Arkkupakastin on nykyisin statussymboli
Se kertoo sen, että asutaan niin väljästi, että sellainen on mahdollista sijoittaa jonnekin.
Se kertoo myös sen, että perheessä todennäköisesti metsästetään.
Kaikkihan tietää, että pääosin metsästysseuran jäsenet ovat metsänomistajia tai muuten arvostetussa asemassa olevia henkilöitä.
Guccin pikkulaukuilla päteminen on köyhien hommaa.
Kommentit (93)
Minun pakastin on syksyllä melko täynnä ja täyteen se tulee, kun sukulaisella ei kaikki marjat sovi omaan kaappipakastimeen. Tehokäytössä on ja saa nauttia koko vuoden. Ei tarvitse ostella kalliita marjoja kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on arkkupakastin 20 neliön yksiössä alle 14 neliön huoneessa, että sellainen statussymboli. Luksusta kyllä, että loppuvuodesta oli aika täynnä marjoja ja voi tehdä samalla kertaa vaikka pariksi viikoksi ruokaa ja laittaa pakastimeen eikä tarvitse kun mikrossa pyöräyttää ilman että tarvitsee ostaa eineksiä tai pikaruokia.
Noihan pitää kauheaa ääntä? Ei sellaisen kanssa voi nukkua samassa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on arkkupakastin 20 neliön yksiössä alle 14 neliön huoneessa, että sellainen statussymboli. Luksusta kyllä, että loppuvuodesta oli aika täynnä marjoja ja voi tehdä samalla kertaa vaikka pariksi viikoksi ruokaa ja laittaa pakastimeen eikä tarvitse kun mikrossa pyöräyttää ilman että tarvitsee ostaa eineksiä tai pikaruokia.
Noihan pitää kauheaa ääntä? Ei sellaisen kanssa voi nukkua samassa huoneessa.
En ole tuo lainaamasi, mutta ei minun arkkupakastimeni pidä yhtään kovempaa ääntä kuin jääkaappikaan.
Olisi hyvä luopua selllaisista asumisen ja elämisen statussymboleista, jotka lisäävät ikäviä muutoksia maapallolla. Neliöiden sijaan kannattaisi leuhkia nollapäästöasunnolla. Etenkin jos asuinneliöitä on paljon. Jos ruoka on kerätty lähimetsistä, niin se on tietysti hyväksi. Mutta pitkät autoilut metsästys- kalastus- ja marjastusreissuilla ovat myös haitaksi.
Oulussa sinne säilötään sikiöitä. "Arkku"pakastin, ihan loogista.
Mä muistan lapsuudesta kun kaverin perheessä oli arkkupakastin autotallissa.
Onko ne nykyään yhtään fiksummin suunniteltuja, siis käyttäjäystävällisempiä?
Niistä päällimmäisistä liikuteltavista koreista pystyi jotain ottamaankin mutta sinne pohjalle ei kyllä ylettynyt kukaan. Siellä sitten olikin varsinaisia vuosikertalihoja!
Meillä on pari akkupakastinta yhden täyskorkean pystypakastimen lisäksi. Juurikin metsästyksen takia. Hirven- ja peuranlihaa tulee joka syksy parisensataa kiloa, jotka sitten talven aikana hupenevat.
Osaako joku kertoa, mikä arkkupakastin on tällä hetkellä trendikkäin?
Haluan ostaa nimenomaan sen it-arkkupakastimen.
Mulla on ollut sitten statussymboli jo parikymmentä vuotta, parikymppisestä.
Meillä se ostettiin ihan siitä syystä, että kaupunkioloissakaan kamppeet ei mahdu muualle. Ei tarvita mitään metsästyksiä. Kun ostaa kaupasta viikonlopuksi vaikka viisi pussia kukkakaalia, viisi parsakaalia, seitsemän pakastepizzaa, 15 pussia pinaattia ja pakasteessa on jo valmiiksi mansikat ja puolukat kesältä, niin tulee muuten vähän pakastintilan puutetta...
Hiljainen ja vähän kuluttava on. 3 kuukauden sähkön kulutuslasku alle 14 euroa. Siihen on joskus pesty pyykkiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Niistä päällimmäisistä liikuteltavista koreista pystyi jotain ottamaankin mutta sinne pohjalle ei kyllä ylettynyt kukaan. Siellä sitten olikin varsinaisia vuosikertalihoja!
Niin, siis miten ne on nykyään suunniteltu? Oikeestiko sieltä pohjalta tulee kaiveltua ne mitä tarvitsee, vai muistatteko edes mitä siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis miten ne on nykyään suunniteltu? Oikeestiko sieltä pohjalta tulee kaiveltua ne mitä tarvitsee, vai muistatteko edes mitä siellä on?
Kuinka lihava olet jos et ulotu pakastimen pojalta ottamaan tuotteita.
Minä pystyin raskaana ollessanikin pesemään pohjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuossa on kyse painosta, vaan pituudesta. Minä olen normaalipainoinen, mutta lyhyt, enkä ylety ottamaan tavaroita esimerkiksi sellaisen Prisman syvän ostoskärryn pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole kiinni pikemminkin pituudesta kuin paksuudesta. Mut noh, mitä ilmeisimmin siis arkkupakastinten ergonomiassa ei ole tapahtunut kehitystä.
Arkkupakastimen sijaan mielummin vaikka pari 85 cm korkeaa kaappipakastinta vierekkäin. Helpompi käyttää ja saa vielä laskutilaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä luopua selllaisista asumisen ja elämisen statussymboleista, jotka lisäävät ikäviä muutoksia maapallolla. Neliöiden sijaan kannattaisi leuhkia nollapäästöasunnolla. Etenkin jos asuinneliöitä on paljon. Jos ruoka on kerätty lähimetsistä, niin se on tietysti hyväksi. Mutta pitkät autoilut metsästys- kalastus- ja marjastusreissuilla ovat myös haitaksi.
Mitä harrastusta sinä ehdottaisi metsästyksen, kalastuksen ja marjastuksen sijasta? Maastopyöräilyä, suunnistusta ym. maastossa liikkumista, vai mitä? Niistä ei vaan tule mitään lisää ruokapöytään.
Huomaa, että pakastin tuottaa lämpöä asuntoon, mikä on tässä ilmastossa talvella hyvä asia. Ei paljon, mutta kesähelteillä tekee mieli sammuttaa pakastin, jos siihen aikaan alkaa olla tyhjä ennen uutta satoa.
Maalaisilla ja suurperheillä on usein arkkupakastin. Se nyt ei taida ihan olla statussymboli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse muistella, kun sen tietää. Pakastimessa on jonkinlainen järjestys: Marjat vasemmalla, lihat keskellä, kalat oikealla. Erikseen koreissa tai laatikoissa jäätelöt, leivonnaiset ym. sellaiset, jota on vähemmän. Näin meillä, joilla on vain se yksi 600 litran pakastin.
Ei siellä pohjalla mitään vuosikertatuotteita voi olla, kun joka vuosi pakastin tyhjennetään ja edellisen vuoden tuotteet joko otetaan heti käyttöön tai pakataan muuten erikseen.
Eräillä on ilmeisesti sellainen käsitys, että kaikki tavarat vaan heitellään sikin sokin sekaisin pakastimeen. Varmaan joku sitäkin tekee, mutta yleensä pakastimessa on kaikelle paikkansa ja sekaisin menevät vasta silloin, kun joku luulee löytävänsä pohjalta jotain ja penkoo kaikki ylösalaisin.
Myös muurahaismyrkyn ostaminen kaupasta on vain paremman väen puuhaa. Koska sokerimuurahaiset tykkäävät tulla kartanoiden keittiöiden hillopatojen ääreen ja myrkyllähän muurahaisjonot on pysäytettävä.
Eli laitahan muurahaismyrkkyä kassan liukuhihnalle, jos haluat vaikuttaa kartanonfröökynältä!
Onks pakko hankkia arkkupakastinta vain näyttämisen halusta, jos ei oikeasti ole kovin usein tarvetta pakastaa arkkuja?