Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mie en ole koskaan ollut leikkauksessa

Vierailija
16.05.2022 |

Tuota, sanooko arvon kirurgi siinä ennen leikkausta asiallisesti mitä leikkausta tulee suorittamaan, ettei vainn tule joku moka, kuten vaikka oikea jalka vasemman sijaan tms.?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo vaihtelee. Itselläni useampi sektio. Yleensä esittelevät itsensä ja kertovat siinä potilaan kuullen muulle leikkausryhmälle leikkauksesta ja jos on jotain huomioitavaa. Yhdessä leikkauksessa tumpelo naislääkäri sanoi vain hermostuneesti moi, ja siinä alkoi räpelöimään.

Vierailija
2/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin sairaalaan vuorokautta ennen leikkausta osastolle. Leikkaava siis se toinen kirurgi tuli esittäytymään ja sitten kysyi minulta " Tiedätkö sinä mitä huomenna tehdään? " oli pakko vastata " Toivottavasti sinä tiedät... " Leikkasivat sydämen minulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten rintasyöpäleikkauksessa päiväkirurgian puolella ja kun kävelin leikkaussaliin, multa kysyttiin, että mikä leikkaus mulle tehdään. Kun sanoin, että rintasyöpäleikkaus, niin kysyivät vielä, että kumpi rinta. Tämä on joku juttu, että varmistetaan vielä, että oikea potilas on kyseessä ja potilas tolkuissaan tms. Ei multa aikaisemmissa leikkauksissa ole kysytty, että mitäs nyt leikataan.

Vierailija
4/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen leikkausta tavataan leikkaustiimin kanssa, jossa käydään operaatio lävitse. Leikkurissa ennen nukahtamisaineen laittoa piti sanoa nimi, hlöturvatunnus ja mihin operaatioon olen tulossa. Kohdun ja munasarjojen poisto siis kyseessä.