Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pää hajoaa 26 neliön yksiössä

Vierailija
17.05.2022 |

Koirankopissa kököttää

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse istun yhdellä tuolilla olkkarissa ja keittiössä yksi ja sama paikka, makuuhuoneessa nukun. Voiisin asua yksiössä jos on parveke.

Vierailija
62/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihme buumi rakentamisessa on meneillään, että ainakin täällä Oulussa on rakenteilla/rakennettu jo useampia kerrostaloja, jossa kaikki asunnot ovat yksiöitä, pitkulaisia putkia ja asunnon ainoa ikkuna on huoneen päässä oleva parvekkeen ikkuna? Kuka hemmetti pystyy/haluaa asua tuommoisessa ihmeellisessä pitkulaisessa, lähes ikkunattomassa kämpässä? Ihan kuin mehiläiskenno olisi. Nämä ovat siis ihan uusia asuntoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 neliötä ja elämä hymyillee. 4000 euroa palkka ja vuokra vain 600 euroa :) 

Järkyttävän kallis koppi. Itse maksan 56m2 kaksiosta tuon verran. 

Juu on tosi kallis :D Minä asuin aikanaan pari vuotta New Yorkissa missä tuota sinun kaksiosta pienemmästä kaksiosta maksoin 2300 dollaria kuukaudessa. Mitäs siihen sanot

Olen eri, mutta sanoisin, että kaksioksi edullinen, jos siis kyse oli Manhattanista. Itse maksoin ikkunattomassa huoneesta $1000 ja kolmioksi muunnetun yksiön ikkunallisesta huoneesta $950, ja tästä on aikaa yli kymmenen vuotta.

Vierailija
64/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 neliötä on turhan pieni, 30 neliötäkin on pieni. 35 neliötä alkaa jo riittää yksiöksi. Olen asunut monta vuotta 37,5 neliön yksiössä ja tämä on ihan mukava. Kun ei hanki liikaa tavaraa, niin tila riittää.

Vierailija
65/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ihme buumi rakentamisessa on meneillään, että ainakin täällä Oulussa on rakenteilla/rakennettu jo useampia kerrostaloja, jossa kaikki asunnot ovat yksiöitä, pitkulaisia putkia ja asunnon ainoa ikkuna on huoneen päässä oleva parvekkeen ikkuna? Kuka hemmetti pystyy/haluaa asua tuommoisessa ihmeellisessä pitkulaisessa, lähes ikkunattomassa kämpässä? Ihan kuin mehiläiskenno olisi. Nämä ovat siis ihan uusia asuntoja.

Mä asun täällä etelämmässä, enkä ole moisia asuntoja vielä missään nähnyt. Vuosina 1982 - 84 asuttiin kolmiossa, jonka vessa oli sellainen pitkulainen. Siinä oli heti ovesta tullessa pönttö vasemmalla ja sen vieressä kylpyamme, joka oli erotettu pöntöstä väliseinällä. Päätyseinässä oli pieni ikkuna, joka oli sellaista rösölasia, josta valo tuli hyvin läpi, mutta minkä läpi ei nähnyt mitään. Tuli heti se vanhan kämpän vessa mieleen tuosta kertomastasi pitkulaisesta asunnosta. Onko muuten minkä kokoisia?

Vierailija
66/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsee enemmän neliöitä? Haluaako ap harrastaa keilaamista tai kolmiloikkaa kotona?

Minä ainakin haluan tilaa ympärilleni, tulisin hulluksi jos pitäisi elämänsä elää koirankopeissa kyykkien. Ymmärrän, että se köyhillä on sellaista, onneksi en ole köyhä.

Olet jo valmiiksi vastenmielinen hullu, ei tarvinnut edes asua yksiössä.

Kylläpä teillä ahtaasti asuvilla on hermot tiukalla, hirveää raivoamista ja Kellokosket ja kaikki vedetään ihan hatusta mukaan.

Todistaa kyllä minulle, että hulluksi tosiaan ahtaassa kämpässä tulee..

Sivusta seuraan.

Sama katsoin kun viestit luin, ahtaasti asuvilla menee tappiin heti, enkä ihmettele, jos kaiken elämässään joutuu pienessä kopissa tekemään, sehän on kuin vankilan selli, harva vankilassakin viihtyy. Hermot ainakin näkyy yksiöissä kiristyvän äärimmilleen.

😂

Laitostuneet taparikolliset viihtyvät vankiloissa hyvin, kun hankkiutuvat sinne aina uudelleen, pian vapautumisen jälkeen. Niillä on siellä niin hyvä olla, kun ei tarvi mitään vuokria ja laskuja maksella.

Vierailija
67/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä 200000 eurolla Lauttasaaresta isompaa saanut. On onneksi isot ikkunat ja asunto valoisa. Viihdyn oikein hyvin. En halunnut muuttaa muualle. En, vaikka samalla rahalla olisin saanut muualta jotain ihan muuta.

Vierailija
68/107 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdeppäs kuuleppa ulos huomiseks on luvattu hienoa säätä. 

Vierailija
69/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä elämässäsi muuttuisi jos kotisi olisi 100 neliön rivari tai omakotitalo? Niinpä, tuskin yhtään mikään. Kannattaa nyt miettiä se ahdistuksen aihe ja yrittää korjata se.

Pääseehän betonikuutiostakin ulos eli ei muuta kuin lenkille metsään.

Vierailija
70/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä elämässäsi muuttuisi jos kotisi olisi 100 neliön rivari tai omakotitalo? Niinpä, tuskin yhtään mikään. Kannattaa nyt miettiä se ahdistuksen aihe ja yrittää korjata se.

Totta. Ainahan sieltä ulos pääsee, mutta kyllä sieltä lenkiltä on ikävä palata takaisin ahtaaseen komeroon. Olisi ihan asiaa jos koti olisi sellainen jossa viihtyy.

Vierailija
71/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 29 m2 kämpässä 7 vuotta. Välillä ahdisti kun ei ollut parveketta tai mitään, mutta hyvin pärjäsin kuitenkin. Säilytystilaa asunnossa oli vaikka muille jakaa, vaikka neliöt oli tiukassa. Ei kannata hankkia mitään isokokoisia huonekaluja sänkyä lukuunottamatta. Yksin asuvalle ruokapöytä on turhake, jos on työpöytä tai pieni sohvapöytä.

Tyttäreni muutti 26m2 puolisen vuotta sitten ja mielestäni asunto on juuri passelin kokoinen. Siellä on sänky, jossa on useita isoja muhkeita kunnon untuvatyynyjä, joten siitä saa tyynyjä järjestelemällä löhösohvan, lipasto, ruokapöytä/työpöytä, 4 siroa tuolia, paljon viherkasveja ja enempää ei tarvitsekaan. Eteisessä on kaappitilaa, keittiö on pieni, mutta toimiva, kylppäri/vessassa on pyykinpesukoneelle tila. Ehkä tuonne voi hankkia joskus jonkun nojatuolin, mutta tähän mennessä tytär ei ole sitä kaivannut ollenkaan.

En oikein ymmärrä miksi asunnossa pitäisi olla paljon enemmän tavaraa. Asunnossa on ihan kaikki mitä tarvitsee ja lattiatilaa on melkein 20 m2 kuin omassa huoneessa kotona oli.

Mitä ihmeen tavaraa asuntoon siis oikein tarvitsee?

Vierailija
72/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ainahan sieltä ulos pääsee, mutta kyllä sieltä lenkiltä on ikävä palata takaisin ahtaaseen komeroon. Olisi ihan asiaa jos koti olisi sellainen jossa viihtyy.

Ap ei varmaan viihtyisi edes palatsissa.

Vierailija
73/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt tuohon hajoaa? 

Vierailija
74/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää hajoaa, ihan sama missä asuu. Ei siihen pään hajoamiseen asuntoa tarvitse.

Vierailija
75/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät nyt sitä vasurien unelmaa eli "yhteisöllistä" maailmankylän betonikoppielämää. Nami nami.

Vierailija
76/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä elin 7 vuotta 28 neliössä. Ihana asunto, vieläkin välillä sitä ikävä.

Oma turvallinen pesäkolo, ei paljon siivottavaa.

Ja mun eka asunto oli 18 neliön opiskelijayksiö asuin siinä onnellisena 4 vuotta.

Eka oikea asunto oli 30 neliön yksiö. Luksusta! Ihana iso partsi ja kaikki.

Mut jokainen asuu semmosessa asunnossa johon rahkeet riittää, eikö niin?

Jos pää hajoaa niin veikkaan että syytä kannattaa etsiä nyt muualta.

Vierailija
77/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 98 m2. 4 h+k+s+ 2 kph. Yksi huoneista on täysin tyhjillään, siellä ei ole edes huonekaluja. Teen etätöitä ja voisin tehdä töitä työhuoneessa, mutta mulla on sänky, telkkari ja työpöytä makuuhuoneessa ja tässä huoneessa vietän suurimman osan kotonaoloajastani. Olohuoneessa en vietä aikaani oikeastaan koskaan. Tämän makuuhuoneen ja keittiön lisäksi riittäisi vain yksi kylpyhuonekin. Saunomisesta en tykkää. En kuitenkaan viitsi ruveta muuttamaankaan. 

Vierailija
78/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Mynämäellä asunnot ovat halpoja, mutta ei siellä kukaan fiksu halua asuakaan.

Ihan Helsingissä asun. Voimia!

Jos tuollaisessa asut Helsingissä, niin vaihtoehtoja on pari. Asut keskellä ghettoa, koska yksikään eden jollain tavalla "parempi" asuinalue on huomattavasrti tuota kalliimpi. Tai asuntosi on täysi läävä, jonka takia vuokra on alhainen vaikka sijainti olisi ok. Et tsemppuli vaan.

Vierailija
79/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 98 m2. 4 h+k+s+ 2 kph. Yksi huoneista on täysin tyhjillään, siellä ei ole edes huonekaluja. Teen etätöitä ja voisin tehdä töitä työhuoneessa, mutta mulla on sänky, telkkari ja työpöytä makuuhuoneessa ja tässä huoneessa vietän suurimman osan kotonaoloajastani. Olohuoneessa en vietä aikaani oikeastaan koskaan. Tämän makuuhuoneen ja keittiön lisäksi riittäisi vain yksi kylpyhuonekin. Saunomisesta en tykkää. En kuitenkaan viitsi ruveta muuttamaankaan. 

Niinpä. Muutama vuosi sitten, kun meillä meni mieheni kanssa tosi huonosti, niin mietin jo oman kämpän vuokraamista. Mietin, että joku 30m2 voisi olla taas oikein sopivan kokoinen, sillä vailla meillä onkin iso koti, niin en ole hamsteri tavaroiden suhteen ja olisin onnellinen pienessäkin. Haluaisin vain, että ikkunasta näkyisi joku nätti rauhallinen maisema, eikä mitään rumaa ja parveke olisi hyvä, sillä tykkään kasvattaa yrttejä, tomaatteja, paprikoita ja perunoitakin siellä.

Vierailija
80/107 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, Mynämäellä asunnot ovat halpoja, mutta ei siellä kukaan fiksu halua asuakaan.

Ihan Helsingissä asun. Voimia!

Etkä asu, korkeintaan kämppiksen kanssa. Esim yhdestäkään vuokranvälityssivulta ei noilla spekseillä kämppää löydy. Joten jos puhut totta, niin älä nyt ainakaan oleta, että toi on joku perushomma.