Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ymmärrät sanonnan " olla emotionaalisesti läsnä lapselle" ?

Vierailija
11.10.2006 |

Koska " emotionaalisesti läsnä" voi olla, vaikka tekee omia tehtäviä ja käskee lapsen leikkiä itsekseen. Toisaalta voi olla hyvin fyysisesti läsnä, mutta silti emotionaalisesti poissaoleva.

Mutta mitä tuo tarkoittaa käytännössä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olet valmis vastaamaan niihin vaaditulla tavalla. Ja tämä ei onnistu jos teet omia töitäsi ja lapsesi leikkii itsekseen. Pitää olla omat ajatukset ja mietinnät heitetty pois mielestä.

Vierailija
2/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet duuneja ja lapsi leikkii yksin vieressäsi, olet fyysisesti läsnä, mutta et emotionaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vain se suuri ja kuuluisa Keltikangas-Järvinen väittää kirjassaan, että voi olla emotionaalisesti läsnä, vaikka hoitaa omia hommiaan ja pyytää lasta leikkimään vieressä.

Vierailija
4/4 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olet emotionaalisesti läsnä, olet tunteiden suhteen avoin vuorovaikutukselle lapsen kanssa. Eli vaikka lapsi olisi omissa touhuissaan hän tietää ja aistii minusta, että olen kuitenkin hänen käytettävissään ja hän voi ja uskaltaa lähestyä minua milloin vain. Itse koen, että välillä en ole emotionaalisesti läsnä silloin, jos on ollut jotain todella suuria huolia, jolloin lapsen tunteisiin ei pysty vastaamaan, vaikka sanoihin pystyisikin. Eli vaikka sanoisin lapselle, että rakastan häntä, niin tunteet voi olla muualla aivan samalla tavoin kuin ajatuksetkin joskus.