen, ajan vaikka 100km!

Vierailija
399/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuit mut, alas nyt tulla hakemaan :D

Vierailija
400/626 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla todella ulkona juhlimisasioista kun en ole ymmärtänyt että kaiken muun lisäksi juhlien järjestäjän pitäisi hankkia kyyditkin.

Enpä tiedä, ainakin niissä juhlissa joita mun kaveripiirissäni järjestetään jossain mökillä tai muuten kauempana (mukaan luettuna itse järjestämäni omat 40-vuotisjuhlani) ollaan hyvissä ajoin huolehdittu siitä, että autottomatkin pääsevät muiden kyydillä perille ja pois. Aina on löytynyt paikka, josta hakea ja jonne viedä ja joka ei ole kohtuuttoman mutkan takana. Koskaan ei kukaan ole joutunut pakosta ottamaan taksia. Eikä kukaan juhlien järjestäjä ole pahoittanut mieltään siitä, että jollakin vieraalla ei ole omaa autoa.

Mutta ehkä mun kaveripiirini sitten on poikkeus.