Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te,jotka asutte kahdestaan miehen kanssa

Vierailija
15.05.2022 |

Ei lapsia tai lapset jo omillaan.
Miten teillä hoituu ruokailut? Kumpi päättää mitä syödään vai keskustellaanko siitä? Kumpi laittaa ruoan?
Meillä mies ei osallistu millään lailla. Meillä ei syödä (ainakaan yhdessä) ellen minä laita ruokaa.
Heräsin tänään aiemmin eli ehdin syödä aamupalan ennen miestä. Hän nousi ja teki itselleen aamupalaa.
Sen jälkeen ei olla syöty mitään. Mies on pari kertaa kysynyt: mitä me syödään ja olen vastannut etten tiedä.
Mitään ei tapahdu.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vastaat että Mitä ajattelit laittaa?

Vierailija
2/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vastaat että Mitä ajattelit laittaa?

Joskus olen noin vastannut ,ei vastaa mitään tai sanoo ettei tiedä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos emännälle päässyt kertymään pari ylimääräistä renkulaa vyötärölle? Ukkos on laittanut sut laihikselle.

Vierailija
4/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutellaan että mitä kumpikin haluaa syödä. Jos samaa, niin tehdään yhdessä yhteinen ruoka, jos eri niin molemmat tekee omat ruokansa (mutta nekin samaan aikaan). Mä oon kasvissyöjä ja mies sekasyöjä niin aika usein myös tehdään ruoka samalla pohjalla mutta liha- ja kasvisversioina.

Vierailija
5/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käyään yhessä kaupassa, kumpikin kerää koreihinsa juttuja ja saatetaan vaikka keskustella mitä vois tehä. Sitten saatetaan kans kotona puhua että ruokaa, monesti tehdään yhdessä, joskus mies tekee (tykkää tehdä ja on siinä parempi kuin minä) ja teen itsekin joskus. Meillä on jotain juttuja mitä toinen tekee paremmin ku toinen, joten toinen saattaa pyytää toista tekeen sen jutun. Mutta ollaanki kumpiki työttömiä, joten on aikaa tämmöseen.

Vierailija
6/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran ootte keskustellu nuista teiän ruuanlaittokuvioista?

Vierailija
7/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kumpaakaa kiinnostaa ruuanlaitto taikka kaupassa käynti. Ulkona käydään syömässä aika paljon ja kumpikin syö arkisin sen työpaikka lounaan.

Vierailija
8/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
9/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nousee ensin ja laittaa itselleen aamupalan. Minä nousen pari tuntia myöhemmin ja mies keittää kahvin valmiiksi. Yhdessä suunnitellaan mitä syödään ja tuodaan kaupasta. Minä laitan yleensä ruuan ja mies voi kattaa pöytää. Mies keittää iltapäiväkahvit, jotka juodaan yhdessä. Illalla kumpikin voi syödä vähän voileipää ja hedelmiä.

Vierailija
10/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään aina eri ruokaa niin ei mitään keskusteltavaa. Hän laittaa omansa ja minä omansa, meillä niin erilaiset ruokavaliot.

Vierailija
11/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, meillä ei mies osaa tehdä YHTÄÄN MITÄÄN RUOKAA, minä vastaan talouden ruokailuista, jos minä en jatkuvasti kehittele kaikkea, meillä ei syötäisi mitään, mies osaa tuoda kaupasta leivän ja maidon, ei muuta, ellei hänelle ole tehty ennakkosuunnitelma selväksi. Jos kysyn häneltä, mitä syödään, ehdottaa sika joka kerta, haetaan grilliltä jotain - KUN EN PERKELE SYÖ GRILLIRUOKAA, tämä pitäisi olla hänellekin kristallin kirkas asia. 

Vierailija
12/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin laittaa omat ruokansa, syödään niin eri aikoihin. Näin on ollut kohta 10 vuotta. Minä elän ns. virka-aikaa, mies yrittäjän arkea. Meistä olisi hankalaa, jos mies soittelisi, mihin aikaan pääsee lounaalle (tänään klo 14, eilen klo 11) ja sitten minä kotonaolevana (viikolla etätyöläisenä, lounastauko klo 11:30 - 12.00) sitä yrittäisin sopivaan aikaan tehdä.

Vierailija
13/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan, kun tykkään ruoanlaitosta.  Yhdessä käydään kaupassa ja suunnitellaan ruuat. 

Vierailija
14/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sen yleensä valmistan koska olen parempi kokki. Samoja tuttuja ruokia yleensä syödään kotona, teen sitä mihin kaapista löytyy ainekset. Ei oo mies koskaan valittanut. Tekee hän kyllä jotain simppeliä esim. mukasta tai purkkihernaria jos ei muuta olla ehdittu/jaksettu laittaa. Mies vie mua vähintään kerran kaks viikossa ravintolaan syömään. Aamupalan kumpikin tekee itselleen aina, se keittää kahvin joka ensin herää.

Vierailija
15/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on feeder.

Vierailija
16/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kysyn, sopiiko arkena ruoat mitä ehdotan tai sitten extempore päätän molemmille maistuvan ruoan viikolla. Viikonloppuna yhdessä pähkäillään ja käydään kaupassa. Silloin vaihtelevasti minä tai hän kokkaa. Arkena useammin minä laitan ruoan, koska olen kotona aiemmin. Joskus jos haluan tehdä jotain, mikä miehelleni ei maistu, niin pyydän häntä hankkimaan itse eineksiä tai ostan hänelle ennakkoon jotain valmista uuniin laitettavaa.

Eli siis yhdessä mietitään ja valmistetaan. Päävastuu silti minulla kaikesta.

Vierailija
17/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo hoitaa ruuat ja minä siivoomisen, sovittu järjestely.

Vierailija
18/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität vissiin jotenkin passiivis-aggressiivisesti kouluttaa miestäsi? Luulet että hän osaa lukea ajatuksiasi?

Mitä jos vaan reilusti sanoisit, että haluat hänenkin tekevän välillä ruokaa. Tai tehdään yhdessä. Tai mennään ulos syömään. Voisi ehkä tulla vähän hedelmällisempää keskustelua.

Vierailija
19/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suunnitellaan yhdessä safkat ja kokkaillaan myös yhdessä.

Vierailija
20/55 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina päättää ja kokkaa.