Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan täältä tilannut nyt korona-aikana mitään Saksan tai Ranskan Amazonin kautta?

Vierailija
16.05.2022 |

Tilasin Ranskan Amazonin kautta yhden ranskankielisen kirjan yhtä ranskan kurssia varten tasan 2 viikkoa sitten eikä kyseinen kirja oo vieläkään saapunut. Olis ihan kiva päästä lukemaan se kirja joskus läpi, sillä sen pohjalta mun pitää kirjottaa essee. Syksyllä 2017 tilasin yhen saksalaisen artistin levyn Saksan Amazonin kautta ja silloin ei muistaakseni kestänyt niin kauaa sen tulemisessa Suomeen kuin nyt ton kirjan tulemisessa postitse.

T: ranskan kielen pääaineopiskelija Helsingin yliopistosta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonin paska palvelu pitäisi pistää boikottiin. Ei kiinnosta Jeff Bezosin avaruusmatkoja tai huvijahteja rahoittaa. 

Vierailija
2/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amazonin paska palvelu pitäisi pistää boikottiin. Ei kiinnosta Jeff Bezosin avaruusmatkoja tai huvijahteja rahoittaa. 

Selvä mutta tää sun pointtis meni nyt valitettavasti aiheen vierestä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta olen tilannut koko ajan. Viimeksi tilasin vesiautomaatin. Hyvin on tullut perille.

Vierailija
4/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonissahan on monia eri liikkeitä, ei vain Amazon itse, joten toimituskin voi vaihdella. Saksan Amazonin kautta olen tilannut moniakin tuotteita korona-aikana, ne ovat aina tulleet alle viikossa. Ranskasta ei kokemusta.

Vierailija
5/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta viime kuussa makuupussilakanoita.

Vierailija
6/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazonin toimittamat paketit ovat minulla tulleet Saksasta 7-10 päivässä tilauksesta. Tilaan verkkokauppani takia kuukausittain Saksan Amazonista.

Vierailija
7/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta olen tilannut useita kertoja, 1-3 viikossa tulleet.

Vierailija
8/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan Amazonista tilaan silloin tällöin ja lähes aina tulevat aika nopeasti. Kerran meni ehkä pari kolme viikkoa, ja se oli poikkeuksellisen pitkään. :) Mutta myyjäthän vaihtelevat, joten mahdotonta antaa kaikenkattavaa vastausta. Vähän sama jos kysyisit kuinka kauan menee Torista ostettujen tavaroiden postituksessa.

Vierailija
9/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan Amazonista tilaan silloin tällöin ja lähes aina tulevat aika nopeasti. Kerran meni ehkä pari kolme viikkoa, ja se oli poikkeuksellisen pitkään. :) Mutta myyjäthän vaihtelevat, joten mahdotonta antaa kaikenkattavaa vastausta. Vähän sama jos kysyisit kuinka kauan menee Torista ostettujen tavaroiden postituksessa.

Nyt viimeisen 2 vuoden aikana kesti 2-3 viikkoa sun tilauksessa Saksan Amazonin kautta? Ehkä munkin toivo vielä siis elää jotenkin saada se kirja tässä viikon sisällä toivottavasti.

Ap

Vierailija
10/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.fr on nopein nettikauppa täällä Ranskassa. Kaikki tilaukset ovat tulleet kuten on pitänytkin ja täsmällisesti. Eivät kovinkaan usein käytä postia jakelussa, jonka luotettavuus ei ole niin korkea. Lienee jäänyt tien päälle.

(... asun siis itse Ranskassa).

Vierailija
11/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amazon.fr on nopein nettikauppa täällä Ranskassa. Kaikki tilaukset ovat tulleet kuten on pitänytkin ja täsmällisesti. Eivät kovinkaan usein käytä postia jakelussa, jonka luotettavuus ei ole niin korkea. Lienee jäänyt tien päälle.

Ok. Vitsi maksoin tosta kirjasta kuljetusmaksuineen 31 euroa eikä kuulu vieläkään. Mistä käyt noutamassa tilaamasi paketin siellä Ranskan päässä?

Ap

Vierailija
12/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan amazonista tilasin ilmastointilaitteen niin tuli noin viikossa.

Vierailija
13/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietty kirja on vasta julkaistu viime lokakuussa ja oon etsinyt sitä myös tuloksetta yliopiston kirjaston hakukannasta, joten luulen ettei siitä ei oo ehditty tilata vielä painoksia Helsingin yliopiston kirjastoon. Niin uusi kirja kuin on kyseessä.

Ap

Vierailija
14/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta yhden joululahjan, kolmisen viikkoa muistaakseni meni.

Vierailija
15/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap katso tracking numerolla missä ne ovat?

Ehkä kaupat ovat peruntuneet.

Vierailija
16/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä Amazon.fr - sivustolta? Sori en käytä usein kyseistä sivustoa niin en tiiä. Kivittäkää mut vain ja tää kommentti.

Ap

Vierailija
17/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Saksasta jatkuvasti eikä ole ollut mitään ongelmia. 

Vierailija
18/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulle tulee ilmoitus saksan amazonista ettei he toimita Suomeen?

Vierailija
19/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä Amazon.fr - sivustolta? Sori en käytä usein kyseistä sivustoa niin en tiiä. Kivittäkää mut vain ja tää kommentti.

Ap

Sieltä useimmiten - ei tosin aina - löytyy tracking-koodi, omista tilauksista. Itse sain tänä keväänä tilaamani dvd:n ongelmitta.

Vierailija
20/27 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Vitsi maksoin tosta kirjasta kuljetusmaksuineen 31 euroa eikä kuulu vieläkään. Mistä käyt noutamassa tilaamasi paketin siellä Ranskan päässä?

Ap

Oi, olipa kallis. Yleensä nuo oppimateriaaleiksi kelpaavat (tasoltaan) kirjat ovat hintasäädeltyjä. Meille tuodaan paketit kotiovelle tai voin jättää toimituspyynnön läheiseen Carrefouriin (... siis ruokakauppaan). Kirjoja olen tilannut paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä