Kiinteä kova patti nivusessa, apua!
Löysin sattumalta kyhmyn tai patin vasemmasta nivusestani ja kyseinen patti on ihan kova eikä liiku. Noin herneen kokoinen. Pelottaa ihan hirveästi, onko tämä nyt sitten saman tien imusolmukesyöpä. Ei näy mitään päällepäin ja on ihon alla, tuntuu melkein kuin joku pyöreä luu pistäisi sieltä. Ei satu.
Mitä tämä on? Olen jo soittanut terveyskeskukseen mutta ennen kuin sieltä takaisin soitetaan niin henkihän tässä ehtii mennä. Voiko tämä edes olla mitään hyvälaatuista, kun on niin kiinteä? Ihan kamala unettomuus ja stressi ollut tämän kevään, en tiedä voisiko jotenkin liittyä siihen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten nestettä, jos se on tuon imusuonen vuoksi turvonnut solmuke? Yritän pitää hermot kasassa mutta viimeiset vuodet ovat olleet pelkkää vastoinkäymistä ja menetystä, ei vaan enää olisi yhtään jaksamista tähän. Ap
Imusuonia pitkin liikkuu nestettä, ja imusolmukkeet ovat siellä helminauhan lailla sen imusuoniston päässä. Imusuonisto poistaa siis kudoksista nestettä. Jos imusolmukkeet joudutaan poistamaan tai menevät täysin tukkoon jostain syystä niin sitten alkaa turvottaa vaikkapa raajaa josta ne imevät sitä ylimääräistä nestettä pois. Eli kyllä on todennäköistä että on nestettä, varsinkin jos on äkkiä turvonnut. Ei sitä pysty nyt täältä käsin sanomaan mistä on kyse, sinun on vain pakko odottaa valitettavasti siihen ultraan asti mutta väittäisin että jos lääkäri on tutkinut eikä ajattele sen olevan vakavaa niin lähtisin siitä liikkeelle erittäin suurelle todennäköisyydellä.
Otat nyt vaan rauhallisesti. Hyvähän se on, että tutkitaan. Ei sinun tarvitse niitä tuloksia tulkita, vaan luotat ammattilaisen arvioon. Jos aihetta on, tutkivat ultran jälkeen lisää. Etukäteen murehtiminen ei myöskään auta mitään. Murehdit sitten, jos on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkäri sanoi, että se liikkuu, itse en ole painellut sitä niin kovaa kuin hän, joten siksi luulin ja siltä edelleen tuntuu, että on kiinteästi siellä. Jotenkin vaikea edes luottaa lääkärin arvioon huonojen aiempien kokemusten vuoksi. Ap
Juuri se liikkuminen viittaa siihen ettei ole syöpä todennäköisesti. Syöpäpesäkkeet eivät yleensä nimenomaan liiku vaan ovat kiinni ympäröivässä kudoksessa, tai tarkemmin sanottuna kasvavat niiden sisään.
Ilman muuta menen ultraan, sitähän tässä odotan tuskaisena. En tiedä kuka sen tekee, kun ei lääkäri itse sitä voinut terveysasemalla tehdä vaan menen kuvantamislabraan. Sanookohan se ultraaja sitten minulle jotain laadusta vai pitääkö odottaa lääkärin kommentit? Kiitos kannustavista viesteistä. Ahdistaa vain tämä odotus, kun koko ajan mielessä pyörii pahin.
Tyrä se ei ole, tämän lääkäri totesi. Ap
Ystävälläni oli juuri tuollainen nivuspatti ja myöhemmin sai tiedon syövästä, nyt hänellä on enää 5 kk tai vähemmän elinaikaa.
Turha tuota on arvailla, parasta, että käyt näyttämässä lääkärissä. Toivottavasti myös ottavat koepalan ja tutkivat kunnolla. Ymmärrän, että stressaa, mutta mitä nopeammin pääset tutkimuksiin sitä nopeammin saat tietää mitä se on ja stressikin helpottaa. Ei kannata siis näitten vastausten perusteellä lykätä lääkärissä käyntiä