Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan nukahtanut kesken yövuoron?

Vierailija
16.05.2022 |

Jäitkö kiinni?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyönä viimeksi sellaista pilkkimistä istuessa. Pää notkahtaa alas ja säpsähtää.

Vierailija
2/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Piti istua tuolissa ja valvoa hengityskonetta. Hetkeksi torkahdin. En jäänyt kiinni, ei ollut ketään, jolle jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tosin tein kolmivuorotyötä vain kolme vuotta. Nuorena jaksoi?

Mutta pari viikkoa sitten nukahdin ihan päiväaikaan umpitylsässä etäpalaverissa (ei ollut kameraa eikä mikkiä päällä), kun tilastonikkari esitteli tilastojen rakentumista (ei siis edes tilastoja).

Vierailija
4/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole, mutta ex-kollegalle oli uni tullut yön aikana. Aamuvuoro löysi hänet nukkumasta, kaikki hommat tekemättä ja asiakkaat valvomatta.

Vierailija
5/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ei väliä vaikka jäisinkin kun työpaikallani ei ole Hitler johtajana. Kunhan työt tulee tehtyä niin kaikki on ok.

Vierailija
6/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa enkä ole kiinni jäänyt.

Vierailija
7/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole, mutta ex-kollegalle oli uni tullut yön aikana. Aamuvuoro löysi hänet nukkumasta, kaikki hommat tekemättä ja asiakkaat valvomatta.

Tuliko seuraamuksia?

Vierailija
8/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sille oikeasti voi jos vaan nukahtaa.

Itse olen nukkunut päiväkodissa kun valvoin nukkaria,hoivakodissa kun katsoin asiakkaan kanssa tv:tä,kotihoidossa nukahdin myös toimistolla kerran kun kuunneltiin jotain koulutusta jostain ohjelmistosta.

Ei sopinut 3 pienen lapsen yksinhuoltajuus ja vuorotyöt minulle. Nyt pysyn jo hereillä ja lapsetkin ovat jo aikuisia.

Vierailija
9/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun teen päivätyötä, mutta kerran nukahdin teams palverin aikana kun oli niin tasapaksua puhetta. Onneksi kukaan ei kysynyt multa mitään

Vierailija
10/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut hetkeksi torkahtaa sohvalle. Olin yhden kesän pienten lasten vastaanottokodilla pienten osastolla. Osasto toki niin pieni ja herkästi säpsähdän kaikkiin ääniin. Elokuvia katselin pysyäkseni hereillä ja pientä puuhastelua pitkin yötä. Yksi pikkuinen piti yön aikana syöttää kun heräsi. Muuten en ole yötyössä ollut.

Vierailija
11/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Muutaman kerran satamassa lastia odotellessa, pari kertaa sekunniksi auton ratissa ja kerran tauon aikana nukuin herätyksen ohi kolme tuntia.

Vierailija
12/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 12 vuotta 3-vuoroa, enkä ikinä nukahtanut yövuorossa. Joskus oikein yritin. Sen sijaan nukahdin joskus aamuvuorossa, kun oli pitänyt herätä 4.30. Puhumattakaan, kun tein aamuvuoron yövuoron jatkoksi.

Vierailija
13/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko seuraamuksia?

Joo tuli. Varoitus ja yövuorot oli hänen osalta sitten siinä.

Vierailija
14/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta oon nukahtanut kesken päivävuoron, ja useammin kuin kerran viikon sisällä. Sen jälkeen hainkin sairaslomaa kun en pysynyt työpäivän vertaa hereillä. Näin pari kuukautta sairastetun koronan jälkeen rupeaa väsymys onneksi helpottamaan.

Vierailija
15/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä oikein palkkaa maksetaan.

Vierailija
16/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi, ajan bussia. Joskus ollut kyllä useamman tunnin tauko kesken päivän ja silloin olen torkut ottanut lepohuoneessa.

Vierailija
17/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nukkunut päiväkodissa kun valvoin nukkaria,hoivakodissa kun katsoin asiakkaan kanssa tv:tä,kotihoidossa nukahdin myös toimistolla kerran kun kuunneltiin jotain koulutusta jostain ohjelmistosta.

Ei sopinut 3 pienen lapsen yksinhuoltajuus ja vuorotyöt minulle. Nyt pysyn jo hereillä ja lapsetkin ovat jo aikuisia.

Siinä vaiheessa jos aikuinen ihminen, ilman mitään sairauksia, nukahtaa kesken työvuoron, ei ole työkykyinen. Etenkin hoiva-alalla se voi johtaa asiakkaiden vaaratilanteisiin. Haetaan sairaslomaa tai esimiehen kanssa keskustelu jos vuoroista ei pysty suoriutumaan.

Toki ymmärrän että tilanteesi on ollut ikävä, mutta silloin olisi pitänyt mennä keskustelemaan voitko tehdä pelkästään päivä- tai kaksivuoroisia.

Vierailija
18/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu monesti ja ihan tarkoituksellakin. Mieluummin ottaa ne vartin torkut kuin kärsii aamuun asti. Herään kyllä jos joku soittaa.

Toimistotuoli ei ole kyllä erityisen hyvä nukkumiseen, toisin oli kun olin yöt ajohommissa niin pari tuntiakin saatoin nukkua takapenkillä. Silloin kyllä jos tuli äkkilähtö niin hetki meni että pää toimi.

Kun työnkuva vaihtui isomman värkin yölliseen ohjailuun niin lopetin aika äkkiä koska olisin nukkunut ja jotain olisi sattunut.

Vierailija
19/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa jos aikuinen ihminen, ilman mitään sairauksia, nukahtaa kesken työvuoron, ei ole työkykyinen. Etenkin hoiva-alalla se voi johtaa asiakkaiden vaaratilanteisiin. Haetaan sairaslomaa tai esimiehen kanssa keskustelu jos vuoroista ei pysty suoriutumaan.

Toki ymmärrän että tilanteesi on ollut ikävä, mutta silloin olisi pitänyt mennä keskustelemaan voitko tehdä pelkästään päivä- tai kaksivuoroisia.

Mitä se sairasloma auttaa? 16 vuotta takana 3-vuoroa ja aina tämä on melkein samanlaista ollut. Pitää pysyä liikkeessä pahimpina öinä, että pysyy hereillä.

Vierailija
20/21 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukahtanut ja olen mennyt myös nukkumaan. Meillä kun on se mahdollisuus, että ns. kiinni jäämisen pelkoa ei ole.

Päivätyössä olen myös useasti nukahtanut tai torkahtanut kesken palaverin tms. Niistä olen aina jäänyt kiinni, kun tulee korskahdettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi