Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä siinä on että ihmiset tuhlaa elämänsä työntekoon?

Vierailija
18.05.2022 |

Esimerkki. Herätä aamulla kello 6 ja olla työmaalla kello 7. Työpäivä päättyy klo 15.30 ja kotona kello 16. Tätä samaa rumbaa viitenä päivänä viikossa. Illalla ei ehdi eikä oikein jaksa tehdä mitään kun on fyysinen työ. Myös matala palkka ei motivoi asiaa yhtään, siihen vielä korkea verotus ja kallis eläminen niin juuri mitään ei jää käteen, eli miksi tehdä töitä?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen tehtävä maailmassa on tehdä töitä ja pitää yllä hyvinvointiyhteiskuntaa, sillä nämä rattaat pyörivät. Joskus jää aina miettimään, että mitä nämä ihmiset, jotka ap:n kaltaista kyselevät, oikein ajattelevat? Haluatte ilmeisesti silti, että on hyvinvointiyhteiskunta olemassa? Vai haluaisitteko, että jokainen vain puuhailisi omiaan, eikä olisi mitään infrastruktuuria (sähkö, vedet, kaupat, terveydehuolto jne) olemassa?

Vierailija
42/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä maksetaan palkkaa. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen. Jos elää tuilla, niin joku toinen tekee sen työn tuella elävänkin puolesta. Taivaasta ei sada mannaa.

Toisille maksetaan ja toisille hyvin heikosti. Mitä järkeä sen pienipalkkaisen on tehdä töitä joista ei jää juuri mitään, työ on raskasta ja kiireistä ja kaikki vapaa-aika menee hukkaan.

No luulis että se motivoisi opiskelemaan lisää jotta pääsee paremmin palkattuihin hommiin mutta näemmä ei.Ammatinvalinta kun on ihan oma päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vaihtoehtoja, kun elääkin pitäisi? 😀 On mulla lottorivi joka viikko kylläkin. Ehkä se iso potti on ainoa ratkaisu.

Lottopottikaan ei vapauta työvelvollisuudesta. Raha laitetaan tilille ja ostetaan uusi kahvinkeitin.

Kyllä se muuten vapauttaa. Ei tartte muuta kuin laittaa se raha töihin.

Vierailija
44/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä maksetaan palkkaa. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen. Jos elää tuilla, niin joku toinen tekee sen työn tuella elävänkin puolesta. Taivaasta ei sada mannaa.

Toisille maksetaan ja toisille hyvin heikosti. Mitä järkeä sen pienipalkkaisen on tehdä töitä joista ei jää juuri mitään, työ on raskasta ja kiireistä ja kaikki vapaa-aika menee hukkaan.

Miksi toisten tarvitsisi tehdä raskasta työtä ja uhrata aikaansa että voisi elättää sinut? Onko sinun aika arvokkaampaa kuin toisten? Toki jos elät omavaraisesti, kasvatat ruokasi itse ym niin ihan sama käyttekö töissä vai ette, mutta ei oo reilua vaatia muita veroilla elättämään itseään jos olisi terveyttä elättää itsensä, mutta on vaan laiska ja mukavuudenhaluinen.

Voisin ihan hyvin tehdä josta niistä maksettaisi kunnon korvaus. Orjapalkalla en ala.

Joku joutuu sen kumminkin tekemään. Minä teen 700 eurolla kuukaudessa raskasta työtä vaikka työttömänä saisi paremmin eikä tarvisi sairastuttaa itseään henkisesti ja fyysisesti, mutta jonku tuokin on tehtävä.

Miksi et jää työttömäksi? Kuka pakottaa sairastuttamaan itsensä henkisesti ja fyysisesti?

Vierailija
45/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei tekisi töitä, niin sähköä ei tulisi töpsöleistä, eikä ruokaa saisi kaupoista jne. 

Vierailija
46/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä järkeä olekaan, mutta harvalla on vaihtoehtoa. Kyllähän siinä vähän elämä menee hukkaan, mutta onpahan katto pään päällä ja perusasiat kunnossa. Monessa maassa on paljon huonommin.

Käydä töissä että pysyy kulissit pystyssä ja voi kehaista naapurille että mulla on tämmönen auto.

Naapurille auton näyttäminen on niin last season. Iso osakesalkku kaikilta piilossa on the juttu nyt.

Vierailija
47/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku joutuu sen kumminkin tekemään. Minä teen 700 eurolla kuukaudessa raskasta työtä vaikka työttömänä saisi paremmin eikä tarvisi sairastuttaa itseään henkisesti ja fyysisesti, mutta jonku tuokin on tehtävä.

Miksi et jää työttömäksi? Kuka pakottaa sairastuttamaan itsensä henkisesti ja fyysisesti?

Olne nimeni laittanut sopimuspaperiin vaikkakin se huijaamalla tehtiin. 2 kuukauden karenssi maksaa niin paljon, ettei ole varaa jäädä pois, kun säästöön ei tule yhtään rahaa.

Vierailija
48/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä työnteko tappaa kaiken ilon elämästä. EN jaksaisi istua töissä toimistossa näin kauniina kevätpäivänä, kohta joudun pitämään presentaation ihmisille, joita en haluaisi tavata.

Jos vain mitenkään voisin, muuttaisin elämäni sellaiseksi, että pärjäisin mahdollisimman pienellä työnteolla olematta riippuvainen yhteiskunnan tuella. Haaveilen itse asiassa siitä joka päivä, mutta se ei tule onnistumaan, koska joudun elättämään perhettäni.

Jos voisin, tekisin töitä ehkä 2 kuukautta vuodesta. Enintään. Sen tekisin vaikka parin viikon jaksoissa, niin että saisin työt tehtyä hyvin ja pystyisin antamaan itsestäni riittävästi. 

Kahden kuukauden työ = 4600€ käteen nykyisillä palkkatuloillani. Tähän päälle pääomatulot, joita saan suunnilleen saman verran. Yhteensä vuodessa vähän yli 9000€. Tästä jäisi joka kuukaudelle 766,66€. Asumiseen, sähköön, veteen, nettiin ja muihin pakollisiin asumiskustannuksiin voisi velattomassa pikkuyksiössä mennä ehkäpä esimerkiksi se 266,66€/kk. Eli 500€/kk jäisi ruokaan ja vaatteisiin. 

Tiukkaa tekisi, mutta nippa nappa pystyisin elämään.

Kyllä sä pystyt muuttamaan elämäsi sellaiseksi. Tuosta vaan laskemaan paljonko pääomaa pitäis kerätä.Ei se hetkessä käy mutta on mahdollista muutaman vuoden kuluttua jos alat nyt säästää.

https://engaging-data.com/freedom-calculator/

Vierailija
49/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syntipukki pitää olla jokaisella työpaikalla. Eihän nyt itseään kukaan ala syyttämään virheistään. Tämä henkilö on usein viimeiseksi taloon tullut. Jos jaksaa sinnitellä niin kohde voi vaihtua myöhemmin.

Vierailija
50/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuulun siihen vähemmistöön joka ihan aidosti tykkää töistä.

Vierailija
51/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta mahdollistaa pärjäämisen ilman työtä, niin tietysti sitä hyväksikäytetään. Voisi jopa sanoa, että hullu työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Mutta onneksi on kuitenkin suurin osa velvollisuudentuntoisia, eihän yhteiskunta pyörisi muuten.

Vierailija
52/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä keskusteluja kun lukee niin kyllä tulee semmoinen viha teitä vätyksiä kohtaan että huhhuh.

Ne tuet on tarkoitettu ihmisille jotka eivät pysty tekemään töitä, ei niille jotka ei jaksa tehdä töitä. Saa*anan parasiitit.

Et sinä voi määrätä mitä muut saavat ajatella ja mistä keskustella. Minusta on erittäin järkevä keskustella siitä onko motivoivaa tehdä raskasta työtä josta jää käteen muutama satanen enemmän kuin muuten.

S*atanan n*tsi.

Vierailija
53/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulis että se motivoisi opiskelemaan lisää jotta pääsee paremmin palkattuihin hommiin mutta näemmä ei.Ammatinvalinta kun on ihan oma päätös.

Ei ole rahaa uuden alan opiskeluun, kun kaikki kulut asumisesta alkaen juoksee. Säästöön ei jää juuri mitään pienestä palkasta. Eläminen on kallista ja eläminen ja opiskelu olisi vielä kalliimpaa eli mahdotonta. Jos olisi elättinä eli puoliso maksaisi asumiskulut niin sitten toki onnistuisi opiskelu helposti. En kelpaa kenellekkään puolisoksi, koska olen ruma ja köyhä.

Vierailija
54/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi pitkään kun elää minimituilla, se ei juuri mitäänkin alkaa tuntua jo ihan kivalta. Ja lomaraha on ihan kiva saada myös ja veronpalautukset, joita tt-tuki ei syö. Jotta bää vaan sinnekin. (Ja toki pääni pysyy kasassa, kun ei tarvitse olla koko päivää yksin kotona ja saan tuntea olevani tarvittu töissä)

Rahastahan töitä tehdään mutta en pysty mitenkään samaistumaan ajattelutapaasi että pää hajoaa jos on päivän yksin. Mitä hittoa?

Vierailija
55/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Kelasta tukia puhtaana kymppitonnin per vuosi. Millainen pääoma antaisi saman tuoton puhtaana, että pääsisi irti Kelasta ja työkkäristä kokonaan?

Vierailija
56/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa uuden alan opiskeluun, kun kaikki kulut asumisesta alkaen juoksee. Säästöön ei jää juuri mitään pienestä palkasta. Eläminen on kallista ja eläminen ja opiskelu olisi vielä kalliimpaa eli mahdotonta. Jos olisi elättinä eli puoliso maksaisi asumiskulut niin sitten toki onnistuisi opiskelu helposti. En kelpaa kenellekkään puolisoksi, koska olen ruma ja köyhä.

Tekosyitä. Itse opiskelin AMK-tutkinnon töiden ohella verkko-opintoina. Eli kyllä mahdollisuuksia on, kun vaan osaa ja haluaa etsiä.

Vierailija
57/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä järkeä olekaan, mutta harvalla on vaihtoehtoa. Kyllähän siinä vähän elämä menee hukkaan, mutta onpahan katto pään päällä ja perusasiat kunnossa. Monessa maassa on paljon huonommin.

Käydä töissä että pysyy kulissit pystyssä ja voi kehaista naapurille että mulla on tämmönen auto.

Naapurille auton näyttäminen on niin last season. Iso osakesalkku kaikilta piilossa on the juttu nyt.

Mitä iloa niistä osakkeista on? Se että saat tuijotella kuinka paljon on osakkeita ja rahaa tilillä etkä käytä niitä ja lopulta menevät perintönä muiden törsättäväksi.

Vierailija
58/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tuhlaa työntekoon? Mä rakastan mun työtä, enkä edes mitään eläkkeitä odottele, meinasin tehdä niin kauan kuin henki pihisee. Toki pidän vapaa-ajastakin, enkä ole työnarkki. Mutta kyllä mä monena aamuna ihan mielellään lähden töihin. Ja opiskelen melkein aina jotain, koska on huippua oppia uusia asioita. Olen yrittäjä.

Vierailija
59/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin että päivänsä viettäminen sohvalla maaten suoltaen tuubaa nettiin on sitä todellista elämän tuhlaamista. 

Vierailija
60/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toisten tarvitsisi tehdä raskasta työtä ja uhrata aikaansa että voisi elättää sinut? Onko sinun aika arvokkaampaa kuin toisten? Toki jos elät omavaraisesti, kasvatat ruokasi itse ym niin ihan sama käyttekö töissä vai ette, mutta ei oo reilua vaatia muita veroilla elättämään itseään jos olisi terveyttä elättää itsensä, mutta on vaan laiska ja mukavuudenhaluinen.

Iso osa on syrjäytetty yhteiskunnasta muiden toimesta. Sitähän suurin osa haluaa nähdä, kun täytyy löytää joku, johon voi purkaa oman pahoinvointinsa tai epäonnistumisensa.

Ketään ei ole syrjäytetty, ihan itse on ihminen vastuussa itsestään ja syrjäytyy. Jos sun ei tarvitse ottaa vastuuta itsestäsi ja elatuksestasi, ei yhteiskunnalla ole siihen yhtään sen enempää velvollisuutta.