Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortittoman kutsuminen mökille

Vierailija
19.05.2022 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen että miten toimitte kortittomien kavereiden kanssa jos mökille ei pääse julkisilla.
Yksi kaveri haluisi tulla mökkijuhliini mutta olettaa että hakisin hänet asemalta 20 km:n päästä.
Ei tosiaan olisi aikaa eikä haluakaan hakea kesken juhlien järjestelyjen.
Muut vieraat tulee eri suunnasta.

Kommentit (626)

Vierailija
181/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomana toteaisin, että jos ei aktiivisesti tarjota kyytiä, niin en lähtisi koko juhliin. Olisi mulla taksiraha, mutta en minä viitsisi jonkun mökkibileiden takia vaivautua. 

Minulla on auto, mutta en suoraan sanottuna usko että viitsisin vaivautua ap:n juhliin. Jos näin pieni asia aiheuttaa noin suurta stressiä, tiedossa on varmasti tooodella ihanat juhlat, kun emäntä on hysteerinen pikku järjestelyidensä kanssa ja kaikki kusee silti.

Sitäpaitsi minulla on omakin mökki, menen mieluummin sinne jos mökkeillä tahdon.

On tosi kohtuutonta oikeastaan järjestää juhlat mökilleen. Vierailta ihan turhaa hiekkatien ajamista, kun sen kummitädin velvollisuuslahjan voisi käydä viemässä sinne kaupunkiasuntoonkin ja jos ryypätä on aikomus, se onnistuu kaupungissakin. Ihan outoa, että ap ei voi ajaa ystävänsä takia 40 km, mutta kaikkien autollisten ystävien kyllä oletetaan ajavan ties miten pitkät matkat hänen surkeita pikku juhliaan varten?

Vierailija
182/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites saarimökkiläiset sitten toimivat? Kutsuvat vieraita ja sanovat, että toivottavasti teillä on vene tai kanootti mukana, että pääsette perille. :)

No daa. Meillä on mökki saaressa mutta ei meidän veneeseen edes mahdu kuin oma perhe. Vieraaksi tulee ne jotka kykenee.

Tässä kiteytyy suomalaisten ihanuus. Esitetään kutsuja, jotta päästään vinoilemaan, mutta ei missään tapauksessa siksi, että oltaisiin oikeasti kiinnostuneita ihmisistä. 

Täh? Miksi kutsuisin sellaisia joista tiedän etteivät pääse? Ja en nyt ole ostamassa isompaa venettä sen takia että voisin vieraita kuskata. On meillä sellaisiakin tuttuja joilla on oma vene tai halua lainata/vuokrata sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatkonyt vain,ikäänkuin  alleviivata sitä ja saada täältä positiivista huomiota sille, että sinulla on sekä kesämökki,että omistusauto ?

No jo on taas kuvitelmat! Mitä ihmeen alleviivaamista kellään on siinä, että on mm. kesämökki ja auto? Aivan normaalia elämää. Sulla ei ilmeisesti ole, kun noin kovasti ottaa egon päälle, että kateus vie pointit asiasta kuin asiasta. Kaikkea sitä saakin lukea! :D :D :D 

Vierailija
184/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jännä jos kukaan hänen muista paikalle tulevista kavereistaan ei ole valmis edes maksua vastaan hakemaan. Ei tulisi mieleenkään vaatia juhlien emäntää hakemaan mua jostain 20km päästä. Mutta onhan näitä vieraita jotka olettavat esim hääkutsunkin saadessaan että heille on kaikki kyyditykset järjestetty valmiiksi...

Mikäli hääjuhlat järjestettäisiin paikassa jonne ei pääse julkisilla, niin huonosti ne on järjestetty, ellei ole varmistettu, että kutsuvieraat pääsee paikalle.

Vierailija
185/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites saarimökkiläiset sitten toimivat? Kutsuvat vieraita ja sanovat, että toivottavasti teillä on vene tai kanootti mukana, että pääsette perille. :)

No daa. Meillä on mökki saaressa mutta ei meidän veneeseen edes mahdu kuin oma perhe. Vieraaksi tulee ne jotka kykenee.

Eikä sillä veneellä pääse liikkumaan muuten kuin siten, että koko perheen on aina oltava kyydissä?

Vierailija
186/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy suomalaisten ihanuus. Esitetään kutsuja, jotta päästään vinoilemaan, mutta ei missään tapauksessa siksi, että oltaisiin oikeasti kiinnostuneita ihmisistä. 

Täh? Miksi kutsuisin sellaisia joista tiedän etteivät pääse? Ja en nyt ole ostamassa isompaa venettä sen takia että voisin vieraita kuskata. On meillä sellaisiakin tuttuja joilla on oma vene tai halua lainata/vuokrata sellainen.

No aloituksessa on kyse kutsumisesta eikä väkisin tuppautumisesta.  

Vierailija
187/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jännä jos kukaan hänen muista paikalle tulevista kavereistaan ei ole valmis edes maksua vastaan hakemaan. Ei tulisi mieleenkään vaatia juhlien emäntää hakemaan mua jostain 20km päästä. Mutta onhan näitä vieraita jotka olettavat esim hääkutsunkin saadessaan että heille on kaikki kyyditykset järjestetty valmiiksi...

Kutsua kesämökille ei voida rinnastaa kutsuun häihin.

Puhehan näet oli alunperin vain siitä, että joku  tuttava esittää kutsun tulla juhliin kesämökilleen. (...huom. eikö varsinaiset  juhlat järjestetä yleensä kotona tai jossain muualla, kuin kesämökillä ?)

No, jos tuo mökki sijaitsee vaikka 35 km:n päässä asuinpaikastani, eikä kyydistä  ole mitään puhetta, tai edes sinne liikennöivistä  kulkuyhteyksistä kerrota ja sijaintikin vain tyyliin  että "Hernepolku 5" (eli perille pääsy sitten vain  niiden minun etsiskelyjeni varassa) niin kieltäydyn ilman muuta kohteliaasti sellaisesta "kutsusta".

'Pitäkööt vaan siellä itse omat  ryypinkinsä',ajattelen.  

Vierailija
188/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatkonyt vain,ikäänkuin  alleviivata sitä ja saada täältä positiivista huomiota sille, että sinulla on sekä kesämökki,että omistusauto ?

No jo on taas kuvitelmat! Mitä ihmeen alleviivaamista kellään on siinä, että on mm. kesämökki ja auto? Aivan normaalia elämää. Sulla ei ilmeisesti ole, kun noin kovasti ottaa egon päälle, että kateus vie pointit asiasta kuin asiasta. Kaikkea sitä saakin lukea! :D :D :D 

En tarvitse, sillä asun jo muutenkin kauniin järven rannalla. 

Vierailija
189/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnissa ei välttämättä ole taksia

Ja jos on niin mahdollisesti ajaa vain koulukyytejä ja kelakyytejä.

Vierailija
190/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autottomana toteaisin, että jos ei aktiivisesti tarjota kyytiä, niin en lähtisi koko juhliin. Olisi mulla taksiraha, mutta en minä viitsisi jonkun mökkibileiden takia vaivautua. 

Minulla on auto, mutta en suoraan sanottuna usko että viitsisin vaivautua ap:n juhliin. Jos näin pieni asia aiheuttaa noin suurta stressiä, tiedossa on varmasti tooodella ihanat juhlat, kun emäntä on hysteerinen pikku järjestelyidensä kanssa ja kaikki kusee silti.

Sitäpaitsi minulla on omakin mökki, menen mieluummin sinne jos mökkeillä tahdon.

On tosi kohtuutonta oikeastaan järjestää juhlat mökilleen. Vierailta ihan turhaa hiekkatien ajamista, kun sen kummitädin velvollisuuslahjan voisi käydä viemässä sinne kaupunkiasuntoonkin ja jos ryypätä on aikomus, se onnistuu kaupungissakin. Ihan outoa, että ap ei voi ajaa ystävänsä takia 40 km, mutta kaikkien autollisten ystävien kyllä oletetaan ajavan ties miten pitkät matkat hänen surkeita pikku juhliaan varten?

"Smarty gave a party, and no-one came..."

Vierailija
191/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tuo vieras sellainen, että hän voisi tulla jo edellisenä päivänä, yöpyä mökillä ja auttaa sinua hieman juhlien järjestelyissä? Ei hikityöpajaorjana mutta vaikka kokata osan ruuista tai kattaa pöydät.

Vierailija
192/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tuo vieras sellainen, että hän voisi tulla jo edellisenä päivänä, yöpyä mökillä ja auttaa sinua hieman juhlien järjestelyissä? Ei hikityöpajaorjana mutta vaikka kokata osan ruuista tai kattaa pöydät.

"

Siinä tapauksessahan  sitten asia olisi toinen ja se kysyttäisiinkin vain ,että: 'Voisitko tulla hieman auttamaan minua kesämökilleni, sillä tarvitsisin  siellä nyt vähän apua?'

Vierailija
193/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, huom, olen emännöimässä isompia juhlia. Tuo haku veisi tunnin. Kesken järjestelyjen en tosiaan haluaisi lähteä, osa vieraista on todennäköisesti tullutkin jo tuolloin.

Ap

Ensi kerralla ehkä itse olet tuossa tilanteessa. Silloin muut miettivät ihan samoin, etteivät millään haluaisi lähteä auttamaan sinua.

Lopulta käy niin, että muut tulevat tunnin myöhässä. Kaverisi ei pääse paikalle. Sinua harmittaa sekä se, että muut ovat myöhässä ja kaverisi pettynyt sinuun.

Kaikki kun ajattelevat lopulta vain ja ainoastaan itseään.

Vierailija
194/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita siihen kutsuun, että saapuminen vain omilla kulkuvälineillä, ja kaikki muut vaatimukset, joita sinulla on, kun haluat pitää mukavat, rennot juhlat. 

Onko sinusta kohtuullista odottaa juhlien järjestän lähteävän kesken juhlien hakemaan jotain vierasta? 

Kyllä on. Vieraiden kyydeistä tulee huolehtia. Kai joku auton omistava voi hakea. Tuo matka ei vie tuntia

Mistä sinä sen tiedät 😆 Meillä veisi jopa 1,5 h, yksi lossikin välissä. Loppumatka kuoppainen metsäautotie.

No huh sitten teille taksi varmaan maksaakin 150 e vähintään. Eli kyllä miettisin, voisiko YSTÄVÄ tulla mahd edellisenä päivänä vai eikö tosiaan kenenkään vieraan sydämestä löytyisi tilaa ajaa jopa 40 km edes maksusta. 

Vierailija
195/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Olen hakenut lentokentältä vieraita ja sinne on yli 2 tunnin ajomatka yhteensuuntaan. Mutta toisille jopa 20 km tuntuu ihan ylivoimaiselta auttaa sitä ystävää pääsemään paikalle.

Lopputulos tulee olemaan, että ystävät katoavat lopulta. Kun kaikki on niin hankalaa ja aina annetaan ymmärtää kuinka vaikea on, niin lopulta jää sekä juhlat, että tapaamiset. Sitten sitä voi miettiä kuinka kivaa on juhlia yksin.

Vierailija
196/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palstalaiset eivät juuri koskaan tunne sellaista asiaa kuin taksi?

Milloinkas olet viimeksi ajellut maalla taksilla? Taksit maksavat tuon taksiuudistuksen jälkeen aivan hunajata hunajata. Siinä menee äkkiä taksireissuihin satanen jos toinenkin.

mitä sitten. onhan autottomalla rahaa, kun ei joudu maksamaan kaikkia viherveroja, joita autoilijoilta kerätään

Vierailija
197/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsin hiljattain taksia, ja kuski teki kyllä selväksi että hän nyt hyvää hyvyyttään lähti lähikaupungista, kun ei kukaan muukaan kerran kyytiä ottanut. Ei vissiin ole niin yksinkertaista nykyisin sellaisen saaminen.

Vierailija
198/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ystävä ottaa autoilevan ystävän mukaan? Yksi vieras lisää suurissa juhlissa tuskin haittaisi.

Vierailija
199/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viherverot on parhautta 

Vierailija
200/626 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse autoton, mutta jos joku ystävä kutsuisi juhliin ja ilmoittaisi että tule omilla kyydeilläsi perille, niin en menisi. Juhlan järjestäjän pitää mielestäni miettiä etukäteen, miten saa autottomat vieraansa paikalle järjestettyä. Hän on kuitenkin päättänyt heidät kutsua ja tietää tilanteen. Julkiset voin tietysti maksaa, junat ja bussit siis, mutta taksi on niin kallista lystiä siihen päälle että jonkun yhden tai kahden päivän pippaloiden vuoksi en kuluttaisi niin paljoa rahaa matkoihin. 20km suuntaansa tekee helposti 40-50e per suunta, sunnuntaina vielä enemmän. Pienillä paikkakunnilla taksin saaminen ei edes ole mikään itsestäänselvyys, voi joutua odottamaan pitkäänkin jos se pitäjän ainoa taksi on jossain hevonkuusessa juuri silloin kun juna/bussi on asemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan