Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupuuko muut taloushallinnon töissä?

Vierailija
18.05.2022 |

Olen ihan loppu työtahtiin isossa pörssiyhtiössä. Juuri kun luulee, että nyt helpottaa niin tulee uusia projekteja, joita pitää koordinoida tai lisää työtehtäviä! Kuukauden ekana viikkona turha haaveilla näkevänsä lapsia, varsinkaan kvartaaleina. Saldotunnit voi joskus pitää, kun on aikaa...jos sellainen aika tulisikin...

Töissä ei puhuta jaksamisesta, muut tuntuvat olevan superihmisiä, jotka jaksaa aina. Itse en enää jaksa pitkiä työpäiviä ja jatkuvaa kiirettä. Onko muualla tahti rauhallisempaa?

Onko muita uupuneita talousalan ihmisiä täällä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Itse uuvuin täysin enkä ollut siinä tilitoimistossa ainoa.

Vierailija
2/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Itse uuvuin täysin enkä ollut siinä tilitoimistossa ainoa.

Mitä teit, jäitkö sairaslomalle/vaihdoitko työpaikkaa?

Pelkään vaihtaa työpaikkaa, jos sama on eessä muuallakin. Oon henkisesti ja fyysisesti niin huonossa kunnossa uupumuksen takia, että saisin sairaslomaa masennus tm. diagnoosilla, mutta mitä sen jälkeen? Resursseja on koko ajan vähennetty, niin tuskinpa mitään joustoa tulee jatkossakaan työnantajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaii niilläkin on verovirastosssa tuulettimet. Aika hikisiä äijiä varmaaan.

Vierailija
4/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hlvetin iso pää noilla äijillä. Jos pelkkä pää punnitaan niin paino on varmaan jotain 40 kiloa ainakin.

Vierailija
5/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu kuulla... Just kun vaihdoin alaa ja aloin opiskelemaan taloushallintoa...

Vierailija
6/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hlvetin iso pää noilla äijillä. Jos pelkkä pää punnitaan niin paino on varmaan jotain 40 kiloa ainakin.

Toimistotuoli eii kauaa kestä kun alkaa jo naukua. 400 kiloa nouseee suorille käsille helposti.

Vierailija
7/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä tosi moni uupuu. Tosin parhaan osaamispohjan saa isommista tilitoimistoista. Moni käykin sen 1-3 vuotta niissä (eka alan työ) keräämässä kokemusta ja vaihtavat sitten pois. Isoissa tarvitaan tämän vuoksi kokoajan uusia -> palkataan paljon myös vastavalmistuneita ja koulutetaan sisäisesti sitten porukkaa. Ei ole paljoa varaa nirsoilla hakijoiden suhteen. :D

11 vuotta alalla ja koen pääosin tehtävät nykyään niin tylsiksi, että alan vaihtoa harkitsen kyllä vakavasti. Ainahan sitä voisi enemmän ja enemmän tätä alaa opiskella, mutta se on sellaista pilkunviilausta ja nysväystä siinä vaiheessa, ettei ole kyllä oma juttu ollenkaan. Konsultointia teen sivutoimisesti kyllä, se on kivempaa.

Vierailija
8/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupuu! Just jättäydyin tyhjän päälle.

Vierailija
9/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä tosi moni uupuu. Tosin parhaan osaamispohjan saa isommista tilitoimistoista. Moni käykin sen 1-3 vuotta niissä (eka alan työ) keräämässä kokemusta ja vaihtavat sitten pois. Isoissa tarvitaan tämän vuoksi kokoajan uusia -> palkataan paljon myös vastavalmistuneita ja koulutetaan sisäisesti sitten porukkaa. Ei ole paljoa varaa nirsoilla hakijoiden suhteen. :D

11 vuotta alalla ja koen pääosin tehtävät nykyään niin tylsiksi, että alan vaihtoa harkitsen kyllä vakavasti. Ainahan sitä voisi enemmän ja enemmän tätä alaa opiskella, mutta se on sellaista pilkunviilausta ja nysväystä siinä vaiheessa, ettei ole kyllä oma juttu ollenkaan. Konsultointia teen sivutoimisesti kyllä, se on kivempaa.

Mä alkaiisin tehdä animaatio elokuvia jos pääsisi tuollaiseen kouluun.

Vierailija
10/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ongelma on varmaan osittain se, että tälle hakeutuu ne kiltit ja palvelualttiit, joilla on vaikeuksia sanoa ei. Tilitoimistossa olen itse ja on rankkaa jos ei onnistu vetämään rajojaan (en ole aina osannut). Kun on KLT suoritettu niin valinnan varaa tilitoimistoissa on ja monet alkavatkin jo heräämään siihen että miten työntekijöitä saadaan pidettyä, eli riittävät resurssit ja kiva työympäristö.  Mitä enemmän kokemusta ja työvuosia on alla niin sitä paremmin pystyy myös (ainakin tietyissä tilitoimistoissa) määrittelemään, että millaisia asiakkuuksia haluaa tehdä.

Vierailija
11/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupuu! Just jättäydyin tyhjän päälle.

Sama täällä, vaikka en taloushallinnossa ollutkaan mutta muuten pörssiyhtiön businesta tekenässä. Ihan sairasta touhua ja toksista johtamista.

Vierailija
12/12 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uupunut aiemmin ja olen nytkin vähän siinä rajoilla. Tilitoimistossa ollut aina töissä, en sitten tiedä onko jossain ison firman talousosastolla helpompaa kun en ole niihin ikinä osannut hakeutua. Olen kiltti ja tunnollinen, aika ei vaan meinaa riittää kaikkeen. Pyrin vetämään rajat etten tekisi ylitöitä, mutta joku siinä aina kärsii.