Onko mitään keinoa saada löskiset käsivarret hoikemmiksi? Käsivarret eivät ole ihan suhteessa muuhun vartaloon
En ole muutenkaan ihan hoikka, mutten niin lihava kuin käsivarsien perusteella voisi olettaa. Haaveilen topeista, mutta aina pitää valita hihallinen paita. Auttaisko jumppa? Millainen?
Kommentit (26)
Mulla on sama ongelma ap. Jo mummoni kertoi, että hänelläkin oli nuorena ongelmaa, kun oli sairaanhoitaja ja heillä sellaiset työasut, joissa kireäreunaiset joustamattomat t-paita-mittaiset hihat. Mummoni oli muuten tosi hoikka ja mulla sama. Jos laihdutan, multa lähtee keskivartalosta kaikki (ml. rinnat, takapuoli, reidetkin laihtuu), mutta tuntuu, että käsivarsista ja pohkeista ei lähde mikään pois. En pysty terveellisesti laihduttamaan niin paljon, että saisin käsivarretkin pienemmiksi (olisin muualta sitten ihan anorektinen).
Olen siis normaalipainoinen nyt ja käsivarret oikeastaan ainoa kohta kropasta, mihin olen todella tyytymätön. Olen urheilullinenkin, ja musta tuntuu, että olen vaan pahentanut käsien paksuutta, kun on naiseksi aika isot lihakset vielä käsivarsissa. Olen miettinyt, että menen jonnekin cryo-alli-hoitoon, ettei tarvis muuten ruveta anorektikoksi, että saisi käsivarret kapeammiksi.
Mun mielestä käsivarret vaikuttaa tosi paljon ihmisten yleiskäsitykseen siitä, minkä kokoinen on. Esim. kaverini on ihan tikkukäsi, mutta leveä lantio ja paksut reidet, ja ihmiset pitää häntä hoikkana. Mulla taas on kapeat vyötärö, lantio ja reidet, mutta paksujen käsivarsien vuoksi näytän skrodemmalta.
Läskik kerääntyminen yläkroppaan kertoo insuliiniresistenssistä. Sitä parantamalla kehonkoostumus voi muuttua.
Hyvä mieli auttaa kaikkeen. Silloin keks ii ihania juttuja, joita sitten vaan toteuttamaan. Jos kelpaat itsellesi, se riittää.
Joogassa ja tuossa aamujumpassa voi olla pointtia. Olen itse huomannut, että lihaksen päälle on alkanut tulla ylimääräistä nimenomaan olkavarsiin 30 jälkeen. Mulla on sellainen tuntuma, että käsivarret on sitä paksummat ja hartiaseudussa fylliä, mitä enemmän jumissa hartiat ovat. Syytän päätetyöskentelyä. Noiden jumppavinkkien lisäksi kiinnittäisin huomiota hartioiden alueen liikkuvuuteen ja jos puutteita niin venytyksiä, hierontaa, mahdollisesti lymfahoitoa.
Olkavarren isoimpia lihaksia on ojentaja ja kolmipäinen hartialihas. Liikkeitä, joilla treenata on valtavasti, mutta esim. punnerrus kapeassa asennossa, ns. ranskalainen punnerus, sivunosto ja pystypunnerrus käsipainoilla tuo muotoa käsivarsiin.
Sitten on myös hyväksyttävä, että jokainen meistä joko valitsee vaatteet vartaloa imartelevalla tavalla tai antaa ns. heikkouksien näkyä. Sinulla se on käsivarret, minulla taas vartalon "väärät" mittasuhteet, pitkää selkää ei saa lyhyemmäksi, eikä sääriä pidemmäksi millään treenillä.