Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vie lastani enää koskaan yksityiselle lääkärille!

Vierailija
11.10.2006 |

Noin kolmen kuukauden ajan olen käyttänyt lastani yksityislääkärillä yskän vuoksi. Ensimmäinen sanoi: poskiontelotulehdus ja määräsi penicilliinikuurin. Kuuri jäi vähän kesken koska tyttö olikin sille allerginen. Oire ei poistunut vaan yskä jatkui; tyttö sai kahta erilaista yskänlääkettä, joista ei mitään apua. Pientä lämpöilyä oli silloin tällöin. Zyrtec hieman auttoi yskään (joskus). Sitten tuli korvatulehdus, sai kuurin ja parani sillä. Tyttö yski yhä mutta lääkäri vakuutti sen olevan virusperäistä yskää, jonka vain aika parantaa. Kuuri loppui lauantaina (7vrk) ja sunnuntaina jouduttiin viemään tyttö päivystykseen hengitysvaikeuden takia. Siellä päästiin heti lääkärille (yksityispuolella oli odotettu puoli tuntia vaikkei ollut jonoa ja silloinkin päästiin vasta kun lääkärille soitettiin että aulassa olis potilas). Saatiin ensiapu ja päästiin kotiin. Seuraavana päivänä vein tytön terveyskeskukseen, päästiin heti verikokeisiin ja röntgeniin. Tytöllä oli keuhkokuume. Nyt on kuuri siihen ja 10 pvä sairasloma. Eli kyllä meni luottamus yksityilääkäreihin, joille kyllä raha kelpaa mutta eivät ota vakavasti. Kunnallisella puolella toiminta oli todella asiallista ja nopeaa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen puoli vain takaa yleensä nopeamman toiminnan.

Vierailija
2/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvauskeskukseen ei mun lastani enää viedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en veisi vaikka maksettaisi , terveyskeskukseen. ..Itse menen mutten lastani vie sinne koekaniiniksi.

Vierailija
4/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksityinen puoli vain takaa yleensä nopeamman toiminnan.

Vierailija
5/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, kuuri jos jää kesken, aiheuttaa myös sen että tauti pahenee ja jatkuu ja muuttuu sitten noin niin kuin teillä.

Vierailija
6/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäristä välttämättä hyvää. Minä vien lapseni yksityiselle LASTEN lääkäriasemalle jossa hoidetaan päivittäin kymmeniä lapsia ja heitä hoitavat eri alojen erikoislääkärit esim lasten korvatauteihin erikoistunut jne. Lääkäriasemien lääkärit eivät välttämättä hoida paljoa lapsipotilaita jos lääkäriasemalla on vaan esim yleislääkäri ottamassa vastaan. On myös tuuripeliä kuka ottaa lapsen vastaan terveysasemalla, yleisesti ottaen hoito on ihan hyvää mutta sitten joskus mennään metsään sielläkin. Älä tuomitse yhden lääkäriaseman perusteella kaikkia. Pääkaupunkiseudulla esim lastenlääkäriasema Ruusula Meihiläinen on todella hyvä.

Vierailija
7/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsataudin vuoksi. Yksityisellä lääkäriasemalla (jossa olemme tähän saakka aina käyneet) olisi pitänyt odottaa iltaan seuraavaa vapaata aikaa, joten menimme ensimmäistä kertaa terveyskeskukseen tähän omalle kylälle. Siellä pääsimme päivystykseen ja suoraan jonon ohi. Paikalla oli nuori mieslääkäri, joka oli aivan ihana ja kertoi, että ottaa aina pienet sairaat lapset ennen muita potilaita ja siis jonon ohi. Saimme hyvää palvelua ja loistavaa hoitoa.

En toki vieroksu jatkossakaan tuota yksityistä vakiolääkäriasemaa ja varmaan jatkossakin sitä käytämme, mutta ensimmäinen kokemus julkisesta terveydenhuollosta lapsemme kanssa oli hirveän positiivinen.

Vierailija
8/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Usein lääkärit samoja, mutta tietyt kunnallisella puolella toimintaa ohjaa hyväksi todetut menetelmät. Yksityisellä se on niin lääkäristä kiinni.

Vierailija
9/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lääkäristä välttämättä hyvää. Minä vien lapseni yksityiselle LASTEN lääkäriasemalle jossa hoidetaan päivittäin kymmeniä lapsia ja heitä hoitavat eri alojen erikoislääkärit esim lasten korvatauteihin erikoistunut jne. Lääkäriasemien lääkärit eivät välttämättä hoida paljoa lapsipotilaita jos lääkäriasemalla on vaan esim yleislääkäri ottamassa vastaan. On myös tuuripeliä kuka ottaa lapsen vastaan terveysasemalla, yleisesti ottaen hoito on ihan hyvää mutta sitten joskus mennään metsään sielläkin. Älä tuomitse yhden lääkäriaseman perusteella kaikkia. Pääkaupunkiseudulla esim lastenlääkäriasema Ruusula Meihiläinen on todella hyvä.

Ja kyllähän se niin on, että lääkärin pitää niitä tutkimuksia ehdottaa esim. tyyliin " otetaanko varmuuden vuoksi keuhkokuva" . Jos vien lapseni yksityiselle, olen siitä myös valmis maksamaan. Lääkärin tehtävä on tehdä parhaansa eikä miettiä kustannuksia, joita hän itse ei joudu maksamaan. ap

Vierailija
10/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotus? Aika hoitaa (=kuolema korjaa)?

Viimeksi kun jouduin menemään terveyskeskukseen itse, olin ainoa potilas odotushuoneessa ja jouduin odottamaan 2 tuntia ja sain läksytyksen, etten olisi saanut tulla päivystykseen...

Kaksi tuttua olisi kuolleet jos olisi terveyskeskuksen neuvoja kuunnelleet, molemmilla ilmarinta ja käskettiin kotiin lepäämään.

Vierailija:

Vierailija:

Usein lääkärit samoja, mutta tietyt kunnallisella puolella toimintaa ohjaa hyväksi todetut menetelmät. Yksityisellä se on niin lääkäristä kiinni.

Vierailija
11/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-yksityisestä lääkäristä ja palveluista, aina saanut ajan samalle päivälle verikokeineen kaikkineen, jos on ollut tarvista. Sitäpaitsi, jos lapsella on jotain " vakavampaa" , niin yleensä yksityiseltäkin lähettävät jatkokokeisiin jne. ihan tuonne yleiseen terveyskeskukseen tai sairaalaan. Että tiedoksi niille, jotka eivät lastaan arvauskeskukseen aio viedä.

Vierailija
12/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän se niin on, että lääkärin pitää niitä tutkimuksia ehdottaa esim. tyyliin " otetaanko varmuuden vuoksi keuhkokuva" . Jos vien lapseni yksityiselle, olen siitä myös valmis maksamaan. ap

[/quote]

Niin, että olet sitä mieltä, että se on äiti, joka ne lapselle tehtävät tutkimukset sittenkin päättää?! Ei kysymys ole aina rahasta vaan siitä mikä on lapselle tarpeellista ja turvallista!

Vierailija
13/13 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt todella karmiviin lääkäreihin niin kunnallisessa kuin yksityisessäkin lääkärikeskusessa. Toisaalta molemmissa on ollut todella ihaniakin lääkäreitä.

Poika käy yksityisellä allergialääkärillä, mutta muuten käymme mahdollisuuksien mukaan omalääkärillä terveyskeskuksessa. Meillä oli onni matkassa, kun saimme niin ihanan lääkärin, että poikakin aina kyselee, mennäänkö sille kivalle lääkärille. Itse luotan häneen täysin, ja siksi uskon lapsenikin hänen hoitoonsa.