Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni on naurettavan surkeaa. Olen pilannut kaiken enkä edes jaksa välittää enää. Listaan.

Vierailija
15.05.2022 |

Kolmen vuoden sisällä:

- olen menettänyt työt loistokkaassa yrityksessä.
- tavannut miehen joka osoittautui mielenvikaiseksi, väkivaltaiseksi. Se tuhosi minut.
- vakava masennus.
- lihonut 30 kg (vuoden aikana).
- muuttunut neljä kertaa, kolme kaupunkia.
- käyttänyt huumeita useasti (ennen koko alamäkeäni en edes tiennyt mitä tarkoittaa vauhti, en tiennyt huumeista mitään.)
- alkoholisoitunut.
- olen persaukinen.
- menettänyt kaikki ystävät/kaverit.
- yritin itm muutama pv sitten mutta siinäkin epäonnistuin.

Ainoa mitä on, on työ ja ammatti johon olen lukenut. Se ei ole kuitenkaan aidosta halusta tehtyä työtä mutta siinä on ainoa oljenkorsi enää eteenpäin.
Tässä just mietin elämääni etten ole enää yhtään sama viaton nuori nainen, jolla oli kunnianhimoa ja tomeraa tahtoa. Tein mitä piti.

Nykyään vain olen kuin henkisesti kuollut. Juuri minua parikymmentä vuotta vanhempi alkoholisti p*ni ja mietin, että voi helvetti tätä mun elämää nykyään. Täydellinen helvetti versus entiseen.
Vau..
Ikää on 27-vuotta. Olisinpa osannut valita toisin ennen kuin tähän koko liejuun sain itseni hiljalleen sotkettua.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia!

Olet arvokas ihminen ja saat vielä elämän järjestykseen. Mielenkiintoisia töitä on vaikka kuinka ja apua on tarjolla, vaikka vertaistukiryhmässä.

Olen alkoholistiperheessä kasvanut ja rämpinyt myös aikuisiällä välillä melkoisessa suossa, vaikka olen hankkinut hyvän koulutuksen. Olen huomannut, että ongelmien juuri on häpeän kokemus. Sitä yritän työstää. Yksi pieni apu on tunteiden vapauttaminen naputtelutekniikalla, EFT tapping.

Minua on auttanut asioista puhuminen ja kirjoittaminen, luonnossa liikkuminen ja perhe. Nyt elämä tuntuu hyvältä perheen kanssa ja lapset ovat ihanat. Kun saa järjestää toisille hyvän lapsuuden, se korjaa omia traumoja.

Vierailija
42/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta. Tuosta sitten vaan nousemaan ylös pieni askel kerrallaan. 3 vuoden kuluttua tilanne on jo parempi kunhan nyt alat tehdä itsesi kannalta hyviä ja oikeita päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain juuri syöpädiagnoosin. Nauti elämästäsi kun voit.

Rintasyövästä paranee noin 95%. Kuulun itsekkin heihin.

Vierailija
44/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan "loistavia" vinkkejä ainakin ensimmäisellä sivulla.... Huoh.... Mikä ihmisiä vaivaa?

Tsemppiä ap:lle, älä välitä vähämielisten viisasteluista.

Vierailija
45/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla ainakin massia jos 30 kg pystyit lihomaan vuodessa?

Monella ei ole sitäkään. 

Plus 27-vuotiaana laihtuu helposti ja työpaikan löytämisestäkin on vielä aikamoisesti toivoa. 

Tilanne vaikuttaa synkältä, muttei tuo ulkopuolisen silmiin toivottomalta näytä likikään. 

Eikö kenenkään muun mielestä ole jotenkin tosi surullista mutta täysin meidän aikaamme kuvaavaa, että kaikesta mitä ap kirjoitti, kuten huumeista, väkivaltaisesta miehestä, alkoholisoitumisesta ja ystävien menettämisestä, tämä vastaaja tarttui ylipainoon ja viesti on vielä saanut yli 120 ylänuolta.

Vierailija
46/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon kommentteja.

En nyt ehdi vastaamaan kommentteihin mitä tuossa nyt ehdin lukea mutta kiitos edelleen...

Lääkärissä käyty. Olipa loistava lääkäri. Antoi minulle paljon ja ihan koko ymmärryksellä sekä tuedollaan antoi apua ja neuvoja.

Kerroin asioistani tosi suoraan, vähän itkinkin ja olin avoimena siinä miettimässä elämää.

Hän sanoi, että kuka vain traumatisoituisi asioista joita kerroin (kerroin myös lapsuudesta) ja sanoi, että siihen verrattuna olen pärjännyt ihmeen hyvin. Paljon sain apua ihan käytännöllisesti mitä tulee tehdä kun se tuskallinen olotila tulee. Lääkkeitä ei tuputtanut, ei mitään sellaista vaan hyvin inhimillinen vastaanotto oli kyseessä

Tästä nyt eteenpäin. Selviän kyllä kunhan nyt keskityn omaan elämääni.

Ap

Vierailija
47/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kirjoita vaan sitä päiväkirjaa. Ihan omaan tahtiin ja siitä mistä haluat. Jossain kohtaa kirjoittelet ehkä jo ihan huomaamattakin näistä itsellesi vaikeistakin asioista ja se auttaa sinua eteenpäin. Tsemppiä!

Vierailija
48/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tullut paljon kommentteja.

En nyt ehdi vastaamaan kommentteihin mitä tuossa nyt ehdin lukea mutta kiitos edelleen...

Lääkärissä käyty. Olipa loistava lääkäri. Antoi minulle paljon ja ihan koko ymmärryksellä sekä tuedollaan antoi apua ja neuvoja.

Kerroin asioistani tosi suoraan, vähän itkinkin ja olin avoimena siinä miettimässä elämää.

Hän sanoi, että kuka vain traumatisoituisi asioista joita kerroin (kerroin myös lapsuudesta) ja sanoi, että siihen verrattuna olen pärjännyt ihmeen hyvin. Paljon sain apua ihan käytännöllisesti mitä tulee tehdä kun se tuskallinen olotila tulee. Lääkkeitä ei tuputtanut, ei mitään sellaista vaan hyvin inhimillinen vastaanotto oli kyseessä

Tästä nyt eteenpäin. Selviän kyllä kunhan nyt keskityn omaan elämääni.

Ap

Kyllä myös lääkityksen aloittamista kannattaa miettiä, se tukisi sitä kokonaisvaltaista hoitoa.

Vierailija
49/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi auttaa murheisiin. Kaikki eivät vaan pysty juomaan sitä kokoajan.

Vierailija
50/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt tohon painoasiaan vielä palata.

Olen ollut aina tunnesyöjä. Meidät lapsena palkittiin tai vanhemmat pyysivät ryyppyreissut anteeksi ruoan kautta. Tekivät kaikkea rasvaista ja makeaa, silittävät päätä ja lähtivät baariin tms.

Myös kaikista ihanimmat kokemukset lapsuudessa muistan ruokahetkistä. Ne olivat niitä hetkiä kun perhe kokoontui yhteen tai oli jotkut kivat kekkerit.

Siis ruoka, se on ihanaa. On kuitenkin myös ristiriitainen suhde siihen. Voin paastota vaikka kaksi viikkoa putkeen. Olen ollut syömishäiriöinen, pelkäsin lihovani tomaatistakin joskus. Liikuin hulluna ja söin vähän. Olen kuullut painostani aina, yleensä se on ollut kritisointia liikakiloista tai koska en ole tarpeeksi kiinteä. Ihan sama nykyään.

Ehkä liioittelin, en ole lihonut vuodessa 30 kg. Lihoin alkuun hitaasti 10-15 kg, ehkä vuodessa, toisena vuotena kun stressi laukesi niin lihoin todella paljon lyhyessä ajassa.

Yhteensä kuitenkin olen lihonut järkyttävästi.

Olen kuitenkin terve. Ei ole juuri mitään vikaa onneksi. Kilpirauhanen kylläkin on ollut vajaalla jo vuosia mutta syön siihen lääkettä.

Minusta tuntuu, että olen todella vahva. Yritin itsm lääkkeillä (n. 300 kpl yht. viittä eri lääkettä) ja ajattelin että aivan varmasti kuolen.

Ei, mitään ei tapahtunut. Nukuin vuorokauden putkeen ja vähän oli outo viikko. Tänään kävin labroissa ja kaikki veriarvot ihanteelliset.

Ihan uskomatonta...

Kyllä minä taidan pärjätä. Vähän kivikkoista vaan välillä ja perhana kun joutuu ryömimään joskus niin että voimat meinaa loppua.

Näköjään selviän kuitenkin. Nyt haluan alottaa uuden elämän, aivan täysin.

Haluan itseni, haluan tietää kuka olen ja lopettaa tämän luovuttamisen. Nyt haluan elää ja vain omaa elämääni, ihan vain itse tässä seikkailen ja minuuteen tutustuen.

Matka jatkuu.

Ap

Vierailija
51/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen menettänyt työt loistokkaassa yrityksessä.

-> Loistokkaita yrityksiä on maailma pullollaan. Jos et ole samalla paikkakunnalla/maassa, kuin muut loistokkaat yritykset, muuta niiden luokse.

- tavannut miehen joka osoittautui mielenvikaiseksi, väkivaltaiseksi. Se tuhosi minut.

-> Otan osaa. Tällaiset tapaukset pitää käsitellä ammattilaisen kanssa. Onneksi pääsit miehestä eroon ja hän on nyt menneisyyttäsi.

- vakava masennus. -> alkoholin käyttö ja liikkumattomuus pahentaa tätä.

- lihonut 30 kg (vuoden aikana). -> varmaan olet täynnä nestettä, jätä alkoholi pois ja kahden viikon kuluttua hämmästyt kuinka paljon kevyempi olet. Testaa edes.

- muuttunut neljä kertaa, kolme kaupunkia.

-> ei laskettavissa epäonnistumiseksi?

- käyttänyt huumeita useasti (ennen koko alamäkeäni en edes tiennyt mitä tarkoittaa vauhti, en tiennyt huumeista mitään.)

-> Aika moni on käyttänyt huumeita tai ainakin vähintään kokeillut.

- alkoholisoitunut.

-> moni muukin on vaikka ei näy päälle päin. Pidä tipatonta.

- olen persaukinen.

-> työnteko auttaa tähän, tai velkaneuvonta jos olet veloissa. Olet niin nuori että kannattaa tehdä suunnitelma velkojen pois hoitamiseksi ammattilaisen kanssa.

- menettänyt kaikki ystävät/kaverit.

-> saat uusia

- yritin itm muutama pv sitten mutta siinäkin epäonnistuin.

-> hyvä niin!

Alkoholista luopuminen ei oikeasti muuten laihduta, ihan bullshittii. Kokeilin, luovuin siitä ja sokerista ja ylläri; yhä paino 110.

Kerrohan miten elät noin niin kuin muuten? Korvasitko alkoholin limsalla? Kyllä se vaan laihduttaa ja nestettä poistaa välittömästi kun juominen loppuu.

Vierailija
53/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

......

Vierailija
54/55 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans nuorempana vastaava vaihe elämässä kuin sulla, ja vaikken sillon ois uskonu, suunta oli ylöspäin ja nykyään on asiat hyvin. Aina kannattaa katsoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan

Vierailija
55/55 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita täällä auttanut terapia?

Itsellä on nyt joku vaihe ollut pitkään, että tunteet ovat niin voimakkaita ja raastavia, että tulee jotenkin ihan heikoksi itsensä kanssa. Sitä on sitten yrittänyt vain pärjätä ja mennä eteenpäin, joskus välittämättä paskaakaan mitä eteen tulee kunhan vain tässä nyt johonkin suuntaan menen. Siitä sitten sekoilu ym on alkanut.

Kun haluaisi vain seistä omilla jaloillaan. Se olisi ihanaa. Luottaa ja tukeutua itsensä, olla sellainen vahva leijonaluonne joka ei pienistä iskuista liikahda vaan määrätietoisesti ja tunnollisesti oikeita asioita eteenpäin.

Sellainen haluan olla. Kaikki tuo hirveä sinkoilu päättömänä saisi loppua, ei elämästä tule mitään. Oikeasti tarvitsisin vakautta ja hyvinvointiani tukevaa otetta sisäisestä olemuksestani. Ehkä se vaatii itsekkyyttä, sitä tervettä itsekkyyttä nyt alkuun.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi