Onko kaikkien mahdollista saada yhtä kapea vyötärö kuin Kate Middletonilla?
Tai edes suunnilleen? Kumpaa siihen tarvitaan enemmän, kalorirajoitusta vai treeniä?
Kommentit (21)
"You can't outtrain a bad diet" eli lautaseltahan se aina lähtee.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6348135/How-Duchess-Cambridge-…
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3816753/The-secret-Kate-s-en…
Bonarina vielä Pippan dieetistä:
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-4476350/Has-Pippa-gone-far-p…
Mä sanoisin, että kalorirajoitusta tarvitaan enemmän, koska liikunnalla on vaikea nollata syötyjä kaloreita. Toki Kate ilmeisesti liikuukin aika hulluna.
Itse olen luopunut vaikka minkä syömisestä, mutta en vain laihdu. En siis nyt erityisemmin kapeaa vyötäröä halua vaan laihtua, mutta ei onnistu millään.
On se anatomiastakin kiinni. Jos on lähekkäin olevat leveät lantio/kylkiluut niin ei voi niin kapeaa vyötäröä saada vaikka olisi kuinka laiha.
Esimerkiksi itse olin 173cm/50 kiloisena suora pökkelö, ei ollut ampiaisvyotäröä. Vyötärö korostuu vasta jos on vähän lihaa lantiolla ja rinnoissa.
Ei ole. Hänellä on luonnostaan vartalo, jossa rasva ei kerry yläkroppaan. Itselläni sama, ja nuorena pähkäilin Ap:n tyyliin, voinko ikinä saada ohuita reisiä ja pientä pyllyä. En voi, tai siinä tapauksessa yläkroppani kuihtuisi olemattomaksi, ja reidet näyttäisi suhteessa paksuilta joka tapauksessa.
Geeneistä tuo on enemmän kiinni. Kate on suora pötkö, pituus lisää vaikutelmaa. Mekoilla saa korostettua vyötäröä. On tietysti onnekas kun on tuollainen mallivartalo. Varmasti syö terveellisesti myös ja urheilee.
Ankaraa dieettausta teini-iästä lähtien niin tulos on toi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hänellä on luonnostaan vartalo, jossa rasva ei kerry yläkroppaan. Itselläni sama, ja nuorena pähkäilin Ap:n tyyliin, voinko ikinä saada ohuita reisiä ja pientä pyllyä. En voi, tai siinä tapauksessa yläkroppani kuihtuisi olemattomaksi, ja reidet näyttäisi suhteessa paksuilta joka tapauksessa.
Minulla on päärynävartalo eikä rasva kerry yläkroppaan. Joten laihdutus toisi yhtä kapean vyötärön kuin Katella ? Vai pitääkö olla banaanimallinen kroppa ihan?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen luopunut vaikka minkä syömisestä, mutta en vain laihdu. En siis nyt erityisemmin kapeaa vyötäröä halua vaan laihtua, mutta ei onnistu millään.
Sun pitää luopua niiden energiatiheimpien ruokien syömisestä tai vähentää niiden määrää. Siis kermakastikkeet ja mitä näitä nyt on meheviä kotiruokia, en meinaa siis pelkkää pullaa, siideriä ja sipsiä. Ei hyödytä mitään luopua viikottaisesta sukpaapalasta jos edelleen laittaa leivän päälle paksusti voita, kinkkua ja juustoa.
Voi saada kuka tahansa. Mutta kalorit on pidettävä aivan minimissä. Se taas tuottaa omat vaikeutensa. Jos nipistät kalorit minimiin normiruokavaliolla, joudut syömään todella pieniä annoksia, joka puolestaan johtaan hirvittävään ummetukseen, koska suolessa ei liiku enää tarpeeksi tavaraa. Niinpä ainoa järkevä tapa olla niukalla kalorirajoitusdieetillä on syödä erittäin paljon kasviksi, jotta kalorimäärä pysyisi pienenä mutta jotta suolessa liikkuisi edelleen silti paljon tavaraa. Tässä vaihtoehdossa joutuu vääjäämättä tekemään itse suurimman osan ruuasta, oikeastaan kaikki kaupan valmisuuat, leivät ym. joutuu jättämään pois.
Mutta kapea vyötärö on asia, jonka eteen kannattaa ehkä taistella? Ja taistelu on nimenomaan sitä, taistelua. Et saa tuloksia, jos et ole valmis tekemään uhrauksia, ja tässä tapauksessa uhraus on luopuminen herkuista ja siirtyminen ankeaan kasvisvoittoiseen ei niin hehkeään ruokavalioon, jossa on toki mukana myös lihaa ja muuta proteiinia sekä rasvaa mutta ei niin maittavasti kuin valmisruuissa, leivissä ja muussa.
Omaan makuuni Kate näyttää luurankomaisen laihalta. Hänestä tulee kaamean näköinen vanhemmiten, kun rasvat ovat jo nyt minimissä ja vanheneminen kuluttaa ihonalaisesta rasvasta loputkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päärynävartalo eikä rasva kerry yläkroppaan. Joten laihdutus toisi yhtä kapean vyötärön kuin Katella ? Vai pitääkö olla banaanimallinen kroppa ihan?
Vaikea sanoa noilla tiedoilla, mutta mahdollisesti saisit. Luustokin vaikuttaa asiaan.
Ei ole mahdollista kaikille. Toiset on vaan maatuskoja ruumiinrakenteeltaan vaikka olisivat kuinka laihoja.
Olen seurannut nyt 15 vuotta läheisen ihmisen syömishäiriötä. Hän tavoittelee tuollaista Kate Middleton -vyötäröä. En suosittele missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää luopua niiden energiatiheimpien ruokien syömisestä tai vähentää niiden määrää. Siis kermakastikkeet ja mitä näitä nyt on meheviä kotiruokia, en meinaa siis pelkkää pullaa, siideriä ja sipsiä. Ei hyödytä mitään luopua viikottaisesta sukpaapalasta jos edelleen laittaa leivän päälle paksusti voita, kinkkua ja juustoa.
Kermakastikkeita nyt en muutenkaan syö, korkeintaan ruokakermaa olen käyttänyt, jos siis olen käyttänyt, todella harvoin lähinnä broilerisuikaleisiin paistaessa. Alkoholia en ole koskaan juonutkaan. Olen luopunut mm. pizzasta, pastasta, paistopistetuotteista, hampurilaisista, täytetyistä leivistä, leivonnaisista, karkista, vehnästä jne.,mutta en siis laihdu.
On mahdollista.
Katsokaa kuvia vaikka nälänhädän uhreista, tai sotavangeista, tai muista ihmisistä, joilla ihan oikeasti luut näkyy nahan alta. Kaikki ovat laihoja ja kapealantioisia. Niitä "isoluisia" ei näy. Riittävän vähäenergisellä dieetillä jokainen laihtuu ihan varmasti.
Kyse on ihan siitä, kuinka lihava ihminen on, eli paljonko niiden luiden päälle on tavaraa kertynyt syömällä. Jokaisen lihavan ihmisen sisällä on se laiha ihminen. Jokaisen sumopainija-naisen sisällä on se fitness urheilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermakastikkeita nyt en muutenkaan syö, korkeintaan ruokakermaa olen käyttänyt, jos siis olen käyttänyt, todella harvoin lähinnä broilerisuikaleisiin paistaessa. Alkoholia en ole koskaan juonutkaan. Olen luopunut mm. pizzasta, pastasta, paistopistetuotteista, hampurilaisista, täytetyistä leivistä, leivonnaisista, karkista, vehnästä jne.,mutta en siis laihdu.
Siinä tapauksessa saat yksinkertaisesti liikaa energiaa siitä ruoasta, mistä et ole luopunut. Eli vaihda osa siitä vähemmän energiaa sisältävään tai syö muuten vaan vähemmän, jos annokset on liian isoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut nyt 15 vuotta läheisen ihmisen syömishäiriötä. Hän tavoittelee tuollaista Kate Middleton -vyötäröä. En suosittele missään tapauksessa.
Ihan samaa mieltä, ei ole terve tavoite. Eikä Katekaan ole aina näyttänyt tuolta, oli nuorena ihan normaalipainoinen. Ei pelkät geenit selitä.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista.
Katsokaa kuvia vaikka nälänhädän uhreista, tai sotavangeista, tai muista ihmisistä, joilla ihan oikeasti luut näkyy nahan alta. Kaikki ovat laihoja ja kapealantioisia. Niitä "isoluisia" ei näy. Riittävän vähäenergisellä dieetillä jokainen laihtuu ihan varmasti.
Kyse on ihan siitä, kuinka lihava ihminen on, eli paljonko niiden luiden päälle on tavaraa kertynyt syömällä. Jokaisen lihavan ihmisen sisällä on se laiha ihminen. Jokaisen sumopainija-naisen sisällä on se fitness urheilija.
Luiden päällä on myös lihaksia, ei pelkkää rasvaa. Ja jos on nälänhätä tai on sotavankina, niin myös lihakset kuihtuvat pois. Normaalioloissa on mahdollista olla lihaksikas ja rasvaton.
Geenit nyt ekana. Mulla on kaveri, joka ei paljoo treenaa ja syökin mitä sattuu ja on hoikka kuin mikä.
Geenien lisäksi tarvii urheilla paljon ja syödä tasapainoisesti. Veikkaan, että Kate syö kunnon annoksia, mutta terveellistä ruokaa. Näyttää tosi jäntevältä ja lihaksikkaalta (ei mikään painonnostaja, mutta urheilullisen lihaksikas) eli urheilee varmaan tosi paljon.
Mutta ei kaikki sellaista kroppaa saa vaikka mitä tekisi. Ihmisillä, kun on luonnostaan eri mallisia kroppia