seurapelejä ja leikkejä aikuisille illanviettoon..
nyt kaivattas hauskoja leikki-ideoita aikuisille ja tarvittaessa lapsetkin vois osallistua?! sekä ulkona että sisällä leikittävät käy!
Kaikki hauska otetaan vastaa ja juomapeliohjeetkin passaa vallan mainiosti ;)
Kommentit (51)
ihan sillä että koko ilta ei menis siihen että vaan istutaan ja juodaan! ja jotku vaan sattuu olemaan huumorilla liikkeellä ja pitää hauskaa :)
Mä en tunne yhtäkään aikuista ihmistä joka haluaa mennä "leikkimään" johonkin bileisiin.
johon voi vapaasti kirjottaa ja kysellä asioista, niin onko se nyt JOSSAIN kielletty että täällä ei juuri tästä asiasta sais kysellä muilta ideoita???????
ilman jotain pakkopullahäppeninkiä..
kyllä niitä ihan koko sakilla järjestetään ja kaikki on asiasta tietosia ja innostuneita
kyllä niitä ihan koko sakilla järjestetään ja kaikki on asiasta tietosia ja innostuneita
eikös teidän pitäisi sitten laittaa viisaat päät yhteen ja miettiä että mitä haluatte.
mutta jos se nyt on niin sulta pois niin älä turhaan stressaa ja puutu asiaan.
johon voi vapaasti kirjottaa ja kysellä asioista, niin onko se nyt JOSSAIN kielletty että täällä ei juuri tästä asiasta sais kysellä muilta ideoita???????
miksi te ette niitä leikkejä yhdessä mieti? Jos siis kaikki on siinä mukana? Vai jäikö se miettiminen sitten sun kontille? Vai onko niin että ne vieraat ei olekaan tässä mukana, että tämä onkin ihan sun juttusi? Ei pahalla, ihan vaan oikeasti ihmettelen, että miten jotkut aikuiset tykkää jostain leikeistä jossain kesäjuhlissa. Mutta jos kaikki tosiaan ovat ihan varmasti tässä mukana, eivätkä vaan ole ehdotuksestasi kehdanneet kieltäytyä, niin etsipä vaikka jostain netistä jotain leikkejä.... Esim. MLL:n sivuilla on leikkipaikka, siellä on leikkejä tosi paljon, varmaan niistä sopii moni aikuisillekin (ja varsinkin jos lapsia vielä mukana).
Varmaankin jotkut lastentarhanopettajat tai luokanopettajat, mutta niitten ei toisaalta tarvitsisi varmaankaan kysellä leikkivinkkejä.
tykkää seurapeleistä ja leikeistä.
Mutta täällä sellaista on turha tuoda esiin, koska perus av-mammat ei oikeasti kykene mihinkään erilaiseen, mieti nyt jossain pelissä tai leikissä vois vaikka käyä jotenkin nolosti... hirveen kauheen kamalaa. Paljon turvallisempaa on juua tarpeeksi viinaa ja sitten pälistä koko ilta jonninjoutavia ja seuraavana päivänä olla muistamatta yhtään mitään.
JA vinkkejä, yksi hauskimmista peleistä ainakin mun mielestä on Rappakalja, siinä saa todella nauraa... isolla porukalla monet korttipelit on kivoja, kuten Uno tai Viimeinen tikki. Ja sitten meillä ainakin viime kesänä kului pari iltaa anoppilassa miehen suvun kesken oikein mukavasti, kun muisteltiin ja kyseltiin niitä Ariadnen Lanka- arvoituksia.
Pitäkää hauskoja peli-iltoja, mä voisin tulla mukaan : ) Mieluummin sun kanssa kuin tän ketjun muiden hapannaamojen.
SEURALEIKKEJÄ
Leikkiminen ei ole ainoastaan pienten lasten oikeus. Myös nuoret ja aikuiset voivat viihtyä tuntikausia erilaisten seuraleikkien parissa.
En ole koskaan
Tämä leikki toimii parhaiten 3-6 osallistujan kesken. Tavoitteena on keksiä jotakin sellaista, jota itse ei ole koskaan tehnyt, mutta kaikki muut osallistujat ovat. Jos leikkijän tekemätön teko osoittautuu ainutkertaiseksi, hän saa pisteen. Voittaja on se, joka on ensimmäisenä saanut kerättyä kolme pistettä.
Leikkijä voi esimerkiksi sanoa, että en ole koskaan syönyt kiinalaisessa ravintolassa. Jos kaikki muut ovat tehneet näin, leikkijä saa pisteen. Väitteissään täytyy olla vilpitön, muuten pelin idea ei toimi.
Arvaa kuka
Osallistujia vähintään neljä, mielellään noin kymmenen. Tämä leikki vaatii hyvää huumorintajua ja kykyä pystyä nauramaan myös itselleen, muuten ihmissuhteet saattavat olla vaarassa!
Kaikki kirjoittavat paperilapulle nimensä ja taittelevat paperin niin, ettei nimi ole näkyvissä. Paperilaput laitetaan astiaan, josta jokainen vuorollaan nostaa yhden. Tarkoituksena on omaksua lapussa lukevan henkilön luonne ja tavat, ja toisten on tunnistettava, kenestä on kyse.
Voi olla varsin mielenkiintoista ja pelottavaakin nähdä, miltä omat maneerit näyttävät muiden silmin.
Jalat
Leikkiin voi osallistua 3-10 henkilöä, joille kaikille jaetaan kynä ja paperia. Joku valitsee sattumanvaraisesti yhden kirjaimen.
Sen jälkeen asetetaan ajastin hälyttämään kahden minuutin kuluttua. Tänä aikana jokainen kirjoittaa paperilleen kaikki muistamansa esineet tai asiat, joiden nimi alkaa valitulla kirjaimella ja joilla on tai voisi olla jalat.
Määräajan kuluttua umpeen jokainen osallistuja lukee vuorollaan ääneen keksimänsä sanat. Jos muilla on samoja sanoja, he vetävät ne listallaan yli. Lopuksi jokainen laskee, kuinka monta yliviivaamatonta sanaa heidän listallaan on, ja voittaja on se, jolla on eniten näitä sanoja. Luovuus ja hyvä mielikuvitus ovat siis valttia tässä leikissä!
juo kamalasti, ja silti en kyllä noista leikeistä perusta ;). Mulla ainakin arki on niin täynnä "lapsellisuutta" lasten kanssa, että silloin kerran kun pääsen aikuisten joukkoon, haluan tehdä aikuisten asioita, eli ei leikkiä kiitos ;). Sitä saa tehdä kyllä ihan tarpeeksi arkena.
mutta miks niitä ei vois myös kysellä tuntemattomilta?tuttavapiirit ku vähä tahtoo olla sellasia että kaikki "tutut"leikit on jossain porukassa jo koettu, siks sitä kaipaiski jotain uutta ja tämä keskustelu palsta saattas olla just sellanen mistä niitä ideoita sais. mutta heti tuntuu siltä että "mitäpä niitä täältä kyselet?!"
minäkö luulin että keskustelu palstat on just sitä varten että niissä voi keskustella ihmisten kans mieltä askarruttavista asioista, eikä sitä varten että jos joku kysy neuvoa niin het saa vastaukseks että "mitäpä sä niitä täältä kyselet! "
kysellään ja vastaillaan jos osataan auttaa,eikä het olla haastamassa,eikö?!
just tällasta ideaa olin hakemassa! Rapakalja saattaa kin löytyä jonku kaappien kätköstä :)
mene etusivulta sinne "vanhemmat" osioon, ja sieltä "leikkipaikka". Vaikka en itse leikeistä perusta niin ehkä sinä löydät tuolta sit jotain kivaa.
on yks hyvä peli, ja kiva.
Mä kans tykkään jos joskus ollaan viettämässä iltaa niin että voidsaa tehä ydes jotain muuta kun istuu jaolla vaan.
nimittäon alkoholia ei oteta . ja kuka nyt jaksais aina pullon kanssa leikkiä ja ryypiskellä.
ja kun on lapisa niin niillä omat pelit ulkona ja sellasta, mökilläkin kiva pelata lentopalloa ja ulkopeläjä' yhdessää. parantaa ilmapiiriäö
pitääpä taas kun ollaa menossa mummilaan niin olla pihalla porukalla ja pelailla.
minusta on niin lapsellista sanooettä aikuisetr ei pelaa ym, missään ei kielletä.
En tiedä, kuinka monta teitä tulee olemaan, mutta tuossa olisi muutama kiva ohjelma:
Salat julki
Paperille laitetaan joku itseä koskeva salaisuus (voi olla juuri niin intiimi kuin huvittaa, mutta totuus tulee ilmi...)Paperit laitetaan esim. myssyyn sekaisin ja nostetaan vuorotellen. Sitten arvaillaan kuka mahtaa olla kyseessä ja lopuksi tietysti tunnustetaan. Esim. Salaisuuksia: "Nukun aina alasti", "En ole lukenut kirjaa loppuun yli vuoteen", "Haaveilen Timo Soinista", "Olen neitsyt", "Olen valehdellut puolisolleni vakavasti").
Etsi pyykkipoika
Otetaan parit ja kaikkien silmät sidotaan. Yksi piilottaa jokaisen vaatteisin pyykkipoikia ja käskee etsimään ne (siis aina parin vaatteista). Nopeimmin kaikki pyykkipojat löytänyt pari voittaa.
Satupantomiini
Esitetään pantomiinina tuttuja satuja ja arvataan mikä on kyseessä. Toimii varmasti myös esim. julkkiksilla.
Ihanaa, ettei ole tullut yhtään juomapeliehdotuksia, muilla palstoilla niitä on yleensä suurin osa ehdotuksista. :)
miksi aikuisille pitää olla jotain leikkejä?? Oikeesti? Suurin osa kuitenkin on niistä leikeistä vaivautuneita, moni haluaa vaan olla rennosti ja seurustella muiden kanssa. Syödä hyvin, juoda hyvin ja olla rennosti.