Mitäs punavihreät tällä kertaa olette mieltä Sanna Ukkolan kolumnista?
Onko Ukkola väärillä jäljillä, kun kyseenalaistaa Maryan Abdulkarimin ideologiset perusteet kieltäytyä keskustelusta Timo Soinin kanssa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin lukisin niitä sen turauksia, persuillehan ne on suunnattu.
Kummallinen näkökulma. Kyllä tämäkin kirjoitus on ihan kaikille, joka kannattavat länsimaista demokratiaa, sananvapautta ja keskustelua. Ja niille, jotka vastustavat vastakkainasettelua ja vastapuolen demonisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen näkökulma. Kyllä tämäkin kirjoitus on ihan kaikille, joka kannattavat länsimaista demokratiaa, sananvapautta ja keskustelua. Ja niille, jotka vastustavat vastakkainasettelua ja vastapuolen demonisointia.
Sama mieltä mutta sanopa tää valtaväestölle jotka kannattaa sananvapauden kaventamista vihapuhe lakia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikko :D Tuo on suunnilleen se reaktio kaikkeen mikä ei noudata 100% heidän ideologiaansa.
Ja toisaalta kaltaisiasi kuola pärskyen trumppia fanittavia on ns. oikeistosta ehkä kourallinen suomessa.
Pieleen meni. Minä en osallistu typerään ideologiseen sotaanne millään tavalla, olen enemmänkin hällävälisti. On hauskaa naureskella silloin tällöin kyllä tälle ideologiselle teatterille ja näille yliampuville tunnepitoisille reaktioille.
Positiivisesti yllättynyt tällä kertaa. Tosin negatiivisesti Sanna Ukkolan kolumneista ei voikaan oikein yllättyä.
T: punavihreä
Ukkola puhuu täyttä asiaa. Mennyt ihan pelleilyksi tämä politiikka, kun enää eivät riitelekään asiat, vaan ihmiset.
IM SO SORRY FOR MY WORLD Y H Y Y Y Y 😫😩😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mieltä mutta sanopa tää valtaväestölle jotka kannattaa sananvapauden kaventamista vihapuhe lakia tms.
Valtaväestö ei kannata niitä. Ja vielä vähempi kannattaisi, jos asian toista puolta avattaisiin enemmän. Nythän koko homma vaietaan, ja pikkuhiljaa demokratiaa nakerretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂.
...kai tuo oli tarkoitettu sarkastisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maryan ilmoittaa olevansa toimittaja. Luulisi juuri tuon ammatin olevan käytännössä aika vaikeaa, koska hän ei voi olla eri mieltä olevien kanssa samassa tilassa.
Moni, minäkin teen töitä kaikenlaisten ihmisten kanssa. Mutta en missään nimessä ole työni ulkopuolella niiden kanssa tekemisissä. Osa toimittajista on keskittynyt vain tiettyihin asioihin. Ja osa toimittajista voi valita työntää. Eiköhän tuossakin ole jo Maryaminnaika vaihtaa työtä. Ja nyt tuli sopivasti syy kohdalle.
Niin töissähän Maryan oli jälkiviisaissa, hän sai siitä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maryanin perustelut oli hyvät ja järkeen käyvät. Ukkolan kolumnia on turha lukea, koska ne on aina asenteelllisia, usein tarkoitishakuisia ja populistisia. Koen, että ne on aina suunnattu jotain vastaan. Ei neutraaleja vaan hyökkäyksiä.
Ensin itsekin ajattelin, että tyhmä veto Maryamilta, kunnes hänen perustelut luettuani vaihdoin käsitystä.Mitä ne sitten olivat ne perustelut?
Tästä tulee vaan mieleen taannoinen keskustelu siitä saako kristillisiä arvoja tunnustava esiintyä viihdeohjelmassa. Pidän kehitystä absurdina -siis haluttaisi rajata pois näkyvistä henkilöt, joiden poliittiset näkemykset tai arvot eivät vastaa omia. Vaikea uskoa olevansa Suomessa vuonna 2022.
On paljon poliitikkoja, ex-poliitikkoja, joista en erikoisesti pidä (keskustelun hlö incl), mutta outoa on silti joidenkin halu typistää julkinen keskustelu saman mielisten selkääntaputtelusessioiksi.
Eihän Myryan halunut ketään estää ohjelmasta. Hän osasi itse hyvin sen perustella ja kertoa. Minä esitän sen asian tässä huonosti. Hän ei siis halunut antaa vaikutelmaa, että tukee tietynlaisia asioita.
Itse ajattelisin, että jos minä esiintyisin naccien kanssa, niin antaisin kuvan että on ok hyväksyä heidän juttunsa. Tuosta voidaan olla montaa mieltä, mutta en itse haluaisi esim harrastaa jossain naccijoukossa. Tällä esimerkillä en väitä Soinin olevan nacci. Se on vain teoreettinen oman elämäni kautta esitetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koluminista en ole mitään mieltä, koska en jaksanut lukea sitä loppuun asti.
Mutta sitä mieltä olen, että jäsenyys Jälkiviisaissa ei ole mikään eläkevirka, jossa käydään esittelemässä omia ajatuksia vuodesta toiseen. Onko se Karvalakin siellä edelleen?
Usein keskusteluista tulee mielikuva, että tärkeintä ovat keskustelijat itse, eivät aiheet tai keskustelu. Aika on ajanut tämänkin ohjelman ohi.
Karvalalla on hyviä mielipiteitä ja on pitkälle kouluttautunut ja vieläpä väitellyt. On oikea toimittaja, mitä tämä MA ei ole. Mutta MA ilmoitti syyksi ko ohjelmasta lähtemiseen sen, että ei voi olla samassa tilassa Soinin kanssa tämän mielipiteiden takia.
MA olisi voinut lähteä myös ohjelmasta ilman syytäkin, joten olisi vältytty tältä kohulta.
"Ei voi olla samassa tilassa" on populistisedsti erotettu kontekstista. Perustelut oli perusteelliset ja erivivahteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maryan ilmoittaa olevansa toimittaja. Luulisi juuri tuon ammatin olevan käytännössä aika vaikeaa, koska hän ei voi olla eri mieltä olevien kanssa samassa tilassa.
Moni, minäkin teen töitä kaikenlaisten ihmisten kanssa. Mutta en missään nimessä ole työni ulkopuolella niiden kanssa tekemisissä. Osa toimittajista on keskittynyt vain tiettyihin asioihin. Ja osa toimittajista voi valita työntää. Eiköhän tuossakin ole jo Maryaminnaika vaihtaa työtä. Ja nyt tuli sopivasti syy kohdalle.
Niin töissähän Maryan oli jälkiviisaissa, hän sai siitä palkkaa.
Oli, ja miksei hän saisi irtisanoa itseään? Ei edes huonojen työkavereiden takia?
Mielestäni Soini vahvan populismin politiikaan. Hänen myöyään Suomeen tuli kulttuuri joka ei enää kunnioita mitään ja halveksii kaikkea. Politiikkaa tehdään jotain vastaan eikä oikeasti jonkun puolesta. Ymmärrän miksi Persut , vaikka tekevät osaksi ihan ok juttuja, määritellään kokonaisuudessaan vihamielisesti ja rasitiseksi. Tästähän siinä on kysymys. Soini henkilöytyu kaikkeen siihen paskaan, mitä persuidta löytyy. Vaikka hän ei itse sitä ole eikä enää ole edes persu.
Ketju poistoon, täällä ei ole turvallinen tila.