Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka haluaisivat järjestää juhlia, mutta ette uskalla?

Vierailija
19.05.2022 |

Tiedän tällä palstalla olevan paljon ihmisiä, jotka eivät pidä juhlista - omista tai muiden, ja jotka eivät "ymmärrä" miksi juhlia ylipäätään mitään.

Mutta onko täällä ketään, joka haluaisi olla juhlittavana joskus?

Minulla on aina ollut vähänlaisesti kavereita, ja sukuni on etäinen riitaisa. Syntymäpäiväni on marraskuun viimeisenä päivänä, jolloin on pikkujoulukausi vilkkaimmillaan.

En ole koskaan juhlinut synttäreitäni kavereiden kanssa. Joskus ennen lapsia käytiin miehen kanssa kylpylässä, mutta sekin jäi sitten. En pitänyt valmistujaisia, koska samana viikonloppuna oli kahden serkkuni yo-juhlat, jossa kaikki olivat. Rippijuhlissani oli muutama ihminen, koska yhdellä serkulla oli juhlat samaan aikaan ja kaikki olivat siellä.

Häitä juhlittiin pienesti. Olisin toivonut isompia juhlia, mutta jänistin. Pelkäsin, ettei ketään kiinnosta.

Nyt täyttäisin tänä vuonna 40. Olemme saamassa talon valmiiksi loppukesästä, ja olen keksinyt kaikkia ihania koristeita ja juttuja mitä tehdä juhlissa - siis muiden, ei minun. En vaan uskalla edes ajatella että olisi minun juhlat, ihmisiä tulisi mielellään ja saisin jopa lahjoja!

Noloa aikuiselta, tiedän 😞

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin. Olisi mukavaa emännöidä jotkin pienehköt juhlat, tehdä kaikkia tarjottavia ja laittaa nätisti esille, mutta ei ole juurikaan läheisiä joita voisi kutsua. 3 ystävää, mutta nämä eivät tunne toisiaan ollenkaan niin olisi vähän erikoista kutsua heidät kerralla, eikä tuosta vielä saisi kovin isoja juhlia aikaiseksi. Suvun kanssa en kauheasti ole tekemisissä, eikä sukuni ole innokas juhlimaan tai tulemaan isommalla porukalla käymään.

Vierailija
2/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ihmeessä yhdistetyt tuparit+40 v. Ansaitset juhlat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Etkö edes lapsille ole synttärijuhlia järjestänyt?

Vierailija
4/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävä järjesti tällaiset muutama vuosi sitten. Ihmisiä tuli paikalle, ja jokainen onnitteli ystävän miestä hienon talon rakentamisesta 😅 Ystävän anoppi toi tuparilahjaksi aineettoman lahjan: neljä leffalippua saatesanoin, että poikansa voi viedä heidän kolme lastaan niillä katsomaan mikälieMarvel-leffa se olikaan.

Ystäväni sai lahjan minulta ja puolisoltani, ja omilta vanhemmiltaan kukkakimpun. Talon rakentamisesta keskusteltiin, sisustusjutuista vähän naureskeltiin että on se kumma kun ystävällä niin vaativa maku. Onnittelulaulua ei laulettu, ehdotin mutta ystäväni ei halunnut.

Hänestä näki että pahoitti mielensä, mutta ei sanonut mitään. Minua harmitti todella paljon hänen puolestaan, ja itse asiassa suututtaa edelleen kun mietin tuota.

Ihmiset ei vaan tajua.

Vierailija
5/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista. Etkö edes lapsille ole synttärijuhlia järjestänyt?

Häh? Totta kai olen. Ap

Vierailija
6/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti, kun tajusin että juhlia voi järjestää muutenkin kuin omine synttäreiden tai häiden kunniaksi.

Minullakin synttärit ovat tammikuussa, heti pikkujoulukauden, joulun ja uudenvuoden päälle. Silloin jokaikinen on kurkkuaan myöten täynnä bileitä ja sää on joko jäinen ja räntäinen tai säkkipimeä.

Siksipä pidänkin joka vuosi heinäkuussa puutarhajuhlat. Tarjoan jotain syömistä ja juomista, vieraat tuovat yleensä osan. Saan nykyisin jo apua järjestelyihinkin ja juhliani osataan odottaa.

Ehkä vähän lapsellista, mutta juhlista vie paljon painetta pois kun niitä ei ole kytketty merkkipäivään. Vieraiden ei tarvitse miettiä, onko hirveän epäkohteliasta olla tulematta, ja kukaan ei tule juhliini vain pakosta pönöttämään. Ja etenkin sen lahjahomma - ei tarvitse puolin ja toisin miettiä, että mitä voisi antaa tuolle aikuiselle ihmiselle jolla on jo kaikkea, ja sitten tuskailla että minne voi kyörätä kaiken tuon tavaran mitä ei olisi todellakaan tarvinnut. Voidaan vain keskittyä viettämään hauska päivä.

Vierailija
7/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä idea jos et halua olla täysin keskipisteenä. 

Juhlat on ihania varsinkin sellaisten ystävien kanssa ettei tarvitse pönöttää eikä edustaa. Meillä pidetään ystäväperheiden (nyttemmin parien kun lapset on aikuisia) kanssa monet juhlat per vuosi, jokainen vuorollaan ja jokaisella on oma teema. Tilanteesta ja juhlasta riippuen tehdään ruokaa yhdessäkin, ei vain niin että istutaan pöydässä odottamassa annoksia. 

Kesällä juhliminen on tietty helpompaa kun tilaa voi jatkaa ulos mutta marraskuu on tosi hyvä aika "laskeutua" jouluteemaan. Kylmä buffet mezejä, tapaksia ja antipastoja niin ei tarvitse olla vahtimassa ruuan valmistumista ja suurimman osan voi tehdä edellisenä päivänä

Vierailija
9/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävä järjesti tällaiset muutama vuosi sitten. Ihmisiä tuli paikalle, ja jokainen onnitteli ystävän miestä hienon talon rakentamisesta 😅 Ystävän anoppi toi tuparilahjaksi aineettoman lahjan: neljä leffalippua saatesanoin, että poikansa voi viedä heidän kolme lastaan niillä katsomaan mikälieMarvel-leffa se olikaan.

Ystäväni sai lahjan minulta ja puolisoltani, ja omilta vanhemmiltaan kukkakimpun. Talon rakentamisesta keskusteltiin, sisustusjutuista vähän naureskeltiin että on se kumma kun ystävällä niin vaativa maku. Onnittelulaulua ei laulettu, ehdotin mutta ystäväni ei halunnut.

Hänestä näki että pahoitti mielensä, mutta ei sanonut mitään. Minua harmitti todella paljon hänen puolestaan, ja itse asiassa suututtaa edelleen kun mietin tuota.

Ihmiset ei vaan tajua.

Voi ei!

Tuo oli kurja tilanne, eihän se mies sitä taloa yksin tehnyt! Ehkä olisi voinut kuitenkin mainita kutsussa että tässä hoidetaan synttärit ja tuparit samalla kattauksella. 

Vierailija
10/11 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei vaan tajua.

Voi ei!

Tuo oli kurja tilanne, eihän se mies sitä taloa yksin tehnyt! Ehkä olisi voinut kuitenkin mainita kutsussa että tässä hoidetaan synttärit ja tuparit samalla kattauksella. 

Oli se mainittukin, mutta ei ollut ilmeisesti tärkeä asia niille muille.

Vierailija
11/11 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.