Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortittoman kutsuminen mökille

Vierailija
19.05.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.

Kommentit (626)

Vierailija
201/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites saarimökkiläiset sitten toimivat? Kutsuvat vieraita ja sanovat, että toivottavasti teillä on vene tai kanootti mukana, että pääsette perille. :)

No daa. Meillä on mökki saaressa mutta ei meidän veneeseen edes mahdu kuin oma perhe. Vieraaksi tulee ne jotka kykenee.

Tässä kiteytyy suomalaisten ihanuus. Esitetään kutsuja, jotta päästään vinoilemaan, mutta ei missään tapauksessa siksi, että oltaisiin oikeasti kiinnostuneita ihmisistä. 

Aivan. Olen hakenut lentokentältä vieraita ja sinne on yli 2 tunnin ajomatka yhteensuuntaan. Mutta toisille jopa 20 km tuntuu ihan ylivoimaiselta auttaa sitä ystävää pääsemään paikalle.

Lopputulos tulee olemaan, että ystävät katoavat lopulta. Kun kaikki on niin hankalaa ja aina annetaan ymmärtää kuinka vaikea on, niin lopulta jää sekä juhlat, että tapaamiset. Sitten sitä voi miettiä kuinka kivaa on juhlia yksin.

Järjestämistäsi juhlista, kun osa vieraista oli jo paikalla? Olit yli neljä tuntia poissa hakemassa yhtä porukkaa? Siitähän tässä oli kyse, ei matkan pituudesta sinällään.

Vierailija
202/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ystävää voi pyytää tulemaan aikaisin, ap ehtii hakemaan aamulla asemalta ja sitten voivat yhdessä tehdä valmisteluja? Tai voihan sitä tulla jo edellisenä päivänä, jos onnistuu. Kimppakyydit voisi myös yrittää järjestää, jos joku on ajamassa juna-aseman tai bussipysäkin lähistöltä. Vähän outoa minusta pyytää vieraaksi sellaisia, joiden tietää olevan ongelmissa kyydin kanssa ja sitten ei itse pysty mitenkään kyytiä tarjoamaan. Mikä pointti tuossa on, paitsi ärsyttää ja aiheuttaa kohtuuttomat matkakulut kaverille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.

Ap

Iteppä kutsuit, miksi?

Vierailija
204/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jännä jos kukaan hänen muista paikalle tulevista kavereistaan ei ole valmis edes maksua vastaan hakemaan. Ei tulisi mieleenkään vaatia juhlien emäntää hakemaan mua jostain 20km päästä. Mutta onhan näitä vieraita jotka olettavat esim hääkutsunkin saadessaan että heille on kaikki kyyditykset järjestetty valmiiksi...

Mikäli hääjuhlat järjestettäisiin paikassa jonne ei pääse julkisilla, niin huonosti ne on järjestetty, ellei ole varmistettu, että kutsuvieraat pääsee paikalle.

Voi hyvänen aika. Moni suosittu pikkukunnan hääkirkko on paikalla, jonne ei lauantaisin kulje busseja. Pitääkö hääparinkin jo kyyditä vieraita, jos joku aivoton ei kykene omin voimin paikalle?

Vierailija
205/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ystävää voi pyytää tulemaan aikaisin, ap ehtii hakemaan aamulla asemalta ja sitten voivat yhdessä tehdä valmisteluja? Tai voihan sitä tulla jo edellisenä päivänä, jos onnistuu. Kimppakyydit voisi myös yrittää järjestää, jos joku on ajamassa juna-aseman tai bussipysäkin lähistöltä. Vähän outoa minusta pyytää vieraaksi sellaisia, joiden tietää olevan ongelmissa kyydin kanssa ja sitten ei itse pysty mitenkään kyytiä tarjoamaan. Mikä pointti tuossa on, paitsi ärsyttää ja aiheuttaa kohtuuttomat matkakulut kaverille?

Miksi se taksi on niin suuri ongelma? Jos ei ole 35 taksiin niin paljonkohan on valmis antamaan bensarahaakaan kun ap ajaa 2x40 km? Vitosen?

Vierailija
206/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jännä jos kukaan hänen muista paikalle tulevista kavereistaan ei ole valmis edes maksua vastaan hakemaan. Ei tulisi mieleenkään vaatia juhlien emäntää hakemaan mua jostain 20km päästä. Mutta onhan näitä vieraita jotka olettavat esim hääkutsunkin saadessaan että heille on kaikki kyyditykset järjestetty valmiiksi...

Mikäli hääjuhlat järjestettäisiin paikassa jonne ei pääse julkisilla, niin huonosti ne on järjestetty, ellei ole varmistettu, että kutsuvieraat pääsee paikalle.

Voi hyvänen aika. Moni suosittu pikkukunnan hääkirkko on paikalla, jonne ei lauantaisin kulje busseja. Pitääkö hääparinkin jo kyyditä vieraita, jos joku aivoton ei kykene omin voimin paikalle?

Häät pitää järkätä niin, että autottomille on kuski. Sen voi palkata, jos itse ei ehdi. Tai sitten varautuu siihen, että kaikki vieraat eivät viitsi tulla häihin. Itse en lähtisi häihin, jonne ei julkisillakaan pääse, jos kuljetuksia ei olisi mietitty valmiiksi.

Vierailija
207/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.

Ap

Iteppä kutsuit, miksi?

Niin joo, vastaisuudessa neuvo kaikille: ÄLÄ KUTSU AINUTTAKAAN AUTOTONTA! Ainakaan pihiä sellaista...

Vierailija
208/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät pitää järkätä niin, että autottomille on kuski. Sen voi palkata, jos itse ei ehdi. Tai sitten varautuu siihen, että kaikki vieraat eivät viitsi tulla häihin. Itse en lähtisi häihin, jonne ei julkisillakaan pääse, jos kuljetuksia ei olisi mietitty valmiiksi.

Häävieras saa ihan itse hommata sen kuskin. Tai sitten jää pois. Ei ole hääparin velvollisuus selvittää jokaisen vieraan mahdollista autottomuutta ja järkätä kyytejä.

Vierailija
209/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hääpari palkkaa sulle kuskin? Maksaako ne sun hotellihuoneen myös?

Vierailija
210/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hääpari palkkaa sulle kuskin? Maksaako ne sun hotellihuoneen myös?

Ihan hyvin voi maksaa. Odottaahan hääparikin usein, että häävieraat maksavat heille vaikka mitä, pitkistä häämatkoista alkaen.  

Vierailija
211/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites saarimökkiläiset sitten toimivat? Kutsuvat vieraita ja sanovat, että toivottavasti teillä on vene tai kanootti mukana, että pääsette perille. :)

No daa. Meillä on mökki saaressa mutta ei meidän veneeseen edes mahdu kuin oma perhe. Vieraaksi tulee ne jotka kykenee.

Eikä sillä veneellä pääse liikkumaan muuten kuin siten, että koko perheen on aina oltava kyydissä?

Ei, tarvitaan kaksi ja lapsia ei voi jättää keskenään saareen.

Vierailija
212/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin että kävisin hakemassa ja veisin takaisin, mutta pyytäisin bensarahaa 16€ 80km matkasta (tulee 2kpl 40km reissua jos 20km päästä hakee ja auton kulutus 8l, bensa maksaa 2,50). Lisäksi pyytäisin 1€ ajoneuvoverosta koska se on noin 90c/päivä. Eli yhteensä 17€.

Autoilijana en ala ilmaiseksi kuskaamaan autottomia kun autoilijoita verotetaan törkeän raskaasti.

Vierailija
213/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se taksi on niin suuri ongelma? Jos ei ole 35 taksiin niin paljonkohan on valmis antamaan bensarahaakaan kun ap ajaa 2x40 km? Vitosen?

50e maksoi nyt vasta kun tarvitsin taksia 20 km matkalle.

Vierailija
214/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraanvaraisuutta kannattaa harjoittaa vain niiden, joilla on siihen varaa. 

Muut juhlikoot mökillään vain keskenään ja ihan vaan siellä omissa oloissaan .

Vierailija
215/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin niin että kävisin hakemassa ja veisin takaisin, mutta pyytäisin bensarahaa 16€ 80km matkasta (tulee 2kpl 40km reissua jos 20km päästä hakee ja auton kulutus 8l, bensa maksaa 2,50). Lisäksi pyytäisin 1€ ajoneuvoverosta koska se on noin 90c/päivä. Eli yhteensä 17€.

Autoilijana en ala ilmaiseksi kuskaamaan autottomia kun autoilijoita verotetaan törkeän raskaasti.

Jos pyöristetään niin 20€ olisi nykybensan hinnoilla sopiva korvaus jos hakee ja vie 20km päähän. Pitää muistaa myös vakuutukset, huollot, katsastus, korjaukset, renkaat jne mitä autoon tulee. Helposti 20€ kun pari kertaa käy 20km päässä.

Vierailija
216/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Iteppä kutsuit, miksi?

Niin joo, vastaisuudessa neuvo kaikille: ÄLÄ KUTSU AINUTTAKAAN AUTOTONTA! Ainakaan pihiä sellaista...

Ai, pitäiskö mökkivieraaksi sitten  tulla lompsa oikein kunnolla 'ladattuna' ja isoilla seteleillä ?

Vierailija
217/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap oma-aloitteisesti kutsuu autottoman, niin ap:n pitää samalla tarjoutua hakemaan sieltä 20 km päästä. Mutta jos se on se autoton, joka itse kutsuu itsensä, niin ap voi hyvin vastata, että minä en valitettavasti pääse hakemaan sinua, olet kyllä tervetullut, mutta miten aiot tulla mökille.

T. Eräs autoton

Kyllä se on vieraiden oma homma hoitaa kyyti eikä olettaa, että juhlien järjestäjä hänet hakee. Mistä lähtien on pitänyt vieraatkin hakea juhliin paikalle? Ennen juhliin suoriuduttiin itse eikä odotettu hovikyytiä.

Vierailija
218/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi saarimökkeilijä, mutta meillä kyllä venekyyti sisältyy kutsuun.

Vierailija
219/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä ainoa joka ihmettelee tän mökin sijaintia?

Sen on pakko olla liikenneympyrässä! Isot juhlat ja KAIKKI vieraat tulevat eri suunnista. Ilmansuuntia on neljä: pohjoinen, itä, etelä ja länsi. Plus väli-ilmansuunnat: koillinen, kaakko, lounas ja luode.

Melkoisen tähtisakaran keskipisteessä sitten on tämä mökki eikä yksikään autoilija osu sille matkahuollon linja-autoasemalle tahi juna-asemalle. Ei edes lähelle!

Vierailija
220/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tiedän hänen liikkumisrajoituksensa ja siitä huolimatta kutsun hänet korpimökilleni, niin totta kai huolehdin hänen pääsystään perille ja pois. En tosin ole ikikuunaan kysynyt keneltäkään vieraaltani ajokorttia. Junalla saapuvat helsinkiläisfröökkynät haen ilman muuta juna-asemalta ja kuskaan datshalleni, syötän, kylvetän ja juotan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi