Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä siinä on että ihmiset tuhlaa elämänsä työntekoon?

Vierailija
18.05.2022 |

Esimerkki. Herätä aamulla kello 6 ja olla työmaalla kello 7. Työpäivä päättyy klo 15.30 ja kotona kello 16. Tätä samaa rumbaa viitenä päivänä viikossa. Illalla ei ehdi eikä oikein jaksa tehdä mitään kun on fyysinen työ. Myös matala palkka ei motivoi asiaa yhtään, siihen vielä korkea verotus ja kallis eläminen niin juuri mitään ei jää käteen, eli miksi tehdä töitä?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut melkein kiusattiin hengiltä Suomessa ja kaikki, minkä eteen on tehnyt töitä, on vaakalaudalla.

Vierailija
22/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia. Tämä on viikonloppua kohti ja lomasta lomaan elämistä. Lisäksi työ rytmittää tympeästi päivää. Toivottavasti joskus saan työn joka mahdollistaa myös arjesta pitämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin vakaasta työpaikasta elämäntapatyöttömäksi vajaat kymmenen vuotta sitten ja se on paras päätös elämässäni. Pelkkää lomaa aamusta iltaan ja vuodesta toiseen.

M37

Vierailija
24/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä maksetaan palkkaa. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen. Jos elää tuilla, niin joku toinen tekee sen työn tuella elävänkin puolesta. Taivaasta ei sada mannaa.

Toisille maksetaan ja toisille hyvin heikosti. Mitä järkeä sen pienipalkkaisen on tehdä töitä joista ei jää juuri mitään, työ on raskasta ja kiireistä ja kaikki vapaa-aika menee hukkaan.

Miksi toisten tarvitsisi tehdä raskasta työtä ja uhrata aikaansa että voisi elättää sinut? Onko sinun aika arvokkaampaa kuin toisten? Toki jos elät omavaraisesti, kasvatat ruokasi itse ym niin ihan sama käyttekö töissä vai ette, mutta ei oo reilua vaatia muita veroilla elättämään itseään jos olisi terveyttä elättää itsensä, mutta on vaan laiska ja mukavuudenhaluinen.

Vierailija
25/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ensin opiskelin lapsesta asti hyvin sekä ylimääräistä, jolla pärjäisi työelämässä. Mutta teinkin sen vain siksi, että yhteisöt kiusaavat minua fyysisesti niin, että en enää pysty, koska saan niin pahoja fyysisiä seurauksia.

Vierailija
26/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työstä maksetaan palkkaa. Ihminen tarvitsee rahaa elääkseen. Jos elää tuilla, niin joku toinen tekee sen työn tuella elävänkin puolesta. Taivaasta ei sada mannaa.

Toisille maksetaan ja toisille hyvin heikosti. Mitä järkeä sen pienipalkkaisen on tehdä töitä joista ei jää juuri mitään, työ on raskasta ja kiireistä ja kaikki vapaa-aika menee hukkaan.

Miksi toisten tarvitsisi tehdä raskasta työtä ja uhrata aikaansa että voisi elättää sinut? Onko sinun aika arvokkaampaa kuin toisten? Toki jos elät omavaraisesti, kasvatat ruokasi itse ym niin ihan sama käyttekö töissä vai ette, mutta ei oo reilua vaatia muita veroilla elättämään itseään jos olisi terveyttä elättää itsensä, mutta on vaan laiska ja mukavuudenhaluinen.

Iso osa on syrjäytetty yhteiskunnasta muiden toimesta. Sitähän suurin osa haluaa nähdä, kun täytyy löytää joku, johon voi purkaa oman pahoinvointinsa tai epäonnistumisensa.

Vierailija
27/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo kauan opiskelija ja tämä nykyinen elintaso riittäisi koko loppuelämäksi.

Vierailija
28/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu leipä pöytään, jos ei tee työtä sen eteen. Joko jollekin toiselle, joka antaa sulle sen leivän tai sitten kasvatat itse. Joka tapauksessa, siinä sulle vastaus. Nälkäkuolema.

Vierailija
29/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se elämä näinkin menee. Laskin että elinpäiviä on vielä suunnilleen 16 000 jäljellä jos elän 80-vuotiaaksi, ja siitä noin 9000 on työpäivää, mikäli jään eläkkeelle 65-vuotiaana. Tuostakin saattaa vielä 5 vuotta tulla tipahtamaan pois mahdollisten äitiyslomien muodossa, ja enää onkin vain 7500 työpäivää.

Äkkiä ei olekaan enää niin montaa maanantaita enää.

Vierailija
30/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppäsin vakaasta työpaikasta elämäntapatyöttömäksi vajaat kymmenen vuotta sitten ja se on paras päätös elämässäni. Pelkkää lomaa aamusta iltaan ja vuodesta toiseen.

M37

Kuulostaapa hyvältä, mehän voitais kaikki tehdä niin vai mitä? Mistähän sit tulis ruoka pöytään?

Vierailija
31/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippaaaaa kirjoitti:

Siksi lähdössä asumaan halvempaan maaha 😋 Elämiseen riittää vähempi. Laskin, että halpamaassa elää 50 tonnilla 20 vuotta.

Sama täällä.

Kun lapset muuttaa kotoa, aion muuttaa Turkkiin.

Ystävälläni on sukunsa kanssa monta asuntoa kerrostalossa.

Isohko resortti, paljon tekemistä, edullisia ravintoloita, monta uima-allasta.

Suoria lentoja

Vierailija
32/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ihan hyvin tehdä josta niistä maksettaisi kunnon korvaus. Orjapalkalla en ala.

Vierailija
33/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50 vuotias ja tykkään työstäni. Se on minulle enemmänkin kiva harrastus, jota voisin tehdä melkein ilman palkkaa, mutta kaiken muun hyvän lisäksi palkka on hyvä. Olen yrittäjä.

Sitä paitsi oikeasti ihmettelen ikäisiäni ja jopa nuorempia ihmisiä, jotka ovat työpäivän jälkeen puhkipoikki ja väsyneitä. Onko tällaisten ihmisten peruskunto niin kurja, että he eivät kykene normaaliin elämiseen työpäivän jälkeen? Onko heillä todella huono terveys ja ruokavalio vai mikä ihme on vialla? Itse olen työpäivän jälkeen ihan virkeä ja aikaansaava, enkä voisi kuvitellakaan meneväni vaikka päiväunille tai edes möllöttämään kotiin tultuani. Nukun normaalisti hyvät 7-8 tunnin yöunet ja herään virkeänä. Olen iloinen ja hyväntuulinen aina.

Vierailija
34/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se elämä näinkin menee. Laskin että elinpäiviä on vielä suunnilleen 16 000 jäljellä jos elän 80-vuotiaaksi, ja siitä noin 9000 on työpäivää, mikäli jään eläkkeelle 65-vuotiaana. Tuostakin saattaa vielä 5 vuotta tulla tipahtamaan pois mahdollisten äitiyslomien muodossa, ja enää onkin vain 7500 työpäivää.

Äkkiä ei olekaan enää niin montaa maanantaita enää.

Nämäkin oli näemmä pahasti yläkanttiin, jos vuodessa on noin 228 työpäivää, eli vain 5700 työpäivää jos jää vielä äitiyslomalle.

Vierailija
35/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Validi pointti jos eläisimme 1950-luvulla. Tästä ajasta on vain semmoiset 70 vuotta. Työelämä sairastuttaa enemmän ihmisiä kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
36/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon vaihtoehtoja, kun elääkin pitäisi? 😀 On mulla lottorivi joka viikko kylläkin. Ehkä se iso potti on ainoa ratkaisu.

Vierailija
37/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin ihan hyvin tehdä josta niistä maksettaisi kunnon korvaus. Orjapalkalla en ala.

Joku joutuu sen kumminkin tekemään. Minä teen 700 eurolla kuukaudessa raskasta työtä vaikka työttömänä saisi paremmin eikä tarvisi sairastuttaa itseään henkisesti ja fyysisesti, mutta jonku tuokin on tehtävä.

Vierailija
38/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi pitkään kun elää minimituilla, se ei juuri mitäänkin alkaa tuntua jo ihan kivalta. Ja lomaraha on ihan kiva saada myös ja veronpalautukset, joita tt-tuki ei syö. Jotta bää vaan sinnekin. (Ja toki pääni pysyy kasassa, kun ei tarvitse olla koko päivää yksin kotona ja saan tuntea olevani tarvittu töissä)

Vierailija
39/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon vaihtoehtoja, kun elääkin pitäisi? 😀 On mulla lottorivi joka viikko kylläkin. Ehkä se iso potti on ainoa ratkaisu.

Lottopottikaan ei vapauta työvelvollisuudesta. Raha laitetaan tilille ja ostetaan uusi kahvinkeitin.

Vierailija
40/68 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään! Onneksi osasin kysyä tämän kysymykseni itseltäni ennen kuin olin 30v. Paras tapa elää ainakin itselleni on keskittyä terveyteen eli fyysinen ja henkinen terveys, ulkona oleminen... Suomen talvet vain verottavat tuota elämäntyyliä eikä mikään määrä hyggeilyä tunnu kompensoivan. Haluaisin muuttaa pois. Nauttia elämästä, kauniista asioista, luonnosta... Ei kulahtaneita työpaikkoja, kiusaamista tai itsensä venyttämistä. Mikään siitä ei palkitse ja se on huijaus. Kirjaimellisesti menettää oman terveytensä tai henkensä.

Miks hitolla et muuta, vaan nariset jollain vauvapalstalla! Jaa niin, muualla ei toimi Kela Gold.