Onko mitään keinoa saada löskiset käsivarret hoikemmiksi? Käsivarret eivät ole ihan suhteessa muuhun vartaloon
En ole muutenkaan ihan hoikka, mutten niin lihava kuin käsivarsien perusteella voisi olettaa. Haaveilen topeista, mutta aina pitää valita hihallinen paita. Auttaisko jumppa? Millainen?
Kommentit (26)
Voihan niitä treenata kiinteämmiksi ja pudottaa painoa, mutta ruumiinrakenteelleensa ei voi sitten muuta. Joillakin on pyöreä muoto käsivarsissaan luonnostaan ja rasvaakin kertyy niihin, joillakin taas pulkkanarut ja rasva enemmän alavartalossa.
Olet vaan allipositiivinen, jokaisella on jokin heikko kohta.
En pysty olemaan allipositiivinen.
Hoikkana ei ollut tätä ongelmaa, tämä tuli pyöristymisen seurauksena, mutta kyllä ylenmäärin käsivarsiin. Lähinnä kyselen, millaiset liikkeet auttaisivat? Ap
Sun pitää pudottaa rasvaprosenttia niin se rasva lähtee sieltä käsistäkin. Rasva lähtee tasasesti kehosta eli et pysty vaan pienentämään käsivarsia.
Voithan treenata alakroppaa jäntevämmäksi, niin yläkroppa näyttää hoikemmalta.
Vierailija kirjoitti:
En pysty olemaan allipositiivinen.
Hoikkana ei ollut tätä ongelmaa, tämä tuli pyöristymisen seurauksena, mutta kyllä ylenmäärin käsivarsiin. Lähinnä kyselen, millaiset liikkeet auttaisivat? Ap
Samanlaisia liikkeitä minäkin olen vailla mutta mahtaako niitä täältä löytää.
Huomenta!
Sain oura-sormuksen lahjaksi ja aloin seuraamaan sen tietoja itsestäni. Alan jo olla sinut sen kanssa 😏 ja hoksaan mille se antaa parhaat pisteet. Nukun hyvin, olen laihtunut ja kuinka ollakaan sen myötä huomasin saman ongelman. Vaikka muualta hoikistuin niin käsivarsien allit senkun pysyi, kunnes.. aloin tekemään käsivarsillani kovasti huitovia liikkeitä, taputtelemaan ilmaa löysin rantein, levitin käsivarret kuin lentäisin, nostin ne kattoa kohti ja pyöritin - ja kun väsyin laskin ne lattiaa kohden ja jatkoin = yhteensä 5 min! Se oli aamujumppa joka tuotti hyvän lukeman. Tein saman 4 x päivässä ja kun sen saman voi tehdä istuallaan tai jopa selällään maaten niin johan on tullut tulosta varsin lyhyessä ajassa! Nyt on lukemat mittanauhassa aivan uudet ja jopa paidan kokoa olen vaihtanut pienempään.
Suosittelen kokeilemaan! Leuka pystyyn ja huitomaan sisko!!
Ei. Nähtiinhän se aikoinaan Jutan muodonmuutosohjelmassakin: mikään määrä laihdutusta, treeniä tai hoitoja ei auttanut kun kyse oli rakenteellisesta asiasta.
Suosittelen kuminauhajumppaa käsivarsille. Kuminauha on halpa, menee pieneen tilaan ja erittäin tehokas kun vastusta voi itse säätää kiristämällä tai löysäämällä.
Voi jumpata vaikka istuallaan kun pitää ryhdin hyvänä. Mulla on se aina käsissä kun kattelen telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Nähtiinhän se aikoinaan Jutan muodonmuutosohjelmassakin: mikään määrä laihdutusta, treeniä tai hoitoja ei auttanut kun kyse oli rakenteellisesta asiasta.
Mutta ap sanoi, ettei hoikkana ollut tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Sain oura-sormuksen lahjaksi ja aloin seuraamaan sen tietoja itsestäni. Alan jo olla sinut sen kanssa 😏 ja hoksaan mille se antaa parhaat pisteet. Nukun hyvin, olen laihtunut ja kuinka ollakaan sen myötä huomasin saman ongelman. Vaikka muualta hoikistuin niin käsivarsien allit senkun pysyi, kunnes.. aloin tekemään käsivarsillani kovasti huitovia liikkeitä, taputtelemaan ilmaa löysin rantein, levitin käsivarret kuin lentäisin, nostin ne kattoa kohti ja pyöritin - ja kun väsyin laskin ne lattiaa kohden ja jatkoin = yhteensä 5 min! Se oli aamujumppa joka tuotti hyvän lukeman. Tein saman 4 x päivässä ja kun sen saman voi tehdä istuallaan tai jopa selällään maaten niin johan on tullut tulosta varsin lyhyessä ajassa! Nyt on lukemat mittanauhassa aivan uudet ja jopa paidan kokoa olen vaihtanut pienempään.
Suosittelen kokeilemaan! Leuka pystyyn ja huitomaan sisko!!
Youtubessa on samantapaisia videoita käsivarsien pienentämiseen ja kiinteyttämiseen.
Halkojen hakkaus kiinteyttää käsivarsia hyvin.
Painonpudotus jos kerran ylimääräistä on. Lisäksi tehdä erilaisia jumppaliikkeitä, nostaa painoja jne., että käsivarret kiinteytyy lihasten ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Painonpudotus jos kerran ylimääräistä on. Lisäksi tehdä erilaisia jumppaliikkeitä, nostaa painoja jne., että käsivarret kiinteytyy lihasten ansiosta.
Niitä liikkeitähän ap täällä kyseli...
Helpoin keino: alentaa koko kehon rasvaprosenttia eli laihduttaa, kun kerran ongelmaa ei hoikempana ollut.
Treenillä ei voi paikallisesti poistaa rasvaa, mutta toki jos sitä ei ihan hillittömästi ole, rasva asettuu ryhdikkäämmin, vähemmän roikkuvasti tai löllyvästi, jos alla on lihasta. Jolloin ulkonäkö on parempi, vaikka rasvaa ei olekaan vähemmän. Jos ei salilla halua käydä, niin netistä löytyy hyviä kahvakuulatreenejä, joita voi tehdä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää pudottaa rasvaprosenttia niin se rasva lähtee sieltä käsistäkin. Rasva lähtee tasasesti kehosta eli et pysty vaan pienentämään käsivarsia.
Toki näkemättä ap:tä niin kommentoin tähän, että nopea painonpudotus voi vaikuttaa siten, ettei iho pysy perässä ja jää lärpäkkeet. Tästäkin syystä suosittelen siis lihasten aktivoimista esim. kotona käsipainoilla, punnertamalla tai käymällä salilla. Youtubesta saat hyviä käsivarsille liittyviä lihaskuntoliikkeitä hakemalla ojentajaliikkeitä. Muista myös treenata hausta vastaparina.
Ryhmäliikuntatunnit toimivat myös, joissa ei unohdeta käsien lihaksia, esim. Kahvakuula ja Bodypump.
Omat käsivarret kiinteytyi aikanaan astangajoogassa ja kahvakuulaa heiluttaessa.
-eri
Minulla on kokooni nähden suhteettoman isot olkavarret. Piirre kulkee sukuni naisilla jo monessa polvessa, en siis ole ainoa. Olinpa normaalipainoinen tai lihava, niin olkavarret ovat isot. Nyt olen normaalipainoinen ja kyllä olkavarret ovat yhä kokooni nähden isot. Ne keräävät myös helposti lihasta, kun olen tehnyt fyysisesti raskasta työtä tai nyt kun nostelen paljon taaperoa kotona.
Minä olen ratkaissut asian niin, että en voi muuttaa geeneissäni kulkevaa asiaa ja ratkaisu on hyväksyä tuo piirre kehossani. Imartelevat vaatteet tekevät myös paljon: en kulje olkaimettomissa vaatteissa ja parhaalta näyttävät mekot/paidat, joissa olkavarsien kohdalta hihat ovat löysät ja muuten vaate on vartalomyötäinen. Suosittelen siis samaa: hyväksy kehossasi sellainen piirre, jota ei voi muuttaa. :)
Mun ex aina ilkeyksissään nipisti allista. Jäi ikävät muistot.
Läskiset käsivarret siis!