Altistui perjantaina, milloin voin huokaista helpotuksesta?
Näin perjantaina kamuja. Meitä oli 15 henkilöä, joista neljällä on nyt todettu korona. Missä kohtaa voin huokaista helpotuksesta, että ohi meni? Kauanko korona itää.
Kommentit (11)
Mun käsittääkseen viisi päivää on varoaika. Kaupunkisi nettisivuilla on ohje altistuneille.
Onko vielä joku joka edes miettii koronaa. Siis en tajua millainen ihminen jaksaa vielä totakin hommaa ylläpitää, käydä testeissä, käyttää maskia ja pelätä altistumista ja vältellä lähikontakteja.
Pelko on pahin sairastuttaja.
Ainakin 10 päivän omaehtoinen karanteeni, että saadaan tappava pandemia kuriin.
Koronahullu kirjoitti:
Ainakin 10 päivän omaehtoinen karanteeni, että saadaan tappava pandemia kuriin.
Just näin!
Mä en ainakaan edes jaksa miettiä tuollaista. Olen jo useamman kerran altistunut töissä (hoitoala), opinnoissa ja kerran kotona enkä ole koronaa saanut. Kuulun riskiryhmään astman takia.
Meillä meni viikko ekan perheenjäsenen oireista, kun seuraavalla alko. Voihan se olla, että ei vain tarttunut heti ja siksi näin pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä joku joka edes miettii koronaa. Siis en tajua millainen ihminen jaksaa vielä totakin hommaa ylläpitää, käydä testeissä, käyttää maskia ja pelätä altistumista ja vältellä lähikontakteja.
Pelko on pahin sairastuttaja.
Onko joku noin tyhmä, että ei vielä monen vuoden jälkeen tiedä koronan tarttuvuudesta, varianteista ym.? Yksinkertainen voi olla, mutta tyhmäkin vielä!!
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisesti itämisaika on 2-5 päivää.
Thl sivulta katso ajat ja ohjeet. Itämisaika 1 -14 vrk, tyypillisin tuo 2- 5 vrk.
Mä olen ollut nyt 6 päivää kovassa kuumeessa koronan takia. Kyllä neuvoisin välttämään tautia jos mahdollista.
Tyypillisesti itämisaika on 2-5 päivää.