Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaan tapaamiset oikeudessa

Vierailija
15.05.2022 |

Lapsi/nuori ei enää jaksa etävanhempansa käytöstä. Tapaamisviikonloppujen rasituksesta ehtii juuri ja juuri toipua,kun on taas mentävä. Kotiin palaa uupunut, päänsärkyinen, toivoton, jopa epätoivoinen, pettynyt ja itkuinen nuori, mutta apua tai tukea ei saa mistään.

Hän oli nyt rohjennut puhua vanhemmalle siitä,ettei kerta kaikkiaan enää jaksa. Siitä seurasi raivokohtaus, joka kesti lähtöön saakka. Vanhempi haukkui kaiken johtuvan lähivanhemmasta ja kuinka hän tulee kostamaan tämän temppuilun viemällä tapaamiset oikeuteen heti, jos nuori jättää tulematta. "Saatpa nähdä, että teen kaikkeni, ettei lähivanhempasi saa määrätä" oli hän huutanut. Nuori ihmettelee, kun ei saanut sanoa väliin, ettei tämä liity kuin häneen ja hänen omaan vointiinsa. Nuori tosin tietää, että etävamhempi vihaa lähivanhempaa vielä vuosien jälkeenkin eikä koskaan puhu hänestä kuin pahaa ja uhkailee hänen tuhoamisellaan, mikä on myös kuormittanut lasta/nuorta niin kauan kuin hän muistaa.

Miten asiat mahtavat edetä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän noin. Molemmat lapset katkasivat isäänsä välit 15 v. Oikeuteen ei menty.

Vierailija
22/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaalla ja sitä vanhemmalla lapsella on oikeus päättää itse haluaako tavata etää vai ei. Siinä oikeuteen tartte mennä, riittää kun lapsi sanoo että tää oli tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä vie oikeuteen niin oikeus ei voi pakottaa lasta täytäntöönpanolla, koska lapsi on yli 12vuotias ja saa itse päättää tapaako etävanhempaansa.

Näinpä, se on hienoa nähdä naisen tekemän vuosien vieroittamistyön tuottavan vihdoin hedelmää.

Olisko kannattanut olla suhteen aikana osallistuva perheen isä? Tai suhteen loputtua hyvä isä lapselle? Sitä saa mitä tilaa.

Koska ei ole katkeraa naista joka vain haluaa kostaa lasten kautta  :D

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/07/31/nain-selvisin-lapseni-vieraann…

Vieraannuttaminen toimii molempiin suuntiin!

Vieraannuttaminen on äidin ase

No ehkä enemmänkin naisen? Terkuin isän uuden puolison isästään vieraannuttanut.

Vierailija
24/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä vie oikeuteen niin oikeus ei voi pakottaa lasta täytäntöönpanolla, koska lapsi on yli 12vuotias ja saa itse päättää tapaako etävanhempaansa.

Näinpä, se on hienoa nähdä naisen tekemän vuosien vieroittamistyön tuottavan vihdoin hedelmää.

Olisko kannattanut olla suhteen aikana osallistuva perheen isä? Tai suhteen loputtua hyvä isä lapselle? Sitä saa mitä tilaa.

No ehkä enemmänkin naisen? Terkuin isän uuden puolison isästään vieraannuttanut.[/quote

Outi Alanenko olet?

Vierailija
25/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, lapsi saa itse päättää tapaako vai ei. 

Ei saa! Nuorta pitää kuunnella häntä itseään koskevassa asiassa jos on normaali kehityksessään ja 12 täyttänyt. Mutta nuorihan ei tuollaisista asioista itse päätä.

Jopa lakiteksteissä puhutaan lapsista vaikka toisaalta määritellään että 12 v täyttänyt ei ole enää lapsi.

Vierailija
26/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa! Nuorta pitää kuunnella häntä itseään koskevassa asiassa jos on normaali kehityksessään ja 12 täyttänyt. Mutta nuorihan ei tuollaisista asioista itse päätä.

Jopa lakiteksteissä puhutaan lapsista vaikka toisaalta määritellään että 12 v täyttänyt ei ole enää lapsi.

Nuoren pitää saada päättää. Jos fiilis on huono, niin mitä etua tapaamisista on lapselle itselleen?

Vierailija
27/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuon ikäinen on riittävän kypsä (ilman äitinsä ohjailua) kertomaan ettei halua tavata isäänsä, mutta ei esimerkiksi kykene harrastaamaan seksiä?

Onko se lapsi vai ei?

Vierailija
28/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 - 0 kostonhimoiset naiset

Eikä palstalla ole miesv ihaa.

Vierailija
29/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä enemmänkin naisen? Terkuin isän uuden puolison isästään vieraannuttanut.[/quote

Outi Alanenko olet?

En. Eiköhän meitä ole satoja, jos ei tuhansia tässä maassa tämän kohtalon kokeneita.

Vierailija
30/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän noin. Molemmat lapset katkasivat isäänsä välit 15 v. Oikeuteen ei menty.

Olit varmasti ylpeä äiti kun vuosien vieraannuttamistyö ja miehen haukkuminen ei mennyt hukkaan.

Juhlitteko yhdessä?

Vierailija
31/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit varmasti ylpeä äiti kun vuosien vieraannuttamistyö ja miehen haukkuminen ei mennyt hukkaan.

Juhlitteko yhdessä?

En todellakaan vieraannuttanut, enkä ikinä haukkunut tai mustamaalannut. Vuoroviikkoilu oli elämäni luksusta. Viimeinen asia mitä halusin, oli se, että olen yksin vastuussa teinistä.

Juhlin, kun lapset aikuisena solmivat välit takaisin.

Vierailija
32/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuori on uupunut? Miksi hän ei halua isälleen? Ensin pitäisi selvittää onko siellä jotakin mihin pitäisi puuttua lasun kautta ja vasta sitten miettiä kuinka pitkään prosessiin lähtee. Hän saa päättää jo itse, mutta se ei välttämättä riitä.

Vierailija
33/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitteko yhdessä?

En todellakaan vieraannuttanut, enkä ikinä haukkunut tai mustamaalannut. Vuoroviikkoilu oli elämäni luksusta. Viimeinen asia mitä halusin, oli se, että olen yksin vastuussa teinistä.

Juhlin, kun lapset aikuisena solmivat välit takaisin.

Etpä, tekstistä näkee että vihaat miehiä ja nautit kun teinit katkaisivat välit.

Vierailija
34/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitteko yhdessä?

En ole se jolle vastaat, mutta vieraannuttaminen sanana on sellainen joka alkaa jo huvittaa. 

Eksäni kertoilee kaikille, että minä olen vieraannuttanut, mitä en todellakaan ole (se on oikeudessa todistettu). Olen aina pyrkinyt edistämään isän ja lasten välejä, hankin asunnon isän läheltä, olen jopa maksanut isän ja lasten lomamatkoja jotta heillä olisi yhteisiä lomamatkoja yms. 

Mitä tekee isä? Jatkuvasti teki ohareita, lupasi hakea lapset perjantaina (ei hakenut, eikä vastannut puhelimeen, ei ollut edes kotona), lupasi tulla katsoon lasten harrastuspelejä eikä tullut, lupasi sitä ja tätä, mutta ei vaan ilmestynyt paikalle. 

Silloin kun isä otti lapsi luokseen, oli hän saattanut hankkia itselleen yhdenillan juttuja tai viikonlopun juttuja ja aika meni kunkin naisen ylläpitoon ja lapset jäi osittain heitteille. Isä myös saattoi olla kännissä kuin käki kun lapset oli hänellä. Isä myös koko ajan mustamaalasi minua lapsille ja valehteli minusta asioita ja ylipäätään kertoi lastenkin lapsuudesta valheita. Valehtelu oli arkipäivää, niin että lapsetkin alkoivat huomata ettei isään voinut kuottaa yhtään. 

Että kun lapset 10v, 11v ja 13v päättivät etteivät tapaa enää isäänsä niin sillä tiellä ollaan edelleen 9v myöhemmin, muutamia kertoja toki ovat nähdeet esim  sukulaistensa juhlissa, mutta isä vetää niissäkin aina kauheet raivarit miten äiti on vieraannuttanut heidät. No en ole ja lapset tasan tietää sen. 

Mentiin siis oikeuteen kun nuorimmainen oli 12v ja oikeus kuunteli lapsia ja päätös oli se ettei tapaamisia ole. 

Kaikista ei ole isäksi. Siitä isät katkeroituu ja alkaa tämä vieraannuttamis kampanja joka alkaa olla jo melkoinen vitsi. Isät itse vieraannuttaneet lapset itsestään omalla käytöksellään. 

Vierailija
35/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut epäonnistuneesta avioliitosta ja mielenterveysongelmaisen nuoren kasvattamisesta. Varsinkin tälle etävanhemmalle, hänen kannattaisi katsoa peiliin.

Vierailija
36/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlitteko yhdessä?

En ole se jolle vastaat, mutta vieraannuttaminen sanana on sellainen joka alkaa jo huvittaa. 

Eksäni kertoilee kaikille, että minä olen vieraannuttanut, mitä en todellakaan ole (se on oikeudessa todistettu). Olen aina pyrkinyt edistämään isän ja lasten välejä, hankin asunnon isän läheltä, olen jopa maksanut isän ja lasten lomamatkoja jotta heillä olisi yhteisiä lomamatkoja yms. 

Mitä tekee isä? Jatkuvasti teki ohareita, lupasi hakea lapset perjantaina (ei hakenut, eikä vastannut puhelimeen, ei ollut edes kotona), lupasi tulla katsoon lasten harrastuspelejä eikä tullut, lupasi sitä ja tätä, mutta ei vaan ilmestynyt paikalle. 

Silloin kun isä otti lapsi luokseen, oli hän saattanut hankkia itselleen yhdenillan juttuja tai viikonlopun juttuja ja aika meni kunkin naisen ylläpitoon ja lapset jäi osittain heitteille. Isä myös saattoi olla kännissä kuin käki kun lapset oli hänellä. Isä myös koko ajan mustamaalasi minua lapsille ja valehteli minusta asioita ja ylipäätään kertoi lastenkin lapsuudesta valheita. Valehtelu oli arkipäivää, niin että lapsetkin alkoivat huomata ettei isään voinut kuottaa yhtään. 

Että kun lapset 10v, 11v ja 13v päättivät etteivät tapaa enää isäänsä niin sillä tiellä ollaan edelleen 9v myöhemmin, muutamia kertoja toki ovat nähdeet esim  sukulaistensa juhlissa, mutta isä vetää niissäkin aina kauheet raivarit miten äiti on vieraannuttanut heidät. No en ole ja lapset tasan tietää sen. 

Mentiin siis oikeuteen kun nuorimmainen oli 12v ja oikeus kuunteli lapsia ja päätös oli se ettei tapaamisia ole. 

Kaikista ei ole isäksi. Siitä isät katkeroituu ja alkaa tämä vieraannuttamis kampanja joka alkaa olla jo melkoinen vitsi. Isät itse vieraannuttaneet lapset itsestään omalla käytöksellään. 

Vierailija
37/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut epäonnistuneesta avioliitosta ja mielenterveysongelmaisen nuoren kasvattamisesta. Varsinkin tälle etävanhemmalle, hänen kannattaisi katsoa peiliin.

Nyt kerrot tarkasti mitä etävanhempi teki väärin jotta osaamme muut välttää sen.

Kiitos.

Vierailija
38/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kerrot tarkasti mitä etävanhempi teki väärin jotta osaamme muut välttää sen.

Kiitos.

Älä sekoita lasta riitelyysi, älä hauku hänelle toista vanhempaa, älä käytä koston välikappaleena, ole aikuinen, ole raitis, älä vatvo eroa.

Varsinkin ne, jotka eivät tahdo saada uutta kumppania, syyllistyvät turhaan jälkipuintiin. Mutta kyllä jotkut uuden suhteen aikanakin jaksavat vatvoa katkerana. Itsekritiikkiä enemmän, se on kasvun paikka.

Vierailija
39/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Älä sekoita lasta riitelyysi, älä hauku hänelle toista vanhempaa, älä käytä koston välikappaleena, ole aikuinen, ole raitis, älä vatvo eroa.

Varsinkin ne, jotka eivät tahdo saada uutta kumppania, syyllistyvät turhaan jälkipuintiin. Mutta kyllä jotkut uuden suhteen aikanakin jaksavat vatvoa katkerana. Itsekritiikkiä enemmän, se on kasvun paikka.

Ja tiedät faktaksi että etävanhempi on tehnyt noita asioita? Mistä se ilmeni?

Vierailija
40/47 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Ja tiedät faktaksi että etävanhempi on tehnyt noita asioita? Mistä se ilmeni?

Se on suhteellisen yleistä toimintaa, varsinkin mieslapsilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän