Miksi Greta Garbo ei koskaan mennyt naimisiin?
Hän ei ollut mikään ruma nainen, varmasti olisi ollut ottajia.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minua risoo tämä ajatus että jos ei nainen mene naimisiin tai elä miehen kanssa niin hän olisi automaattosesti lesbo.
Ei se nykyään niin menekään. Tuohon aikaan kuitenkin kyllä.
Minusta oli hyvä asia se, että jos Greta Garbo ei saanut sopimusneuvotteluissa MGM:n kanssa tahtoaan läpi, hän saattoi sanoa: - Minä taidan lähteä nyt kotiin. Laudahdus tepsi lähes poikkeuksetta, ja Garbosta tuli 1930-luvun korkeimmin palkattu nainen USA:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli hyvä asia se, että jos Greta Garbo ei saanut sopimusneuvotteluissa MGM:n kanssa tahtoaan läpi, hän saattoi sanoa: - Minä taidan lähteä nyt kotiin. Laudahdus tepsi lähes poikkeuksetta, ja Garbosta tuli 1930-luvun korkeimmin palkattu nainen USA:ssa.
Garbon omaisuus oli hänen kuoltuaan vuonna 1990 yli 32 miljoonan taalan suuruinen, vaikka hän ehti olla eläkkeellä melkein 50 vuotta. Taisi olla hyvät sijoittajat apuna.
Greta ei ollut turhamainen stara. Kun muuan toimittaja kysyi häneltä New Yorkin lentokentällä 1960-luvulla, oletteko Greta Garbo, hän vastasi tiukkaan sävyyn: "Minä OLIN Garbo!" Jos joku hänen tuttavistaan erehtyi tiedustelemaan Gretalta mitään hänen elokuvauraansa liittyvää, kuului vastakysymys: "Miksi se on sinusta niin tärkeää?"
Vierailija kirjoitti:
Greta oli moderni nainen ja rutkasti aikaansa edellä. Tältä hän näytti vuonna lähes 100 vuotta sitten.
https://literaryfictions.files.wordpress.com/2022/03/1926-greta-garbo-i…
Yksi Greta Garbon harvoista haastatteluista. Ja siinäkin hän vaikuttaa hyvin pian siltä, että voisitteko, "arvon" toimittajat, suksia jo kuuseen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis oli ja uniikki nainen, oli sitten lesbo tai ei.
Pitkät silmäripset olivat aidot, mitään irtoripsiä ei tarvittu.
Siihen aikaan naisen itsenäisyys meni samoin tein, kun hän meni naimisiin. Hän oli rikas, joten varmasti arvosti sitä, että sai itse päättää asioistaan. Moni tuntuu unohtavan, että maailma oli siihen aikaan ihan erilainen mitä nyt.
Greta Garbo, samoin kuin Brigitte Bardot, ei suostunut minkään valtakunnan kauneusleikkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan naisen itsenäisyys meni samoin tein, kun hän meni naimisiin. Hän oli rikas, joten varmasti arvosti sitä, että sai itse päättää asioistaan. Moni tuntuu unohtavan, että maailma oli siihen aikaan ihan erilainen mitä nyt.
Greta sanoi, ettei hän halunnut enää koskaan kokea uudelleen sitä köyhyyttä, jonka hän joutui läpikäymään Tukholman lapsuus- ja nuoruusvuosiaan. Rahaa piti olla, se toi tullessaan vapauden ja itsenäisyyden tehdä tai olla tekemättä mitään.
Jotkut rikkaat poikamiehet jättivät Garbolle perintöjään. Hän hylkäsi ne kaikki. Ihailijapostia tuli aikoinaan säkkikaupalla, mihinkään kirjeeseen ei Greta vastannut: "En tunne noita ihmisiä, miksi he kirjoittelevat minulle?"
No, mitäs tuo nyt on? Täytän ensi kuussa 46 enkä ole koskaan ollut naimisissa - enkä mene. Ei kiinnosta!
Noudatti monen posti kortin lausumaa tai sanomaa.Mae West: Avioliitto on laitos,enkä ole viellä laitoskypsä!( sama tällä)Hän on myös( arvailuni) voinut ajatella rakkaus on ikuista,mutta kohde voi vaihtua milloin vain!
Muistaakseni Garbolla oli romanssi filmitähti John Gilbertin kanssa. Gilbert kosikin ja sai kieltävän vastauksen. Lisäksi oli naissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Garbolla oli romanssi filmitähti John Gilbertin kanssa. Gilbert kosikin ja sai kieltävän vastauksen. Lisäksi oli naissuhteita.
Gilbertillä oli pakkomielle mennä naimisiin Garbon kanssa. Hän uhkasi kerran jopa ampua Gretan kännipäissään, niin että ei mikään ihme, jos hän moisen episodin jälkeen päätti jättää miehet taakseen.
Halusi olla vapaa,kukaan mies ei sytyttänyt silleen oikein tai kukaan ei vaan kosinut
Kaikkee sääki miätit. Ihanaa että eli näköisensä elämän ilman mielistelyä. Ja kaunis oli.