Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rasvoittuvan päänahan ja hiusten hoitoon?

Vierailija
18.05.2022 |

Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä shampoista ja hoitoaineista, jotka vähentäisivät päänahan ja hiusten rasvaisuutta? En kestä enää tätä limanuljaska kuontaloa! Ilmeisesti silikoni pahentaa asiaa, sellaisen huomion olen tehnyt. Hiukseni tarvitsisivat kuitenkin kunnollista hoitoa, ne ovat herkästi takkuuntuvat. Vinkkejä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä vältellä hiusten päivittäistä pesua, kunhan sen tekee sopivilla tuotteilla. Mitkä ne ovat, on yksilöllistä ja selviää kokeilemalla.

Erityisesti rasvoittuvalle hiuspohjalle tarkoitetut shampoot voivat olla jopa liian peseviä päivittäiseen käyttöön, mutteivät kuitenkaan välttämättä pidä hiuksia useampaa päivää puhtaan tuntuisina. Normaalien hiusten shampoo on usein hoitavuudeltaan/pesevyydeltään sopiva päivittäiseen käyttöön.

Vierailija
22/24 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kettu naisia jotka pesevät tukkansa vain joka toinen viikko kemikaaleilla, ja meitä miehiä haukutaan likaisiksi. Naisten rastat ja pesevät tukkaa joskus jos eivät silloinkaan. Miehenä vähintään joka toinen päivä suihkuun ja saippuaa tai shampoota vain jos on oikeasti likainen. Naisten pitkät kynnet bakteereineen ja pesemätön tukka, YÖK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulfaatiton shampoo, mielellään normaali sulfaatteja sisältävä, jossa ei ole silikoneja. Itselläni on seborreaa eli ei pelkästään rasvoittuva päänahka, mutta sulfaatiton ei yleensä pese riittävän hyvin. Ne sopivat paremmin kuivalle/normaalille päänahalle. Kannattaa katsoa, että shampoo on tehty juuri rasvoittuville hiuksille, ainakin apteekeissa ja kosmetiikan nettikaupoissa myydään tällaisia jos marketista ei löydy. Pese päivittäin tai joka toinen päivä, jos hiukset rasvoittuvat liikaa niin ei ole järkeä yrittää väkisin pidentää pesuvälejä. Välillä kannattaa pestä syväpuhdistavalla tai tehdä tuplapesu, eli vaahdotat huolellisesti, huuhtelet ja uusi vaahdotus. Shampoon voi jättää hetkeksi päänahkaan vaikuttamaan.

Joskus laitan merisuolaa shampoon sekaan, se kuivattaa hyvin päänahkaa ja samalla tuuheuttaa hiuksia. Minä myös föönaan aina pesun jälkeen, pää alaspäin, sillä muuten hiukset liiskaantuvat päänahkaan kiinni ja rasvoittuvat paljon nopeammin kuin föönauksen jälkeen. Mahdollisimman vähän hiusten ja päänahan koskettelua, ettei sormista pääse rasvaa päänahkaan.

Vierailija
24/24 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioz. Therap. shampoo 2 on ainoa konsti mistä olen saanut itse apua. Sitä ennen olin raapimassa päätä jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme